Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195770 keer)

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #120 Gepost op: 8-02-2010, 17:52:12 »
Misschien moet je bij een foto om en om de kandidaten wegstrepen zodat je uiteindelijk nog deze kandidaten overhebt,
en dan verder gaan strepen.
Zou kunnen, maar heb nu geen tijd om het uit te zoeken.
Stelletje molloten...

Offline Moooooooole

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 8-02-2010, 18:35:56 »
Vind het persoonlijk niet zo heel sterk, daar je ONM fonetisch toch écht anders uitspreekt. Maar het belangrijkste nog, en dit geldt voor het gros van de aanwijzingen naar Kim: wat is nou de link met het feit dat ze de mol is? Hoewel ik haar ook verdenk, heb ik nog geen theorie mogen ontwaren die stelt dat er een hind te vinden is die slaat op een mol of een 'verrader' en die vervolgens weer aan Kim te koppelen is. Ok, blauw=Kim, thee=Kim, ONM=Kim: kan allemaal. Maar waar is dat de link blauw=mol, thee=mol, ONM=Mol?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #122 Gepost op: 8-02-2010, 19:25:06 »
Jelsir merkte in het topic over aflevering 5 terecht op dat in de bioscoop/karaoke opdracht de woorden "om en om" wel in beeld zijn maar niet door de stem worden uitgesproken.

Zou dit kunnen leiden naar Kim:

Om en Om, het woord OM om de letter N: ONM...
Vind het persoonlijk niet zo heel sterk, daar je ONM fonetisch toch écht anders uitspreekt. Maar het belangrijkste nog, en dit geldt voor het gros van de aanwijzingen naar Kim: wat is nou de link met het feit dat ze de mol is? Hoewel ik haar ook verdenk, heb ik nog geen theorie mogen ontwaren die stelt dat er een hind te vinden is die slaat op een mol of een 'verrader' en die vervolgens weer aan Kim te koppelen is. Ok, blauw=Kim, thee=Kim, ONM=Kim: kan allemaal. Maar waar is dat de link blauw=mol, thee=mol, ONM=Mol?
Het gaat niet zo zeer om de uitspraak van "om en om", maar om de rebus-achtige uitleg die McPieke er bij geeft.

Van de 'thee' is nooit gezegd dat het een op zichzelf staande hint is die naar de mol verwijst. De "T" is alleen relevant in combinatie met Hind, vanwege de "Hind-hint" (die alleen mogelijk is in aflevering 1 als het een geplande hint is, omdat Hind er toen uit had kunnen vliegen.). Daarnaast heeft deze "Hind-hint" alleen waarde als er ook iets anders opvallends aan gekoppeld is.

Barbara was toch blauw?

Offline Moooooooole

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 8-02-2010, 19:28:32 »
Het gaat niet zo zeer om de uitspraak van "om en om", maar om de rebus-achtige uitleg die McPieke er bij geeft.

Van de 'thee' is nooit gezegd dat het een op zichzelf staande hint is die naar de mol verwijst. De "T" is alleen relevant in combinatie met Hind, vanwege de "Hind-hint" (die alleen mogelijk is in aflevering 1 als het een geplande hint is, omdat Hind er toen uit had kunnen vliegen.). Daarnaast heeft deze "Hind-hint" alleen waarde als er ook iets anders opvallends aan gekoppeld is.

Barbara was toch blauw?

Bedankt voor je uiteenzetting over de diverse theorieën, mijn punt was echter dat nog geen hint aan 'mol' is gelinkt, dus het nog maar de vraag is of het om hints gaat.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #124 Gepost op: 8-02-2010, 20:17:40 »
Bedankt voor je uiteenzetting over de diverse theorieën, mijn punt was echter dat nog geen hint aan 'mol' is gelinkt, dus het nog maar de vraag is of het om hints gaat.
Dat snap ik en ontken ik ook niet. Door jou zin "daar je ONM fonetisch toch écht anders uitspreekt" kreeg ik de indruk dat je het punt van McPieke niet goed begrepen had, vandaar de uitleg. Je hebt verder helemaal gelijk.

