Ander vraagje dan. Welk volk heb je en waarom?
Ik ben tot nu toe Germaan geweest, gewoon omdat ik dat de eerste keer heb gekozen. Ik ga nu echter overstappen naar Galliër. Nadat ik van server 2 afgeschoten was heb ik geduald met iemand die Galliër was, en dat beviel me eigenlijk heel goed.
Als Germaan moet je eigenlijk zeer actief spelen, direct vanaf het begin flink farmen voor grondstoffen. En verder is de verdediging heel zwak, dus je moet veel online zijn om aankomende aanvallen te kunnen duiken (eigen leger wegsturen, grondstoffen opmaken of heel veel schuilplaatsen hebben).
Galliers zijn veel betere verdedigers. De verdedigende troepen kosten het minst, de vallen houden in het begin wel wat aanvallen af, en bijv. kolonisten zijn goedkoper bij Galliers. Vandaar dat ik dat nu maar eens ga proberen.
Trouwens, nog even iets heel anders voor de mensen die Travian spelen met Firefox: download Greasemonkey, dat maakt het spelen veel makkelijker. Je ziet dan bijv precies hoeveel gs je nodig hebt om iets te kunnen bouwen, en hoe vol je pakhuis is als dat wat er via de markt naar je toekomt er is of als je een langere tijd afwezig bent.