Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195793 keer)

Offline Mesnal

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #240 Gepost op: 5-03-2010, 00:39:52 »
Ja doe dat Rat want ik begin erg in twijfel te raken omtrent deze dame, de berg aan hints die moedermol poste (is dit een woord trouwens? :P) zijn wel erg goed moet ik zeggen.

Ik moet de aflevering opnieuw kijken want het is allemaal erg onduidelijk geworden na de executie van mijn WIDM winnaar Arjen. Ik ben kleurenblind en kon zweren dat ik een rood scherm zag bij Kim en ik een gat in de lucht sprong om vervolgens bij de benedenburen terecht te komen om te zien dat ze lachte en felicitaties kreeg!  ;D

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #241 Gepost op: 5-03-2010, 09:06:11 »
Kim was deze aflevering wel heel erg de mol...

Koffers:
Ze kiest niet voor de jokers, terwijl toch duidelijk was dat ze die mocht hebben.
Een kandidaat zou toch voor de jokers gaan?

Ze kiest dus voor de lege koffer, en als mol weet ze dus dat dat om een vrijstelling gaat.

Stel ze is de mol, wie zou ze dan de vrijstelling gunnen?
De molt gunt die persoon de vrijstelling waarvan ze weet dat die toch fout bezig is.... juist Arjen met z'n Eriktunnel.

Stel ze is de mol, wie zou ze dan buiten het spel houden?
De mol zal de persoon buiten het spel zetten die het meeste op haar zit, om zodoende informatie voor hem achter te houden.... juist Frits die al afleveringen lang op Kim zit.

Oftewel de keuzes van Kim voor de koffer + de twee namen kloppen exact wat ik zou verwachten als ze de mol is.

Echter:
Het was Kim die terug ging naar de tempel aan het eind van de opdracht. Een duidelijke fout. Was ze de mol, en gunde ze echt de vrijstelling aan de Erik tunnelende Arjen, dan had ze dat dus NIET gedaan. Dan had ze op tijd bij PJ gaan staan. Oftewel deze tempelactie werkt tegendraads met de eerdere keuze om een vrijstelling aan Arjen te gunnen.

--------------------

Trouwens hoe is het mogelijk dat Kim & Sanne te laat waren bij de webcam opdracht, terwijl ze een taxi namen?
Die chauffeur wist toch wel waar dat station was? Kim zat als eerste in die taxi, en zij heeft dus een foute bestemming kunnen doorgeven. Terwijl Sanne dit na haar instappen dus niet heeft opgemerkt. Ze hebben hier erg veel tijd verloren, want Erik was veel later weg door zijn mute-stand van zijn telefoon, maar hij was veel eerder op het plein. En hij nam het openbaar vervoer en de benenwagen!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #242 Gepost op: 5-03-2010, 09:46:16 »
Trouwens hoe is het mogelijk dat Kim & Sanne te laat waren bij de webcam opdracht, terwijl ze een taxi namen?
Die chauffeur wist toch wel waar dat station was? Kim zat als eerste in die taxi, en zij heeft dus een foute bestemming kunnen doorgeven. Terwijl Sanne dit na haar instappen dus niet heeft opgemerkt. Ze hebben hier erg veel tijd verloren, want Erik was veel later weg door zijn mute-stand van zijn telefoon, maar hij was veel eerder op het plein. En hij nam het openbaar vervoer en de benenwagen!

Het valt me op dat Kim nogal driftig 'Flags Square' vraagt aan de Taxichauffeur. Als je in Google zoekt op 'Flags Square Shinjuku' kom je maar 2 hits tegen, en die zijn WIDM related. Dat doet me eraan denken dat niemand in Japan dat plein echt Flags Square noemt. Flags is het gebouw waar de monitor inzit. Een taxichauffeur in Shibuya zal in ieder geval nooit de Shinjuku south east exit vinden als je 'Flags Square' roept.

http://www.tokyoarchitecture.info/Building/4010/Flags.php
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 5-03-2010, 09:51:03 »

Goede, en leuk voor in de terugblik! ::ok::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 5-03-2010, 09:51:52 »
Hmm, ok. Dan kan Kim dus expres het station niet hebben genoemd, maar ze kan ook een fout hebben gemaakt.
Als je een chauffeur een plein naam doorgeeft dat ga je er immers toch van uit dat dat plein ook echt bestaat.
Kim kandidaat kon immers niet weten dat dat plein niet echt als zodanig bekend was.

