Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195925 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #300 Gepost op: 7-03-2010, 16:19:26 »
Elise had toch ook iets met een ketting? En die van Dennis was ook idioot...

Wellicht nog een link met webcam opdracht (met dank aan andere forum leden).

www.vanhiertotlisse.nl/1   ->tijd 14:15
www.vanhiertotlisse.nl/2   ->tijd 14:30

Tweet: 2+2-1=3

14:30+14:30-14:15= 14:45

Tijdverschil vanhiertottokio = 8 uur... 14:45+08:00= 22:45 tien(22) d(4)e(5)

= tiendemol, demoltien

Weet je het niet, antraciet

Offline Puar

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #301 Gepost op: 7-03-2010, 17:03:45 »
Die tweede foto van die ketting die dan andersom zit, zie ik daar een muzieknoot?
kan dat niet iets betekenen?

edit: ik kom met een vergezochte theorie: op de ketting staat een kruis. Daarna is de ketting omgedraaid. Het tegenovergestelde van kruis in de muziek is mol. Die muzieknoot op de achterkant helpt ons naar de oplossing  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #302 Gepost op: 7-03-2010, 17:22:13 »
Elise had toch ook iets met een ketting?

Ja, (een deel) van haar ketting was te zien op de foto´s in de koker. Maar dit lijkt me geen onderdeel van een hint, veel te onopvallend. En ik denk dat ´ie twee afbeeldingen heeft, aan elke kant een.

Offline MolX

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 7-03-2010, 18:31:22 »
Ja, (een deel) van haar ketting was te zien op de foto´s in de koker. Maar dit lijkt me geen onderdeel van een hint, veel te onopvallend. En ik denk dat ´ie twee afbeeldingen heeft, aan elke kant een.

Kokervisie?  ;D

Kan iemand er een scherp screenshot van maken want die afbeelding op de achterkant lijkt op deze wazigere foto inderdaad eerder op een muzieknoot.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 18:37:00 door MolX »

Offline MolX

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 7-03-2010, 18:45:49 »
Ik zie je wel vaker snerende opmerkingen maken richting Heinz, Avogadro, terwijl Heinz gewoon een beleefde forummer is. Eerlijk gezegd vind ik dat van jou niet zo netjes.
Ik begrijp dat er op dit forum gedaan wordt aan posities en elkaar indekken ofzo.
Maar wat is er mis mee als iemand (constructieve) kritiek heeft naar iemand toe?
Heinz maakt overzichten, dat is mooi. Heinz is ook maar een mens en heeft zelf op het forum voor zover ik kan zien al meermaals aangegeven zelf in een tunnel beland te zijn.

Daarmee zijn de overzichten dus per definitie enigszins subjectief - waarmee ik geen afbreuk wil doen aan de moeite en poging om enigermate objectief te blijven.

Ik begrijp echter dat dit niet altijd kan, en ik denk dat dit is waarop Avogadro doelde. Het punt is nu eenmaal dat widm een spel is waar iedereen vaak -zijns en haars ondanks - een emotionele keuze maakt en vervolgens dat binnen zijn eigen kader van redelijkheid probeert te beredeneren.

Hoe dan ook, het kan mijns inziens geen kwaad om meerdere visies op hetzelfde te hebben in het kader van de relatieve objectiviteit van deze overzichten. Hetgeen Heinz volgens mij zelf ook aangeeft te waarderen.  ;)

Offline MolX

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 7-03-2010, 18:55:08 »
Echter:
Het was Kim die terug ging naar de tempel aan het eind van de opdracht. Een duidelijke fout. Was ze de mol, en gunde ze echt de vrijstelling aan de Erik tunnelende Arjen, dan had ze dat dus NIET gedaan. Dan had ze op tijd bij PJ gaan staan. Oftewel deze tempelactie werkt tegendraads met de eerdere keuze om een vrijstelling aan Arjen te gunnen.

