Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126765 keer)

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #300 Gepost op: 12-02-2010, 13:20:22 »
Stel dat Frits de mol is, dan is het vast geen toeval dat Pieter-Jan hem als eerste laat kiezen voor geld of vrijstelling. Het is wel vaker voorgekomen in eerdere seizoenen dat de mol door de productie ergens voor werd uitgekozen.
Als je als eerste voor de vrijstelling gaat dan is de kans groter dat meer kandidaten dat doen en gaat er veel geld uit de pot.

Dan is PJ dus een hulpmol  ::joehoe::

Offline jumper

• Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 12-02-2010, 13:38:59 »
Ja, maar waarom zou hij dan überhaupt uit een kano donderen...
Ja, dat vond ik ook wat teleurstellend. Waarom dan niet meteen de hele kano laten omslaan? Dat was pas een mollenstreek geweest. Maar wel wat te opvallend misschien...

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #302 Gepost op: 12-02-2010, 14:51:07 »
Frits was niet echt mollerig in de kano-opdracht, ondanks zijn gestuntel toch nog aardig wat jerrycans binnen. Hij kon op het laatst ook niet anders, want de anderen stonden op z'n neus te kijken. Dat geld wat hij pakte in de eerste opdracht had 'ie ook echt nodig om wat vertrouwen terug te winnen, wat volgens mij nog steeds niet gelukt is. Als hij de mol is is het logisch dat 'ie wat goodwill kweekt tijdens deze en de kano-opdracht.
Het scherm niet willen zien is wel weer echt een molactie, maar de rest zal er wel begrip voor hebben, ze deden immers bijna allemaal hetzelfde. Net als met de veilingopdracht in serie 7, begint er één dan gaan ze allemaal.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 12-02-2010, 16:22:53 »
Pieter Jan zegt in zijn intro: "De karaokeopdracht werd Hind haar zwanenzang".

Nu zijn de 'op zoek naar'-kijkers bekend met deze term, want Willem Nijholt gebruikt deze term als alternatief voor de sing-off, waarin altijd één kandidaat afvalt.
Verwijzing naar Frits?
« Laatst bewerkt op: 12-02-2010, 16:24:45 door Lautjuh »

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #304 Gepost op: 13-02-2010, 16:46:31 »
Het leek mij volkomen duidelijk dat Frits inderdaad probeerde de kano te laten omslaan. Er was geen enkele reden voor hem om te vallen. Op het moment dat hij Ooh roep ligt hij nog volkomen stabiel in de boot. Pas daarna springt hij eruit.
Verder: we zien op een zeker moment dat hij zes containers in de boot heeft liggen. Vervolgens zien we hem nog twee containers oppikken, dus moet hij er minstens acht hebben gehad. Bij het tellen zien we er echter maar zes staan ...

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 13-02-2010, 16:58:05 »
Verder: we zien op een zeker moment dat hij zes containers in de boot heeft liggen. Vervolgens zien we hem nog twee containers oppikken, dus moet hij er minstens acht hebben gehad. Bij het tellen zien we er echter maar zes staan ...

Misschien heeft ook nog twee lege containers opgepikt, die bij het tellen buiten beschouwing zijn gelaten...
Goede jacht!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 13-02-2010, 23:34:01 »
Het leek mij volkomen duidelijk dat Frits inderdaad probeerde de kano te laten omslaan. Er was geen enkele reden voor hem om te vallen. Op het moment dat hij Ooh roep ligt hij nog volkomen stabiel in de boot. Pas daarna springt hij eruit.
Ja, ik vond dat omslaan ook heel nep. Een goede molactie was geweest als alle containers eruit waren gevallen en Frits met veel moeite er drie wist te vangen  >:D

Offline mollemania

• Forumlid
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
« Reactie #307 Gepost op: 14-02-2010, 10:06:20 »
Het is alweer een tijdje geleden maar in aflevering 1 zegt PJ  dat de mol zich in aflevering 3 bekend maakt.
In aflevering 3 maakt de mol zich inderdaad bekend aan Angela en Karel. Dit krijgen we niet te zien. Maar in aflevering 10 (de traditionele aflevering waarin alle molacties bekend worden gemaakt) zien we Frits zich voorstellen aan Angela en Karel als de mol.... Dit wordt in het geheim opgenomen. De hele AVRO-presentatoren zitten in het complot. Karel zegt dan ook vol overtuiging FRITS SISSING IS DE MOL en niet zoals je eerder zou verwachten iets in de trant van wij denken dat Frits de Mol is of wij kiezen voor Frits als de mol. Nee Karel zegt bewust en heel overtuigd : FRITS SISSING IS DE MOL.
Dat zou wel een stunt zijn en echt lachu  ::oink:: ::oink::

Daarnaast is er iets vreemds met de uitspraak van PJ aan het eind van de opdracht over het geld dat in of uit de pot gaat. Hij zegt letterlijk : DIT BLIJKT PAS IN AFLEVERING 10. Er vanuit gaande dat de mol zich pas in aflevering 10 bekend maakt lijdt bij mij tot de volgende interpretatie:

Stel Frits is niet de mol : dan blijkt toch of het geld wel/niet in de pot ging al op het moment dat Frits bij de executie uit de serie wordt geknikkert.
Stel Frits haalt de finale en is niet de mol : Hoe kan PJ in aflevering 3 reeds weten dat Frits in de finale komt?
Dus moet Frits de mol wel zijn.

