Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195890 keer)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #260 Gepost op: 5-03-2010, 16:46:42 »
Als een kruis een hint moet worden dan wil ik ook wel minimaal een X Japan hint in de laatste afleveringen of in een tweet!

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=35845.msg1000322#msg1000322
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #261 Gepost op: 5-03-2010, 16:58:32 »
Kim is zeker voor mij een verdachte, maar ik vind eigenlijk die link met 'in aflevering TIEN KRUISen onze wegen zich weer" en het maal-teken bij het schoolbord nogal zwak.

Want: een plus (+), is namelijk net zo goed een kruis als een maal- of keer-teken (x). Daarnaast is het eigenlijk not done om x te gebruiken als maal-teken in Europa: dat doe je alleen op de basisschool. Eigenlijk behoor je namelijk een punt (•) of internationaal de asterisk (*) te gebruiken, zeker bij algebra!

Misschien is moet je die uitspraak van de mol iets minder letterlijk nemen: als Kim inderdaad de mol is, kan deze uitspraak slaan op het feit dat Kim en Arjen namelijk in aflevering 7 veel samen hebben gedaan: de achtervolging en het diner.

Ja maar, de X is wel de Romeinse 10. Dus als die dan "MOL 10" betekent, i.p.v. "Kruis" vind ik het toch wel een sterke hint.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #262 Gepost op: 5-03-2010, 17:01:40 »
Inderdaad, ik bedoel natuurlijk ook het kruis - romeinse teken.
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #263 Gepost op: 5-03-2010, 17:13:01 »
Inderdaad, ik bedoel natuurlijk ook het kruis - romeinse teken.
:o

Dat had ik niet eens bedacht. Nu is ie nog sterker.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #264 Gepost op: 5-03-2010, 17:13:32 »
Aanvulling:

de X hint is vooral sterk in combinatie met de eerste letters in het dagboek van de mol ; naar alle waarschijnlijkheid gaan die ook DE MOL TIEN vormen. (het klopt nu t/m de I)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #265 Gepost op: 5-03-2010, 17:14:09 »
Aanvulling:

de X hint is vooral sterk in combinatie met de eerste letters in het dagboek van de mol ; naar alle waarschijnlijkheid gaan die ook DE MOL TIEN vormen. (het klopt nu t/m de I)

Stond er al. :D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #266 Gepost op: 5-03-2010, 17:14:57 »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #267 Gepost op: 5-03-2010, 17:38:02 »
Heeft iemand zich al gerealiseerd dat zonder de plotselinge keuze switch van Kim door het kiezen van de lege koffer er geen 2de opdracht was... ???
Weet je het niet, antraciet

Offline Yesse

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #268 Gepost op: 5-03-2010, 17:38:47 »
Heeft iemand zich al gerealiseerd dat zonder de plotselinge keuze switch van Kim door het kiezen van de lege koffer er geen 2de opdracht was... ???
Ik las verkeerd hihi
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 17:45:24 door Yesse »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #269 Gepost op: 5-03-2010, 17:41:46 »

Dat is wel zo, maar dat hadden ze net zo gemakkelijk met dat vraagteken kunnen doen. Twee kansen. Moet al gek zijn als niemand dat kiest. En áls dat al gebeurt kan er een noodgreep van de mol plaatsvinden (in het uiterste geval).

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #270 Gepost op: 5-03-2010, 17:50:15 »
Daar hebben we het al over in het aflevering 7 topic Pharos ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #271 Gepost op: 5-03-2010, 17:59:15 »
Volgens mij kan Arjen echt geen groen scherm hebben gekregen als Kim de mol was

We moeten hier Heinz volgen denk ik.... mijn eigen theorie lever ik er voor in. Het zal zijn dat Kim als mol bij de test alles fout invulde en dus rood zou hebben. Beetje flauw, zeker. Maar als tegenprestatie zag je haar echt gaan voor een vrijstelling voor Arjen deze keer.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #272 Gepost op: 5-03-2010, 19:41:16 »
Stel dat de mol expres alle vragen fout beantwoord, zodat hij of zij een rood scherm krijgt, maar deze toch afkoopt bij de executie... dan noem ik dat geen mollenstreek, ik noem dat serieus vals spelen van de redactie. Want één van de kandidaten kan hierdoor echt valse hoop krijgen: kijk maar naar Arjen.

Logischer is dat iemand anders dan de mol echt een rood scherm had. Er waren genoeg mensen die zenuwachtig waren: misschien was dat gespeeld, misschien was het echt. Sanne koos toch voor de vrijstelling, ondanks 5 jokers. Frits meldt in aflevering 7 dat hij zelfs op dit moment nog gaat spreiden, hoe zou hij dan de test in aflevering 6 hebben gemaakt? En Kim zag er ook zenuwachtig uit. Misschien zijn ze de mol, misschien zijn ze kandidaat...

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #273 Gepost op: 5-03-2010, 19:54:26 »
Helemaal in het begin zegt PJ:
'Als kanidaten kan je geen risico nemen.' Of iets dergelijks.

Ik heb er de rest van de aflevering veel opgelet,
wat mij opviel was dat Kim wel risico nam.
Namelijk de lege koffer pakken.
Stelletje molloten...