Ik heb exact hetzelfde gedacht.
Ik kom daar ook niet uit, maar ik zou ook niet goed weten welke keuze de mol in dit geval wel had kunnen maken die goed uitpakte..?
Ze kan toch moeilijk iemand meenemen die haar verdenkt want dan is de kans dat ze geblokkeerd wordt des te groter.. Die persoon gaat dan niet mee in haar suggestie om naar de tempel te gaan. (Arjen zegt uit beeld dat dit zijn idee was maar het leek voor zover we kunnen zien van Kim te komen).
Als mol kan je natuurlijk sws beter Arjen kiezen dan Frits, hoewel beiden qua postuur hadden gekund om de lange blonde Kim tussen de kleine Japanners wat dekking te geven.
Maar je zou eerder voor Arjen kiezen omdat je dan
1. Meer speelruimte krijgt omdat hij je niet verdenkt.
2. Als je onverhoeds toch de vrijstelling krijgt de kans groter wordt dat iemand die erg op je zit exit gaat, en iemand die je niet verdenkt in het spel blijft.

Vergeet niet dat Frits ook Kim's koffer drijfnat heeft laten worden in het bos.. Dat was ze vast ook nog niet vergeten..  ;D Hij zal dat gezien zijn verdenking naar Kim toe wel bewust gedaan hebben (beetje laf mi).

Inderdaad levert dit dus wel een dilemma op if someone's not on to you. (Vandaar 'losing my favourite game', vorige week?). Maar ik zie ook niet goed in welke andere keuze ze had kunnen maken als mol, als ze haar molse opdracht om het geld niet binnen te halen wilde behalen. Dat lag eigenlijk ten grondslag aan deze opdracht, door de opzet ervan.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2010, 18:58:55 door MolX »

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 7-03-2010, 20:04:40 »
Ik begrijp dat er op dit forum gedaan wordt aan posities en elkaar indekken ofzo.
Maar wat is er mis mee als iemand (constructieve) kritiek heeft naar iemand toe?
knip
Ik weet niet of het nuttig is om hierover verder te discussiëren, maar uiteraard is constructieve kritiek prima. Beter nog, dat is één van de doelen van dit forum.

Mijn opmerking sloeg echter niet op constructieve kritiek, maar op domweg beledigende reacties zonder verdere inhoud. Meer dan één incident zelfs. Ik vind dat gewoon niet kunnen. En het maakt mij niet uit men iemand die hier al jarenlang komt of een nieuwkomer uitscheldt, het is gewoon niet leuk.

Maar aangezien alles hierover gezegd lijkt te zijn, lijkt het mij het beste om weer on-topic te gaan.  ::jaja::

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #307 Gepost op: 7-03-2010, 20:26:38 »
Die kruisen laten me niet los...

Ik trek in ieder geval mijn X Japan shirt aan naar de MolFanDag!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #308 Gepost op: 7-03-2010, 20:36:19 »
Lijstje met molacties van Kim gaat dit weekend niet meer lukken. Ik wil zoiets niet afraffelen en alles onderbouwen kost tijd. Tijd die ik aan andere dingen heb besteed. We moeten het zo eerst maar doen met het geupdate overzicht van Heinz.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 8-03-2010, 00:25:23 »
Of kijk bij kampioenschap mollen, kan je zo zien wat Kim deed deze serie  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 8-03-2010, 07:59:54 »
Nog een onderbouwing voor het eventueel kloppen van de theorie van Rat:

Pieter Jan zegt het in de vijfde molmail: “ Als je WIDM kijkt dan ben je eigenlijk ook een kandidaat. Wil je in deze 5e aflevering het mysterie ontrafelen dan komt het nu aan op je kennis van de Japanse taal en cultuur.”     

5de aflevering -> bordjes krateropdracht -> theorie Rat...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 8-03-2010, 10:43:53 »
Atago, mol maakt zich bekend?

Tijdens de rijopdracht wees Kim naar zichzelf en zei een paar keer Kim.