Wat ik er nog wel bij had kunnen/moeten zeggen, maar wat ik niet gedaan heb, omdat ik eerst van mijn werk naar huis wou fietsen, is dat niet altijd alle hints rechtstreeks iets met het woord/de definitie mol te maken hebben. Van de hints uit het jaar dat Milouska de mol was (link), heeft maar 1 van de 3 een verwijzing naar (de) mol. De andere twee hints verwijzen alleen naar Milouska.

Toevoeging> Toch ook nog even over de mogelijke hint uit opdraacht 2 van aflevering 1, waar die "thee" ook een klein beetje op betrekking heeft. Daarin zit wel degelijk iets wat je zou kunnen zien als link naar (een eigenschap van) de mol. Kim's foto heeft in deze opdracht een uitzonderingspositie omdat haar foto als enige op de juiste plek staat aan het begin van de opdracht. De mol heeft een uitzonderingspositie in het spel/programma, dat is de rol van de mol. Samengevat: Kim = uitzonderingspositie; Mol = uitzonderingspositie; Kim = Mol.

Op zichzelf zou ik dit trouwens naast mij neer leggen, maar in combinatie met het hind-hint verhaal en de "T" noteer ik dit als potentiële hint.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2010, 21:11:25 door Rat »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #125 Gepost op: 10-02-2010, 17:01:32 »
Kim is afgelopen aflevering volgens mij het meest onopvallend bezig geweest. Ze bemoeide zich nauwelijks met de opdrachten... En dat is toch wat een mol ook wel eens dient te doen? Nee, zij blijft met afstand mijn molkandidaat nummer 1!
Ich bin ein Bärliner!

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #126 Gepost op: 11-02-2010, 19:30:10 »
Wat deed Kim de afgelopen afleveringen weer zo heerlijk vaag. ;D Ze doet af en toe eens iets goed, wat later hopeloos mislukt. Ze lijkt door de mazen van het net te glippen, want veel mensen vinden het onwaarschijnlijk dat zij de mol is. In de meeste polls staat ze genoteerd als allerlaatste molkandidaat. Ideale positie voor de mol. Opletten dus!

Ben nog niet 100% overtuigd maar misschien brengt de toekomst wat verlichting.

Offline Mesnal

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 11-02-2010, 19:50:51 »
Helaas voor de Kim tunnelaars maar ze gaat er toch echt uit vandaag!  ;D

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 11-02-2010, 23:38:33 »
Kim ziet het spel slechts als een 'spelletje'  :o Dat zou de mol nooooit zeggen. Voor hem is het een 'way of life'
En welke mol pakt nou geld ipv jokers???
Nee hoor, Kim is het niet.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #129 Gepost op: 11-02-2010, 23:44:28 »
En welke mol pakt nou geld ipv jokers??? 
Dat is dus juist een geniale mollenactie
de mol weet wat de andere kandi's doen, ze wist dat ze het geld kon pakken zonder dat er geld in de pot komt

Vanaf dat punt wist ik zeker dat Kim de mol is, echter door de executie denk ik dat het erik moet zijn
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 12-02-2010, 10:14:44 »
Ik vond het heel irritant dat Kim zo verontwaardigd deed na die jokers: "Ik ben al-tijd voor het geld gegaan, dat ga ik nu dus ook maar niet meer doen". Terwijl ze echt nog nauwelijks iets heeft binnengebracht!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 12-02-2010, 11:38:00 »
Sorry, dit stond in het verkeerde topic:

Ik heb het idee dat we op basis van Arjens groene scherm Kim kunnen uitsluiten als mol:

Aangezien Erik en Frits allebei op Kim zitten, en Arjen volledig op Erik, zou als Kim de mol is Arjen er uit moeten liggen toch? Sanne kan met haar vijf jokers niet meer vragen fout hebben dan Arjen.

