Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195811 keer)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #160 Gepost op: 21-02-2010, 23:21:42 »
Wow Arco!
Dit lijkt wel sterk. (Alleen die laatste niet m.i.)
Ik ga me er eens serieus over buigen.

Ik heb er ook ff over nagedacht, en net even afl. 5 teruggekeken, en vind 't minder sterk dan je denkt.

Kim heeft een naam van 3 letters, en een daarvan is een I. Da's makkelijk om daar woorden mee te verzinnen, zeker als je in de eerste persoon praat. De 'kan ik meer kracht zetten' kwam niet uit een biecht, maar riep ze naar Sanne TERWIJL ze aan het roeien was. Die hint verzin je niet van te voren, omdat de kans te klein is dat je 'm kan zeggen, en ter plekke verzin je 'm niet als je hard moet roeien.

En dan nog: dan kan Kim haar eigen naam in woorden spellen. Maar wat heeft die hint met de Mol te maken? Inge zei in seizoen 7 steeds Toen, en dat sloeg op mol. Toch een stuk sterker.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 22-02-2010, 10:56:15 »
Ben het met je eens dat het een mindere duidelijke hint is als bij Inge, maar je zou het kunnen zien als een molaanwijzing als toen naar Dennis; Yo, I, ik...
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 22-02-2010, 13:31:42 »
'En voor de kijkers thuis, zo had u kunnen weten dat Kim de mol was:

De mol zei de hele serie lang, steeds haar eigen naam. De naam van de mol:

- Kennis Is Macht
- En dat Kan Ik Mooi gebruiken
- Die zandzak Kon Ik Makkelijk tillen
- Kijk Ik Mocht niet zomaar het lokaal uitlopen
- Zo Kan Ik Meer kracht zetten.

Zo wees ze u er op dat zei de mol was.'

Klinkt best geloofwaardig. En vind het geen toeval nee. Hmm. Was net geswitcht naar Arjen, maar moet nu weer switchen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #163 Gepost op: 22-02-2010, 13:45:45 »
'En voor de kijkers thuis, zo had u kunnen weten dat Kim de mol was:

De mol zei de hele serie lang, steeds haar eigen naam. De naam van de mol:

- Kennis Is Macht
- En dat Kan Ik Mooi gebruiken
- Die zandzak Kon Ik Makkelijk tillen
- Kijk Ik Mocht niet zomaar het lokaal uitlopen
- Zo Kan Ik Meer kracht zetten.

Zo wees ze u er op dat zei de mol was.'

Klinkt best geloofwaardig. En vind het geen toeval nee. Hmm. Was net geswitcht naar Arjen, maar moet nu weer switchen.
En haar mollenacties zijn?.. er niet.
En mol molt opzichtig in aflevering 1? LOL!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 22-02-2010, 13:51:16 »
De muntjes zou je als molactie kunnen zien, wellicht scheurt ze pas later enveloppe bij tempel door. Bij de 2de koker loopt ze op een bepaalde manier Arjen af te leiden zodat hij nooit de koker kan zien. Madonna - Vogue verwijzing naar Japanse Madonna. Bij brancard wilde ze vaak wisselen en deed ze lastig.

Op zich genoeg molacties...

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 22-02-2010, 14:00:14 »
En haar mollenacties zijn?.. er niet.
En mol molt opzichtig in aflevering 1? LOL!

Waarom zou opzichtig mollen erg zijn? Daardoor vind jij haar al niet meer verdacht, en dat is natuurlijk haar doel. Minder verdenking, maar toch mollen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #166 Gepost op: 22-02-2010, 14:01:51 »
Ik vind het een mooie aanwijzing! Goed gevonden. ::ok::

Toch blijf ik maar bij Arjen, omdat ik het anders echt niet meer weet....  :P
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline RENNE

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 23-02-2010, 19:23:47 »
Hey,

ik weet niet of het al is opgevallen (als het zo is, dan moet ik dringend eens een betere bril kopen om het
forum wat beter te gaan lezen), maar Kim gooide, volgens mij toch, MEERMAALS een muntje in het water.

De tweede keer, dat kon iedereen zien, was toen ze een muntje wou doorgeven aan Arjen en dat 'door zijn vingers' glipte.

Maar zagen jullie ook de eerste keer? Het gaat echt verbazend snel! Het gebeurt op het moment dat ze Arjen net
een muntje gaf om in die container te doen. Haar hand gaat naar de tube met muntjes en daarna vliegensvlug uit
de boot. Als je heel goed kijkt, dan zie je IETS wegvliegen uit haar hand. Ik VERMOED dat het een muntje is...

