Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195730 keer)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #140 Gepost op: 13-02-2010, 16:15:04 »
Eén ding is zeker: Arjen gelooft absoluut niet dat Kim de mol is, en hij kreeg jokerloos toch een groen scherm. Als Arjen een kandidaat is, is Kim dus niet de mol; en als Arjen wel de mol is...is Kim dus niet de mol.  ::tandpastasmiley::

Overigens nog even over dat muntjesmoment: ik vind Kims reactie daar raar. Als zij op Arjen zit en Erik en Frits op haar, waarom doet ze dan zo'n moeite om Arjen verdacht te maken door te zeggen dat hij het muntje uit zijn vingers liet glippen?  Zelfs Sanne heeft het er nog over in de biecht tijdens de test, dus Kim heeft er ook bij anderen op gehamerd dat Arjen het fout deed. Ze had veel beter in het midden kunnen laten wie het gedaan had...
Tell me what your telescope says

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 14-02-2010, 14:51:09 »
Met beide punten die je noemt eens veerraak. De een ontlast Kim en de ander beschuldigt haar juist. Wat ik zie als ik alle laatste executies terugkijk is een montage zeer gericht op ontlasten Kim. Ze plakken er alles maar in wat er enigszins op lijkt dat Kim de mol niet kan zijn. Zoals Hind die alleen wat ze over Kim zegt in beeld krijgt en daar wat vaags over roept. Als je goed beluistert zit ze helemaal niet op Kim. De tests daarna ook veel zulk gesteggel, met name over op wie Sanne nu eigenlijk zit. Eerst zou ze op Frits zitten maar in deze aflevering heeft ze het over een tunnelvisie die iig NIET op Frits zit (die ze door de telescoop zag). Maar ze zit op Arjen (zoals bleek in afl. 3 en 4).

Wat ik dus denk is een montage die Kim moet ontlasten. Ik vermoed dat het zo gegaan is dat Arjen gedacht heeft; iedereen zit op Kim maar ik denk niet dat Kim de mol is. Toch kan ik een tikkie ook over haar spreiden; met name als vragen opkomen die zowel naar Erik als Kim neigen. Hij gaat dus een tikkie mee met de rest, dat kan veilig want die vullen toch alles op Kim in dus hij verliest daarmee niets. Immers heeft hij het fout dan de rest ook. Dit is logisch omdat Arjen zo exteem zeker van zichzelf is, niet zozeer over zijn mol maar zeker en vooral over zijn strategie. Hij heeft het gewoon allemaal berekend en zo de meest veilige weg gekozen. Dat kan omdat er nog 5 kandidaten zijn; als straks de finale voor de deur staat moet je alles op 1 persoon gooien.

Ik denk dus dat het nog altijd mogelijk is dat Sanne faliekant de test verkeerd heeft ingevuld en ondanks 5 jokers rood had gehad. Je kunt de executies makkelijk op .nl terugzien. Je ziet de heikele pogingen van de regie. Het grootste zooitje is bij Kim zelf, die lijkt wel op iedereen als mol te zitten, en toch blijft ze er telkens in... gek hoor.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #142 Gepost op: 14-02-2010, 14:53:42 »
 ??? Hoe kun je mijn argument toch nog zó ombuigen dat Kim alsnog de mol is? ::)
Tell me what your telescope says

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 14-02-2010, 15:00:07 »
Je had 2 argumenten toch? En die TEGEN Kim als mol -moet- je ombuigen wil Kim nog altijd -kunnen- doorgaan als mol, dat kan niet anders. Dan vind ik mijn uitleg heel plausibel als je naar de beelden kijkt. Dan moet het wel zo gegaan zijn. In maart zullen we wel zien of we Kim wel echt konden strepen op dit moment. Ik streep haar iig. nog niet.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 15-02-2010, 12:55:17 »
In navolging op bovenstaande theorie net nog teruggekeken naar eerdere afleveringen en het valt meer op dat Kim geforceerd uit de wind gehouden wordt. Het is bekend dat PJ ditmaal de mol weet. Redde hij Kim al op de trapaflevering door bij het onderonsje tussen zij en Sanne in te springen met een safe-opmerking; dat deed hij met het andere jokerspel ook, toen hij eerst Manuel vroeg zijn aantal bekend te maken. In de hele opdracht gebeurde niets bijzonders... hier wel want Manuel sputterde tegen en wilde dat Kim eerst ging. PJ hield echter vast en dwong Manuel bloot te gaan. Zo was Kim uit de wind.

