Je kunt er als Mol toch niet vanuit gaan dat een opdracht al gedoemd is te mislukken? Dat zou wel een hele slechte mol zijn, niets gaan uitvoeren omdat je denkt dat de groep er toch niet in slaagt. Nee de Mol moet juist plezier hebben in het saboteren en niet: "Ik stond erbij en ik keek erna".
Wat bedoel je met dat hij niet overtuigend genoeg zou zijn met het rennen? Als hij niet was gaan rennen, en hij was echt de eerste die dat riep en de groep met zich meetrok, dan waren ze nooit op tijd gekomen. Niet echt bepaald een actie van de Mol waar je trots op zou moeten zijn.
In feite sluit ik eigenlijk ook niets uit als Mol en in principe wil ik bij voorbaat ook niet zeggen dat iemand een slechte Mol is geweest, als een Mol geen mollenstreken uit heeft gevoerd. Want je weet nooit wat hij allemaal in het geheim wel niet heeft gedaan. Maar als een Mol zich volkomen als een echte kandidaat gaat gedragen (wat trouwens ook eigenlijk de bedoeling is), maar daarmee ook nog kandidatenstreken uithaalt die een Mol eigenlijk niet uit zou mogen halen, dan durf ik bij voorbaat al te zeggen dat Frits niet zo'n hele slimme Mol is. En eigenlijk schat ik Frits toch wat slimmer in dan dat. Ik sluit hem theoretisch niet uit, want je kan ook slechte Mollen hebben, maar praktisch gezien is het voor mij overduidelijk dat hij het niet is.
Tot nu toe dan..