Ik ben benieuwd of mijn vermoedens ook juist zijn, want dit jaar zat ik al meermaals op de verkeerde persoon!! lol

(Herbekijk Aflevering 6 - vanaf 32' 56'')

Is Kim busted?

Offline Moličre

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 23-02-2010, 19:35:29 »
::ok:: Dat zou wel een mooie zijn. ik heb zelf ook iets achter Bali en Patagonië proberen te zoeken maar kwam niet heel ver. Dit kan best iets zijn.
Dit was al ergens gepost op het forum. Ik zie hier persoonlijk wat minder in.
Dit ziet er best overtuigend uit. Ik ga wel even checken of dit niet toevallig vaker voor komt, bij andere kandidaten en zo.

Mooie verzameling in elk geval!
Bij de test van aflevering 5 begint Erik met: Kim is mijn hoofdverdachte.
"The most beautiful thing we can experience is the mysterious. It is the source of all true art and science."

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #169 Gepost op: 23-02-2010, 20:02:48 »
Is Kim busted?
Ja... al kunnen we niet bewijzen dat het een muntje is, maar dat ze iets in het water gooit staat voor mij vast. Ik had gister ontdekt dat ik vertraagd kan afspelen met VLC player en dan zie je het 'object' gewoon gaan en hoor je een plonsje op het te verwachten moment.

Ze was voor mij trouwens al busted door haar (voorkennis) opmerking bij de 1000 treden opdracht: "Dus dit geld gaat niet in de pot." Aflevering 6 heeft al mijn twijfels weg genomen.

Bij de test van aflevering 5 begint Erik met: Kim is mijn hoofdverdachte.
Ik had al een beetje het vermoeden dat het vrij standaard is dat beginletters K, I, M achter alkeer vrij standaard is. Ik ga dit denk ik toch niet als mogelijke hint zien.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #170 Gepost op: 23-02-2010, 20:19:02 »
Het topic van de Mol na aflevering 6 nog maar op pagina 9? Dat kan toch niet? Kim is dus niet de Mol. ;)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #171 Gepost op: 23-02-2010, 20:22:03 »
Het topic van de Mol na aflevering 6 nog maar op pagina 9? Dat kan toch niet? Kim is dus niet de Mol. ;)

Het onomstotelijk bewijs ::ok:: ;D
Tell me what your telescope says

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 23-02-2010, 21:43:40 »
Tja de mol moet toch niet opvallen ::tandpastasmiley::? Is ze juist WEL de mol. Op .nl komt ze ook nooit de top-3 in, ook nu niet en er zijn nog maar 5 kandidaten :-X.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 24-02-2010, 08:20:38 »
Dat van die muntjes is al eens eerder opgemerkt hoor, maar goed gevonden! Ikzelf vond/vind het ook een muntje maar daarover verschillen de meningen... Ik vind het ook erg duidelijk dat zij de mol is, maargoed het blijft WIDM he :P!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 24-02-2010, 10:03:57 »
Inhakend op de theorie van Moedermol, wellicht is het onderstaande daarin al geplaatst maar ik wil er iets dieper op ingaan. Voor het lezen/begrijpen hiervan moet je wel die theorie hebben gelezen, althans de links naar Madonna/Thee/Theeceremonie/Japan naar Kim wel begrijpen. Deze rest kan je vast wel vinden in dit topic, of ergens in het NL forum (japanse weetjes). Dit om overbodige vragen te voorkomen.

Het betreft de Seonso-ji tempel welke te linken aan Kim dmv die theorie (madonna/kannon/cultuur, voor exacte link lees theorie Moedermol).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De Senso-ji, de oudste tempel van Japan, in het centrum van Asakusa (Tokio), staat ook bekend als de Asakusa Kannon. De populaire hoofdtempel van het Sho-Kannon boeddhisme dateert uit 628. Hij werd gesticht door drie vissers, die een GOUDEN BEELDJE van Kannon, de boeddhistische godin van de genade, hadden opgevist uit de Samuda-rivier. Ieyasu, de eerste Tokugawa-shogun, schonk de tempel een groot stuk land.

