Auteur Topic: [Kandidaat] BARBARA is niet de mol  (gelezen 68411 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #180 Gepost op: 23-01-2010, 14:24:15 »
Als er mensen zijn die willen geloven dat Barbara nog steeds de mol is/kan zijn, dan moeten ze dat vooral doen. Als er mensen zijn die menen dat Barbara de mol nu niet meer kan zijn, dan moeten ze dat ook doen.

Als iemand geïnteresseerd is in mijn mening (dat verwacht ik niet, maar ik geef hem lekker toch), als ze deze truc uit zouden willen halen met de mol, dan is dat wel erg riskant, want wat als de mol dan niet 4 groene topito's krijgt? Dit is op twee manieren op te lossen, de eerste is zeer omslachtig, je helpt de mol door met gebaren of oortjes of voor mijn part met dierengeluiden (één oehoe is links, twee oehoes is rechts). De tweede manier is stukken eenvoudiger, je doet dit niet met de mol. Je zet daar gewoon de kandidaat neer met de minste goede antwoorden en als die rood krijgt, dan is het ook echt afgelopen.
Wat is nu het eenvoudigst uit te voeren? Wat mij betreft optie 2: dit gebeurt, met het risico, alleen met een kandidaat, de mol is veilig.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #181 Gepost op: 23-01-2010, 14:33:04 »
De mol is altijd veilig, die vult immers de test niet in, of alleen voor de vorm, voor het plaatje op tv. Wat Swifty zegt, is voor mij echter doorslaggevend.

Ik heb wat kanttekeningen.

Op dee eerste plaats: je pakt niet een willekeurige kandidaat om dit vervelende spelletje mee te spelen, dus ik geloof inderdaad dat Barbara de test het slechtste had gemaakt. Dit sluit Barbara voor mij uit als mol.

Op de tweede plaats: ik vraag me af: waarom zijn die eerder gegeven groene kwarten zichtbaar voor de volgende kandidaat, is dat om die persoon in gewetensnood te brengen? Heeft dacht ik weinig nut, omdat er nog altijd twee opties zijn om toch een complete groene topito te krijgen. Barbara vertrouwt echter gewoon 4 keer op de eerlijkheid van haar medespelers. En laat ook zien dat ze er blij om is.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #182 Gepost op: 23-01-2010, 15:53:41 »
Voor mij is Barbara ook compleet afgevallen als mol. De productie zal voor geen goud een dusdanig spel spelen met de mol. Wat als er ineens 3 kandidaten haar een rood blokje hadden kunnen aansmeren, dan had je dus nu zonder mol gezeten. Tuurlijk had ze als ze mol zou zijn iets in de oren kunnen hebben, maar de echte bewijzen heb ik nog steeds niet gezien, ondanks de verschillende screenshots waarin het haar van Barbara iets anders zit... Tuurlijk zou de redactie kunnen influisteren waar de groene steen zit, maar daar geloof ik werkelijk niet in. Je hebt haar geen seconde zien twijfelen of even afgeleid zien zijn bij het spel... En daarbij, ik weet dat er bij de mol alles mogelijk is, maar het lijkt mij dat zulke vervalsing van het spel (als je op deze manier de mol gebruikt door via oordopjes te zeggen waar groen ligt, noem ik dit pure vervalsing) echt niet zal worden bedacht door de redactie. Ga er maar vanuit dat dit heel heel veel gemor gaat opleveren als dit zo zou zijn, en niet alleen bij de medespelers maar ook bij de kijkers thuis...
Maar goed, degenen die haar nog steeds als mol willen zien, moeten gewoon hun gang gaan, maar ze is echt niet meer dan een gewone kandidaat net als 5 van haar medekandidaten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #183 Gepost op: 23-01-2010, 16:14:21 »
Wow wat een discussie over de oren van Barbara. Laat ik ook maar een duit in het zakje doen.

1  Kandidaten konden geld verdienen door Barbara uit het spel te halen door te voorkomen dat ze een groene topo krijgt. Er gaat geen geld uit de pot als Barbara blijft.

