Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126757 keer)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #280 Gepost op: 10-02-2010, 01:25:54 »
Ik ging zomaar nog eens de verborgen filmpjes in de Molmail kijken en toen viel me iets op : In het Holland Village zegt Pieter-Jan daarover:

Het is een soort gerafeld Nederland in Japan

Dat deed me denken aan dat shirt van Frits : Japan Rags.

Vind het ook een vreemde uitspraak trouwens: gerafeld, dat zeg je toch niet van gebouwen. Tenzij je er iets anders mee wilt zeggen natuurlijk  >:D

We moeten ook overal op letten merk ik wel. Die verborgen filmpjes dan ook maar eens gaan uitzoeken.
Maar dat gerafeld Nederland in Japan, tjee wat zou dat kunnen betekenen. Maar rags betekent vertaald lompen. Wie heeft nu lompen aan, ze zijn toch allemaal goed gekleed? Ik vind dat met dat shirt dan niet passend.

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 10-02-2010, 13:36:45 »
molmailfimpje

het is het eerste geheime filmpje, bij Eric. Weet zo alleen niet meer waar je op moest klikken bij hem  :-\\

misschien heeft er iemand anders nog een directe youtube link naar dat filmpje?
Bedoel je dit?
http://www.youtube.com/user/ikbendemol2010#p/u/11/_Iv8z5tPPoU

Offline thorinnl

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #282 Gepost op: 10-02-2010, 14:06:35 »
<knip>
Maar dat gerafeld Nederland in Japan, tjee wat zou dat kunnen betekenen. Maar rags betekent vertaald lompen. Wie heeft nu lompen aan, ze zijn toch allemaal goed gekleed? Ik vind dat met dat shirt dan niet passend.
Een gerafeld kledingstuk is natuurlijk stuk, maar ook gespleten in meerdere stukjes.

Rags zijn eigenlijk gewoon lompen: zeer goedkope kleren wat een zwerver op straat misschien aan zou hebben. 'Japan Rags' is dan weer gewoon een kledingmerk.

Holland Village is eigenlijk begonnen met 'Huis Ten Bosch', het nagebouwde paleis van Beatrix in Nagasaki. Daar om heen werd een attractiepark gebouwd met levensgrote molens, tulpenvelden, huizen en straten. Eigenlijk is het dus een soort Madurodam, maar dan levensgroot: zoiets als het Openluchtmuseum in Arnhem. Daardoor zie je eigenlijk allerlei gebouwen uit heel Nederland op een klein gebied. Omdat het park tijdens de opname al 4 jaar lang failliet was, zag alles er een beetje zielig bij.

Gerafeld Nederland lijkt mij dan een toepasselijke metafoor: het is kleine beetjes Nederland, wat vergaan is. Zo vreemde uitspraak vind ik het dan eigenlijk ook niet.

Inmiddels heeft het park trouwens een doorstart gemaakt. Op dit moment is het 's avonds verlicht en kun je het dan ook bezoeken. Een soort 'Winter Efteling' :P.
Linkje naar wikipedia artikel
« Laatst bewerkt op: 10-02-2010, 14:08:43 door thorinnl »

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #283 Gepost op: 10-02-2010, 20:26:32 »
Inmiddels heeft het park trouwens een doorstart gemaakt. Op dit moment is het 's avonds verlicht en kun je het dan ook bezoeken. Een soort 'Winter Efteling' :P.
Linkje naar wikipedia artikel

Ehm ik dacht dat Huis ten Bosch wat anders was dan Holland Village? En dat Huis ten Bosch idd nog open is maar Holland Village niet. Daedalus wist daar zeker meer van.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #284 Gepost op: 10-02-2010, 20:34:54 »
Het is van hetzelfde bedrijf, maar het oude Holland Village ligt volgens mij dichter bij Nagasaki. Huis Ten Bosch ligt dichter bij Sasebo.
The British are not impressed.

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 10-02-2010, 20:52:52 »
Het is van hetzelfde bedrijf, maar het oude Holland Village ligt volgens mij dichter bij Nagasaki. Huis Ten Bosch ligt dichter bij Sasebo.
Zie kaartje

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 10-02-2010, 20:59:07 »
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 10-02-2010, 22:03:12 »
LOL Haustenvos

::rofl:: moet je je voor stellen hoe ze dat dan uitspreken.. haha
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 10-02-2010, 22:25:44 »
Bedankt! Ik heb ze beide nu op Google Earth gevonden...ik dacht dat Holland Village inderdaad er direct naast lag. Ik dacht al, "dat hebben ze snel opgeknapt!" :)

« Reactie #289 Gepost op: 11-02-2010, 19:31:16 »
::rofl:: moet je je voor stellen hoe ze dat dan uitspreken.. haha

