Auteur Topic: [Kandidaat] FRITS is de Winnaar !!  (gelezen 126720 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: [Kandidaat] FRITS
« Reactie #360 Gepost op: 11-03-2010, 22:56:03 »
Niemand van de kandidaten gelooft dat hij de mol kan zijn. Doet me denken aan seizoen 3 met George.
Hij wordt wel errug onverdacht neergezet. Dat is eigenlijk wel weer heel verdacht  ;)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #361 Gepost op: 11-03-2010, 23:04:05 »
'volg het geld'    ::hypocriet::

Zou Arjen nou echt denken dat Frits de mol is?
Tell me what your telescope says

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #362 Gepost op: 11-03-2010, 23:09:00 »
Ja, denk echt dat hij dat nu denkt...
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #363 Gepost op: 11-03-2010, 23:11:09 »
Met "volg het geld" bedoelde Arjen volgens mij gewoon dat je moet opletten wie geld verdient en wie niet, in plaats van op tekens op kleding te letten en te kijken naar wie de zoveelste cameraman van rechts knipoogt. ;)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #364 Gepost op: 11-03-2010, 23:12:43 »
Met "volg het geld" bedoelde Arjen volgens mij gewoon dat je moet opletten wie geld verdient en wie niet, in plaats van op tekens op kleding te letten en te kijken naar wie de zoveelste cameraman van rechts knipoogt. ;)

Dat Frits nu de pot beheert is iets anders dan cameramannen die knipogen. ;)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #365 Gepost op: 11-03-2010, 23:16:03 »
Dat Frits nu de pot beheert is iets anders dan cameramannen die knipogen. ;)

Nee, maar dat was ongeveer de tekst van Arjen. Dat je in plaats van vage hints te zoeken moet bijhouden wie wat verdient. Als Arjen dat had gedaan had hij ook vast niet op Erik gestemd.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 11-03-2010, 23:22:20 »
Nee, maar dat was ongeveer de tekst van Arjen. Dat je in plaats van vage hints te zoeken moet bijhouden wie wat verdient. Als Arjen dat had gedaan had hij ook vast niet op Erik gestemd.

Oh, je bedoelt dat hij er in het spel niet op heeft gelet. Tja, er zaten ook maar weinig forummers op Erik, hij deed gewoon weinig fout en bracht veel geld in de pot.
Maar als Arjen bedoelt dat we de pot in de gaten moeten houden, kan hij alsnog wel op Frits zitten, want die heeft gewoon veel gemold.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 12-03-2010, 00:15:00 »
"Ce soir! Tokyo! Drie recht, plus natuurlijk één averecht. "

Dit was de twitter van de mol vandaag.

Frits moest een rechthoek maken, 3 hoeken lagen recht, 1 averecht?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #368 Gepost op: 12-03-2010, 00:31:59 »
"Ce soir! Tokyo! Drie recht, plus natuurlijk één averecht. "

Dit was de twitter van de mol vandaag.

Frits moest een rechthoek maken, 3 hoeken lagen recht, 1 averecht?

??
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tim100

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hoi Frits.
« Reactie #369 Gepost op: 12-03-2010, 00:36:00 »
Averecht is niet gelijk aan averechts. Averechts is omgekeerd, maar averecht is iets in de breiwereld, namelijk een steek.

Typfout of is er ergens in de aflevering nog een breinaaldquote te bekennen?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 12-03-2010, 00:42:58 »
Averecht is niet gelijk aan averechts. Averechts is omgekeerd, maar averecht is iets in de breiwereld, namelijk een steek.

Typfout of is er ergens in de aflevering nog een breinaaldquote te bekennen?

Volgens mijn woordenboek (Koenen) is averecht en averechts gewoon precies hetzelfde. Betekenissen : Omgekeerd (bij b.v. breisteek de keerzijde van de stof) ; onjuist, verkeerd.

Offline Tim100

• Forumlid
  • Hoi Frits.
« Reactie #371 Gepost op: 12-03-2010, 00:46:02 »
Volgens mijn woordenboek (Koenen) is averecht en averechts gewoon precies hetzelfde. Betekenissen : Omgekeerd (bij b.v. breisteek de keerzijde van de stof) ; onjuist, verkeerd.

Ik denk dat het verschil is dat averecht echt dan omgekeerd is, dus bijvoorbeeld rechtsomkeert, dit kan verwijzen naar Erik, die 4e werd, en averechts echt verkeerd is. Daar zit toch ook nog een verschil tussen?

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 12-03-2010, 00:55:20 »
Bij breien is:
 averechts =links
 recht= rechts
Bij averecht word de rechternaald rechts in de steek van de linkernaald gezet en bij recht word de rechternaald links inde steek van de linkernaald gezet
Deze steek zie je meestal in mouwboorden van vesten en truien de stof ziet er dan geribbeld uit, de averechtse steken liggen naar beneden en de anderen juist naar boven.
Maar ik geloof niet dat WIDM een hint over breien gaat gebruiken. Ik zie t meer als 3 gewone kandidaten en een mol oftewel drie goeie kandidaten en een dwarsligger

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 12-03-2010, 01:01:00 »
Ik denk dat het verschil is dat averecht echt dan omgekeerd is, dus bijvoorbeeld rechtsomkeert, dit kan verwijzen naar Erik, die 4e werd, en averechts echt verkeerd is. Daar zit toch ook nog een verschil tussen?

In de praktijk wordt averecht alleen gebruikt in de brei- en weefwereld, om aan te geven dat er aan de "verkeerde" oftewel achterkant van de stof gewerkt wordt. Het is het bijvoeglijke naamwoord.
Je zegt b.v drie steken recht - 1 steek averecht, maar je bent averechts aan het breien als je die averechte steek maakt.

Er is dus geen wezenlijk verschil tussen averecht en averechts, de oorsprong en betekenis van de woorden zijn dezelfde.

Ik vond het gewoon opvallend dat Frits een rechthoek moest maken (heeft 4 hoeken), en dat die verkeerd, dus averechts lag, in combinatie met die tweet.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #374 Gepost op: 12-03-2010, 08:17:31 »
is misschien een van de kandidaten linkshandig?
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Molière

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 12-03-2010, 12:05:41 »
Wellicht nog twee hints richting Frits:
1. Hij is de enige in de gehele serie bij wie vraag 10 van de test in beeld komt. Om precies te zijn in aflevering 8.
2. In de gehele serie komen bij hem alleen de testvragen 8 en 10 in beeld. Als je de sleutel 1=b, 2=c etc. neemt, krijg je het woord 'ik'.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #376 Gepost op: 12-03-2010, 12:14:51 »
Leuke hints Molière! (9 en 11 volgens sleutel a=1, z=26 was wel overtuigender geweest, maar misschien weer te duidelijk.)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #377 Gepost op: 12-03-2010, 14:30:19 »
Inderdaad leuk bedachte hints!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 12-03-2010, 15:27:28 »
Goeie! Misschien wordt ergens anders nog duidelijk gemaakt dat de letterreeks eentje opgeschoven moet worden.

JéWidm

• Gast
« Reactie #379 Gepost op: 12-03-2010, 15:29:34 »
Frits is gewoon de  :o!

>:D