Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195877 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #320 Gepost op: 8-03-2010, 12:39:54 »
Excuses dan, ik vond het alleen erg opvallend dat er meerdere antwoorden naar Kim leiden. De opdrachten lijken mij zorgvuldig uitgekozen en met elkaar te maken te hebben. Bijv. Waarom specifiek die namen op de emmer en geen streepjes? Waarom zo'n discutabele engelse vraag? Hoe kom je bij ZCT (er ontbreken immers letters)? En dat de samoerai vraag allemaal juiste antwoorden heeft + de locatie.
Weet je het niet, antraciet

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #321 Gepost op: 8-03-2010, 12:45:12 »
Geeft niks Pharos, niet geschoten is altijd mis! Wellicht pik je nu net uit 1 van die 100 meldingen een gouden hint eruit die ze gaan showen op 25 maart  ::tandpastasmiley::

Omdat het nu al zo vroeg duidelijk is dat ze de mol is, is dit eigenlijk nog het enige waar eer op te behalen is  ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 8-03-2010, 12:54:46 »
Haha, nou de thee en Kim is gewoon irritant... In de antwoorden kokerspel zit mi toch ook een hint, FLOWER (ook hier genoemd) ->bloemschikken wat weer belangrijk is bij jawel... Dus zo heel gek vind ik het zelf niet! Maargoed, nogmaals excuus, ook voor deze post dan alvast :P Wil iemand aflevering 1 nog eens bekijken, specifiek overgang van beeld naar beeld op 31:46 en zelfde op 31:52 ? Dit is namelijk tov de rest niet normaal.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 12:58:49 door Pharos »

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #323 Gepost op: 8-03-2010, 13:47:01 »
@Pharos: hoe bedoel je.. "6de mol van het 10de seizoen" ?

Er is slechts 1 mol dit tiende seizoen, dus hoe kan Kim nu de 6de mol van het 10de seizoen WIDM zijn? Of bedoel je, 6de BNŽer mol van de 10 WIDM seizoenen? Dan kan het wel kloppen, maar zou ik het verduidelijken  ;)

Ga maar na.. BNŽer mol 1: Yvon, BNŽer mol 2: Milouska, BNŽer mol 3: Inge, BNŽer mol 4: Dennis, BNŽer mol 5: Jon, BNŽer mol 6: Kim?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 8-03-2010, 13:53:38 »
« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 14:51:42 door Pharos »

Offline MolX

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 8-03-2010, 14:35:25 »
Volgens de gebruikelijke molconventies moet je in principe bij Kim uitkomen mijns inziens, hoewel Sanne nog steeds wel tot de mogelijkheden behoort. Er lijkt vooralsnog meer richting Kim te wijzen.

Mijn bezwaar hiertegen is precies ook dat, namelijk dat dit zo vroeg in de serie wel erg duidelijk gemaakt zou worden, door al het stemgedrag etc.
in dat geval begrijp ik dus niet waar alle heisa over gaat dat dit zo'n spectaculaire serie zou worden, waarin alles anders is. Wat is er zo vreselijk anders dan normaal aan deze serie - waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte serie is, maar ook weer niet zo vreselijk spectaculair.

Bovendien heb ik nog steeds geen redelijke verklaring gevonden voor de 3 die tot vervelens toe terugkeert in allerlei vormen (George de derde mol, vertrekhal 3, 1&2's, 29 en 92 op shirts en trams, nu weer referenties aan 'nog drie afleveringen', 3 eenlingen, vanhiertotlisse waarvan 3 verschillende versies bestonden met 3 verschillende tijden....), de waarheid achtervolgt je (ook al zo'n aparte titel trouwens) opdracht die precies op respectievelijk 1 minuut 3 seconden en op 3 seconden stopt...  ::)

Gesteld dat Kim inderdaad de mol is, heeft iemand hier een behoorlijke verklaring voor waardoor dit een aardige hint zou zijn? Dat haar naam 3 letters heeft vind ik wat te simplistisch, en de theelink vind ik eigenlijk niet sterk genoeg (bij de theeceremonie moet de gastheer geloof ik 3 maal het kopje draaien ofzo). Daarvoor komt die drie me toch te vaak en te hardnekkig terug eerlijk gezegd..