Offline Mesnal

• Forumlid
« Reactie #274 Gepost op: 5-03-2010, 20:12:35 »
Ik zit met gemengde gevoelens omtrent Kim de mol, er zijn wel vele hints gevonden die door de redactie zijn achter gelaten, maar waar blijven de lijstjes met molacties? Of heb ik die over het hoofd gezien in dit topic?  :-[

Het enige wat ik me voor de geest kan halen waarin Kim een actieve rol zou kunnen hebben gehad als mol, is de kano opdracht en het rijexamen, hoewel met het rijexamen ene Sanne Vogel de instructies moest geven.

Ik hoop niet dat Kim een mol ala Yvon Jaspers wordt/is gesteund door de Marc-Marie van deze serie Mevr. Vogel.  :-\\ 

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #275 Gepost op: 5-03-2010, 20:57:50 »
We moeten hier Heinz volgen denk ik....

Ja, laten we Heinz volgen...

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #276 Gepost op: 5-03-2010, 21:14:17 »

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #277 Gepost op: 5-03-2010, 21:19:58 »
Ja, laten we Heinz volgen...
Ik zie je wel vaker snerende opmerkingen maken richting Heinz, Avogadro, terwijl Heinz gewoon een beleefde forummer is. Eerlijk gezegd vind ik dat van jou niet zo netjes.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #278 Gepost op: 5-03-2010, 21:25:41 »
Trouwens hoe is het mogelijk dat Kim & Sanne te laat waren bij de webcam opdracht, terwijl ze een taxi namen?
Die chauffeur wist toch wel waar dat station was? Kim zat als eerste in die taxi, en zij heeft dus een foute bestemming kunnen doorgeven. Terwijl Sanne dit na haar instappen dus niet heeft opgemerkt. Ze hebben hier erg veel tijd verloren, want Erik was veel later weg door zijn mute-stand van zijn telefoon, maar hij was veel eerder op het plein. En hij nam het openbaar vervoer en de benenwagen!
De taxi is ook één van de dingen die ik in het overzicht heb gezet waar ik gister avond mee ben begonnen. Volgens mij is de keuze om met de taxi te gaan sowieso onverstandig in zo'n grote metropool met veel stoplichten, als je de metro als alternatief hebt.Nog los van het feit dat ze uiteindelijk ook een flink stuk moeten lopen.

Stel dat de mol expres alle vragen fout beantwoord, zodat hij of zij een rood scherm krijgt, maar deze toch afkoopt bij de executie... dan noem ik dat geen mollenstreek, ik noem dat serieus vals spelen van de redactie. Want één van de kandidaten kan hierdoor echt valse hoop krijgen: kijk maar naar Arjen.

Logischer is dat iemand anders dan de mol echt een rood scherm had. Er waren genoeg mensen die zenuwachtig waren: misschien was dat gespeeld, misschien was het echt. Sanne koos toch voor de vrijstelling, ondanks 5 jokers. Frits meldt in aflevering 7 dat hij zelfs op dit moment nog gaat spreiden, hoe zou hij dan de test in aflevering 6 hebben gemaakt? En Kim zag er ook zenuwachtig uit. Misschien zijn ze de mol, misschien zijn ze kandidaat...
Zoals ik ook al in het 'stemgedrag van de kandidaten' topic heb gezegd, zie ik absoluut het probleem niet. Ik geloof (al drie weken) in de theorie dat Kim de test het slechts gemaakt heeft. Arjen had er waarschijnlijk na aflevering 6 al uitgelegen als die executie wel 'echt' was geweest. De redactie heeft hem in principe dus een extra aflevering de kans gegeven om er tijdens de opdrachten achter te komen dat Kim de mol is! Dat hij last had van tunnelvisie is zijn probleem, dat had hij voor aflevering 7 ook al.

Zover het nog niet duidelijk mocht zijn, ik zit heel diep in de Kim tunnel.

We moeten hier Heinz volgen denk ik.... mijn eigen theorie lever ik er voor in. Het zal zijn dat Kim als mol bij de test alles fout invulde en dus rood zou hebben. Beetje flauw, zeker. Maar als tegenprestatie zag je haar echt gaan voor een vrijstelling voor Arjen deze keer.
Is Heinz eindelijk om dan?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 21:27:24 door Rat »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #279 Gepost op: 5-03-2010, 21:27:38 »
Ik zie je wel vaker snerende opmerkingen maken richting Heinz, Avogadro, terwijl Heinz gewoon een beleefde forummer is. Eerlijk gezegd vind ik dat van jou niet zo netjes.

Dank je. Ondertussen was ik bezig met mijn reactie en daar laat ik het bij, want ik ga me niet uit mijn tent laten lokken:

;)

Ontopic en @Rat: Ik denk nu ook dat Kim de Mol is. (Ik twijfel nog wel tussen Kim en Sanne, maar als ik moet kiezen zeg ik Kim.) Ondanks dat het groene scherm van Arjen me nog niet lekker zit. Lo bedoelde natuurlijk dat ie jouw theorie volgt, maar verwees denk ik naar mij omdat ik het er in het stemgedrag-topic over had dat ik dat dubieus zou vinden en daar is Lo het als ik het goed begrijp mee eens.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2010, 22:02:02 door Heinz »