Ook is opvallend dat zowel in de regie als door PJ als door de andere kandidaten er later in de seriie door niemand meer op teruggekomen is. Dit lijkt ook logisch want stel dat PJ steeds aan het eind van de serie van de aflevering zegt er zit bijvoorbeeld 10.000 euro in de pot maar dit kan meer/minder worden na aflevering 10 dan wordt steeds weer twijfel gezaaid door de presentator aan het mogelijke mol-zijn van Frits en dat is natuurlijk niet de bedoeling van het redactieteam als Frits ook daadwerkelijk de mol is.

En dan nog over het uit de boot vallen van Frits. Ja de mol valt bij de overige kandidaten inderdaad uit de boot. En daar waar door de regie een verloren muntje van Arjen/Kim als mogelijke mol-actie extra wordt uitvergroot wordt aan het uit de boot vallen van Frits weinig aandacht geschonken.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #308 Gepost op: 14-02-2010, 11:15:45 »
Er werd gezegd dat de mol zich in aflevering 3 bekend zou maken.

Wat mij betreft heeft hij dat toch gedaan.

Ik heb nog eens goed teruggekeken, en geluisterd naar wat er wordt gezegd door Frits tijdens de auto opdracht. Twee zaken vind ik te opvallen.

1. Ik noemde het al eerder, maar Frits zegt wat raars bij de uitleg hoe de porto werkt. 'Knop indrukken, wachten tot je een piepje hoort, en dan pas gaan praten'. Maar wat ie daarna zegt, wat Heinz zei dat hij 't waarschijnlijk over Barbara had, vind ik toch echt op hemzelf slaan. 'En dan moet je je gewoon voordoen alsof je het totaal niet snapt, en als je buurvrouw dat dan ook nog doet, ja dan is dat toch heel makkelijk'. Dit vind ik geen kandidatenbiecht, maar een molbiecht.

2. Als de opdracht met de auto's is afgelopen, evalueert Frits Hind. 'Hind's rijvaardigheid schatte ik redelijk in, en toch komt ze eruit met acht bekeuringen. Het lijkt verdacht, en toch heb ik zoiets bij Hind: Ze kon er niets aan doen. Dat is Hind'. Natuurlijk kon Hind er niets aan doen want ze werd gestuurd door de mol! En het feit dat Frits zegt 'Dat is Hind' kan hier ook echt uitgelegd worden als 'Dat is een Hint'.

En ook erg leuk dat Frits dan een rode polo aan heeft :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 14-02-2010, 12:32:59 »
1. Ik noemde het al eerder, maar Frits zegt wat raars bij de uitleg hoe de porto werkt. 'Knop indrukken, wachten tot je een piepje hoort, en dan pas gaan praten'. Maar wat ie daarna zegt, wat Heinz zei dat hij 't waarschijnlijk over Barbara had, vind ik toch echt op hemzelf slaan. 'En dan moet je je gewoon voordoen alsof je het totaal niet snapt, en als je buurvrouw dat dan ook nog doet, ja dan is dat toch heel makkelijk'. Dit vind ik geen kandidatenbiecht, maar een molbiecht.

Klopt ja, dit lijkt echt zo'n molbiecht die in de aflevering is geplakt. Alleen kun je 'm op twee manieren uitleggen en daarom kan 'ie er in.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 12:51:07 door Lautjuh »

Offline theluckyboatman

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 14-02-2010, 17:29:20 »
ik dacht even toen hij in het water viel " Mol" overboord riep in plaats van man..maar goed dat is weer een Mollote gedachte.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2010, 20:45:39 door theluckyboatman »
Ananas

Offline Mr_Hahn

• Forumlid
  • "Sjoelen?"
« Reactie #311 Gepost op: 14-02-2010, 20:07:02 »
Ik heb het even teruggekeken en het valt me op dat Frits in aflevering 6 behoorlijk goed (en snel) overweg kan met de kano, maar dat ie in aflevering 4 heel rustig aan doet bij het bouwen van de tempel. Waarom peddelde hij toen ook niet sneller? Of, anders gezegd: deed hij het deze keer voorkomen alsof hij enorm zijn best deed?