Dus heeft iemand binnen dit molverhaal een aannemelijke verklaring voor de 'geheel anders zijnde' 10e serie met een aardige verklaring voor die telkens terugkerende drieen?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 14:37:16 door MolX »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #326 Gepost op: 8-03-2010, 15:09:58 »
begrijp ik dus niet waar alle heisa over gaat dat dit zo'n spectaculaire serie zou worden, waarin alles anders is. Wat is er zo vreselijk anders dan normaal aan deze serie - waarmee ik niet wil zeggen dat het een slechte serie is, maar ook weer niet zo vreselijk spectaculair

Daar ben ik het nu helemaal mee eens. Zo vroeg al klaar zijn met de serie is nu niet bepaald spectaculair. Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat een mol niet echt uit de verf komt. Maar dat promoot je natuurlijk niet vantevoren, ik denk dus dat de AVRO puur heisa creeert voor extra kijkcijfers, je ziet die maximale manipulatie nu ook op .nl waar er van de laatste 4 een top-3 verdenking is... je raadt het al... Kim staat er niet eens bij dus zou totaaaaaaaaaaaaaaaal niet verdacht worden bij de kijkers en WHAM wat een verassing strax... not  :-\\

En Pharos, ja je hoort ook een schuifend geluid bij de overgang van beeld naar beeld op 31:46 dus dat wil zeker iets benadrukken. Natuurlijk zit het bomvol zulke grapjes in de serie maar deze past fijn in onze Kimtunnel  ::rofl::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #327 Gepost op: 8-03-2010, 15:13:15 »
Ja, maar die grapjes op Kim mag je hier niet meer allemaal noemen ;) (bloem aflevering 4)! Ben het er ook mee eens dat deze editie niet spectaculairder is dan andere edities, tenzij straks Loretta ineens de mol blijkt te zijn :p! Of het is zo spectaculair omdat we straks met 10 afleveringen Die is de Mol zitten ;)
« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 15:19:59 door Pharos »

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #328 Gepost op: 8-03-2010, 15:14:44 »
Om het op voorhand aan te kondigen:

Kim is de Mol ::tandpastasmiley::
2024: wie is de Mol?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #329 Gepost op: 8-03-2010, 15:43:33 »

Kim Frits is de Mol ::tandpastasmiley::

Nou, ik ben het weer helemaal met je eens.  ;)
Wat ik echt hoop is dat er aan het eind van de serie een soort climax komt waarin alle oude series op de één of andere manier bij elkaar komen. Of dat er een hint is die alle eerdere series erbij betrekt. Dat zou ik wel spectaculair vinden. Overigens wordt er elk seizoen gezegd dat de mol de beste en de leukste ooit was, dus daar zou ik me niet te veel van aantrekken.

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 8-03-2010, 15:49:56 »

Frits Kim is de Mol ::tandpastasmiley::

En zo kunnen we wel een tijdje bezigblijven...
Stelletje molloten...

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 8-03-2010, 16:24:53 »

De bovenstaande foto gecombineerd met de leader:

De eerste 6 personen in de LEADER (dus niet op bovenstaande foto) kijken naar rechts (voor de kijker links), dan kijkt nr 7 Loretta naar links (voor de kijker rechts), Frits weer rechts (voor de kijker links) en Hind weer links (voor de kijker rechts). Erik zei ooit in een interview: "achteraf kon ik het op de eerste groepsfoto al zien wie de mol was". De combinatie van deze eerste groepsfoto, Eriks opmerking en de manier van kijken in de leader leidt tot de theorie: IEDEREEN KIJKT WEG VAN KIM.

