Auteur Topic: [Kandidaat] BARBARA is niet de mol  (gelezen 68465 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] BARBARA
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2010, 16:12:57 »
Als Barbara voorkennis zou hebben gehad, dan had ze zeker een galajurk meegenomen voor het etentje. Nu zat ze erbij met een spijkerjasje en een wit rokje  ::rofl::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2010, 17:19:28 »
Als Barbara voorkennis zou hebben gehad, dan had ze zeker een galajurk meegenomen voor het etentje. Nu zat ze erbij met een spijkerjasje en een wit rokje  ::rofl::

Kim had een soorgelijke outfit aan, alleen Sanne was iets netter gekleed met 'r topje.
Barbarabal heeft inderdaad geluk gehad deze aflevering. Kan er niets molligs in bespeuren, ze zit vaak niet in goede molposities en doet geen overdreven verdachte dingen. Gevalletje van ernstige kandidaattunnelvisie.  ;)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #122 Gepost op: 22-01-2010, 17:25:51 »
Kim had een soorgelijke outfit aan, alleen Sanne was iets netter gekleed met 'r topje.
Barbarabal heeft inderdaad geluk gehad deze aflevering. Kan er niets molligs in bespeuren, ze zit vaak niet in goede molposities en doet geen overdreven verdachte dingen. Gevalletje van ernstige kandidaattunnelvisie.  ;)

Kim had volgens mij toch een redelijk nette jurk aan ...

grappig dat barbara zei : ik ging maar proosten of zo
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 22-01-2010, 17:32:21 »
Maar in mijn ogen blijft het idee niet hetzelfde. Als er namelijk geld úit de pot zou gaan als ze Barbara zouden laten blijven, vraag ik me af of de groep daarvoor gekozen had. Én geld uit de pot én een concurrent houden? Ik zou dan zeggen geld ín de pot en concurrent weg.

In deze discussie wordt iets heel belangrijks over het hoofd gezien. De kandidaten zijn niet dom. Ze snappen dat, willen ze nog verdacht worden als mol door de anderen, er niks anders opzit dan idd. Barbara die vrijstelling te gunnen. Je laat je wel heel erg door de mand vallen als ze door jouw toedoen een rode topito pakt. Het hoeft ook helemaal geen groepsbeslissing te zijn geweest. De kans is gewoon heel klein dat kandi's zichzelf duidelijk profileren als zijnde kandidaten, door "een concurrent kwijt te willen en daar ook nog geld in de pot voor te krijgen".

Offline i.rengers

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 22-01-2010, 18:41:07 »
 ???ik denk ook niet dat barbara de mol is..........
waarom zo moeilijk doen om haar toch in het spel te laten :o

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #125 Gepost op: 22-01-2010, 18:56:24 »
In deze discussie wordt iets heel belangrijks over het hoofd gezien. De kandidaten zijn niet dom. Ze snappen dat, willen ze nog verdacht worden als mol door de anderen, er niks anders opzit dan idd. Barbara die vrijstelling te gunnen. Je laat je wel heel erg door de mand vallen als ze door jouw toedoen een rode topito pakt. Het hoeft ook helemaal geen groepsbeslissing te zijn geweest. De kans is gewoon heel klein dat kandi's zichzelf duidelijk profileren als zijnde kandidaten, door "een concurrent kwijt te willen en daar ook nog geld in de pot voor te krijgen".
Toch waren er tijdens serie 4, toen ze ook een kandidaat terug konden kopen, een heleboel tegenstanders van het terugkopen van die kandidaat. Weliswaar is de mentaliteit van de kandidaten in de jaren veranderd, maar als je hiermee wilt zeggen dat de makers het risico wel konden nemen, vind ik dat dit niet.

De regie kan geen risico nemen, echt niet. Tenminste, met welke oplossing hadden ze moeten komen als Barbara wel Mol was geweest en ze een rode topo had gekregen?
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 22-01-2010, 19:12:39 »
Ik neem aan dat JP al weet wie er die aflevering gaat afvallen?

Hij kan dan de volgorde van intikken van kandidaten sturen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #127 Gepost op: 22-01-2010, 19:15:30 »
Nog even over die oortjes kwestie. Waarom wordt Barbara weg gestuurd? Waarom krijgt de groep samen met Barbara het 'back in game' spel niet uit gelegd? Ik denk toch echt dat ze oortjes heeft gekregen. Anders had ze wel bij de groep kunnen blijven zitten.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 22-01-2010, 19:23:25 »
Nog even over die oortjes kwestie. Waarom wordt Barbara weg gestuurd? Waarom krijgt de groep samen met Barbara het 'back in game' spel niet uit gelegd? Ik denk toch echt dat ze oortjes heeft gekregen. Anders had ze wel bij de groep kunnen blijven zitten.

Om de groep de kans te geven om te overleggen?

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #129 Gepost op: 22-01-2010, 19:33:28 »
Oortjes lijkt mij eigenlijk zo goed als uitgesloten!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #130 Gepost op: 22-01-2010, 19:35:46 »
Om de groep de kans te geven om te overleggen?