Je komt de tempel binnen via de Kaminarimon-poort, de ‘donderpoort’. Hierachter tref je eerst de Nakamasi-winkelgalerij. Daar verkoopt men religieuze artikelen en souvenirs. Via de galerij kom je bij de tempel. In de gouden schrijn van het hoofdgebouw zou zich het originele beeldje van Kannon bevinden IN EEN KIST. Tussen het hoofdgebouw en de Hozo-mon-poort, waar je een schatkamer met 14de eeuwse sutra’s vindt, staat een groot WIERROKVAT. Japanners geloven dat je door de wierookdampen gezond blijft.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De tempel dateert uit 628, de 6 zagen we in aflevering 1, de 2 van T2 (theorie Rat), de 8 (Haar vraag aan Angela “Wat is proost in het Japans” proost in het Japans is Kaipan en Angela zegt iets van Hatsjie. Hachi ( spreek uit hatzjie) is het getal 8 ). Gouden beeldje, we zagen ook een shot van een goudkleurige kat. Gouden beeld in een kist, PJ heeft het over: "in deze kist zit goud" wanneer hij het over jokers heeft. Een opvallende opmerking. Wierrookvat, bij de tempelopdracht zagen we ook meerdere malen het wierrookvat in beeld. Asakusa Kannon, daarvan een anagram is kano anus snaak. Maar dat zal wel niets zijn :p.

Ik realiseer me ook wel dat dit vage links zijn, maar tezamen valt het me wel op dat het allemaal lijkt te kloppen. Kim-thee-theeceremonie-japanse cultuur en tradities... Als ze in Tokio deze tempel bezoeken kan het bijna niet anders zijn dan dat zij de mol is. Ik denk dan ook dat dit de eind locatie is.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2010, 10:23:38 door Pharos »

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #175 Gepost op: 24-02-2010, 10:48:35 »
De Senso-ji is erg mooi om te bezoeken, ben er al enkele keren geweest. Het is een van de belangrijkste tempels in heel Tokyo. De kans is vrij groot dat ze daar dus komen, maar we zullen zien (ik heb iig al Shibuya herkend in de vooruitblik naar afl. 7)

Ik vind de meeste hints vergezocht, misschien heeft Kim iets meer verstand van de theeceremonie omdat ze ook van thee houdt. Ze gaat wel op haar knieën zitten in de school opdracht in de Japanse geschiedeniskamer, maar volgens mij breekt ze een van de tradities door op haar buitenslippers de kamer binnen te gaan. Misschien heeft het niet veel te betekenen, op Japanse scholen heeft men immers altijd binnenslippers en het is duidelijk te zien dat de kandidaten hier op hun buitenschoenen in de school opereren. Waarschijnlijk omdat het een school buiten gebruik is.

Al met al zie ik nog steeds redenen om Kim als mol te zien, maar moeten we iets concreters hebben dan zomaar getallen linken aan het bouwjaar van een tempel.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 24-02-2010, 10:54:18 »
Dat begrijp ik Tsubasa, maar ik weet niet of je de theorie van Moedermol hebt gelezen? Daar is dit een klein stukje van zegmaar... Maar je bracht me wel weer op een nieuwe gedachte met je slipper opmerking. Alleen voor badkamer/toilet heb je andere slippers nodig. Het is apart dat Kim als enige (!!) slippers aan heeft bij deze opdracht. Ik heb er een screenshot van gemaakt, beetje onduidelijk want al het schoeisel is maar in 1 shot te zien. Bij 3:48 zie je het zelf. Dat en de theekamer is toch wel opmerkelijk. Want hoe ze naar binnen gaat is ook heel anders als dat ze bij Wiskunde en Nederlands doet. Ze twijfelt niet bij theekamer.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2010, 11:39:21 door Pharos »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 24-02-2010, 11:58:46 »
Dat van die muntjes

Het lijkt mij toch een sterk verhaal dat ze die zo met die brede worp in het water gooit. Ze zit voorin zonder enige controle en kan dus niet inschatten of Arjen exact in het vizier heeft wat ze daar doet, is de mol blind ?...oja dat is ie he ;). Maar nee eerder lijkt het alsof die lianen die haar in het gezicht sloegen 3 seconde ervoor blaadjes etc. achterlieten en ze die met een beweging nog even van zich afwierp. Maar ik zit vol op Kim hoor dus hoezee als ze zo gedurfd was. En benieuwd of ze naar die tempel gaan als slotstuk van een lange theehint.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 24-02-2010, 13:52:05 »
Nog zelf iets gevonden:

Over de stelling van Pythagoras dacht Kim dat het A˛ x B˛ = C˛ moest zijn maar het moet natuurlijk A˛ + B˛ = C˛ zijn.

Is de x een extra aanwijzing richting Kim, de x is in het Romeins 10 --> de 10de Mol?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2010, 15:01:55 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #179 Gepost op: 24-02-2010, 13:55:10 »
Nog iets zelf gevonden:

Over de stelling van Pythagoras dacht Kim dat het A˛ x B˛ = C˛ moest zijn maar het moet natuurlijk A˛ + B˛ = C˛ zijn.

Is de x een extra aanwijzing richting Kim, de x is in het Romeins 10 --> de 10de Mol?

Leuke !  ::ok::
Spelletje ?! - It's a way of life !