Is dit niet de eerste groepsfoto:

Wel opvallend dat ze allemaal op dezelfde positie staan, en verder ben ik geen kei in het speuren... mijn mol, is , blijft en is altijd geweest: Erik... (eerste gok ::))

Ahum  ::ontopic:: ::schaam::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #332 Gepost op: 8-03-2010, 16:26:47 »
Daar ben ik het nu helemaal mee eens. Zo vroeg al klaar zijn met de serie is nu niet bepaald spectaculair. Het gebeurt natuurlijk wel vaker dat een mol niet echt uit de verf komt. Maar dat promoot je natuurlijk niet vantevoren, ik denk dus dat de AVRO puur heisa creeert voor extra kijkcijfers, je ziet die maximale manipulatie nu ook op .nl waar er van de laatste 4 een top-3 verdenking is... je raadt het al... Kim staat er niet eens bij dus zou totaaaaaaaaaaaaaaaal niet verdacht worden bij de kijkers en WHAM wat een verassing strax... not  :-\\

Tja zelfs Arjen staat nog steeds boven Kim, en dat ze zo laag staat komt puur omdat die verdenkingen niet na elke aflevering geschoond worden. Kim is hier ook heel lang de minst verdachte geweest omdat ze te obvious aan het mollen was.
Het is niet zozeer manipulatie bij nl. maar gewoon stom dat kandidaten die er allang uit zijn hoger kunnen blijven staan omdat ze ooit topverdachte waren. (Hind heeft ook nog een tijd hoog gestaan ondanks haar vertrek)

Offline MolX

• Forumlid
« Reactie #333 Gepost op: 8-03-2010, 16:27:08 »
Als je je in de Japanse cultuur verdiept komt die drie wel vaker voor o.a. de drie keizerlijke regalia(kroonjuwelen) Ook in het Boeddhisme ( behalve bij de theeceremonie) of Shinto speelt de drie een rol. De aanwijzingen tot nog toe zijn echter nog niet helemaal te duiden om als hint te zien. Ik zit ook nog op hints te wachten die naar een clou leiden.Ik vind het "verhaal" ook nog niet af.

Ja vast wel.. als je je in willekeurig welke cultuur verdiept vind je vast ook veel 3'en..   ;)
Je kunt wel van alles vinden en linken, maar het punt is dat die link toch ook ergens uit de serie moet komen, duidelijk moet blijken ergens uit.
Mij irriteert het langzaamaan dat die drie in allerlei vormen terugkeert, maar dat die verder niet logisch te linken is aan  een persoon met een behoorlijke, onderbouwde hint.

Dat kan inderdaad nog komen maar er zijn feitelijk nog maar 2 afleveringen over dus het wordt wel rijkelijk laat. Het doet me terugdenken aan het getal 28 in serie 4 wat ook telkens terugkeerde en wat dan een hint bleek naar de verjaardag van de mol, hetgeen niemand kon weten destijds omdat dit geen algemeen bekende info was. Dat sloeg dus nergens op toen. Maar goed, nu zijn het ook kandidaten die '3 minuten' zeggen (of '10 minuten', die zowel door Sanne als Arjen genoemd wordt, ook heel frappant) plus de drie die in eindtijden terugkeert etc etc.  ::)

Overigens waren de eindtijden in serie 4 ook een hint naar mol Elise, haar voornaam kon ermee gespeld worden. Misschien dat we het in die hoek moeten zoeken, of er is iets heel anders aan de hand misschien...  ::)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 8-03-2010, 17:01:01 »
Maria Kannon (examenopdracht kaartje tussen het boek is Maria Kannon (Edo tijdperk): lees post Moedermol) kan verschijnen in 33 verschijningsvormen. Er is een monument van haar, 33 jaar na de tweede wereldloorlog opgericht ter nagedachtenis aan de soldaten die stierven op het slagveld en vrede(lennon). Dit is een stenen beeld(rodin)/monument en staat in Tacloban City, Leyte Filipijnen. Het wordt voornamelijk bezocht door Japanners als ze naar Tacloban gaan en ze leggen er bloemen(flower) neer en maken er foto's. Het eiland Leyte speelde een belangrijke rol in de tweede wereldoorlog, er heeft hier een slag plaatsgevonden tussen Amerika(washington) en Japan. De slag wordt vaak beschouwd als de grootste zeeslag in de geschiedenis, de bekende Japanse kruiser ATAGO deed mee (we zien ook shot van oorlogsschepen). Kurita's vlaggenschip(opdracht 1 aflevering 1) Atago werd er door de Darter en Maya tot zinken gebracht.

