Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195898 keer)

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #280 Gepost op: 5-03-2010, 21:44:31 »
niemand komt aan heinz  >:(
zo

en nu : denk dat ik er maar vanuit moet gaan dat erik de mol niet is, in dat geval blijft er voor mij ook kim over.
goed zeg !!
dennis for mole !

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #281 Gepost op: 6-03-2010, 09:45:00 »
In mijn ogen is Kim's keuze voor Arjen bij de vrijstelling logisch, althans dan moet ze wel de mol zijn (wat ik dan ook denk). Bij de vorige aflevering heeft ze haar test zo zitten manipuleren dat Arjen sowieso groen had gekregen (zij dus rood). Maar ze wist van het afkopen dus iedereen door, althans geen rood scherm te zien. Arjen zit wel op het verkeerde spoor hierdoor, ze geeft hem een kans op de vrijstelling om dit "goed" te maken. Beetje jammer voor Arjen dat hij niet uit zijn tunnel komt, maar dat is dan niet Kim haar probleem. Dit motiveert ook haar emoties na de exit...

Daarnaast zit me haar plotselinge keuze voor het lege koffertje en dus de positie voor het indelen opdracht 2, niet lekker. Want ookal zijn er andere oplossingen denkbaar, mocht niemand het lege koffertje pakken, ik geloof er heilig in dat dit vooropgezet is. Immers, 2 met vraagteken wie van hen kiest dan degene die buitenspel blijft? Luistervink die de opdracht in mag delen, wat is dan de motivatie van deze (nogmaals) uitzonderlijke positie? PJ die de indeling maakt? Beetje vreemd, dan hebben er 3 kandidaten sowieso geen vrijstelling.

Zelf kan ik niet naar de MFD, zou iemand willen vragen wat de oplossing zou zijn mocht er geen leeg koffertje gekozen zijn?

Kijk ook eens op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/?zoek=tie.&letters=Met+...+letters

"Chinese goden • Getallen • heel goed van de mol • Getal • kaartterm • romeins kruisje • leidt voor de meeste deelnemers naar niets • Telwoord "
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 09:55:54 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #282 Gepost op: 6-03-2010, 10:25:11 »
niemand komt aan heinz  >:(
zo
::rofl:: ::ok::

Ik denk dat ik schoorvoetend ook maar eens op Kim ga zitten. Ze heeft wel veel gemold, maar haar acties waren altijd zo opzichtig, dat voor mij de lol eraf zou zijn als ze de mol was. Maar nu... nu is het toch eigenlijk best wel weer duidelijk  :-[ En qua pool komt het beter uit dan Sanne of Frits. Erik verdenk ik zowiezo niet meer.

* vveerraak klopt aan de deur van de Kim-tunnel: "Mag ik binnenkomen?"
Tell me what your telescope says

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #283 Gepost op: 6-03-2010, 10:44:07 »
De taxi is ook één van de dingen die ik in het overzicht heb gezet waar ik gister avond mee ben begonnen. Volgens mij is de keuze om met de taxi te gaan sowieso onverstandig in zo'n grote metropool met veel stoplichten, als je de metro als alternatief hebt.Nog los van het feit dat ze uiteindelijk ook een flink stuk moeten lopen.

Ik vond het in de ritten die ik had altijd wel meevallen. Heb het gevoel dat ze veel groene golven hebben in steden. Ik denk dat als je een grote verkeersader vindt van Shibuya naar Shinjuku dat het om het even is of je met de taxi gaat of de Yamanote qua tijd.

Wat ik nou weer vind opvallen is dat van alle winkels waar je wat moet besteden Kim een Disney winkel ingaat om wat te kopen, zal vast niet goedkoop zijn geweest, daarna heeft ze nog geld voor dozen tissues of zoiets, en dan denkt ze nog geld te hebben voor een taxi? 1000 yen is niet zo veel...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 6-03-2010, 11:49:01 »
Inderdaad, Disney Shops staan nou niet bekend als de plaatselijke Aldi oid... :)!

