Tuurlijk is het een publiciteitsstunt, althans, dat is het eerste wat bij mij opkomt. Wel jammer dat die nu al piekt. Het is nog 4 weken voordat de eerste uitzending is, hopelijk kunnen ze het vuur blijven aanwakkeren tot de 3e van september.
Een seizoen met gescheiden mannen en vrouwen is al eens aanbod geweest in 2006. Dat viel me eigenlijk een beetje tegen. De laatste jaren proberen ze een draai te geven aan het programma, door elk jaar met iets nieuws te komen ( mannen en vrouwen gescheiden ( 2006), 100 mensen tegelijk ( 2007), geketend ( 2008), en dit jaar met alleen maar vrouwen ( aangevuld met enkele mannen). Op zich is dat een goed uitgangspunt. Ik vind alleen de uitwerking de laatste jaren toch wel tegenvallen, omdat van dat uitgangspunt na enkele uitzendingen al niks meer overblijft. Kijk maar naar vorig jaar. 1 uitzending dat ze geketend waren, daarna gebeurde er bijna niks meer.
ER vergelijken met Surivor is lastig. Hoewel ze beide van het zelfde concept uitgaan, is de uitvoering van Survivor veel beter. Oke het uitgangspunt is soms het zelf, 2 groepen van 8-9 mensen ( op uitzondering van Cook Islands, All-stars en Marqueses waarbij de vrouwen van de mannen werden gescheiden) maar het verdere verloop kent altijd zoveel twists dat het nergens eigenlijk verzand.
Geef mij volgend jaar gewoon maar weer een diverse groep van 16-18 mensen, met daarbij tijdens de expeditie talloze twist, dan een uniek uitgangspunt, waarvan snel wordt afgestapt.
Voor diegene die survivor nog niet hebben gezien, dat kan ik je zeker aanraden. Beste reality serie die er is.