Kortom deze fout is een geloofskwestie qua interpretatie.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #245 Gepost op: 5-03-2010, 09:57:06 »
Hmm, ok. Dan kan Kim dus expres het station niet hebben genoemd, maar ze kan ook een fout hebben gemaakt.
Als je een chauffeur een plein naam doorgeeft dat ga je er immers toch van uit dat dat plein ook echt bestaat.
Kim kandidaat kon immers niet weten dat dat plein niet echt als zodanig bekend was.

Kortom deze fout is een geloofskwestie qua interpretatie.

Als iemand die regelmatig in Japan met taxis heeft gereisd kan ik zeggen dat taxichauffeurs niet alle straten en pleinen uit hun hoofd weten, en zeker niet zoiets obscuurs als Flags Square. Dat komt door de manier waarop straten zijn ingedeeld in Japan, niet op straat en nummer gesorteerd maar vaak op blok. Vaak heb ik kaartjes met volledige adressen en een plattegrondje bij me als ik ergens heen wil (op heel veel business cards staan plattegrondjes) of de taxichauffeur gaat het in de buurt van waar je moet zijn aan een bewoner vragen. Da's daar helemaal niet zo gek.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 5-03-2010, 09:58:40 »
Feit blijft dat de chauffeur wel de bestemming had geweten als Kim de stationsnaam had verteld. Toch?

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 5-03-2010, 10:47:19 »
Stemgedrag van aflevering 6:

Arjen ===> Erik (Groen scherm)
Kim ==> Arjen en Sanne
Sanne ==> Arjen en Kim
Frits ==> Sanne en Kim
Erik ==> Arjen en Kim

Kim, Sanne en Erik stemde dus deels op Arjen. Wat veel foute antwoorden zijn. Als Kim echter de mol is dan hebben Sanne, Frits en Erik vragen goed, en waarschijnlijk meer goed dan Arjen had vanuit zijn Erik tunnel.. Dan had Arjen dus rood moeten krijgen.

Conclusie: Kim is niet de mol  Zwaai

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 5-03-2010, 10:53:24 »

Kim ==> Arjen en Sanne
Sanne ==> Arjen en Kim
Frits ==> Sanne en Kim
Erik ==> Arjen en Kim

Kim, Sanne en Erik stemde dus deels op Arjen. Wat veel foute antwoorden zijn. Als Kim echter de mol is dan hebben Sanne, Frits en Erik vragen goed, en waarschijnlijk meer goed dan Arjen had vanuit zijn Erik tunnel.. Dan had Arjen dus rood moeten krijgen.

De antwoorden kunnen op meerdere personen slaan, dus deze theorie gaat niet helemaal op. En wie zegt dat Sanne, Frits en Erik hun antwoorden spreiden? Nogmaals, Niets is wat het lijkt , iedereen loopt elkaar gek te maken. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 5-03-2010, 11:14:36 »
Het is ook geen theorie hoor. Het is meer een gedachtekronkel.
Ook om niet zelf in de Kim-tunnel te kukelen.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 11:17:20 door DikkeControleur »

Offline Mathijs91

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 5-03-2010, 11:36:39 »
Ik zag Kim altijd als bliksemafleider van de échte Mol ("Kim, ga es aan de kant, dan kunnen we de Mol tenminste nog zien XD"), maar ik begin haar nu steeds meer te verdenken. Hmm..
Kennis is macht.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 5-03-2010, 14:36:16 »
Als Kim de mol blijkt te zijn dan is ze net zoals ten tijde van Milouska al vroeg opgevallen als mol. Milouska met haar opzichtige 2x -1000 bij memory wat simpelweg duidde op dat ze wist waar wat zat door voorkennis. En Kim met het voorwerpen spel door meteen expliciet aan te geven te willen fucken.. "leuk toch, beetje fucken?"
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #252 Gepost op: 5-03-2010, 14:44:55 »
Als Kim de mol blijkt te zijn dan is ze net zoals ten tijde van Milouska al vroeg opgevallen als mol. Milouska met haar opzichtige 2x -1000 bij memory wat simpelweg duidde op dat ze wist waar wat zat door voorkennis. En Kim met het voorwerpen spel door meteen expliciet aan te geven te willen fucken.. "leuk toch, beetje fucken?"

Is niet helemaal waar. Kims actie werd over het algemeen (ook door mij) uitgelegd als een actie van een kandidaat die zich graag verdacht wil maken. Milouska's actie werd als een molactie opgemerkt. Kim is juist door haar opvallende gemol in de eerste afleveringen door velen opzij geschoven als Mol.