Als je bij de executies kijkt gebeurt hetzelfde. In de laatste kreeg Kim opnieuw slagschaduw van PJ... die vroeg eerst aan Frits en Sanne en maakte er een heel spektakel van. Daarna kon Kim geruisloos ook voor de -1000 kiezen. Zonder rimpel in de vijver ging PJ vervolgens door met nummer 4 waar hij weer spektakel maakte.

Ik kijk al jaren door de ogen van de productie en heb ondervonden dat je daardoor menig mol kunt vangen. Uiteraard wil de redactie, zeker op moment dat je mol al zo verdacht wordt, de mol uit de wind houden. Die zou dus nooit de mol dwingen als 1e schaap over de dam te gaan en bij deze executie 1000 uit de pot laten halen. Kim (en Erik) zit hier dus op de molstoel.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 15-02-2010, 13:32:25 »
Okee Lo, ik kan een heel eind met je meegaan in deze theorie. Het enige wat ik me niet kan voorstellen is dat Arjen, als hij op Erik zit en een klein beetje op Kim, zo zeker is van zijn groene scherm. Het is mogelijk dat Sanne als ze op Arjen zit nog meer fout had maar dat kan Arjen niet weten. Dus waarom is hij zo zeker van zijn zaak?

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 15-02-2010, 14:07:10 »
Nou hij zegt zelf dat hij dat is omdat hij op de goede mol denkt te zitten. Hij hoeft dan maar beperkt "met de rest" mee te stemmen op Kim in de wetenschap dat die vol zullen gaan op Kim. Immers heb je maar 1 onder je nodig (en die had ie ook) en hij zal gedacht hebben dat zeker Frits totaal mis zat omdat die zo'n koppeltje is met Erik dus niets op Erik zal hebben ingevuld. Hij stemt dus heel berekend conservatief en weet daarbij ook niet dat hij maar langs de rand van de afgrond ging. Hij dacht zelf waarschijnlijk met overmacht royaal groen te hebben gehad.

Het zal in deze theorie dan Sanne, of niet uit te sluiten mogelijk Erik, zijn geweest met rood. Ik heb Erik terug bekeken en in de start zat hij op Arjen en noemde hij ook Sanne wel eens (naast Kim). Hij zei donderdag ook op een dwaalspoor te zitten en trok weer twijfels naar Sanne. Ik ben dus zeer benieuwd om achteraf te horen hoe hij zijn test nu heeft ingevuld.

En wat Arjen betreft kan er heel goed een gevalletje Hubris plaatsvinden. Dus met overmoed denken dat je alles zo goed weet en dan de volgende keer met jokers nog op zak er toch uitvliegen. Benieuwd of ie dan zijn jokers aan iemand anders zal afgeven. Maar eerder denk ik dat Sanne er nu dan toch echt aan zal moeten. Grrrr en dat duurt nog weken voor we het weten......

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 15-02-2010, 14:57:47 »
Okee, ik ben benieuwd! Ik vind je theorie wel goed doordacht, ook al heb ik zelf een andere theorie  ::jaja::

Ik zou het heel jammer vinden als Kim de mol is omdat ik haar met afstand de minst leuke deelnemer vind. Ze is echt saai en doet heel weinig. Natuurlijk is weinig doen een mogelijke moltactiek maar wel een hele saaie. Veel leuker is net doen alsof je heel erg je best doet en vervolgens niets binnenhaalt (Sanne bijvoorbeeld). Of vaak het initiatief nemen waardoor mensen je gaan waarderen maar er vervolgens voor zorgen dat er verwarring ontstaat.

Dus ik hoop echt dat Kim de volgende is die vertrekt maar dat zal wel niet omdat ze door 2 mensen verdacht wordt...

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
« Reactie #148 Gepost op: 15-02-2010, 17:08:01 »
Okee, ik ben benieuwd! Ik vind je theorie wel goed doordacht, ook al heb ik zelf een andere theorie  ::jaja::

Ik zou het heel jammer vinden als Kim de mol is omdat ik haar met afstand de minst leuke deelnemer vind. Ze is echt saai en doet heel weinig. Natuurlijk is weinig doen een mogelijke moltactiek maar wel een hele saaie. Veel leuker is net doen alsof je heel erg je best doet en vervolgens niets binnenhaalt (Sanne bijvoorbeeld). Of vaak het initiatief nemen waardoor mensen je gaan waarderen maar er vervolgens voor zorgen dat er verwarring ontstaat.