Afgelopen zomer ben ik in "Huis ten Bosch" geweest. Het is ook een treinstation en ik lachte mij elke keer kapot als ze de naam gingen oproepen  ::rofl::

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #290 Gepost op: 11-02-2010, 20:21:15 »
Even over die vrijstelling. Misschien heb ik wel een überslecht karakter >:D maar als ik de mol was zou ik er niet vies van zijn om die vrijstelling zelf te pakken. Misschien zou ik er wel alles aan doen zodat die kandidaten absoluut geen vrijstelling in hun handen krijgen. Zou het veel te gemakkelijk vinden dat ze zonder bibberen en beven doorstoten naar de volgende ronde. Dus nooit zeggen dat de Mol er geen baat bij heeft om die vrijstelling te pakken. Psychologisch gezien is dat toch veel interessanter, als het spel wat harder wordt gespeeld, zeker als je de mol bent.

Dus dat zou ook een motief kunnen zijn waarom Frits dan toch de vrijstelling pakt. De Mol die het de kandidaten niet gunt.

Alleen geloof ik niet zo in Frits als Mol. Leek wel alsof hij die vrijstelling echt wel nodig had. Want denk eerder dat het één van dees (vanavond misschien?) eens Exit Frits zal zijn. Maar er is nog hoop voor de Frits-verdenkers. ::)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2010, 20:34:29 door feniks »

Offline Mesnal

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 11-02-2010, 20:34:34 »

Alleen geloof ik niet zo in Frits als Mol. Leek wel alsof hij die vrijstelling echt wel nodig had. Want denk eerder dat het één van dees eens Exit Frits is. Maar er is nog hoop voor de Frits-verdenkers. ::)

:\'(

Admins...??   ;D

Offline annebeth

• Forumlid
  • Sherlock Moles
« Reactie #292 Gepost op: 11-02-2010, 22:33:03 »
Frits deed iets te veel zijn best deze aflevering, hij is de mol niet denk ik...
Ik denk dat hij het op de een of andere manier tot de finale redt, en dan verliest van Erik.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #293 Gepost op: 11-02-2010, 22:37:54 »
Ook nu nog werd Frits buitenspel gezet als gevolg van zijn actie in het bos. Frits is het niet, of hij (en de makers) hebben een flinke inschattingsfout gemaakt met die vrijstelling.

Offline Mmkk

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 12-02-2010, 09:00:50 »
Ik vind Frits juist extra verdacht na deze aflevering. Hij deed zo zijn best, omdat hij wist dat er toch geld uit zou gaan bij de executie.

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 12-02-2010, 09:25:52 »
Ik ben het eens met Heinz dat het Frits niet bepaald windeieren heeft gelegd dat hij in aflevering 4 de vrijstelling pakte. Sindsdien is er wel veel geld in de pot gekomen, gelukkig ook weer wat afgegaan.

Ik denk wel nog steeds dat Frits het kan zijn, en blijf dus nog even in mijn tunneltje opereren. Het feit dat Frits onderaan stond bij de 1000 treden opdracht kan ook een goede positie zijn voor de mol: geld uit de pot houden door te weten dat er heus wel iemand zal zijn die voor jokers gaat, en dan sikkeneurig doen als het geld niet wordt verdiend. Misschien heeft Frits zich zelfs opzettelijk niet te vertrouwen opgesteld vooraf aan deze opdracht?

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #296 Gepost op: 12-02-2010, 11:49:54 »
Frits die uit die kano donderde was wel echt verschríkkelijk nep, ik had echt even een "WOW! Molactie!"-momentje. Alleen vervolgens klom hij er zo snel weer in, en redde hij nog 'onnodig' 500 euro, dat het me geen mollenstreek lijkt.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 12-02-2010, 11:52:20 »
Frits die uit die kano donderde was wel echt verschríkkelijk nep, ik had echt even een "WOW! Molactie!"-momentje. Alleen vervolgens klom hij er zo snel weer in, en redde hij nog 'onnodig' 500 euro, dat het me geen mollenstreek lijkt.

Haha, ik had echt exact dezelfde gedachten!!

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #298 Gepost op: 12-02-2010, 12:37:54 »

Nee, maar toch. Frits, even ervanuit gaande dat hij de mol is, wist de opzet van de executie en kon natuurlijk makkelijk raden dat er kandidaten zouden zijn die voor 1000 eu hun scherm niet wilden zien.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #299 Gepost op: 12-02-2010, 12:40:51 »
Nee, maar toch. Frits, even ervanuit gaande dat hij de mol is, wist de opzet van de executie en kon natuurlijk makkelijk raden dat er kandidaten zouden zijn die voor 1000 eu hun scherm niet wilden zien.

Ja, maar waarom zou hij dan überhaupt uit een kano donderen...