Erik is niet de Mol... (Vooral de dikgedrukte vind ik zeer overtuigend voor kandidaat Erik)
- - Vindt beide kokers terwijl de andere twee van zijn team die niet gezien hadden (2.1)
- Merkt de laptop wel op (2.1)
Erik is mijn mol, en juist door deze 2 acties is het bij mij alleen maar bevestigd. Hij wist natuurlijk allang waar de kokers lagen, maar heeft de rest er net zo lang naar laten zoeken totdat er bijna geen tijd meer was en hij ze uiteindelijk vond, zodat hij minder verdacht wordt. Ditzelfde ook voor de laptop! Hij vond het natuurlijk prachtig dat Kim op die laptop ging zitten, zodat ze minder tijd hadden om het antwoord te vinden waar ze heen moesten. Een mol haalt niet alleen maar mollenstreken uit, want soms moet hij iets goeds doen, om geen verdenkingen op zich te krijgen.
Ook met het autorijden deed hij raar. Doordat hij Barbara niet goed hoorde, zegt hij, deed hij maar z'n eigen ding. Daardoor reed ook hij een paar keer over hetzelfde stukje asfalt. Mislukte opdracht, dat wist hij allang.
Verder vind ik het heel frapant dat Angela Erik als mol aanwees, maar toch met Karel meeging om Frits aan te wijzen. Angela weet waar ze op moet letten om een mol te kunnen ontmaskeren. Hij deed zo normaal mogelijk, niet al teveel opvallen enzo. En laten de anderen maar gek doen. Toch geen toeval dat hij als eerste een envelop mocht kiezen? Als mol zijnde ben je in de beste positie om als eerste die telefoon te pakken (al is nog niet duidelijk waarvoor, dat horen we snel!!).