Auteur Topic: [Kandidaat] BARBARA is niet de mol  (gelezen 68470 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #100 Gepost op: 19-01-2010, 00:07:10 »
Beetje underdressed.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #101 Gepost op: 19-01-2010, 17:19:05 »
Ik vind dat Barbara wel alles goed in de gaten houd. Ze kijkt naar het graf wat er op staat, ze vind de 2 kokers en als ze de tram in- en uitgaat let ze erg op het getal 209, de tekens die bovenaan de buitenkant van de tram staam gescheven en binnen kijkt ze erg naar de pamfletten. Buiten dat graf om heb ik nog niks kunnen vinden waar dit op zou kunnen slaan. Is ze een fanatieke kandidaat?

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #102 Gepost op: 21-01-2010, 11:25:30 »
Als de mol op de brug is geklommen, wat ik niet verwacht, dan is Barbara een goede keus. Ze probeert overduidelijk te mollen zodat ze chaotisch/naief overkomt (handig voor later) en gaat vervolgens op de oostenlijke brugpijler staan die het oosten symboliseert: rode vlag, opkomende zon, rood, Japan. Muzikale hint "When we hit Japan" kan op haar slaan aangezien ze het symbolische Japan bezocht op de brug en de Presidents of the USA die de muzikale hint zongen kan ook nog eens aan 3 Georges en Barbara worden gekoppeld.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #103 Gepost op: 21-01-2010, 17:02:26 »
Voor mij is ze niet de Mol, echter kan ze door haar vorm van fanatisme (als ik het zo mag noemen) behoorlijk ver in het spel komen. Fanatiek als het moet, en verder rustig van een afstandje alles bekijken. Maar er zijn gewoon een paar dingen die ik niet kan rijmen met een eventueel molschap van haar. (voorbeeld: waarom liep ze, als ze de mol zou zijn, niet boven op de heuvel mee met Frits en Hind, maar loopt ze direct naar de koker. Had ze meegelopen met de anderen, had ze ook ineens de koker kunnen zien; maar dan had ze wel tijd gewonnen...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #104 Gepost op: 21-01-2010, 19:11:41 »
Voor mij is ze niet de Mol, echter kan ze door haar vorm van fanatisme (als ik het zo mag noemen) behoorlijk ver in het spel komen. Fanatiek als het moet, en verder rustig van een afstandje alles bekijken. Maar er zijn gewoon een paar dingen die ik niet kan rijmen met een eventueel molschap van haar. (voorbeeld: waarom liep ze, als ze de mol zou zijn, niet boven op de heuvel mee met Frits en Hind, maar loopt ze direct naar de koker. Had ze meegelopen met de anderen, had ze ook ineens de koker kunnen zien; maar dan had ze wel tijd gewonnen...)
Als ze de mol was had ze hier volgens mij ook wel een Dennis-actie kunnen doen en sneaky achter de rug van de anderen de koker van de berg af slingeren. Dat zou écht geniaal zijn geweest om tijdens de laatste aflevering te zien.

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #105 Gepost op: 21-01-2010, 22:55:32 »
Barbara is de mol dus niet... ze hebben geen rood scherm laten zien, maar dat is denk ik uit nood ofzo, volgens mij hadden ze geen rekening gehouden met 2 afvallers
« Laatst bewerkt op: 21-01-2010, 22:58:10 door annebeth »

Offline jorytreurtniet

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 21-01-2010, 22:57:49 »
Kan nog wel

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 21-01-2010, 23:11:43 »
Wat een rare testafsluiting. Een mogelijke mol is zo wel erg klein geworden.

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #108 Gepost op: 21-01-2010, 23:22:00 »
voor mij blijft Barbara nog steeds mijn mol  ::bravo::

de test, het vertrek van Manuel, leuk verzonnen.........

Barbara mocht blijven "with a little help from my friends" (fragmentje van vorige week bij Schiffers)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 21-01-2010, 23:43:25 »
Zoals ik vanavond op de chat al probeerde uit te leggen.En ook in topic 3 heb geplaatst.
Barbara maakt gebruik van oortjes. Ik heb ze niet gezien maar Barbara zelf heeft te duidelijk laten merken dat ze daarop gefocussed was
Nadat Arjan zei dat ze zich om kon draaien wachtte ze te lang doordat ze nog luisterde naar wat er ingefluisterd werd. Je kon duidelijk zien aan haar gezicht dat ze daarmee bezig was.Ik denk ook dat ze daarom al voor de derde keer bij de executie dat hoedje draagt omdat dit eraan zat te komen.
Dat maakt haar wel verdacht als mol.
Ik had haar liever zien vertrekken.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 22-01-2010, 09:17:21 »
Barbara was mijn mol, maar ik heb haar afgeschreven.
Als ze geen groene topito-dingetjes had gehad, was ze er imho gewoon uitgegaan.
Nee, dat weet je nooit zeker, maar dan heb ik het gevoel dat ze fokken met het spel. Denk niet dat ze dat doen.
Laten we jabberen.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #111 Gepost op: 22-01-2010, 09:49:21 »
Misschien was ze de mol niet, maar wordt ze dat nu wel, na het vertrek van Manuel.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 22-01-2010, 11:08:19 »
Misschien was ze de mol niet, maar wordt ze dat nu wel, na het vertrek van Manuel.
Nee, als Manuel onverhoopt de mol was en door ziekte moest vertrekken dan zou Pieterjan dat de kandidaten eerlijk vertellen. Face the facts, Manuel was de mol niet.

