Auteur Topic: Travian  (gelezen 42262 keer)

Offline KD.

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Travian
« Reactie #200 Gepost op: 4-11-2009, 17:42:31 »
oh, kies dan ook maar voor economisch, is als beginner wat makkelijker denk ik

Okee, die keuze heb ik nu gemaakt. :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #201 Gepost op: 4-11-2009, 17:55:59 »
Op dat Travian-forum lees ik allemaal enge dingen over mensen die andermans dorpje om de twee minuten met de grond gelijkmaken. Hopelijk gebeurt dat bij mij niet.  ;D Ik ga er in ieder geval voor proberen te zorgen dat ik zo veel schuilplaatsen heb dat er niets meer te halen valt. ::jaja::
grond gelijk maken is denk ik overdreven, maar wat ik doe is idd twee legertroepen vlak na elkaar sturen
maar dan steel ik alleen grondstoffen :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #202 Gepost op: 4-11-2009, 17:57:22 »
grond gelijk maken is denk ik overdreven, maar wat ik doe is idd twee legertroepen vlak na elkaar sturen
maar dan steel ik alleen grondstoffen :P

waarom stuur je ze niet in 1x? dan is je aanvalskracht groter
Keep calm and eat chocolates!

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 4-11-2009, 18:19:09 »
grond gelijk maken is denk ik overdreven

Sommige forummers schreven dat ze alle dorpen in hun omgeving net zo lang kapot katapulteren tot iedereen ze grondstoffen en troepen levert en belooft geen eigen leger te bouwen. :-\\

Ik hoop maar dat er niet zo'n maniak in mijn buurt zit.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #204 Gepost op: 4-11-2009, 19:20:49 »
Sommige forummers schreven dat ze alle dorpen in hun omgeving net zo lang kapot katapulteren tot iedereen ze grondstoffen en troepen levert en belooft geen eigen leger te bouwen. :-\\

Ik hoop maar dat er niet zo'n maniak in mijn buurt zit.
dat heb ik iig nog niet meegemaakt
waarom stuur je ze niet in 1x? dan is je aanvalskracht groter
dat doe ik als iemand vallen heeft, dan val ik eerst aan,
deel van mijn troepen wordt dan gevangen genomen, en vlak daarna had ik een kleine groep laten aanvallen, die de rest van mijn troepen dan bevrijden
als ik ze in 1 keer stuur dan moet ik later weer sturen om mijn troepen te bevrijden
want zo'n giga leger heb ik nooit gehad ;D

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 4-11-2009, 20:29:06 »
dat heb ik iig nog niet meegemaakt

Gelukkig maar!

Nog een vraag:  ::regenboog::
Citaat
Als je gefarmd wordt door Germanen zorg dan dat je schuilplaats altijd 80% meer aan kan dan je hebt, omdat Germanen een bonus hebben dat ze 80% van je schuilplaats kunnen leeghalen.
Citaat
Een Germaan heeft een plunder bonus dat een schuilplaats maar 4/5 verstopt van de hoeveelheid die erin zit.

Twee citaten uit de FAQ. Maar ze betekenen allebei iets anders. Kunnen Germanen nou tachtig of twintig procent van je schuilplaats leegroven?

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #206 Gepost op: 4-11-2009, 20:33:34 »
je schuilplaats werkt maar voor 80 % bij een aanval van germanen

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 5-11-2009, 00:08:38 »
Ik heb mijn eerste handelsdeal gesloten!  ;D

Ik krijg 180 ijzer en lever in ruil daarvoor 170 hout.

Lijkt me een fatsoenlijke deal, of niet?  :P Ik krijg mijn ijzer om kwart voor drie binnen. :)

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 5-11-2009, 08:05:37 »
Ik heb mijn eerste handelsdeal gesloten!  ;D

Ik krijg 180 ijzer en lever in ruil daarvoor 170 hout.

Lijkt me een fatsoenlijke deal, of niet?  :P Ik krijg mijn ijzer om kwart voor drie binnen. :)

da's een hele goeie deal  ::ok:: de meeste handelstransacties zijn gelijke aantallen, maar als jij meer stuks krijgt dan je weggeeft, is dat natuurlijk altijd een betere deal  ::ok::

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #209 Gepost op: 5-11-2009, 11:59:50 »
Ja, het was nuttig ook!  ::jaja::
Maar ik moet nu wel lang wachten tot ik al mijn grondstofvelden kan upgraden.

Ik heb net weer een dealtje gesloten, 1 op 1 deze keer (ik lever 100 hout en krijg er 100 klei voor terug).
Nu vraag ik me af hoe het kan dat mijn handelaar veel later (bijna anderhalf uur) aankomt in dat dorp dan omgekeerd. ???

