Inhakend op de theorie van Moedermol, wellicht is het onderstaande daarin al geplaatst maar ik wil er iets dieper op ingaan. Voor het lezen/begrijpen hiervan moet je wel die theorie hebben gelezen, althans de links naar Madonna/Thee/Theeceremonie/Japan naar Kim wel begrijpen. Deze rest kan je vast wel vinden in dit topic, of ergens in het NL forum (japanse weetjes). Dit om overbodige vragen te voorkomen.
Het betreft de Seonso-ji tempel welke te linken aan Kim dmv die theorie (madonna/kannon/cultuur, voor exacte link lees theorie Moedermol).
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De Senso-ji, de oudste tempel van Japan, in het centrum van Asakusa (Tokio), staat ook bekend als de Asakusa Kannon. De populaire hoofdtempel van het Sho-Kannon boeddhisme dateert uit 628. Hij werd gesticht door drie vissers, die een GOUDEN BEELDJE van Kannon, de boeddhistische godin van de genade, hadden opgevist uit de Samuda-rivier. Ieyasu, de eerste Tokugawa-shogun, schonk de tempel een groot stuk land.
Je komt de tempel binnen via de Kaminarimon-poort, de ‘donderpoort’. Hierachter tref je eerst de Nakamasi-winkelgalerij. Daar verkoopt men religieuze artikelen en souvenirs. Via de galerij kom je bij de tempel. In de gouden schrijn van het hoofdgebouw zou zich het originele beeldje van Kannon bevinden IN EEN KIST. Tussen het hoofdgebouw en de Hozo-mon-poort, waar je een schatkamer met 14de eeuwse sutra’s vindt, staat een groot WIERROKVAT. Japanners geloven dat je door de wierookdampen gezond blijft.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De tempel dateert uit 628, de 6 zagen we in aflevering 1, de 2 van T2 (theorie Rat), de 8 (Haar vraag aan Angela “Wat is proost in het Japans” proost in het Japans is Kaipan en Angela zegt iets van Hatsjie. Hachi ( spreek uit hatzjie) is het getal 8 ). Gouden beeldje, we zagen ook een shot van een goudkleurige kat. Gouden beeld in een kist, PJ heeft het over: "in deze kist zit goud" wanneer hij het over jokers heeft. Een opvallende opmerking. Wierrookvat, bij de tempelopdracht zagen we ook meerdere malen het wierrookvat in beeld. Asakusa Kannon, daarvan een anagram is kano anus snaak. Maar dat zal wel niets zijn :p.
Ik realiseer me ook wel dat dit vage links zijn, maar tezamen valt het me wel op dat het allemaal lijkt te kloppen. Kim-thee-theeceremonie-japanse cultuur en tradities... Als ze in Tokio deze tempel bezoeken kan het bijna niet anders zijn dan dat zij de mol is. Ik denk dan ook dat dit de eind locatie is.