Maar na het lezen van de links naar Kim van Moedermol

Tweet: vanhie rtotto kio

Streetview: vanhiertotlisse.nl

Kwam ik op www.vanhiertottokio.com waar je veel kan vinden bij materials/culture over theeceremonie ed... Zelfs de te bouwen tempel vind je er:)

Als Erik volgende week exit gaat staan de finalekandidaten in een exacte DRIEHOEK in de banner. (stelling van Pyhagoras, driehoek, mol X).
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 15:42:47 door Pharos »

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 6-03-2010, 11:53:30 »
In mijn ogen is Kim's keuze voor Arjen bij de vrijstelling logisch, althans dan moet ze wel de mol zijn (wat ik dan ook denk). Bij de vorige aflevering heeft ze haar test zo zitten manipuleren dat Arjen sowieso groen had gekregen (zij dus rood). Maar ze wist van het afkopen dus iedereen door, althans geen rood scherm te zien.

De mol krijgt nooit een rood scherm. Wat Kim ook invult in de test, dat is niet van invloed op de kleur van de overige schermen. Die kleur wordt m.i. nog steeds handmatig bepaald aan de hand van de testresultaten en de mol telt hier dus niet mee.

Daarnaast zit me haar plotselinge keuze voor het lege koffertje en dus de positie voor het indelen opdracht 2, niet lekker. Want ookal zijn er andere oplossingen denkbaar, mocht niemand het lege koffertje pakken, ik geloof er heilig in dat dit vooropgezet is. Immers, 2 met vraagteken wie van hen kiest dan degene die buitenspel blijft? Luistervink die de opdracht in mag delen, wat is dan de motivatie van deze (nogmaals) uitzonderlijke positie? PJ die de indeling maakt? Beetje vreemd, dan hebben er 3 kandidaten sowieso geen vrijstelling.

Die keuze voor de lege koffer vind ik ook wel vreemd maar ik ben het er wel mee eens dat ze ongeacht de koffers altijd wel een draai konden geven aan de invulling van de achtervolging.
Ik vind het overigens knap om zo'n achtervolging met cameraploegen er bij toch op touw te zetten.

::rofl:: ::ok::

Ik denk dat ik schoorvoetend ook maar eens op Kim ga zitten. Ze heeft wel veel gemold, maar haar acties waren altijd zo opzichtig, dat voor mij de lol eraf zou zijn als ze de mol was. Maar nu... nu is het toch eigenlijk best wel weer duidelijk  :-[ En qua pool komt het beter uit dan Sanne of Frits. Erik verdenk ik zowiezo niet meer.

* vveerraak klopt aan de deur van de Kim-tunnel: "Mag ik binnenkomen?"

Welkom in de Kim-tunnel ........  :)

Wat ik nou weer vind opvallen is dat van alle winkels waar je wat moet besteden Kim een Disney winkel ingaat om wat te kopen, zal vast niet goedkoop zijn geweest, daarna heeft ze nog geld voor dozen tissues of zoiets, en dan denkt ze nog geld te hebben voor een taxi? 1000 yen is niet zo veel...

Die keuze is voor een westerling heel logisch .... gewoon iets bekends tussen alle Japanse geweld ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 6-03-2010, 12:23:20 »
Ik vond Kim in het begin niet zo aardig, maar nu denk ik dat ze in het begin gewoon erg nerveus was omdat ze de mol is. Ze is nu een stuk losser geworden. Ik zat al snel in een Sanne-tunnel waardoor je verdacht gedrag van anderen al snel gaat onderschatten. Afl. 7 op Arjen overgestapt (wat deed die jongen verdacht haha) maar na afl.7. moet het Kim toch wel zijn. Mijn pool is al verklooit natuurlijk. Wonderlijk hoe je altijd weer in tunnels verzeild raakt hoe veel series je ook gevolgd hebt. ??? Misschien is in afl.8 ineens Sanne of Frits weer mega-verdacht.

Update: Na één afl. Arjen switch ik-ondanks de verdachte Kim- weer terug naar Sanne. Als je afl.5 ziet met de tempelopdracht en de karaoke vind ik Sanne toch verdachter, zij stippelt het plan uit waardoor Kim en zij met die zware stenen komen te zitten en Kim een heel eind moet varen. Bij de karaoke heeft ze geen liedje geraden.  Bij de bergopdracht speelt ze weer de held door naar 'het' beest te rennen en de goede steen te kiezen. 3500 verloren en relatief weinig gewonnen (1500 euro), bij de karaoke was Arjen gewoon supergoed daar valt weinig te mollen, gelukkig maar voor 100 euro per geraden liedje. Sanne reaeert lauw op hun 1600 euro winst. Hind zit bij de test op Kim en vliegt eruit.