Dat was in eerste instantie niet de insteek.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 22-01-2010, 19:38:56 »
Dat was in eerste instantie niet de insteek.

Waar baseer je dat op? We weten toch niet wat de werkelijke reden is? We zien alleen dat ze wordt weggehaald.
En dat creeert distantie, bij de groep en bij de kijker.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 19:45:42 door Lautjuh »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #132 Gepost op: 22-01-2010, 19:50:31 »
Waar baseer je dat op? We weten toch niet wat de werkelijke reden is? We zien alleen dat ze wordt weggehaald.
En dat creeert distantie, bij de groep en bij de kijker.
Omdat de groep niet weet wat de opdracht is en alleen maar speculeert over een mogelijk vervolg.

Even een shotje van Barbara op de krukken voor de test, en 1 shot van Barbara bij het eliminatie steentjes spel.
Zoals je kunt zien, heeft Barbara normaal gesproken haar haar op haar rug/schouders.
Bij het eliminatie spel, heeft ze expres haar haren naar voren gehaald, waardoor haar oren nauwelijks zichtbaar zijn.

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #133 Gepost op: 22-01-2010, 19:52:43 »
Omdat de groep niet weet wat de opdracht is en alleen maar speculeert over een mogelijk vervolg.

Even een shotje van Barbara op de krukken voor de test, en 1 shot van Barbara bij het eliminatie steentjes spel.
Zoals je kunt zien, heeft Barbara normaal gesproken haar haar op haar rug/schouders.
Bij het eliminatie spel, heeft ze expres haar haren naar voren gehaald, waardoor haar oren nauwelijks zichtbaar zijn.
Of ze wilde er wat aardiger en charismatischer uitzien, vandaar ook haar grote lach.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 22-01-2010, 19:57:42 »

Je weet niet wat er tussen het laatste shot bij de executie en het weerzien met Barbara gebeurt. Het enige wat we weten is dat ze wordt meegenomen, verder niet. Waarvan ik dus denk dat het met dat distantie-effect te maken heeft. Het zorgt even voor een breuk in de groep die direct in de stress schiet en het is ook direct duidelijk dat er met Barbara iets gaat gebeuren.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 20:02:11 door Lautjuh »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #135 Gepost op: 22-01-2010, 20:42:44 »
Taxiopdracht- analyse.
Waarom Barbara nog steeds de mol kan zijn.

Punt 1:
Barbara als mol, moet er voor zorgen dat ze de Walkie-Talkie krijgt. Zo pusht medespelers er toe, haar te laten coordineren. Arjen zegt: Jij bent slim, jij moet coordineren. Punt 1 geslaagd.

Punt 2:
Erik zit in het team met Barbara. Erik rijdt in de auto met nummer 37. Na verloop van tijd, vanaf minuut 11, geraken Erik en Kim dicht bij elkaar met hun auto's. De opdracht is al een tijdje bezig en toch zegt Barbara. Barbara: Ik ben toch auto 38?
De auto is naast het nummer, ook te herkennen aan het groene mollogo? Beetje dom! ( O nee, ze was slim volgens Arjen.)

Punt 3:
Barbara: Dit zijn toch geldpunten?
Aan het begin van de opdracht, bij het zien van de kaart vraagt Barbara, het bovenstaande. Een beetje dom. Ze wist bij de schietopdracht anders ongelovelijk snel dat de icoontjes die op de kaart stonden geldpunten waren. ( Tijdens die opdracht bleek dat helemaal niet zo te zijn. ). Extra verwarring zaaien, omdat ze het de vorige ook fout had?

Punt 4:
Volgens de biechts van Frits en Erik, wist Barbara hoe walkie-talkies werkte. Toch zat ze hier weer mee te prutsen.

Plaatje:
- Erik die aan Barbara duidelijk probeerd te maken, dat die (bijna) niks kan verstaan.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #136 Gepost op: 22-01-2010, 20:51:57 »

Die screenshots zeggen niks. Bij de eerste foto houdt ze haar hoofd schuin/een beetje achterover, waardoor haar haar naar achteren valt. Bij de tweede foto kijkt ze recht in de lens...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #137 Gepost op: 22-01-2010, 20:55:20 »
Die screenshots zeggen niks. Bij de eerste foto houdt ze haar hoofd schuin/een beetje achterover, waardoor haar haar naar achteren valt. Bij de tweede foto kijkt ze recht in de lens...
Wil je een andere plaatje dan? Neem van mij aan, dat het zo is:l

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 22-01-2010, 20:56:23 »
Ze zegt: Rijdt achter auto 41 aan. Dan weet je toch zeker dat ze Erik veelvuldig over andermans straatje heeft doen laten rijden en dat mocht maar 1x. Ze fungeerde als een soort pac-man  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 21:00:29 door yessie »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #139 Gepost op: 22-01-2010, 21:12:16 »
Ze zegt: Rijdt achter auto 41 aan. Dan weet je toch zeker dat ze Erik veelvuldig over andermans straatje heeft doen laten rijden en dat mocht maar 1x. Ze fungeerde als een soort pac-man  ::rofl::

Je mocht wel over "andermans straatje" rijden, alleen niet zelf twee keer op een zelfde stukje weg.