Ik vond Marquesas veel leuker dan de rest, als ik het hierzo lees. Naar mijn idee was het een goed seizoen
Het seizoen was iconisch in het enorm slechte resultaat van Maraamu, dat op 1 na alle Immunity Challenges verloor. Hierdoor is Gina echt robbed, want ze was zo goed in de omgang met anderen, en de enige reden dat ze weg moest, vlak voor de merge nog wel, was dat ze niet vanaf het begin al bij Kathy, Neleh en Paschal zat. Van dit verloop heeft Kathy weer erg geprofiteerd, want voor het zelfde geld was ze 16e geworden.
Dit was het eerste seizoen dat tribal lines niet zo veel uitmaakten. Ik denk ook dat dit komt door de vroege tribe switch. Ik vond het geweeeldig dat dit seizoen is gered van saaiheid doordat Neleh, Paschal, Sean, Vecepia en Kathy precies op het goede moment gingen samenwerken. Vanaf de final 5 werd het weer spanend, want elk verloop was een serieuze mogelijkheid. Vecepia won op het juiste moment immunity (en stiekem toch fijn dat Paschal de purple rock kreeg). Ook in de final 3 maakte Vecepia een goede move, zodat ze van Neleh kon winnen bij de final tribal.
Vecepia was mijn favoriet, het hele seizoen lang.
Zo blij was ik toen ze won.
Ook Gina, Kathy, Tammy en Sean waren leuk. Ook Robs biechten kon ik wel waarderen. Jammer dat alleen Boston Rob en Kathy in latere seizoenen terugkeren.
Ik vond dit seizoen beter dan The Australian Outback vanwege het dynamische spelverloop, fijne kandidaten en een geweldige verdiende winnares!