Ik ben er nog niet uit of Kim hulpmol of echte Mol is. Ik twijfel erg tussen Kim en Sanne. Het liefst zie ik Sanne als Mol. (Maar ja, je favoriete Mol kiezen is niet echt een betrouwbare methode gebleken om juist te zitten. Van Arjen had ik in gedachten al ongeveer net zo'n goede Mol als George gemaakt. ;))

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #253 Gepost op: 5-03-2010, 15:01:05 »

Kim ==> Arjen en Sanne
Sanne ==> Arjen en Kim
Frits ==> Sanne en Kim
Erik ==> Arjen en Kim

Klopt helemaal! Volgens mij kan Arjen echt geen groen scherm hebben gekregen als Kim de mol was want Sanne had 5 jokers en iedereen behalve Arjen spreidde een beetje op Kim.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 5-03-2010, 15:32:51 »
Is niet helemaal waar. Kims actie werd over het algemeen (ook door mij) uitgelegd als een actie van een kandidaat die zich graag verdacht wil maken. Milouska's actie werd als een molactie opgemerkt. Kim is juist door haar opvallende gemol in de eerste afleveringen door velen opzij geschoven als Mol.

Ik ben er nog niet uit of Kim hulpmol of echte Mol is. Ik twijfel erg tussen Kim en Sanne. Het liefst zie ik Sanne als Mol. (Maar ja, je favoriete Mol kiezen is niet echt een betrouwbare methode gebleken om juist te zitten. Van Arjen had ik in gedachten al ongeveer net zo'n goede Mol als George gemaakt. ;))

Ook ik zie liever Sanne als mol een stap naar voren zetten dan Kim. Zoals vorig jaar, liever Anniek dan John. Maar het is niet anders ben ik bang. Frits heeft nog steeds door zijn ik-pak-de-vrijstelling-actie wantrouwen in de groep waardoor hem niks gegund wordt. Je zag het in afl. 7 ook weer met Kim, die Frits buiten spel zette.

Erik, als ie de mol is vind ik hem meer een Inge type. Ja, ik ben weliswaar de mol, maar de kandidaten maaien alles voor mij weg waardoor ik niet toe kom aan mollenstreken. Lijkt mij dus onwaarschijnlijk. Hou je over: Kim die in het begin opzichtig en zodra de serie vordert continue probeert te mollen.

Kim zit op de boot, stookt met het voorwerpen spel. Met de kokers vertikt ze kokers te spotten, gaat op de laptop zitten zonder dat ze later meent het door te hebben. Met autorijden de meeste boetes binnenslepen. Bij de lunch met Karel en Angela met een zelf verzonnen opdracht aandacht te vestigen opdat zij weleens de mol kan zijn. Schoolopdrachten.. het dictee fout maken, stelling van pythagoras verkeerd opschrijven, niet met het geld op tijd naar buiten toe gaan.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 5-03-2010, 15:45:54 »
De mol tien (wss dagboek letter theorie)

Dag Arjen, in aflevering TIEN KRUISen onze wegen zich weer.
Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X.
Nog tien dagen...

Kim:
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 5-03-2010, 15:49:07 »
Ik vind het een sterke hint, en het verbaasd me niks als het de twitterhint is, maar wat nou als een andere kandidaat de pythagoras had moeten doen? Of ze hebben dat eerder al of later pas opgenomen met Kim alleen en dat dat lokaal er helemaal niet was.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 5-03-2010, 15:54:07 »
Goede vraag... geen idee iets voor vragenvuur??? :P
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 5-03-2010, 15:56:05 »
Goede vraag... geen idee iets voor vragenvuur??? :P

Jep. Maarehm vind m wel goed. Vond die 'X' al een beetje raar maar daarmee wordt idd misschien wel 'Kruis' bedoeld ipv 'Kusje'
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 5-03-2010, 16:45:46 »
Kim is zeker voor mij een verdachte, maar ik vind eigenlijk die link met 'in aflevering TIEN KRUISen onze wegen zich weer" en het maal-teken bij het schoolbord nogal zwak.

Want: een plus (+), is namelijk net zo goed een kruis als een maal- of keer-teken (x). Daarnaast is het eigenlijk not done om x te gebruiken als maal-teken in Europa: dat doe je alleen op de basisschool. Eigenlijk behoor je namelijk een punt (•) of internationaal de asterisk (*) te gebruiken, zeker bij algebra!

Misschien is moet je die uitspraak van de mol iets minder letterlijk nemen: als Kim inderdaad de mol is, kan deze uitspraak slaan op het feit dat Kim en Arjen namelijk in aflevering 7 veel samen hebben gedaan: de achtervolging en het diner.