Het kan best zijn dat Kim in afl.7 er tactisch voor heeft gekozen te mollen om vlak voor de finale de verdenking op zich te laden....  ;)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2010, 19:27:31 door Lonneke14 »

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 6-03-2010, 12:27:57 »
Ik vond Kim in het begin niet zo aardig, maar nu denk ik dat ze in het begin gewoon erg nerveus was omdat ze de mol is. Ze is nu een stuk losser geworden. Ik zat al snel in een Sanne-tunnel waardoor je verdacht gedrag van anderen al snel gaat onderschatten. Afl. 7 op Arjen overgestapt (wat deed die jongen verdacht haha) maar na afl.7. moet het Kim toch wel zijn. Mijn pool is al verklooit natuurlijk. Wonderlijk hoe je altijd weer in tunnels verzeild raakt hoe veel series je ook gevolgd hebt. ??? Misschien is in afl.8 ineens Sanne of Frits weer mega-verdacht.

::rofl::

Je weet dat je uit moet kijken voor tunnelvisie en toch trappen de meesten hier weer met beide voeten in....
De eerste indruk, soms al van vóór de eerste uitzending blijkt toch weer steeds van groot belang.

Vorig jaar zat ik er met Anniek volledig naast. Dit jaar lijk ik meer geluk te hebben gehad toen ik deze afslag nam.
(Als het maar niet die tunnel bij Roermond blijkt te zijn  ::ohno:: Sta ik straks wéér vast  ::jaja::

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 6-03-2010, 12:40:33 »
vorige aflevering heeft ze haar test zo zitten manipuleren dat Arjen sowieso groen had gekregen (zij dus rood). Maar ze wist van het afkopen dus iedereen door, althans geen rood scherm te zien. Arjen zit wel op het verkeerde spoor hierdoor, ze geeft hem een kans op de vrijstelling om dit "goed" te maken

Inderdaad, zo verwoordde ik het ook, ook was ze echt in tranen achteraf dus voelde zich echt schuldig. Komt nog bij dat ze feitelijk wellicht hoopte dat iedereen, met al die jokers in het spel, voor de 1000,- zouden gaan. Dan zou zij de enige zijn met geen groen en zou er verwarring alom zijn. Immers 4x groen en Kim geen scherm... de mol dus virtueel rood... fantastisch  ::bravo::! Wat ondergesneeuwd helaas omdat haast iedereen afkocht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 6-03-2010, 12:44:15 »
Inderdaad, zo verwoordde ik het ook, ook was ze echt in tranen achteraf dus voelde zich echt schuldig. Komt nog bij dat ze feitelijk wellicht hoopte dat iedereen, met al die jokers in het spel, voor de 1000,- zouden gaan. Dan zou zij de enige zijn met geen groen en zou er verwarring alom zijn. Immers 4x groen en Kim geen scherm... de mol dus virtueel rood... fantastisch  ::bravo::! Wat ondergesneeuwd helaas omdat haast iedereen afkocht.

Wat ik over het rode scherm van de mol vind heb ik hierboven al gezegd.

Daar wil ik nog even aan toevoegen dat deze theorie vooraf al gedoemd is te mislukken. Je kunt op vijf vingers natellen dat je als mol nooit de enige bent die zijn/haar scherm afkoopt ...

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 6-03-2010, 13:21:09 »
gedoemd is te mislukken

Mwah, ze brengen niet voor niets een enorme dot jokers in het spel die ook nog eens gedistribueerd worden als Frits er eentje koopt. Wat dat aangaat had alleen de grootste vertrouweling Erik niks die tot nu toe altijd voor het geld ging. Theoretisch waren de omstandigheden dus ideaal en lag het alleen bij Kim direct voor de hand dat ze zou afkopen. Het bloed loopt waar het niet gaan kan dus het was te verwachten dat er naast Kim toch een enkeling zou afkopen maar dat er 4 waren ondanks bijv. 1 met 5 jokers was voor de regie vast een dompertje.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 6-03-2010, 14:26:28 »
Het bloed loopt waar het niet gaan kan dus het was te verwachten dat er naast Kim toch een enkeling zou afkopen ...

