Auteur Topic: Travian  (gelezen 42181 keer)

Online Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Travian
« Reactie #240 Gepost op: 7-11-2009, 14:10:16 »
Netjes gedaan, en behoorlijke schuilplaats al  ::ok:: Die rat, jammer dan, die vreet toch alleen maar graan  ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
« Reactie #241 Gepost op: 7-11-2009, 14:38:37 »
Okee, ik zal even kijken wanneer ik je wat stuur.

Ik ben zojuist voor het eerst aangevallen, door een leger van 35 knuppelvechters. Rat dood, 22 ijzer kwijt.

Valt mee dus. Als ik weer wat graan heb, ga ik direct mijn schuilplaats ophogen naar niveau 8.
die rat maakt idd niets uit dat die dood is

Heb nu een held op server 1 ::boogie::
en sta nu eindelijk weer in de top 600
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 7-11-2009, 14:45:12 »
ik ben al 3 keer aangevallen :(.
Mar swifty ik wil er wel bij ;).
hoe moet ik mijn uur productie naar jou sturen?

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 7-11-2009, 14:47:31 »
ik ben al 3 keer aangevallen :(.
Mar swifty ik wil er wel bij ;).
hoe moet ik mijn uur productie naar jou sturen?

ik ook al 2x, maar geeft verder niets, mijn schuilplaats was groot genoeg.

Je kunt gewoon op je marktplaats van alle grondstoffen invullen wat je per uur produceert, en dat dan aan mij sturen (Amaryllis, {9|-76)

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #244 Gepost op: 7-11-2009, 15:00:10 »
ik ben al 15 keer ofzo aangevallen ::rofl::
in totaal slechts 300 grondstoffen verloren ::tandpastasmiley::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #245 Gepost op: 7-11-2009, 17:23:15 »
Dan heeft diegene mazzel gehad dat ie niet geband is. Iemand waarmee ik samenwerkte op server 2 heeft er wel degelijk een ban voor gehad, die kon afgekocht worden door nog veel meer grondstoffen in te leveren...
dat is trouwens wel vet, als je dan stopt en iemand viel je steeds aan dan stuur je hem al je grondstoffen en wordt ie geband, heb je hem toch nog terug gepakt >:D >:D
Menno is gek

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 7-11-2009, 17:59:45 »
dat is trouwens wel vet, als je dan stopt en iemand viel je steeds aan dan stuur je hem al je grondstoffen en wordt ie geband, heb je hem toch nog terug gepakt >:D >:D
::rofl::
geniaal!
dan laat je iemand anders de tip geven :P

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 7-11-2009, 18:04:00 »
::rofl::
geniaal!
dan laat je iemand anders de tip geven :P

idd, geweldig  >:D >:D >:D

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #248 Gepost op: 7-11-2009, 18:06:42 »
Hoe zit dat trouwens precies met een oase veroveren? Kan dat alleen met een held (als ie sterk genoeg is) Of doe je dat met troepen en stuur je daarna je held? En waar dient een held nog meer voor dat oases innemen? ???
Geniet nooit met mate...

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 7-11-2009, 18:16:18 »
Hoe zit dat trouwens precies met een oase veroveren? Kan dat alleen met een held (als ie sterk genoeg is) Of doe je dat met troepen en stuur je daarna je held? En waar dient een held nog meer voor dat oases innemen? ???

De beesten in een oase kun je met al je gewone troepen doden. Maar pas als je een overval doet met je held, en waarbij dan de laatste dieren doodgaan, wordt de oase van jou.

Een held kan een bonus geven aan je troepen. Iedere keer dat een held is betrokken bij een aanval waarbij doden zijn gevallen (of je nu zelf aanvalt of je wordt aangevallen) krijgt hij ervaringspunten. Steeds als je held een level omhoog gaat, kun je die 5 punten verdelen over 5 categorien: Aanvalskracht, verdedigingskracht, aanvalsbonus (een % versterking van de aanvalskracht van al je troepen waar de held bij aanwezig is), verdedigingsbonus (ook % voor al je troepen) en regeneratie (sneller herstel).
Een held levert wel levenspunten in bij zo'n aanval waar hij ervaring opdoet. Als zijn levenspunten onder de nul komen moet je hem weer tot leven wekken in de Heldenhof. Als de levenspunten niet tot nul zijn teruggebracht, krijgt de held met verloop van tijd weer meer leven. Hoe meer punten je bij regeneratie zet, hoe sneller hij weer op krachten komt.

Let wel, je Heldenhof breng je een level omhoog zoals ieder ander gebouw. Hij moet op level 10 staan om een oase te veroveren.
De Held zelf gaat alleen in level omhoog als hij genoeg ervaring heeft. Dat zie je in een balkje in je heldenhof, onder ervaring.

