Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195938 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #360 Gepost op: 10-03-2010, 18:30:22 »
De combinatie van het bovenstaande met het feit dat "x" zelf ook nog eens het romeinse cijfer voor 10 is vindt ik erg sterk.
Ik zou niet heel verbaast zijn als dit in aflevring 10 terug komt.

Combinaties met Japanse cijfers worden anders gemaakt dan in het ons bekende decimale stelsel. Het lijkt eerder op het Romeinse schrift -> waarin "x" 10 betekend.
Weet je het niet, antraciet

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #361 Gepost op: 10-03-2010, 18:59:34 »
Met beperkte tijd van 5 minuten per opdracht, 20 minuten van de hele opdracht en dat Kim tijd heeft voor en het dictee, en kunstgeschiedenis en wiskunde met lopen meegenomen + dit nog een regisseren lijkt me onmogelijk. Zeker omdat het shot heel smooth lijkt, en dus niet opvalt. Maar zo vaak wisselen tussen muurcamera, zodat we alleen Kim zien, en camera van cameraman en daarbij ook geluidsman... Het kan toch niet dat men zegt, o dit is wel leuk. Dit doen we ook nog even met die camera, terwijl de andere kandidaten wel moeten haasten??

Doet me denken aan Rick vorig jaar in die grot op zoek naar een geld zakje in Noord-Ierland, en dat geldzakje lag onopvallend verstopt vlak voor die gigantische cameraman. :P

Ik denk eerlijk gezegd wel dat er e.e.a. wordt geregisseerd, dwz eerst wordt de opdracht au naturel gedaan en dat resultaat telt, en daarna worden dingen opnieuw gespeeld voor andere camerahoeken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #362 Gepost op: 10-03-2010, 19:37:29 »
Doet me denken aan Rick vorig jaar in die grot op zoek naar een geld zakje in Noord-Ierland, en dat geldzakje lag onopvallend verstopt vlak voor die gigantische cameraman. :P

Ik denk eerlijk gezegd wel dat er e.e.a. wordt geregisseerd, dwz eerst wordt de opdracht au naturel gedaan en dat resultaat telt, en daarna worden dingen opnieuw gespeeld voor andere camerahoeken.
::) Serieus? Ik denk dat ze wat dat betreft wel vrij oprecht zijn. Als ze dat zouden doen, hoe kan je dan als kijker ooit de mol vinden.

De spionage opdracht van afgelopen week hadden een stuk mooier in beeld kunnen brengen als ze de opdracht achteraf nog eens na spelen. Waarom zoveel moeite doen met cameratjes op schouders als je het achteraf kan filmen vanuit de mooiste hoek? En dan hadden ze vast ook niet twee keer hetzelfde stukje opname te gebruiken tijdens die opdracht ;).
Waarom is het dan zo nu en dan nodig om een cameraman weg te blurren (dit seizoen in Holland Village een keer. Eén/twee seizoenen terug heel erg veel in een maisveld)?

Anyway, zie dit niet als aanval, ik ben vooral een beetje verbaasd. Ik dacht alleen dat de meeste molloten op dit forum er net zoals mij over dachten.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #363 Gepost op: 10-03-2010, 21:03:13 »
Volgens mij kan die kruizen/plusjes-theorie een stuk simpeler worden uitgelegd, als je alleen het Japanse teken voor 10 erbij haalt.

Kim draagt een kettinkje met een kruis/plusje: het Japanse teken voor 10 lijkt hierop:

Kim draagt dus een soort "10". Dit verwijst naar de tiende Mol.

In de schoolopdracht geeft Kim ook een verwijzing naar het Japanse teken voor tien. Kim verandert de + van a2 + b2 = c2 in een x waardoor de opdracht mislukt. Het veranderde teken verwijst weer naar 10 in het Japans, wat weer naar de tiende Mol verwijst.

Sommige tweets van de Mol verwijzen naar deze hint. Zo twittert de Mol: "Dag Arjen, in aflevering tien kruisen onze wegen zich weer." En: "Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X."

Grappig toch...
Ik heb deze hints al een paar keer eerder gelezen en vond ze twijfelachtig, maar nou jij ze bij elkaar zet Heinz, geloof ik er opeens ook in  ??? ;D

Kan natuurlijk ook zijn omdat Arjen eruit ligt, dan ben ik eerder geneigd hints naar Kim te geloven...
« Laatst bewerkt op: 10-03-2010, 21:06:44 door vveerraak »
Tell me what your telescope says

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 10-03-2010, 21:12:44 »
Volgens mij kan die kruizen/plusjes-theorie een stuk simpeler worden uitgelegd, als je alleen het Japanse teken voor 10 erbij haalt.

Kim draagt een kettinkje met een kruis/plusje: het Japanse teken voor 10 lijkt hierop:

Kim draagt dus een soort "10". Dit verwijst naar de tiende Mol.

In de schoolopdracht geeft Kim ook een verwijzing naar het Japanse teken voor tien. Kim verandert de + van a2 + b2 = c2 in een x waardoor de opdracht mislukt. Het veranderde teken verwijst weer naar 10 in het Japans, wat weer naar de tiende Mol verwijst.

Sommige tweets van de Mol verwijzen naar deze hint. Zo twittert de Mol: "Dag Arjen, in aflevering tien kruisen onze wegen zich weer." En: "Over tien minuten, de zevende aflevering van de Mol X."

En hop, toen zat ik ineens in de Kim-tunnel. Hallo allemaal  ::joehoe::
Tja, ze heeft ook wel een hoop fout gedaan. Al vind ik niet veel mollenacties echt overtuigend. Dat gekloot in het begin met de foto's bij de voorwerpen was dan misschien nog het beste. En de lege koffer kiezen en daarmee zeker weten dat Erik het fout zou hebben misschien. Volgens mij heeft ze wel een hoop geprobeerd maar kon ze niet tegen de groep op. Jammer. Maar wie weet wat ze, nu ze op dreef is?, nog laat zien.
En Sanne wordt gewoon de verliezer, al vanaf het begin in mijn pool, dus die kan de mol niet zijn.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #365 Gepost op: 10-03-2010, 21:37:15 »
Anyway, zie dit niet als aanval, ik ben vooral een beetje verbaasd. Ik dacht alleen dat de meeste molloten op dit forum er net zoals mij over dachten.

Ik zie het niet als een aanval hoor! IK zit alleen ook maar hardop te denken want ik weet 't niet. Probeer me voor te stellen wat ik zou doen als ik programmamaker was.

En nu zit ik 't toevallig te kijken en weet ik 't antwoord al. Eerst de lege ruimte filmen en dan de ruimte met Kim en cameraman, en dan een combinatieshot maken. Bedankt voor je opmerking over blurren. :P

Desalniettemin een leuke vraag in het vragenvuur voor JP, PJ of productiemensen die er zijn.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 11-03-2010, 11:20:50 »
Ce soir! Tokyo! Drie recht, plus natuurlijk één averecht.
(39 minutes ago via TweetDeck)

Is dat de "kruissteek" ?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #367 Gepost op: 11-03-2010, 11:33:06 »
Geweldig dat WIDM, nu moeten we ons gaan verdiepen in breisteken.. ::rofl::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 11-03-2010, 11:33:51 »
Het is de valse patentsteek, staat ook al bij het twittertopic :)

http://www.breienvoorkids.nl/steken.htm

::oink:: BREIEN VOOR KIDS  ::oink::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 11:38:43 door Pharos »

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 11-03-2010, 11:35:58 »
Ik raadpleeg mijn moeder wel hiervoor, de expert op breien  ::vergroot::  ::rofl:: Weet er alles vanaf, zit dag in dag uit te breien, haar breistukken online te publiceren en patronen te maken. Afijn.. averecht is toch een romeins iets? Net zoals avé ceasar? Denk toch echt dat dit te maken heeft met die opdracht onder de grond. Waarbij je kleuren moet verzamelen. Degene die dat het snelste doet mag beslissen wie van de overige drie dan de vrijstelling krijgt. Zie Kim er wel voor aan om te winnen en te balen dat ze de vrijstelling moet verdelen onder de "armen"  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 11-03-2010, 12:36:17 »
Is TIEN ook niet de verklaring waarom Kim zo overdreven vaak Argenti(e)nië (TIEN goed te horen in het einde) zegt om Karel Patagonië te laten zeggen? Demoltien... ?

Edit: dat het naar een bepaald seizoen/opdracht verwijst, en dat Kim dat probeert uit te voeren ik natuurlijk ook wel...
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 12:43:30 door Pharos »

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 11-03-2010, 12:40:14 »
raadpleeg mijn moeder wel hiervoor, de expert op breien 

Kim verwijst hier weer naar een bepaald seizoen. "Even aan mijn moeder vragen"... welk seizoen heb ik het over? Antwoord zie onder  :D

Enne ik zal het ook vragen... heb zelfs voor haar laatste verjaardag een breidoos gegeven zo dol is ze op die sport  ::rofl::

...
Jantien---molseizoen George!  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 11-03-2010, 12:48:57 »

Jantien---molseizoen George!  ::regenboog::

Daar zeg je me wat...

Waarom zagen we George? En waarom zoveel drie-en?

Wellicht een verklaring:

In seizoen drie (mol: George) deed een kandidaat, verliezend finalist, mee die JanTIEN heet. In andere series geen andere naam met tien er in. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wie_is_de_Mol%3F

(Mol: George, Winnaar: John, Verliezer: Jantien, Ellen, Harry, Prince, Karen, Kerstin, Dick, Pamela, eerste afvaller: Erik)

Verliezend finalist
, dus eigenlijk de derde... En veel verwijzingen naar seizoen danwel het getal drie in deze serie.

Tien -> demoltien -> + -> ketting Kim
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 13:42:37 door Pharos »

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 11-03-2010, 14:48:26 »
In een van de intervieuws van erik zegt hij: 'Als je naar de eerste groepsfoto kijkt kan ik er de mol zo uit halen' of zoiets, zie Topic Erik.
Ik heb een screenshot gemaakt op het moment dat Erik mol zegt. Dit leverde opzich niet veel op, maar toen ik de afbeelding ging spiegelen. Zag ik dat zijn hoofd net zo scheef staat (gespiegeld) als kim op de 2 groepsfoto's met alle 10 de kandidaten.
Stelletje molloten...

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #374 Gepost op: 11-03-2010, 17:22:56 »
Maar wat zouden we daaruit kunnen halen voor Kim?
Ich bin ein Bärliner!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 11-03-2010, 17:37:07 »
Dit is op het moment dat Erik 'mol' zegt...

Ja, ik weet ver gezocht. Maar het viel me gewoon op.
Stelletje molloten...

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #376 Gepost op: 11-03-2010, 17:49:20 »
Dat begrijp ik, maar zou dat dan misschien een verwijzing van Erik naar mol Kim kunnen zijn? (dan zou Erik misschien de winnaar zijn?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 11-03-2010, 17:57:06 »
Zo bedoel ik het...
Mol: Kim
Winnaar/Verliezer: Erik.
Stelletje molloten...

Offline Bigmole

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 11-03-2010, 18:04:02 »
In een van de intervieuws van erik zegt hij: 'Als je naar de eerste groepsfoto kijkt kan ik er de mol zo uit halen' of zoiets, zie Topic Erik.
Ik heb een screenshot gemaakt op het moment dat Erik mol zegt. Dit leverde opzich niet veel op, maar toen ik de afbeelding ging spiegelen. Zag ik dat zijn hoofd net zo scheef staat (gespiegeld) als kim op de 2 groepsfoto's met alle 10 de kandidaten.

Voordat ik heel moeilijk ga doen met zoeken enzo, kan er iemand de groepsfoto van afl. 1 plaatsen? Volgens Erik haalt hij de mol daar zo uit (uhuh... hij is het zelf, haha (denk ik)). Ben toch wel benieuwd hoe je het kunt zien dan.

Edit: al gevonden   ::), maar ik kan niets bijzonders zien  :-\\

Wat dachten gullie hier van ?  ;D
(swart lijffie, rose pooties en snoetie ?)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2010, 18:06:15 door Bigmole »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 11-03-2010, 18:04:39 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

+1