Ik vind dit hele topitospel wel verdacht. Ik kan me niet herinneren dat bij vertrek door ziekte in het verleden de executie doorging. Volgens mij was dit een snel ideetje om extra geld uit de pot te halen en als Barbara de mol is wordt haar natuurlijk ingefluisterd waar de groene topitos liggen.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 22-01-2010, 11:23:57 »
Volgens mij was dit een snel ideetje om extra geld uit de pot te halen en als Barbara de mol is wordt haar natuurlijk ingefluisterd waar de groene topitos liggen.

Er is geen geld uit de pot gegaan volgens mij. Ze konden 2000 euro verdienen als ze Barbara weg zouden sturen. Er is niet gezegd dat er geld uit de pot zou gaan als ze Barbara lieten blijven.

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #114 Gepost op: 22-01-2010, 12:21:41 »
voor mij blijft Barbara nog steeds mijn mol  ::bravo::

de test, het vertrek van Manuel, leuk verzonnen.........

Barbara mocht blijven "with a little help from my friends" (fragmentje van vorige week bij Schiffers)

Een muzikale hint duidt toch altijd op de meest recente aflevering en niet op de volgende?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 22-01-2010, 13:00:33 »
Er is geen geld uit de pot gegaan volgens mij. Ze konden 2000 euro verdienen als ze Barbara weg zouden sturen. Er is niet gezegd dat er geld uit de pot zou gaan als ze Barbara lieten blijven.
Het idee blijft hetzelfde. Barbara naar huis sturen levert geld op en dat wil een mol ook niet.

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 22-01-2010, 13:25:32 »
Het idee blijft hetzelfde. Barbara naar huis sturen levert geld op en dat wil een mol ook niet.

Het laatste ben ik het wel mee eens. Maar in mijn ogen blijft het idee niet hetzelfde. Als er namelijk geld úit de pot zou gaan als ze Barbara zouden laten blijven, vraag ik me af of de groep daarvoor gekozen had. Én geld uit de pot én een concurrent houden? Ik zou dan zeggen geld ín de pot en concurrent weg.
Want stel dat Barbara de Mol is en dat de groep had besloten haar weg te sturen, dan was het zelfs met een oortje in nog lastig om Barbara te laten blijven. Ze had dan namelijk bij 4 mensen moeten twijfelen aan hun aanwijzing waar het groene stukje lag. Lijkt mij erg veel en tamelijk ongeloofwaardig.

Ik vraag me dus af of ze voor dit spel de Mol hebben gebruikt, omdat je nooit weet wat de groep beslist. Maar om het iets 'safer' te maken dat Barbara mocht blijven, hebben ze ervoor gekozen geen geld uit de pot te halen als ze haar zouden laten blijven.

Offline hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #117 Gepost op: 22-01-2010, 14:25:06 »
Want stel dat Barbara de Mol is en dat de groep had besloten haar weg te sturen, dan was het zelfs met een oortje in nog lastig om Barbara te laten blijven. Ze had dan namelijk bij 4 mensen moeten twijfelen aan hun aanwijzing waar het groene stukje lag. Lijkt mij erg veel en tamelijk ongeloofwaardig.

Iedereen (dus ook de crew) behalve Barbara kon zien in welk kommetje de groene en de rode zat. Als Barbara de Mol is, kan ze aanwijzingen krijgen via het beroemde oortje (hoewel natuurlijk kans op ontdekking). Als ze dan krijgt toegefluisterd of toegeseind welk kommetje moet kiezen om groen te kiezen, kunnen dus gerust dit spel met de Mol spelen. Zeker om de aandacht van de Mol af te leiden.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #118 Gepost op: 22-01-2010, 14:30:54 »
Nee, als Manuel onverhoopt de mol was en door ziekte moest vertrekken dan zou Pieterjan dat de kandidaten eerlijk vertellen. Face the facts, Manuel was de mol niet.

Face the facts? Welke facts? Dat is jouw interpretatie, dat zijn geen facts. ::ohno::
Of heeft PJH jou persoonlijk verteld dat hij het direct eerlijk bekend zou maken als de mol onverhoopt door ziekte naar huis zou gaan? ::)

Eens: als Barbara de mol was, dan was dit een knap ingewikkelde opdracht, omdat ze het niet meer in eigen hand had. Natuurlijk zijn er wel noodgrepen te verzinnen om haar toch in het spel te houden, maar ik weet niet of ze dat in een dag hebben kunnen bedenken, doorspreken en organiseren. Het vertrek van Manuel kwam immers onverwachts.
Aan de andere kant: als twee mensen haar een rode schijf hadden gegeven, was ze nog in het spel gebleven. De productie zal dus hebben ingeschat dat de kandidaten Barbara zouden redden.... maar dat blijft een gok!
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #119 Gepost op: 22-01-2010, 15:05:10 »
Het was sowieso makkelijker geweest als ze niet de mol zogenaamd als afvaller hadden neergezet, maar de kandidaat met de minste goede antwoorden, die, zoals gebruikelijk, anders gewoon zou zijn afgevallen. Je houdt dan namelijk altijd dezelfde discussie, maar hebt nooit het risico gelopen dat de mol het spel toch had kunnen verlaten, ondanks dat alles ingefluisterd had kunnen worden... Was ook wel raar geweest, als iedereen zegt, in de linker zit de groene topito, en Barbara kiest bij iedereen ook daadwerkelijk de linkse, maar dan ineens besluit ze toch de rechtse te nemen. En wat een toeval, daar zit inderdaad de groene onder!
Nee, Barbara is niet de mol en heeft geluk gehad door Manuels ziekte.
The British are not impressed.