Joehoe, Sandra's eerste grote zet in het spel! Jammer dat Coach het slachtoffer was, maar de beste man is te nobel om een echte villain te zijn.
Ik ben ook benieuwd of de ruzie tussen Danielle en Russell ook nog belangrijk wordt voor het verhaal. Danielle is tot nu toe erg weinig in beeld geweest en zij lijkt de enige te zijn binnen de alliantie die het oneens durft te zijn met Russell. Ik denk dat Jerri haar plaats zal overnemen, als ze niet een mak schaapje blijft.
JT zal toch niet zo naïef zijn om zijn idol echt te geven aan Russell? Als alle Heroes hiermee instemmen, ziet het er naar uit dat Russell weer de volledige controle in het spel krijgt. Courtney en/of Sandra kunnen echter misschien nog op tijd vertellen aan hun seizoen-genoten, Amanda en Rupert, dat er geen vrouwenalliantie is, maar zelfs dan blijft nog maar de vraag of zij geloofd gaan worden. Als Russell echter wel de idol krijgt, wordt het vast weer een Samoa-verhaal: Russell die met zijn drie bondgenoten de rest wegwerkt.
Ik vind het trouwens wel grappig dat Tyson opnieuw eerder is vertrokken dan Coach, die op zijn beurt ook weer opnieuw eerder is vertrokken dan JT. Ook James is voor de derde keer eerder het spel uitgeknikkerd dan Amanda.