Het is allemaal wat ingewikkeld met de held, het duurde bij mij even voordat ik alles doorhad. Misschien dat de faq het beter uitlegt dan ik: FAQ Helden

Offline m@ri@nne

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 7-11-2009, 18:28:48 »
Weet iemand ook of een palisade ook manschappen kan doden, ik werd nl. net aangevallen,en kon gelukkig maatregelingen nemen, mijn troepen op versterking gestuurd, en mijn schuilplaatsen waren hoog genoeg. Toch heb ik 1 van zijn equites imperatos gedood ::trots::, kan dit door mijn palisade komen?[ Hij staat op level 7 ]
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #251 Gepost op: 7-11-2009, 18:29:17 »
Tnx, inderdaad wat ingewikkeld verhaal. Zal wel een kwestie van gewoon doen zijn er ervaring opdoen zijn met zo'n held om het een beetje te snappen.

Welke soort eenheid kan je het beste als held trainen?
Geniet nooit met mate...

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #252 Gepost op: 7-11-2009, 18:40:07 »
Swifty, even een vraagje over de contributie voor de alliantie:

Wil je precies mijn uurproductie van elke grondstof? Op dit moment is dat: 45 hout, 53 klei, 45 ijzer en 24 graan.

Of moet het totaal mijn grondstofproductie zijn (167 gs) en mag ik ook meer van één grondstof (ijzer) sturen en minder van andere?
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 7-11-2009, 19:03:44 »
Kan iemand ! Athena uit 4ThoseAbout2Rock  voor mij aanvallen? Hij heeft me vandaag a 4 keer aangevallen :(

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 7-11-2009, 19:08:28 »
Lijkt me niet dat iemand haar aankan, want ze staat derde!!!

Ze heeft twee dorpen, is al overvaller én klimmer van de week geweest en tweede in de aanvaller van de week top 10...

Edit: het dorp dat je noemt is wel haar tweede dorp.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline m@ri@nne

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 7-11-2009, 19:09:41 »
Kan iemand ! Athena uit 4ThoseAbout2Rock  voor mij aanvallen? Hij heeft me vandaag a 4 keer aangevallen :(

Helaas ik heb nog geen leger...zorg ervoor dat je schuilplaats goed hoog word zodat er niets valt te roven ::ok::
Een appel valt niet ver van de boom, vooral niet als De Mol zijn kop boven het maaiveld uit steekt.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 7-11-2009, 19:14:51 »
Swifty: ik heb van hout, klei en ijzer mijn uurproductie gestuurd, graan volgt nog.

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 7-11-2009, 19:29:13 »
Weet iemand ook of een palisade ook manschappen kan doden, ik werd nl. net aangevallen,en kon gelukkig maatregelingen nemen, mijn troepen op versterking gestuurd, en mijn schuilplaatsen waren hoog genoeg. Toch heb ik 1 van zijn equites imperatos gedood ::trots::, kan dit door mijn palisade komen?[ Hij staat op level 7 ]

Ja, je palissade geeft een bonus aan de verdediging, een bepaald percentage, hoe hoger de palissade hoe meer %. En je dorpje heeft zonder troepen ook een basisverdediging, dus de palissade verhoogt dat  :D

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 7-11-2009, 19:30:05 »
Tnx, inderdaad wat ingewikkeld verhaal. Zal wel een kwestie van gewoon doen zijn er ervaring opdoen zijn met zo'n held om het een beetje te snappen.

Welke soort eenheid kan je het beste als held trainen?

Hangt er vanaf wat je wilt. Op server 2 heb ik eerst een verdediger als held getraind. Later in het spel ging ik meer aanvallen, en toen mijn held dood was heb ik toen een andere eenheid ontwikkeld tot held, een aanvaller.

Online Swifty

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 7-11-2009, 19:32:57 »
Swifty, even een vraagje over de contributie voor de alliantie:

Wil je precies mijn uurproductie van elke grondstof? Op dit moment is dat: 45 hout, 53 klei, 45 ijzer en 24 graan.

Of moet het totaal mijn grondstofproductie zijn (167 gs) en mag ik ook meer van één grondstof (ijzer) sturen en minder van andere?

Hmm, dat weet ik eigenlijk niet, of het per gs telt of als totaal  ???

Je graanproductie is overigens het allerlaatste getal. Er staat bovenaan nijv hout 60 klei 60 ijzer 60 graan 24 graan-met-kruisje-erdoor 24/113. Dan is je graanproductie 113 en niet 24.
Maar ik vind het niet erg als je minder graan stuurt, dat heb je zelf vaak ook hard nodig.