Dat bedoel ik dus... dan gaat dat hele verhaal van de vier groene schermen en het rode van Kim al niet meer op. dus... gedoemd te mislukken...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 6-03-2010, 17:23:06 »
Mede dankzij rat:

www.vanhiertottokio.com daar staat theeceremonie en tempeltje en meer wat terugslaat op WIDM dit seizoen
Het tempeltje heet Yukimi wat ze bouwen. Yu (ju) betekend 10 in het japans dus eigenlijk 10kim (demol10?)

Voorbeeld yukimi (zoek zelf maar eens in google)

« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 17:24:55 door Pharos »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #293 Gepost op: 6-03-2010, 17:39:55 »
Met in het achterhoofd dat er jaren discussies zijn of de mol wel of niet een rood scherm kan krijgen + PJH die nadrukkelijk zegt: "Het goede nieuws is, er is geen rood scherm zichbaar geweest." + de muziekale hint (Losing my favorite game) = Ik wil het risico wel lopen dat ik er volledig naast zit en zal de theorie blijven verdedigen tot het einde (ondanks dat ik niet nuchter was toen ik mijzelf ervan overtuigd heb.)

Mede dankzij rat:

www.vanhiertottokio.com daar staat theeceremonie en tempeltje en meer wat terugslaat op WIDM dit seizoen
Het tempeltje heet Yukimi wat ze bouwen. Yu (ju) betekend 10 in het japans dus eigenlijk 10kim (demol10?)

Voorbeeld yukimi (zoek zelf maar eens in google)
Wow, ik had er niet echt iets achter gezocht, maar als je van die Yu inderdaad een 10 kan maken kan het best wel een hint zijn. Go, Pharos.  ::ok::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 6-03-2010, 17:42:22 »
Getal     Schrijfwijze          
1    Ichi              
2    Ni              
3    San             
4    Shi                    
5    Go             
6    Roku             
7    Shichi              
8    Hachi                 
9    Ku                      
10    Ju               

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #295 Gepost op: 6-03-2010, 17:45:02 »
Helaas, Yu is niet Ju.

(edit) Het is Yuki-mi, of tewel het zien van sneeuw. Kim in het Japans zou overigens Kimu zijn en niet Kimi.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2010, 17:49:01 door Tsubasa »
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #296 Gepost op: 6-03-2010, 19:38:36 »
Kim heeft best veel invloed in deze aflevering en dat zit me dwars. Voor de mol is het ideaal om de vraagteken/lege koffer te hebben. Ze legt uit waarom ze voor de lege koffer kiest, maar die theorie vind ik niet erg overtuigend. Als ze zo fel was op die jokers had ze die koffer gewoon moeten kiezen, de rest zal er ook wel vanuit zijn gegaan dat Kim die zou claimen. Ook bij de letters staat ze weer aan de goede kant van de opdracht.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 7-03-2010, 13:14:22 »
Die kruisen laten me niet los... Demoltien (dagboeken), twitters (10 en kruisen) en de X van Kim bij het bord oa. Volgens mij staat er ook een wit kruis op de ketting van kim. Die ketting die ik sowieso erg opvallend vind... Vooral omdat ze hem ineens tijdens de lunch met Angela en Karel af heeft, terwijl ze hem tijdens de lunch nog wel draagt. Ook een tweet, de ketting(keten) is zo sterk als... linkt naar de ketting toe.

Daarnaast is de ketting altijd langer, maar nu heeft ze hem in de knoop gelegd (??) zodat we hem EINDELIJK eens kunnen zien.

« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 16:05:01 door Pharos »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 7-03-2010, 15:30:38 »
Ik geloof dat je gelijk hebt.

Ik denk dat het kruis best wel eens iets kan betekenen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 7-03-2010, 15:44:51 »
En even later heeft ze de ketting andersom, althans een andere afbeelding is te zien. Deze is waziger, maar ik denk een boeddha (zenboeddhisme/thee link?) of een groot kruis... Vreemd dat de ketting andersom zit, want de rest is wel hetzelfde. Een ketting draait toch niet ineens om, of is Uri Geller bezig geweest?

Bovenstaande screenshots @ begin aflevering (1ste biecht Kim), deze screenshots @ 19:06 ev.