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 5-11-2009, 13:05:21 »
Waa, een persoonlijk bericht. Wat moet ik hiermee? ???

Citaat
Beste,

Bij deze zou ik graag je dual worden, je denkt waarschijnlijk amai wat een noob maar dat ben ik helemaal niet! =) ik heb zeer ervaring, ben vaak online, en stijg redelijk goed

Laat nog iets van je horen,
Groetjez

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 5-11-2009, 13:15:52 »
Ja, het was nuttig ook!  ::jaja::
Maar ik moet nu wel lang wachten tot ik al mijn grondstofvelden kan upgraden.

Ik heb net weer een dealtje gesloten, 1 op 1 deze keer (ik lever 100 hout en krijg er 100 klei voor terug).
Nu vraag ik me af hoe het kan dat mijn handelaar veel later (bijna anderhalf uur) aankomt in dat dorp dan omgekeerd. ???

De handelaren van de verschillende volkeren lopen niet allemaal even hard. Germaanse handelaren zijn het traagst maar nemen het meeste mee (12 velden per uur, 1000 grondstoffen per handelaar). De Romeinse handelaren nemen het minste mee, en zijn gemiddeld qua snelheid (16 velden per uur), Gallische handelaren zijn heel snel (24 velden per uur, nemen 750 grondstoffen mee).

Dat berichtje, dat is van iemand die blijkbaar een dualaccount wil. Hij heeft geen tijd of zin om alleen te spelen, en vraagt nu aan jou of jij je wachtwoord met hem wilt delen, zodat jullie samen je dorpje aansturen. Dat kan heel handig zijn, als je bijv op verschillende tijden actief bent. Stel hij is vooral 's ochtends online en jij 's avonds, dan kun je veel actiever spelen dan wanneer jij het alleen zou doen.
Je moet alleen wel goed communiceren, samen plannen en tactieken bespreken.

Ik heb op server 2 een poosje geduald. Mijn dorpjes waren overgenomen, en toen ben ik met iemand anders gaan samenspelen. Best leuk, maar soms ook wel lastig, omdat je net ergens mee bezig bent, en dan doet de ander ineens iets heel anders.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 5-11-2009, 21:36:32 »
iedereen die wil kan nu op zich al wel om grondstoffen vragen. Ik heb alleen niet niet heel veel van alles. en ben nog een beetje aan het opbouwen. maar 150 per ding kan wel ongeveer.

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 5-11-2009, 21:51:10 »
Huh? Ga je dingen weggeven? Waarom bouw je zelf geen sterk dorp?

Als je écht grondstoffen weggeeft, kan ik wel wat klei gebruiken.  :)

Edit: wil je er soms wat ijzer voor terug?

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 5-11-2009, 22:06:42 »
iedereen die wil kan nu op zich al wel om grondstoffen vragen. Ik heb alleen niet niet heel veel van alles. en ben nog een beetje aan het opbouwen. maar 150 per ding kan wel ongeveer.

Als je mij 1x je uurproductie wilt sturen morgenochtend, zou wel heel fijn zijn! Investeer ik het in een ambassade  ::jaja:: ::ok::

(je mag per dag maar 1x je uurproductie weggeven he  ;) )

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #215 Gepost op: 5-11-2009, 22:09:05 »
Als je mij 1x je uurproductie wilt sturen morgenochtend, zou wel heel fijn zijn! Investeer ik het in een ambassade  ::jaja:: ::ok::

je kan alles gewoon opsturen hoor ::jaja::
Menno is gek

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 5-11-2009, 22:14:22 »

Oei, echt waar? Maar als je eerlijk ruilt (met kopen - verkopen) mag het toch wel?

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 5-11-2009, 22:15:25 »
Oei, echt waar? Maar als je eerlijk ruilt (met kopen - verkopen) mag het toch wel?

ruilen mag wel, en een goeie deal maken op de markt ook

maar als alle gs 1 kant op gaan, dan kan dat een (tijdelijke) ban opleveren  ;)

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 5-11-2009, 22:16:34 »
op het moment speel ik alleen om jullie te helpen dus ik geef gewoon alles weg ;).
maar mijn uur productie is nog heel laag. Dan maar ik maar 17 ijzer ofzo sturen. is beetje krom toch?

helder moment van de dag: ik heb nog geen marktplaats (A)

Offline KD.

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 5-11-2009, 22:49:52 »
In dat geval moet je dus wel eerst zorgen dat je een flinke productie krijgt.

En toch ook een schuilplaats, zodat je niet andermans farm wordt.