2  De strijd tegen de mol is altijd oneerlijk. Denk maar aan Deborah met de dobbelsteenopdracht. Normale kandidaten mochten 1 keer gooien, zij gooide net zo lang tot ze hoog had.
   Mollen hebben ook altijd voorkennis mbt vragen en kunnen deze naar believen goed of fout beantwoorden (denk maar aan Nico).

3  Het topo-spel is niet op het laatste moment toegevoegd vanwege de ziekte van Manuel, dit heb ik in de topic over aflevering 3 al uitgelegd. (halverwege pagina 7)

4  Barbara kreeg geen rood scherm, ze kreeg een groene topo en mag blijven.

Dat er oortjes of een ander seinmiddel gebruikt is sluit ik niet uit. Het is heel goed mogelijk om onzichtbaar te seinen. Ik sluit dit niet uit.

Vroeger als kind deden we altijd een truukje als er visite kwam. Ik werd dan de kamer uitgestuurd en de visite moest dan onder 1 van 3 kopjes een gulden neerleggen. Ik werd dan de kamer ingeroepen en wist meteen het juiste kopje aan te wijzen. Ik had er geen oortjes voor nodig.
Er zijn verschillende foefjes voor om dit tot een goed einde te brengen. Mijn moeder rookte. Als ik de kamer binnen kwam en mijn moeder had de sigaret in haar linkerhand, lag de gulden links. Had ze de sigaret in de rechterhand, lag de gulden rechts. En als mijn moeder de peuk in haar mond had, lag de gulden in het midden. En tenslotte, als de peuk in de asbak lag, lag nergens een gulden.
Vergelijkbare truukjes, dus zonder oortjes zijn ook in de mol zeer goed mogelijk.

Overigens geloof ik niet dat Barbara de mol is. Maar om haar uit te sluiten omdat ze geen groen scherm had.. daar trap ik niet in.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #184 Gepost op: 23-01-2010, 16:58:47 »
Ineens schiet me het volgende te binnen.
Wil Barbara ons zand in de ogen strooien?
Want haar naam staat in het zand geschreven.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #185 Gepost op: 23-01-2010, 17:04:58 »
is dat niet op een grasveld ??
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #186 Gepost op: 23-01-2010, 17:10:30 »
Ineens schiet me het volgende te binnen.
Wil Barbara ons zand in de ogen strooien?
Want haar naam staat in het zand geschreven.

Die opdracht is idd nog niet geweest. Dat betekende maar weer dat Barbara er nooit uit had kunnen gaan.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 23-01-2010, 17:13:43 »
Die opdracht is idd nog niet geweest. Dat betekende maar weer dat Barbara er nooit uit had kunnen gaan.
Dit zegt niks over dat ze er wel of niet uit had kunnen gaan. Als ze er namelijk wel uit was gegaan dan hadden ze die beelden niet.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #188 Gepost op: 23-01-2010, 17:27:30 »
Op het moment van de topito-opdracht waren die beelden uiteraard nog niet gemaakt, dus bij de executie zelf had je kunnen weten, dat Barbara dat spel zou overleven. Dus daar heeft Jelsir toch wel een punt. NU hebben we er niets meer aan.

Als Barbara er wel uit was gegaan, waren er geen beelden in het zand met Barbara's naam......, maar dat laatste zeg jij ook, Yessie.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 23-01-2010, 17:28:18 »
4  Barbara kreeg geen rood scherm, ze kreeg een groene topo en mag blijven.