In opdracht 2 stond op de lesauto's tijdens de rijopdracht ATAGO Driving school. Tijdens de lunch met Karel en Angela krijgen de kandidaten allemaal dezelfde opdracht nl Karel en Angela moeten denken dat zij de mol zijn. Kim wil Angela Bali en Karel Patagonië laten zeggen. Vooral Patagonië krijgt veel aandacht. Karel doet net of hij niet begrijpt wat Kim bedoelt en Angela herhaalt diverse keren het woord Patagonië. Ik geloof niet dat Karel en Angela voor een lunch zijn overgevlogen maar dat er wel degelijk vooropgezet spel in zit. Anders vlieg je toch geen 40 uur? Stelling van PYTHAGORAS. Atago betekend God, oftewel Kami. (de a van aflevering 1 + Kim = kami...?)

PJ "Tijdens de copieuze lunch wordt er uitgebreid geproost op de mol die maar met moeite een glimlach kan onderdrukken." Tijdens de lunch vraagt ze aan Angela wat proost is in het Japans. Angela heft het glas en zegt iets van "Hatsjie", wat ook 8 is in het japans. Bij de wiskundeopdracht had Kim 6,8 en 10. De 6de mol van het tiende seizoen, maar weer die 8 die overblijft. Die 8 die linkt veel naar het boeddhisme en dergelijke...

Kim: Maar wat was je aan het vertellen?

Karel: Als je bedoelt wat ligt er onder die ...gebieden, daar ligt Patagonië.

Kim @29:31: Okee, en vond je dat mooi?

Waar is de KETTING gebleven? In aflevering 7 konden we deze eindelijk eens goed bekijken, altijd valt hij al op omdat hij zo lang is. Maar nu had ze hem tijdens de biecht in de knoop (??) gelegd zodat we hem konden aanschouwen. Zoals screenshots hierboven. Sieraden spelen een rol in de mythes van Japan.

Verder zegt ze in de biecht: Ja misschien is het, als ik hen (Karel en Angela) laat blijken dat ik de mol ben, dat was mijn eerste gedachte.

Ze zegt dus eigenlijk dat ze de mol is, je zou inderdaad verwachten dat een normale kandidaat iets als laat denken i.p.v. laat blijken zou zeggen.

« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 10:47:32 door Pharos »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 8-03-2010, 10:46:06 »

De bovenstaande foto gecombineerd met de leader:

De eerste 6 personen in de LEADER (dus niet op bovenstaande foto) kijken naar rechts (voor de kijker links), dan kijkt nr 7 Loretta naar links (voor de kijker rechts), Frits weer rechts (voor de kijker links) en Hind weer links (voor de kijker rechts). Erik zei ooit in een interview: "achteraf kon ik het op de eerste groepsfoto al zien wie de mol was". De combinatie van deze eerste groepsfoto, Eriks opmerking en de manier van kijken in de leader leidt tot de theorie: IEDEREEN KIJKT WEG VAN KIM.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 8-03-2010, 11:04:23 »
Examenopdracht:

Duits:
‘Durch’ is het 5e woord van de 7 woorden en hoort niet in het rijtje thuis. Er zijn in aflevering 4 nog 7 kandidaten. Is dan de 5e kandidaat de mol, die hoort niet in het rijtje thuis? Kim was 5e op de groepsfoto van aflevering 4. Kim staat ook 5e in de rij kandidaten na afloop van de schoolopdracht.

Engels:
Het gaat om een "T" -> thee?

Scheikunde:
Bij de scheikundeopdracht staan er 2 namen van 7 letters aan 1 kant en Tim + de mol aan de andere kant. Kim heeft ook drie letters, moet hier Kim staan?

Nederlands:
ZCT -> Zet ze thee

Geschiedenis:
papiervouwkunst -> samoerai beheersten alle 3, papiervouwkunst hoort niet bij theeceremonie de andere 2 zijn daar wel zeer belangrijk

« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 11:15:54 door Pharos »

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #314 Gepost op: 8-03-2010, 11:10:04 »
Examenopdracht:

Duits:
‘Durch’ is het 5e woord van de 7 woorden en hoort niet in het rijtje thuis. Er zijn in aflevering 4 nog 7 kandidaten. Is dan de 5e kandidaat de mol, die hoort niet in het rijtje thuis? Kim was 5e op de groepsfoto van aflevering 4. Kim staat ook 5e in de rij kandidaten na afloop van de schoolopdracht.