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #312 Gepost op: 14-02-2010, 21:08:37 »
Ik heb het even teruggekeken en het valt me op dat Frits in aflevering 6 behoorlijk goed (en snel) overweg kan met de kano, maar dat ie in aflevering 4 heel rustig aan doet bij het bouwen van de tempel. Waarom peddelde hij toen ook niet sneller? Of, anders gezegd: deed hij het deze keer voorkomen alsof hij enorm zijn best deed?

Hmmm er zit nog wel verschil in een bootje op stil water en een kano in stromend water denk ik  ::vergroot:: Maar hij pakte net wat te veel om de mol te zijn naar mijn mening, of hij wist dat het daarna er weer uit ging...  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Mr_Hahn

• Forumlid
  • "Sjoelen?"
« Reactie #313 Gepost op: 14-02-2010, 21:34:10 »
Hmmm er zit nog wel verschil in een bootje op stil water en een kano in stromend water denk ik  ::vergroot:: Maar hij pakte net wat te veel om de mol te zijn naar mijn mening, of hij wist dat het daarna er weer uit ging...  ::vergroot::
Voor hetzelfde (let op: woordspelingalert!) geld heeft hij voornamelijk jerrycans gepakt waar geen muntje in zat.

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #314 Gepost op: 14-02-2010, 21:39:52 »
Voor hetzelfde (let op: woordspelingalert!) geld heeft hij voornamelijk jerrycans gepakt waar geen muntje in zat.

Ik weet het gewonnen bedrag niet meer exact, maar het was aardig wat. De lege jerrycans werden buiten beschouwing gelaten toen PJ het geld telde.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 15-02-2010, 20:47:12 »
Yes, dus het was helemaal niet voor hetzelfde geld  ::trots:: (chelt/geldt/cheld, puh)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 15-02-2010, 21:00:30 »
Er vanuit gaande dat de mol zich pas in aflevering 10 bekend maakt lijdt bij mij tot de volgende interpretatie:

Stel Frits is niet de mol : dan blijkt toch of het geld wel/niet in de pot ging al op het moment dat Frits bij de executie uit de serie wordt geknikkert.

Ja, maar PJ weet al wie de mol is, en het zou raar zijn als hij zegt: maar aangezien Frits gewoon een kandidaat is komt het geld er gewoon in, mensen. Het is gewoon makkelijker om aflevering 10 te zeggen, dan alle andere mogelijkheden bijlangs te gaan. Bovendien, waarschijnlijk zal dat geld ook pas verrekend worden in aflevering 10.

Citaat van: mollemania
Ook is opvallend dat zowel in de regie als door PJ als door de andere kandidaten er later in de seriie door niemand meer op teruggekomen is. Dit lijkt ook logisch want stel dat PJ steeds aan het eind van de serie van de aflevering zegt er zit bijvoorbeeld 10.000 euro in de pot maar dit kan meer/minder worden na aflevering 10 dan wordt steeds weer twijfel gezaaid door de presentator aan het mogelijke mol-zijn van Frits en dat is natuurlijk niet de bedoeling van het redactieteam als Frits ook daadwerkelijk de mol is.

Ik kan mij nog vaag herinneren dat er in één van de vorige series (volgens mij met Angela) ook een opdracht was, waar men nog moest afwachten hoeveel geld er daadwerkelijk in de pot zou zitten/komen. In die serie werd ook niet elke dag gezegd hoeveel er in zit, en hoeveel er in zou kúnnen zitten. Dat wordt doodsaai. Aan het eind van de serie, met de uitreiking van de pot, brengen ze het wel aan de orde.

Citaat van: mollemania
..wordt aan het uit de boot vallen van Frits weinig aandacht geschonken.

Juist, omdat er weinig molligs gebeurde. Hij viel, maar wist uiteindelijk alle cans te vangen.
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 15-02-2010, 21:37:16 »
Juist, omdat er weinig molligs gebeurde. Hij viel, maar wist uiteindelijk alle cans te vangen.

Niet álle jerrycans hoor...hij liet één van 250 gaan ;)
Tell me what your telescope says

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 15-02-2010, 21:47:50 »
Niet álle jerrycans hoor...hij liet één van 250 gaan ;)
Toen hij uit de boot viel lagen er 2 in, toen hij er weer in klom 4, dus die 250 wat Arjen zei dat die afdreef klopt niet, terwijl Arjen er met de neus bovenop stond. Als je snel het beeld stilzet a;s Frits die container erin wil gooien dan zie je 250 op die container staan.

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 15-02-2010, 21:54:34 »
Dat kan toch een andere van 250 zijn?
Tell me what your telescope says