Hoe zit dat trouwens precies met een oase veroveren? Kan dat alleen met een held (als ie sterk genoeg is) Of doe je dat met troepen en stuur je daarna je held? En waar dient een held nog meer voor dat oases innemen?
De beesten in een oase kun je met al je gewone troepen doden. Maar pas als je een overval doet met je held, en waarbij dan de laatste dieren doodgaan, wordt de oase van jou.
Een held kan een bonus geven aan je troepen. Iedere keer dat een held is betrokken bij een aanval waarbij doden zijn gevallen (of je nu zelf aanvalt of je wordt aangevallen) krijgt hij ervaringspunten. Steeds als je held een level omhoog gaat, kun je die 5 punten verdelen over 5 categorien: Aanvalskracht, verdedigingskracht, aanvalsbonus (een % versterking van de aanvalskracht van al je troepen waar de held bij aanwezig is), verdedigingsbonus (ook % voor al je troepen) en regeneratie (sneller herstel).
Een held levert wel levenspunten in bij zo'n aanval waar hij ervaring opdoet. Als zijn levenspunten onder de nul komen moet je hem weer tot leven wekken in de Heldenhof. Als de levenspunten niet tot nul zijn teruggebracht, krijgt de held met verloop van tijd weer meer leven. Hoe meer punten je bij regeneratie zet, hoe sneller hij weer op krachten komt.
Let wel, je Heldenhof breng je een level omhoog zoals ieder ander gebouw. Hij moet op level 10 staan om een oase te veroveren.
De Held zelf gaat alleen in level omhoog als hij genoeg ervaring heeft. Dat zie je in een balkje in je heldenhof, onder ervaring.
Het is allemaal wat ingewikkeld met de held, het duurde bij mij even voordat ik alles doorhad. Misschien dat de faq het beter uitlegt dan ik:
FAQ Helden