Engels:

Scheikunde:
Bij de scheikundeopdracht staan er 2 namen van 7 letters aan 1 kant en Tim + de mol aan de andere kant. Kim heeft ook drie letters, moet hier Kim staan?

Nederlands:
ZCT -> Zet ze thee

Geschiedenis:
papiervouwkunst -> samoerai beheersten alle 3, papiervouwkunst hoort niet bij theeceremonie de andere 2 zijn daar wel zeer belangrijk
het moet kim wel zijn ja, mooie samenvatting van die opdracht ::ok::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 8-03-2010, 11:22:40 »

De bovenstaande foto gecombineerd met de leader:

De eerste 6 personen in de LEADER (dus niet op bovenstaande foto) kijken naar rechts (voor de kijker links), dan kijkt nr 7 Loretta naar links (voor de kijker rechts), Frits weer rechts (voor de kijker links) en Hind weer links (voor de kijker rechts). Erik zei ooit in een interview: "achteraf kon ik het op de eerste groepsfoto al zien wie de mol was". De combinatie van deze eerste groepsfoto, Eriks opmerking en de manier van kijken in de leader leidt tot de theorie: IEDEREEN KIJKT WEG VAN KIM.

Je vergeet Kim nog, die kijkt naar links (voor de kijker rechts). Iedereen kijkt dus ook weg van Sanne ....

Examenopdracht:

Duits:

Engels:

Scheikunde:

Nederlands:
ZCT -> Zet ze thee

Geschiedenis:

Die kende ik nog niet allemaal. Weer meer hints in de richting van mijn molletje Kim  ::love::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 8-03-2010, 11:38:11 »
Met de "T" wat ze zegt nog mogelijke oplossingen voor de andere 3

Muziek:
Grootvader? -> Grootvader is een belangrijke man in de familie volgens Japanse cultuur. Rikyu veranderde zijn achternaam Tanaka naar die van zijn grootvader: Sen. En Rikyu is de bekendste theemeester.

Kunstgeschiedenis:
Vermeer -> De expositie van Vermeer in Japan is zeer geslaagd. Heel bijzonder aan zijn schilderkunst is de bijna fotografische weergave en zijn grote beheersing van licht en kleur. Verlichting speelt een belangrijke rol in zenboeddhisme. Daarnaast leuke hints op google (thee +vermeer).

Aardrijkskunde:
Amman -> Jordanie heeft ook een zeer sterke thee traditie. Zie oa http://www.veeronline.nl/php/doorleiding1.php?naam=http://www.veeronline.nl/fotos/jordanie/images/jordanie_jordanie_0426.html

« Laatst bewerkt op: 8-03-2010, 12:12:07 door Pharos »

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 8-03-2010, 11:59:49 »
Muziek:
Grootvader? -> Grootvader is een belangrijke man in de familie volgens Japanse cultuur. Rikyu veranderde zijn achternaam Tanaka naar die van zijn grootvader: Sen. En Rikyu is de bekendste theemeester.
Natuurlijk leuk al die 'hints', maar voorbeelden als hierboven vind ik echt te vergezocht. Véél te ver zelfs. Je stapt van 'belangrijk iemand in de familie' via 'Japanse cultuur' naar toevallig de eerste theemeester die je vindt op internet waar iets over zijn grootvader is geschreven.

Er zitten hints in WIDM, maar niet elke minuut.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #318 Gepost op: 8-03-2010, 12:21:45 »
Ik zou inderdaad liever meer hints zien die naar Kim leiden, dan hints die naar Thee leiden.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 8-03-2010, 12:28:56 »
Klopt. Het kan ook heel simpel: in de eerste aflevering wordt duidelijk gezegd dat Kim van thee houdt. Ze koopt een theepot.

Mocht Kim de mol zijn, dan zijn enkele hints voldoende.
Dus:
- Er wordt een Japanse theeceremonie in beeld gebracht.
- Kim knielt met slippers bij een opdracht in de verlaten school, zoals in een theeceremonie.

Hup, klaar: simpel en duidelijk. Geen noodzaak tot het verbinden van 100 verschillende uitspraken, foto's en acties die op één of andere manier een groot spinnenweb van thee-hints vormen.