[...] Maar om haar uit te sluiten omdat ze geen groen scherm had.. daar trap ik niet in.

het gaat mij erom dat de rest wel een groen scherm had, en dus niet de test als slechtste hadden gemaakt ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #190 Gepost op: 23-01-2010, 17:42:14 »
Als Barbara er wel uit was gegaan, waren er geen beelden in het zand met Barbara's naam......, maar dat laatste zeg jij ook, Yessie.
Hoeft niet, ze kunnen in een toekomstige opdracht ook namen van afgevallen kandidaten gebruiken.
The British are not impressed.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 23-01-2010, 17:42:59 »
Dat ze er niet uit kon gaan stond voor mij ook wel vast. Puur en alleen maar kijkend naar de beelden van de opdrachten die nog komen gaan. In dat opzicht heb je gelijk en ik even verwarrend reageer.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 23-01-2010, 17:52:34 »
het gaat mij erom dat de rest wel een groen scherm had, en dus niet de test als slechtste hadden gemaakt ;)

Seizoen 5, eerste aflevering. Iedereen had een groene scherm, behalve Yvonne. Zij kreeg een percentage te zien. Dus dat zegt ook niet alles.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #193 Gepost op: 23-01-2010, 17:55:04 »
Seizoen 5, eerste aflevering. Iedereen had een groene scherm, behalve Yvonne. Zij kreeg een percentage te zien. Dus dat zegt ook niet alles.

nuanceverschil, Yvonne zat er ook in, maar het was Yvon.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 23-01-2010, 17:58:05 »
nuanceverschil, Yvonne zat er ook in, maar het was Yvon.

Je weet gelukkig wie ik bedoel  :)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #195 Gepost op: 23-01-2010, 18:08:02 »
Yep, en uit die actie had iedereen met terugwerkende kracht al kunnen zien/afleiden dat Yvon ook de oorspronkelijke mol was, en geen reserve, zoals maanden werd gesuggereerd.

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 23-01-2010, 18:47:21 »
Ik begrijp Jelsir wel.
Barbera zou een goede Mol kunnen zijn en de oordopjes zou waar kunnen zijn.
En zo zijn er nog meer argumenten waarom Barbera de Mol kan zijn.
MAAR er zijn ook veel argumenten dat ze het niet kan zijn, dus Jelsir kom niet weer in een tunnelvisie terecht.
Blijf je tot het eind geloven dat Barbera is de Mol dan is dat jouw goed recht en zal ik ook je berichten serieus en met plezier lezen maar het is meer het feit dat ik het je wil aangeven, zie vorig jaar met Vivienne.

Alle kandidaten hadden een groen scherm, als Barbera bv als tweede of derde kwam en er geen rood scherm was getoond dan had ik net als jouw nog steeds op Barbera gezeten.

Sanne was mijn Mol voordat de serie begon en toen de nieuwe reeks begon was dit Barbera.
Voor mezelf moet ik dus nog een 'mijn" Mol vinden.
Ananas

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #197 Gepost op: 23-01-2010, 20:46:03 »
Boeiende discussie om te lezen, en voor mij is het duidelijk, Barbara is niet de mol. Met of zonder oortjes. Overigens zou ze ook als kandidaat oortjes hebben kunnen dragen, alleen om het feit dat ze deze aflevering misschien niemand af wilden laten vallen (Manuel uitgezonderd uiteraard). Aan zo'n aflevering zonder afvallers moet dan natuurlijk wel een draai gegeven worden en misschien was dit die draai.

Offline RJBanthum

• Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 23-01-2010, 21:58:55 »
En wat nou als een van de kandidaten haar de rode topito probeerde aan te smeren? Kun je dan nog zo goed acteren dat je overtuigend voor de groene kan kiezen? En wat als er 3 kandidaten zijn die dit trucje proberen? Is ze nog steeds geloofwaardig als ze daar 3 groene topito's vandaan weet te slepen? Zou WIDM de kandidaten manipuleren? IMHO, no way. Zouden ze op deze manier hun mol riskeren? IMHO, impossible.

Is Barbara de mol?
Nee in het kwadraat...

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 24-01-2010, 01:55:01 »
Ik ben ook in de Barbara-mol-tunnelvisie beland.. ::schaam::
Alleen Arjen zit nog in de weg.

Het meeste waarom is hier al wel besproken & de rest heb ik in het afleveringstopic gezet (: