Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195928 keer)

Offline smailie

• Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #340 Gepost op: 9-03-2010, 19:59:46 »
Althans ik ken geen 1 vrouw die zo, "als een bouwvakker", zit...
Ik ::schaam::

Maar zowiezo.. denk dat de tafel ook gewoon te laag is om dat been eronder te doen wanneer ze haar benen over elkaar doet..

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #341 Gepost op: 10-03-2010, 09:33:36 »
PJ: "In de achtste aflevering kom je veel meer te weten over de vaste behuizing van de mol. Je komt erachter dat die het formaat van een kathedraal heeft"

Toen het Christendom in de 16e eeuw tot Japan was doorgedrongen werd het kruis door krijgers als helmteken geadopteerd. In 1630 werd het christendom verboden, het kruis werd toen in het geheim gebruikt o.a. als amulet.

Kakure Kirishitan (隠れキリシタン, Japans voor "Verborgen christelijke") is een moderne term voor een lid van de Japanse katholieke kerk, dat na de Shimabara opstand in de jaren 1630 ondergronds ging. De "verborgen" Christenen; omdat zij het christendom in de praktijk in het geheim aanhangen. De verschijningsvormen van de heiligen, en de maagd Maria (madonna kannon) werden omgetoverd tot beeldjes die eruit zagen als de traditionele beelden van de boeddha's en bodhisattva's.

Voor meer info zie oa:
http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_Christians  en dan scrollen naar Japan (spreekt voor zich).

Maagd Maria afgebeeld als Maria  Kannon:

Christus wordt op het kruis afgebeeld als boeddha-achtige:

Wat mijn vermoeden weer sterkt dat op de andere kant van de hanger een boeddha (danwel Maria Kannon (moedermol) staat afgebeeld. Nogal crappy:

Weet je het niet, antraciet

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #342 Gepost op: 10-03-2010, 10:24:16 »
Tijdens de Edo periode

Verwijzing naar eerder seizoen Edo... Ego is de mol!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #343 Gepost op: 10-03-2010, 11:17:41 »
:) Nog iets opvallends, naast opdracht 2 holland village (zie topic). Wanneer je de examenopdracht eens goed bekijkt, en dan specifiek de opdracht van de samoerais, hoe deze in beeld is gebracht valt er iets op. Ten eerste zit er een camera in een muur/plafond zodat we alleen de kandidaat die de samoerai opdracht doet kunnen zien (dus geen cameraploeg enzo). Maar ook zien we shot van Kim gemaakt door cameraploeg. Dit terwijl ze toch echt door hetzelfde boek bladert. Te zien 11:00-11:20 het is echt een heel smooth shot, maar is dus wel degelijk geregisseerd. Want hoe krijg je ineens minimaal 2 mensen(camera en geluidsman) uit die kamer met lichtsnelheid? Dit is de enige opdracht waar dit gebeurd...

Met beperkte tijd van 5 minuten per opdracht, 20 minuten van de hele opdracht en dat Kim tijd heeft voor en het dictee, en kunstgeschiedenis en wiskunde met lopen meegenomen + dit nog een regisseren lijkt me onmogelijk. Zeker omdat het shot heel smooth lijkt, en dus niet opvalt. Maar zo vaak wisselen tussen muurcamera, zodat we alleen Kim zien, en camera van cameraman en daarbij ook geluidsman... Het kan toch niet dat men zegt, o dit is wel leuk. Dit doen we ook nog even met die camera, terwijl de andere kandidaten wel moeten haasten??

PJ zegt, wanneer Kim al een tijd bij de Wiskunde opdracht is, althans met de oplossing gaat beginnen: "nog 3 minuten. Dus het bovenstaande moet zich allemaal binnen 17 minuten hebben afgespeeld.

Aangezien we van de cameraploeg ingezoomde beelden krijgen, moet het kaartje tussen het boek en dus de foto wel een hint zijn. Daarom denk ik nu ook zeker te weten dat hetgeen moedermol gevonden heeft wel degelijk aan Kim gekoppeld moet worden, evenals thee en dergelijke.

« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 11:39:32 door Pharos »

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #344 Gepost op: 10-03-2010, 11:24:22 »
Dank je voor de betere foto van het +-je. Het is inderdaad geen echt kruis!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #345 Gepost op: 10-03-2010, 11:38:49 »
Volgens mij kan die kruizen/plusjes-theorie een stuk simpeler worden uitgelegd, als je alleen het Japanse teken voor 10 erbij haalt.

Kim draagt een kettinkje met een kruis/plusje: het Japanse teken voor 10 lijkt hierop:

Kim draagt dus een soort "10". Dit verwijst naar de tiende Mol.

In de schoolopdracht geeft Kim ook een verwijzing naar het Japanse teken voor tien. Kim verandert de + van a2 + b2 = c2 in een x waardoor de opdracht mislukt. Het veranderde teken verwijst weer naar 10 in het Japans, wat weer naar de tiende Mol verwijst.

Sommige tweets van de Mol verwijzen naar deze hint. Zo twittert de Mol: "Dag Arjen, in aflevering tien kruisen onze wegen zich weer." En: "Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X."

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #346 Gepost op: 10-03-2010, 11:43:18 »
hoe deze in beeld is gebracht valt er iets op

Goed gevonden volgende productiefout ::vergroot::.... je kunt gerust stellen dat het deze keer allemaal niet vlekkeloos is verlopen. Voorkennis, 'nits' in beeldmateriaal etc. deels wellicht bewust om als hint door te gaan maar ook vaak verkeerde regie :o.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #347 Gepost op: 10-03-2010, 11:43:51 »
Jij moet de politiek in, Heinz! Dan kun je alles begrijpelijker gaan maken voor de 'gewone' mensen!  ::trots::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #348 Gepost op: 10-03-2010, 11:45:06 »
Goed gevonden Heinz! Inderdaad makkelijker... Ook zegt ze in de biecht na de examenopdracht duidelijk a2 PLUS b2 En vergeet het dagboek niet: DEMOLTIEN
« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 12:02:45 door Pharos »

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #349 Gepost op: 10-03-2010, 12:06:14 »
Ja Heinz, helemaal raak. Jij krijgt van mij een 10+
:-X
« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 12:11:54 door Avogadro »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #350 Gepost op: 10-03-2010, 12:07:38 »
10+  ::rofl::

Daboeken

1: Ik kan nog niet helemaal inschatten of dat mijn verdienste is, maar ik denk eerlijk gezegd dat Loretta zich gewoon iets beter had moeten voorbereiden. Ze lette niet goed op.

2: Ik vond het trouwens mooi om te zien hoe iedereen reageerde in dat Nederlands uitziende dorpje.

3: Later, wellicht. Of niet.

4: Omdat er één persoon was die de boel deze aflevering danig verziekte hebben we in ieder geval 1600 euro níet verdiend. Met mij valt niet te sollen, dus dat moet je ook niet willen. Niet alleen psychisch maar ook fysiek.

5: Langzaamaan werd 't wel duidelijk dat Hind de Mol niet was. Dat is ook geen ramp, want zo hoog was die pot nog niet. Het had nog veel meer kunnen zijn deze vijfde aflevering, maar ik ga het niet te makkelijk maken.

6: En ik geniet er intens van.

7: Ik weet niet of het misschien mede mijn schuld is dat die arme Arjen uit het spel ligt, maar sneu vind ik het wel.

Toeval dat NIET zo vaak gebruikt wordt en dat het een anagram is van tien? Of staat het getal 10 wel degelijk zo centraal?

Zou dit dan het enige spectaculaire zijn aan de serie, of de diepere lijn die er in zit (met thee waarin minder mensen geloven)?
« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 13:33:34 door Pharos »

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 10-03-2010, 14:56:35 »
Het wordt eng:

ManuelVenderbos

"Elk mens die hef zich 'n kruus te droage. Ze zijn even groot. Maar de één is van piepschoem en de ander van lood!" Daniël Lohues in #PenW
Stelletje molloten...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 10-03-2010, 15:11:30 »
De mol tien is verboden!

Rechter verbiedt de Mol gebruik van de naam Tien

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #353 Gepost op: 10-03-2010, 15:17:29 »
Ja Heinz, helemaal raak. Jij krijgt van mij een 10+
:-X

Arigato Avogadro. ;D

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #354 Gepost op: 10-03-2010, 15:20:01 »
#   zoekt ook ff naar God, zo vlak voor de lunch... En hoppa: gevonden!    about 3 hours ago   via Twitterrific   

Ook toepasbaar  ;D

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #355 Gepost op: 10-03-2010, 15:38:09 »
De mol tien is verboden!
De mol heeft tien geboden?

1. Gij zult geld uit de pot stelen
2. Gij zult opdrachten doen mislukken
3. Eert PJ en Anton
4. Gij zult uw identiteit niet bekend maken (op straffe van 250.000 euro)
5. Gij zult hints verstoppen
6. Gij zult uw medekandidaten verdacht maken

wie nog meer?
The British are not impressed.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #356 Gepost op: 10-03-2010, 15:41:46 »
1. Gij zult geld uit de pot stelen
2. Gij zult opdrachten doen mislukken
3. Eert PJ en Anton
4. Gij zult uw identiteit niet bekend maken (op straffe van 250.000 euro)
5. Gij zult hints verstoppen
6. Gij zult uw medekandidaten verdacht maken
7. Gij zult molboekjes/jokers stelen
8. Gij zult de schuld op anderen afschuiven
9. Gij zult uw dagboek openbaar maken
10. Gij zult verwarring zaaien door te twitteren

Zoiets? ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #357 Gepost op: 10-03-2010, 17:29:52 »
Gij zult op de 10 km op de kruising fout wisselen.

Oh nee, dat was iemand anders!

;)

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #358 Gepost op: 10-03-2010, 17:47:32 »
 ::rofl::

Even weer OT:
Zo hé, hier wordt hard gewerkt  ::ok::
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #359 Gepost op: 10-03-2010, 18:25:44 »
Volgens mij kan die kruizen/plusjes-theorie een stuk simpeler worden uitgelegd, als je alleen het Japanse teken voor 10 erbij haalt.

Kim draagt een kettinkje met een kruis/plusje: het Japanse teken voor 10 lijkt hierop:

Kim draagt dus een soort "10". Dit verwijst naar de tiende Mol.

In de schoolopdracht geeft Kim ook een verwijzing naar het Japanse teken voor tien. Kim verandert de + van a2 + b2 = c2 in een x waardoor de opdracht mislukt. Het veranderde teken verwijst weer naar 10 in het Japans, wat weer naar de tiende Mol verwijst.
De combinatie van het bovenstaande met het feit dat "x" zelf ook nog eens het romeinse cijfer voor 10 is vindt ik erg sterk.
Ik zou niet heel verbaast zijn als dit in aflevring 10 terug komt.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 18:54:46 door Rat »