Toch wel een leuke aflevering! Al ben ik het er wel mee eens dat de intro wat langdradig was. Maar je mag er volgens mij wel vanuit gaan dat dat de volgende weken wat minder zal zijn.
Dan de aflevering. De mannen waren volgens mij wel redelijk bezig, al viel Igor vooral negatief op. Hij moet in de komende weken zeker op zijn tellen gaan letten. Maar gelukkig voor hem heeft hij het in ieder geval door!
Dan de vrouwen. Wat een gekakel! Al zijn er absoluut een paar talentvolle Robinsonners. Dat gekakel was vooral bij de proef zeer opvallend. Je kon nu perfect zien welk kamp lekker draaide en waar het nog niet liep zoals het zou moeten. Zuid deed alles geordend en met behoorlijke disciplien, terwijl noord een waar kippenhok was. Dat ze nog zo dichtbij bleven vond ik nog behoorlijk verrassend. De opdracht zelf was ook leuk, echt Robinsonwaardig! Al leek het mij voor iedereen echt een loodzware opdracht.
Tot slot de eliminatie! Dat Lianne eruit zou gaan vind ik zelf echt jammer, aangezien ik denk dat zij best een Robinson had kunnen zijn, maar het zat er natuurlijk dik in. Uit het verleden is al meermaals duidelijk geworden, dat personen die ineens van 'kamp' wisselden er zeer snel uitlagen, aangezien men meestal niet weet wat men daarmee aan moet. Ikzelf had echter wel verwacht dat Simone meer stemmen zou krijgen...
Het leukste van de eilandraad was echter de droge zin aan het eind: er is nog maar 1 dameskamp! Die gezichten van de dames waren goud waard. En ook datgene dat tegen Lianne werd gezegd... Ze waren blij voor haar, dat ze er uit lag, zodat ze de samensmelting niet meer hoefde mee te mmaken... Volgens mij waren er nog wel een paar dames die graag in de schonen van Lianne hadden willen staan...