Dus ik hoop echt dat Kim de volgende is die vertrekt maar dat zal wel niet omdat ze door 2 mensen verdacht wordt...
wat grappig dat we zo'n andere zicht hebben op kim, Kim wordt juist door de groep gezien als fanatiek en ze doet zeker mee met elke opdracht, niets doen???

en sanne die houd zich juist in het begin van het domme 'ik kan niks" niet echt de meest actieve speler tijdens de opdrachten, toevallig de laatste 2 afleveringen ja
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 16-02-2010, 20:01:45 »
Weer een streepje erbij voor Kim als mol uit de molmail! Immers degene die lang in het spel zaten weten het meest en kunnen ook strepen wie het zeker niet is. Barbara helemaal want die heeft 2 kansen gehad. Die heeft dus van de laatste 6 er 2 afgestreept en zit hiermee nu op Kim. Hind was ook van belang want ging er daarna uit. Die zit op Sanne met in de finale Kim en Arjen en niet eens Frits, haar mol het hele spel. Daar kan dan al helemaal een dikke streep doorheen.

Offline smailie

• Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 16-02-2010, 20:03:36 »
Barbara helemaal want die heeft 2 kansen gehad. Die heeft dus van de laatste 6 er 2 afgestreept en zit hiermee nu op Kim.

Dat is niet helemaal waar geloof ik, Barbara is na haar herkansing niet geswitched van mol.

Offline Tunnelkijkertje

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 17-02-2010, 19:53:52 »
Gister twijfelde ik nog tussen Kim en Erik, maar nu zit ik tot eind maart op Kim, vanwege het getal 2:
Barbara kreeg 2 kansen, (maarja, dat kreeg Paul R. ook ooit), maar ik zag ergens een afbeelding van de bordjes-sloten slotenopdracht-->telescoop dat 2 op de achterkant van het bordje "oplossing" stond. (geniale afbeelding btw!) Ook de 4 liter water wat 222,22222 mol bevat.
Maar waarom overal die 2? Nou! Seizoen 10--->10---> 2 (biniare getallen)
Dus met de meet-your-mol opdracht is mijn mol duidelijk geworden :)

(stenig mij niet als dit berichtje totaal nutteloos is, ben nieuw hier! ;))
Laat de zomer beginnen!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #152 Gepost op: 17-02-2010, 19:58:02 »
Zeker geen nutteloze post, mooie opsomming  ::ok::

Welkom !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 17-02-2010, 20:06:49 »
Kan je die afbeelding hier posten, of een link? Ik ben benieuwd, zit namelijk zelf ook Kim. Zou hier graag meer van willen weten.

Edit: dankjewel voor link!
« Laatst bewerkt op: 17-02-2010, 20:37:26 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Tunnelkijkertje

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 17-02-2010, 20:23:37 »
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=37169.40
ik moet zeggen, alle credits aan Rat! Hint van het jaar!
Laat de zomer beginnen!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #155 Gepost op: 18-02-2010, 00:05:53 »
http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=37169.40
ik moet zeggen, alle credits aan Rat! Hint van het jaar!
Ik vind die hint van Rat niet sterk.
Ten eerste omdat de telescopen gemonteerd zijn, om verwarring te scheppen.
Er is nooit gezegd wie T2 was, en  T3 waren volgens de kandidaten Erik of Frits, ook al een montage truuk/fout.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2010, 20:23:34 »
Ik vind die hint van Rat niet sterk.
Ten eerste omdat de telescopen gemonteerd zijn, om verwarring te scheppen.
Er is nooit gezegd wie T2 was, en  T3 waren volgens de kandidaten Erik of Frits, ook al een montage truuk/fout.

Nee er is nooit gezegd wie T2 was, maar wel laten zien, namelijk Kim. Als 2 een hint is, en kim de mol, dan zullen ze Kim natuurlijk bij T2 monteren, anders is het wat raar.

