Net dit seizoen gezien.
Mijn eerste indrukken:
- Mooie natuur en wildlife
- Weinig spektakel qua strategie, backstabs etc.
- Beetje tamme proeven
In eerste instantie had ik een hekel aan Brandon, maar hij leek als 1 van de weinigen toch het spel wel goed te snappen. Totdat hij opeens zijn eigen alliantie verraadde en Kelly eruit stemde samen met de groep van Lex. Erg dom, want naast Lex moest niemand hem in die groep en als hij gewoon bij zijn eigen alliantie was gebleven dan was hij in een meerderheidsalliantie terecht gekomen en was hij heel waarschijnlijk een stuk verder ver gekomen. Dit vond ik eigenlijk de grootste fout in het spel.
Lex vond ik te aggressief. De manier waarop hij helemaal door het dolle was dat hij 1 stem had gehad en de verrader wilde uitroken en zijn/haar hoofd afhakken. Beetje vreemd taalgebruik. Ik ga ervan uit dat er wel een lijn is waar ze als deelnemer niet overheen mogen qua verbaal en fysiek geweld.
Persoonlijk vond ik de winnaar een beetje te anoniem naar de winst gereden (wel hoge aaibaarheidsfactor). Ik had liever T-Bird gezien of misschien Big T.
Ik heb het idee dat er zonder de HII minder blindsights gebeuren of ze hadden de verkeerde mensen gecast of dat soort ideeen moesten nog een beetje groeien in Survivor. Ook seizoen 2 had geen blindsights.
Ik heb nu het idee dat het toch niet zo gek was dat ik bij seizoen 19 ben begonnen. 19 en 20 vind ik nog steeds superseizoenen. Alleen Cook Islands en Micronesia vond ik net zo goed of misschien nog iets beter. Then again, ik moet er nog een aantal zien. Viel me trouwens ook op dat van dit seizoen niemand in HvV zat.