Ik worstel daar zelf ook nog regelmatig mee. Het blijft altijd een beetje dubbel. Als je een kandidaat als karakter zijnde graag mag wil je dat hij/zij beloond wordt voor zijn spelingrepen. Echter wanneer een karakter je irriteert heb je er weinig problemen mee wanneer hij/zij wordt afgerekend op dezelfde spelingrepen.
Dit heb ik dus ook, vandaar mijn kortzichtigheid denk ik.. Dit moet ik zeker bijstellen, één ding vind ik niet kunnen: wat Russel in S19 deed, en dat heb ik al uitgelegd. Als je een proef gaat spelen en je wilt mensen moedwillig fysiek pijn doen, verdien je het wat bij betreft niet om winnaar te worden.. Hij werd hier ook op afgerekend in S19.
In S20 echter heb ik dit niet echt kunnen zien bij hem (hij speelt wel hard in de proeven maar niet zo vals als in S19), en tja liegen hoort inderdaad bij het spel.. En hij is daar meester in...
En John en Carl zorgden zeker voor sensatie en hogere kijkcijfers maar gingen wat mij betreft veel te ver (van wat wij hiervan hebben kunnen zien) een 30 jarige vrouw zo pesten dat ze moet huilen op TV, terwijl zij mijn inziens niets verkeerd deed (nogmaals van wat wij ervan hebben kunnen zien)..
Het is gewoon erg lastig om de scheidingslijn tussen realiteit en spel vast te stellen, ook dit is voor iedereen anders.. Daarom blijft het een kunst om de jury te bespelen, dit is ook onderdeel van het spel en je moet er rekening mee houden dat iedere jurylid anders kan denken over het spel. Van de seizoenen Survivor die ik gezien heb vind ik dat Yull en Sandra (S20) de jury heel goed hebben bespeeld.
Ik meen zelfs dat Yull ermee geconfronteerd werd dat hij na de samensmelting de jury voor zich probeerde te winnen, en daarom uiteindelijk ook won van Ozzy. Terwijl ik verwachte dat Ozzy wel zou winnen aangezien hij een enorm target was vanaf de samensmelting maar zowat elke proef heeft gewonnen waardoor hij overleefde en daar uiteindelijk voor beloond zou worden.
Dit benadrukt nogmaals de sociale kwaliteiten van Yull..
ps. Ik vond vooral Yin geweldig, zeker na de balkproef!