Atago -> pATAGOnie uit opdracht 3 en rijschool Atago... Ik geloof namelijk niet dat Karel en Angela voor vis en een ongezellige lunch 40u gevlogen hebben. Het is vast een of ander toneelstukje, dat met Patagonie (mede door ketting).

Tsja, het is wellicht weer "vaag" en niet compleet maar toch ;) 

Behalve de overduidelijke verwijzing naar de derde serie in de koffertjesopdracht, is het opvallend dat Kim na afloop van de achtervolgingsopdracht zegt 'Er is weer geen geld verdiend.. En dat is zuur'. Dit is een duidelijke referentie aan George mi, omdat hij dit telkens zei.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 18:28:04 door Pharos »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #335 Gepost op: 8-03-2010, 19:58:30 »
Nog een onderbouwing voor het eventueel kloppen van de theorie van Rat:

Pieter Jan zegt het in de vijfde molmail: “ Als je WIDM kijkt dan ben je eigenlijk ook een kandidaat. Wil je in deze 5e aflevering het mysterie ontrafelen dan komt het nu aan op je kennis van de Japanse taal en cultuur.”     

5de aflevering -> bordjes krateropdracht -> theorie Rat...
Die molmail is in elk geval een reden geweest voor mij om meer aandacht te besteden aan hints bij deze aflevering.

Offline Tunnelkijkertje

• Forumlid
« Reactie #336 Gepost op: 8-03-2010, 20:37:42 »
Ik kom de Kimtunnel niet meer uit, die tweet met 10 erin (=binair gezien 2) met het 2=antwoord bordje en de suggestie dat telescoop 2 Kim liet zien, haar vertragingen bij de afgelopen opdrachten, al die thee... Ik ga mijn Kimtunnel maar inrichten, ik blijf er toch nog 3 weken inzitten
Laat de zomer beginnen!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #337 Gepost op: 8-03-2010, 22:46:18 »
Mij irriteert het langzaamaan dat die drie in allerlei vormen terugkeert

Niet laten irriteren joh. Het is duidelijk dat de regie van de 10 maar 1 hint inzet en 9 doodlopende wegen. Het is statistisch bijv. bewezen dat je met de leadervolgorde zowel in de AVRObode als het slot in de serie expres de verkeerde kant op gestuurd wordt. Dat ze er de 3 ingooien of bijv. George langs sturen kon wel eens zeer weinig te betekenen hebben. En dan bestaat er ook nog iets als toeval :P

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #338 Gepost op: 9-03-2010, 17:20:09 »
Is dit niet de eerste groepsfoto:

Wel opvallend dat ze allemaal op dezelfde positie staan, en verder ben ik geen kei in het speuren... mijn mol, is , blijft en is altijd geweest: Erik... (eerste gok ::))

Ahum  ::ontopic:: ::schaam::

Kijk dit vind ik wel interessant, 2 foto's, dezelfde posities? Kim staat op positie 8, en zoals iemand al eerder zei, zei Angela tijdens het diner Hachi ipv Kampai als het ging om proost, en Hachi betekent 8. Waren er nog meer hints met 8 gevonden, buiten het feit dat het ook een erg belangrijk getal was in serie 8?

Overigens ook weer interessant dat Sanne als enige met haar armen hetzelfde staat terwijl de rest anders staat. Maar dat zou in een ander topic moeten.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #339 Gepost op: 9-03-2010, 18:58:13 »
Dat het een kruis (+teken) is wat op Kim haar ketting staat is nu wel duidelijk. Ook is het WEER vreemd dat de ketting tijdens de interviews 10 centimeter korter is dan tijdens de opdrachten...:

Bovenstaande hangt de hanger ongeveer ter hoogte van het midden van haar buik, in de interviews ineens net onder haar nek...

Daarnaast valt me al enkele molmails haar zithouding op (naast theeglas), ze lijkt in een kleermakerszit te zitten. Soms zie je haar knie goed boven de tafel uit en soms zie je hem net onder te tafel waardoor ik denk dat ze niet met het ene been boven de ander zit. Daarnaast zitten vrouwen meestal iets charmanter op die manier... Althans ik ken geen 1 vrouw die zo, "als een bouwvakker", zit...

« Laatst bewerkt op: 9-03-2010, 19:48:54 door Pharos »