Het was wat lastig om elkaar op het CS te vinden, ik had niet meegekregen dat we elkaar bij Free Record shop zouden ontmoeten. Maar het kwam goed. Na een bustrip, en een wandeling waarbij Lau halverwege van schoeisel wisselde, stonden we aan de kant waar de mensen naar binnen gingen, eigenlijk wel aan de verkeerde kant van de rode loper, achter het publiek langs, sloten we in de rij aan, die toch verbazingwekkend snel naar binnen werd geloodst.
Ik zag inderdaad dat Indische meisje voor Linda Wagenmakers aan, maar die twee doen niet voor elkaar onder. Ze was heel aardig hoor. Verder in de rij wachtenden Hans Schiffers en Toine van Peperstraten gespot, en ik meen ook Dione de Graaf.
De show, die is live en in de zaal zo compleet anders als op televisie, je ziet Chantal buiten beeld gewoon met de genomineerden kwebbelen, en op een gegeven ogenblik ook de tribune oplopen, om daar de meningen te peilen.
De afterparty: echt helemaal te gek om daar bij te kunnen zijn, en praktisch iedereen die ik aansprak (ik loop gewoon op ze af voor een praatje, en meestal hebben ze wel een leuke opmerking terug.
Erg leuk om te ervaren dat heel veel mol-mensen ONS nog terug kenden, en ons meteen van naam kenden.
Ik liep na afloop de bijna lege zaal in, en daar stond Linda de Mol op een vrijwel leeg podium, ze stond nog te glunderen. Ik dacht: laat ik sportief zijn, en haar gewoon feliciteren. Ik zei ronduit dat ik liever had gezien dat Wie is de Mol gewonnen had, maar dat ik het haar ook gunde, en dat vond ze heel aaardig. Tja, waarom moet je mensen gaan haten die uitgerekend met JOUW prijs ervandoor gaan?
De Mohito's, en de andere cocktails waren niet aan te slepen, je kon ze gewoon pakken, er waren iets van 8 bars en 2 dansvloeren.
Het was 2 uur, toen we eindelijk buiten Carré belandden, en toen begon de grote tocht richting onderkomen van Heinz. Dat vonden we uiteindelijk tegen half vier........