Ik kon het niet laten om de onderstaande theorie op dit rare tijdstip toch maar te plaatsen...
Ik begin redelijk in een tunnel terecht te komen richting Kim. Er is mij (daardoor) iets opgevallen in aflevering 1 wat een stevige hint richting Kim zou kunnen zijn.
Het vindt plaats tijden opdracht 2 van de eerste aflevering. Het heeft te maken met de voorwerp-foto combinaties zoals die stonden aan de start van de opdracht.
Ik doe hiervoor twee aannames:- De foto die in eerste instantie bij de bordjes staan zijn geplaatst door de redactie en elke foto komt één maal voor. Bij elk voorwerp staat dus een andere foto aan het begin van de opdracht.
- De eerste vijf foto-voorwerp combinaties die wij te zien krijgen zijn nog niet veranderd door de kandidaten. Dit is het geval als de montage waarheidsgetrouw is.
De eerste vijf combinaties die wij zien zijn:|voorwerp | |start foto bij voorwerp | |koper van voorwerp | |tijdcode |
Bal | Hind | Barbara | 30:37 |
Vlinders | Sanne | Erik | 30:38 |
Boek | Frits | Arjen | 31:29 |
Theepot | Kim | Kim | 31:48 |
Tijdschrift | Barbara | Tim | 31:53 |
Als de aannames waar zijn (ze zijn volgens mij niet heel ver gezocht) en mijn observaties kloppen, dan is de
foto van Kim de enige foto die vooraf bij het juiste voorwerp staat.
De fotoos van Hind, Sanne, Frits en Barbara zien we fotoos staan bij de verkeerde voorwerpen. Verder zien we de voorwerpen van Erik, Arjen, Tim en nogmaals Barbara met daarbij de verkeerde foto. Dus geen andere foto staat bij het juiste voorwerp.
Als klap op de vuurpijl zet Kim ook nog een foto van Hind bij haar theepot. Thee... t... Hind... "t" "T!" Hind -> Hint
Ik kom deze tunnel voorlopig niet meer uit.