Toch?  ???

Offline WIDMJokertje

• Forumlid
  • ;D
« Reactie #132 Gepost op: 12-02-2010, 17:42:37 »
De held is de mol? Kim pakte wel het geld maar dat kwam uiteindelijk niet in de pot, ze was daar duidelijk boos over. Ze is een actrice, dus dat kan ze zeker gespeeld hebben. Nu is Kim niet mijn hoofdverdachte, maar het viel me in elk geval op.

Kan ook voor Frits gelden natuurlijk.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #133 Gepost op: 12-02-2010, 20:27:11 »
Aangezien Erik en Frits allebei op Kim zitten, en Arjen volledig op Erik, zou als Kim de mol is Arjen er uit moeten liggen toch? Sanne kan met haar vijf jokers niet meer vragen fout hebben dan Arjen.

Dat willen ze ons wel doen geloven... maar is het ook echt zo ???
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #134 Gepost op: 13-02-2010, 00:17:34 »
Ik vind Kim zich toch wel weer verdacht in aflevering 6. Gisteren na de uitzending was ik best in de war, vooral door de test en executie. Nu ik er wat langer over na heb kunnen denken en een uitweg/excuus heb gevonden om het resultaat van de test minder zwaar te laten wegen (zie arjen topic), zak ik weer wat dieper weg in de Kim tunnel.

Ik vond haar vooral verdacht bij de eerse opdracht. Ze lijkt voorkennis te hebben toen PJ met Arjen en Sanne de trap af kwammen, met haar opmerking/vraag over dat haar geld niet de pot in gaat en dat Arjen en Sanne de jokers mogen houden.
Ik heb ook het idee dat zij behoorlijk probeert te sturen in deze opdracht, soms door mee te gaan met opmerkingen van anderen. Misschien wist ze wel dat Sanne en Arjen eerder voor zichzelf zouden kiezen dan Frits en Erik, en zo zelf onverdacht voor geld gaan. (Of natuurlijk pas een envelop kiezen als de keuze van Sanne bekend is.)

Tijdens de foto/meet your mole opdracht zien we niet echt wat ze doet. Maar we zien wel haar plek wel als enige leeg langs komen (gespiegeld, als Frits bezig is).

Tijdens de derde opdracht is laat Kim of Arjen een muntje vallen. Kim is in elk geval niet slim bezig door buiten de kano het muntje aan te willen geven. Verder lijkt ze wel fanatiek.

En ze heeft af een toe de gezichtsuitdrukkingen van een mol.

Toevoeging> En dan heb ik natuurlijk ook nog de vergezochte 'combinatie van Zao en Fotogalerij'-hint, die naar Kim (of Arjen) wijst, achter de hand. (Om een onverklaarbare reden heb ik bij deze (uitleg van de) hint het gevoel dat 'ie wel eens kan kloppen, in tegenstelling tot normaal.)
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 00:24:25 door Rat »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 13-02-2010, 10:53:08 »
lijkt voorkennis te hebben toen PJ met Arjen en Sanne de trap af kwammen, met haar opmerking/vraag over dat haar geld niet de pot in gaat en dat Arjen en Sanne de jokers mogen houden.

Ik dacht precies hetzelfde. Lijkt me echt een fout van de productie. Als het gezelschap bij Kim is aanbeland en Kim vertelt dat ze het geld heeft gekozen hoort ze terug dat de anderen jokers hebben.

Ze zegt dan zwaaiend met de 500,= "Dus dit geld zit niet in de pot?!?!" Sanne pruttelt dan wat dat ze het niet weet waarna PJ pas uitlegt dat dat inderdaad niet zo is. Arjen roept dan verbaasd "Oh maar dat wist ik ook niet". Is ook echt iets wat de spelleider moet uitleggen want heel logisch is die spelregel niet.

Dus zowel Sanne (beetje dom van haar) als Arjen hadden deze kennis niet. Bij Arjen speelde het ook niet zo maar op het moment dat het 1e geld in zicht komt weet Kim al precies de consequenties.

De beelden tonen niet of PJ het spel al uitvoerig uitgelegd heeft aan Kim maar dat lijkt me niet. Het lijkt me dat hij met Sanne afdaalt naar eerst Arjen en dan niets zegt maar alleen de kale confrontatie zoekt tussen meest vertrouwde en die op 1 na. Daarna verder naar beneden etc. Alleen Sanne heeft vantevoren het spel uitvoerig uitgelegd gekregen.

Dat blijkt ook uit de beelden eerder als Sanne en PJ bij Arjen aankomen. PJ spreekt dan maar 1 zin. Met aanhef. "Arjen, spel gaat over vertrouwen, wat heb jij gekozen?" Meer niet. En later bij Kim zegt hij dat hij dacht dat hij alleen zijn eigen 500,= verkwist had, dus dat niet meteen de hele opdracht al verloren was.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 11:04:23 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 13-02-2010, 11:21:56 »
Sanne heeft duidelijk uitgelegd gekregen dat er geen geld kon worden gewonnen. PJ zei zelfs "het spel stopt zodra de volgende een andere keus heeft gemaakt." (of iets in die richting) Het is daarvoor ook nog preciezer uitgelegd dacht ik. Maar inderdaad Kim had dit niet kunnen weten.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 13-02-2010, 11:47:53 »
Okee, ik heb er een nachtje op geslapen en ben tot de conclusie gekomen dat Kim de mol niet meer kan zijn. ::vergroot::

Want: stel dat Kim dan mol is. Dan:
(1) zitten Erik en Frits allebei op de goede mol;
(2) zitten Arjen en Sanne allebei op de verkeerde mol;
(3) heeft Sanne met 5 jokers meer vragen fout heeft dan Arjen terwijl ze allebei op de verkeerde mol zitten (Arjen kreeg immers een groen scherm).

Aangezien (3) heel onwaarschijnlijk is, kan Kim de mol niet meer zijn.

Klopt dat?

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 13-02-2010, 14:34:17 »
Okee, ik heb er een nachtje op geslapen en ben tot de conclusie gekomen dat Kim de mol niet meer kan zijn. ::vergroot::

Want: stel dat Kim dan mol is. Dan:
(1) zitten Erik en Frits allebei op de goede mol;
(2) zitten Arjen en Sanne allebei op de verkeerde mol;
(3) heeft Sanne met 5 jokers meer vragen fout heeft dan Arjen terwijl ze allebei op de verkeerde mol zitten (Arjen kreeg immers een groen scherm).

Aangezien (3) heel onwaarschijnlijk is, kan Kim de mol niet meer zijn.

Klopt dat?

Niets is wat het lijkt, maar als we de biechten en voice-overs moeten geloven zou dit aardig moeten kloppen.

Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 13-02-2010, 15:35:36 »
Ik vind het ook een lastig verhaal suzan. Maar zal zeker zijn dat Frits gespreid heeft want hij zit al sinds afl. 2 op “de dames” (toen ook nog met Hind). En heeft nooit gefocused. Dus kan Arjen “per ongeluk” toch net een testvraag meer goed hebben. Blijft moeilijk verhaal want Frits had immers een joker gekregen en ingezet.

Ik heb de indruk dat Erik vol heeft ingezet op Kim, ook omdat hij voelde dat het moest. Iedere andere kandidaat had immers jokers dus hij zat in een lastig parket. Maar het kan ook dat hij toch vol op Sanne of Arjen is gaan zitten, mensen die hij beiden eerder ook verdacht.

Blijft dan alleen Sanne over voor rood maar die 5 jokers?! Ze moet dan inderdaad wel enorm slecht hebben ingevuld.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)