´Ja bij T2 was Arjen, maar anders viel het zo op, dus we hebben Kim bij T4 gezet.´

Niet echt een sterke hint dan.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 21-02-2010, 22:19:22 »
Op www.wieisdemol.nl worden onderstaande hints geplaatst.

De opdracht op de rijschool speelde zich af op de ATAGO driving school.
PATAGONIE was het woord wat Kim moest zeggen bij het diner met Angela en Karel.
De Stelling van PYTHAGORAS wist ze niet meer.
In de biecht na de rijlessen zei Kim opvallend de navigatoren

Een directe link van thee naar Kim zou kunnen zijn haar uitspraak tijdens de theeceremonie (die al aan Kim gekoppeld wordt nadat ze thee had gekocht) in aflevering 6. Ze schuift het raam open en kijkt naar buiten en zegt  "het genieten van een tuin". Een rare zin en helemaal niet relevant op dat moment. Het blijkt dat het bij de theeceremonie hoort om nadien van de tuin te gaan genieten.

Van deze zin kun je het volgende anagram maken: "nu een vinnige theetante. Kim had al aangegeven dat ze van thee houdt en dus een theetante is, bovendien is ze af en toe best wel kattig. Is dit de rol die ze speelt als Mol?

Verder heeft ze over alle afleveringen de volgende uitspraken gedaan, beetje vreemd toch?

- Kennis Is Macht
- En dat Kan Ik Mooi gebruiken
- Die zandzak Kon Ik Makkelijk tillen
- Kijk Ik Mocht niet zomaar het lokaal uitlopen
- Zo Kan Ik Meer kracht zetten.
- 'K had die jokers moeten pakken, Ik ben tot nu toe heel braaf voor het geld gegaan Maar ik ben daar nu wel een beetje klaar mee.

Ik vind het wel wat hebben en ik blijf bij Kim als Mol. Dit kan toch geen toeval zijn? ???
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #158 Gepost op: 21-02-2010, 22:58:24 »
Wow Arco!
Dit lijkt wel sterk. (Alleen die laatste niet m.i.)
Ik ga me er eens serieus over buigen.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #159 Gepost op: 21-02-2010, 23:07:23 »
Op www.wieisdemol.nl worden onderstaande hints geplaatst.

De opdracht op de rijschool speelde zich af op de ATAGO driving school.
PATAGONIE was het woord wat Kim moest zeggen bij het diner met Angela en Karel.
De Stelling van PYTHAGORAS wist ze niet meer.
In de biecht na de rijlessen zei Kim opvallend de navigatoren
::ok:: Dat zou wel een mooie zijn. ik heb zelf ook iets achter Bali en Patagonië proberen te zoeken maar kwam niet heel ver. Dit kan best iets zijn.

Een directe link van thee naar Kim zou kunnen zijn haar uitspraak tijdens de theeceremonie (die al aan Kim gekoppeld wordt nadat ze thee had gekocht) in aflevering 6. Ze schuift het raam open en kijkt naar buiten en zegt  "het genieten van een tuin". Een rare zin en helemaal niet relevant op dat moment. Het blijkt dat het bij de theeceremonie hoort om nadien van de tuin te gaan genieten.

Van deze zin kun je het volgende anagram maken: "nu een vinnige theetante. Kim had al aangegeven dat ze van thee houdt en dus een theetante is, bovendien is ze af en toe best wel kattig. Is dit de rol die ze speelt als Mol?
Dit was al ergens gepost op het forum. Ik zie hier persoonlijk wat minder in.

Verder heeft ze over alle afleveringen de volgende uitspraken gedaan, beetje vreemd toch?

- Kennis Is Macht
- En dat Kan Ik Mooi gebruiken
- Die zandzak Kon Ik Makkelijk tillen
- Kijk Ik Mocht niet zomaar het lokaal uitlopen
- Zo Kan Ik Meer kracht zetten.
- 'K had die jokers moeten pakken, Ik ben tot nu toe heel braaf voor het geld gegaan Maar ik ben daar nu wel een beetje klaar mee.

Ik vind het wel wat hebben en ik blijf bij Kim als Mol. Dit kan toch geen toeval zijn? ???
Dit ziet er best overtuigend uit. Ik ga wel even checken of dit niet toevallig vaker voor komt, bij andere kandidaten en zo.

Mooie verzameling in elk geval!