Ja, het was nuttig ook!
Maar ik moet nu wel lang wachten tot ik al mijn grondstofvelden kan upgraden.
Ik heb net weer een dealtje gesloten, 1 op 1 deze keer (ik lever 100 hout en krijg er 100 klei voor terug).
Nu vraag ik me af hoe het kan dat mijn handelaar veel later (bijna anderhalf uur) aankomt in dat dorp dan omgekeerd.
De handelaren van de verschillende volkeren lopen niet allemaal even hard. Germaanse handelaren zijn het traagst maar nemen het meeste mee (12 velden per uur, 1000 grondstoffen per handelaar). De Romeinse handelaren nemen het minste mee, en zijn gemiddeld qua snelheid (16 velden per uur), Gallische handelaren zijn heel snel (24 velden per uur, nemen 750 grondstoffen mee).
Dat berichtje, dat is van iemand die blijkbaar een dualaccount wil. Hij heeft geen tijd of zin om alleen te spelen, en vraagt nu aan jou of jij je wachtwoord met hem wilt delen, zodat jullie samen je dorpje aansturen. Dat kan heel handig zijn, als je bijv op verschillende tijden actief bent. Stel hij is vooral 's ochtends online en jij 's avonds, dan kun je veel actiever spelen dan wanneer jij het alleen zou doen.
Je moet alleen wel goed communiceren, samen plannen en tactieken bespreken.
Ik heb op server 2 een poosje geduald. Mijn dorpjes waren overgenomen, en toen ben ik met iemand anders gaan samenspelen. Best leuk, maar soms ook wel lastig, omdat je net ergens mee bezig bent, en dan doet de ander ineens iets heel anders.