Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195932 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #400 Gepost op: 12-03-2010, 15:20:36 »
Ik denk dat ze het bedoelen in lijn met Kennis Is Macht, wat ze zei bij test aflevering 1...
Weet je het niet, antraciet

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #401 Gepost op: 12-03-2010, 15:40:30 »
Waarom is woorden gebruiken waarvan de eerste letters je voornaam vormen een hint dat je de mol bent?

Waarom niet? Vorig jaar had Jon toch ook korte zinnetjes waar Van Eerd de Mol een anagram van was?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #402 Gepost op: 12-03-2010, 16:52:01 »
Waarom niet? Vorig jaar had Jon toch ook korte zinnetjes waar Van Eerd de Mol een anagram van was?
Ja "Van Eerd DE MOL".
De woorden van Kim vormen gewoon de naam KIM. Niet Kim de Mol.

Offline Molz0r

• Forumlid
« Reactie #403 Gepost op: 12-03-2010, 17:26:28 »
Ja "Van Eerd DE MOL".
De woorden van Kim vormen gewoon de naam KIM. Niet Kim de Mol.

Kun je opvatten als Kim Is Mol

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #404 Gepost op: 12-03-2010, 17:27:27 »
Kun je opvatten als Kim Is Mol
Nou vooruit dan :-\\

Offline Molz0r

• Forumlid
« Reactie #405 Gepost op: 12-03-2010, 17:32:00 »
Nou vooruit dan :-\\

Ik dwing je niet hoor ;) Maar om even te laten zien waarom mensen dit als hint zien, ik overigens niet.

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #406 Gepost op: 12-03-2010, 18:23:45 »
Goed gevonden! Ze begint de test ook nog met: 'Misschien kan ik met deze joker...'

Deze viel mij ook heel erg op. Ik vond het nogal een gekunstelde zin om mee te beginnen. Wordt bij elkaar wel een leuk rijtje:

Kennis Is Macht
misschien Kan Ik Met deze joker
tijdens de test Kan Ik Me voorstellen

En t zal niet de eerste keer zijn dat er een hint in de testbied hadden. We hadden al de 'toen' van Inge en de anagrammen van Jon.  Benieuwd of er nog meer van deze voorbeelden zijn te vinden bij de tests van Kim.

Oh nog iets wat me opviel.... Ik had het idee dat Kim nogal heen en weer zwaaide met de GPS. Probeerde ze er meters bij te smokkelen? (Als ze stilstonden wees ze ook een paar keer met de hand waarin ze de GPS vast had)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #407 Gepost op: 12-03-2010, 18:25:51 »
Als ik deelnemer zou zijn bij WIDM en ik had een naam waarmee ik gemakkelijk z.g. hints kon vormen, zou ik daar volop gebruik van maken! Idem met kleding en zo dubbelzinnig mogelijk dingen zeggen, in biechten of in het spel. Alles aanpakken wat je maar verdacht kan maken!  ;D

Wat ik me afvraag : is het ooit eerder gebeurd dat iemand zo openlijk al tot mol is verklaard zo net voor de finale? Het werd toch altijd veel meer in het midden gelaten op wie een afvaller zat? Toen ik Erik bij Schiffers hoorde dacht ik : Kim kan never nooit de mol meer zijn. Waar zou de verrassing zijn als zij het is?

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #408 Gepost op: 12-03-2010, 18:31:46 »
Vorig seizoen was volggens mij wel overduidelijk dat Dennis, Vivienne en Aniek alledrie op Jon zaten.

Ik heb idd wel het idee dat nu duideljker verteld wordt waar een afvaller op zat dan eerdere jaren.  Alhoewel. Edo kon je ook afschrijven als mol nadat Coen was afgevallen.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2010, 19:05:14 door Qper »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #409 Gepost op: 12-03-2010, 18:53:12 »
Dat Kim nu duidelijk de mol lijkt, kan onderdeel zijn van de molstrategie van dit jaar. Ze laten het zo duidelijk zien dat de kijkers er aan gaan twijfelen. Ze mij brengen ze aan het twijfelen terwijl ik al vanaf na aflevering 1 op Kim zit en het vanaf aflevering zeker wist. Kim is 100% mijn mol, maar toch vond ik de executie gisteren weer erg spannend.

Als we terug kijken naar aflevering 1, dan was de reden dat veel kijkers en molloten een dikke streep door Kim heen zetten, omdat ze te duidelijk aan het mollen was. Nou hang ik zelf de theorie aan dat Kim zich (richting) haar medekandidaten redelijk onverdacht wist te maken, door zich te verschuilen achter anderen en de schuld af te schuifen, maar als je in het overzicht van Heinz kijkt worden vaker dit soort situaties genoemd waar Kim als 'hulpmol' naar voren komt. Dit kunnen ze expres gedaan hebben, zodat wij denken: Kim kan het niet zijn.

Mogelijk had de redactie/montage er op gehoopt dat wij nog altijd vanuit die gedachte naar Kim keken en dus nog altijd uitsloten als mol. Daarnaast zou de executie van aflevering 6 daar aan moeten bijdragen.

Ik ben wel benieuwd of dit inderdaad een bewuste strategie is dit jaar.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #410 Gepost op: 12-03-2010, 22:35:10 »
Scherp moedermol! Waren er ook geen chrysanten op de hotelkamer van Barbara en Hind?

Offline Qper

• Forumlid
« Reactie #411 Gepost op: 13-03-2010, 15:02:16 »
Ik heb in navolging van Kennis Is Macht even gezocht of ik nog meer verborgen K.I.M. woorden kon vinden in de biechten van Kim bij de test. Uiteindelijk heb ik er slechts/wel 4 weten te vinden in totaal.

Kennis Is Macht (aflevering 1, bij de test)

Die zandzakken Kon Ik Makkelijk tillen (aflevering 4 bij de test)

Misschien Kan Ik Met deze joker (aflevering 8 bij de test)

Kan Ik Me voorstellen (aflevering 8 bij de test)

Aflevering 5 en 7 heeft ze geen tekst bij de test en 2,3 en 6 zitten ze niet in. Overig heb ik alleen naar de test gekekeken, misschien zitten er ook wel een paar in de biecht tijdens de afleveringen (maar dat is lastiger om terug te zoeken...)

Maar misschien wordt ik ook wel paranoia, want zo viel me ook een keer het zinnetje Kim Is Mijn hoofverdachte van Erik op :P

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #412 Gepost op: 13-03-2010, 15:05:02 »
Als we terug kijken naar aflevering 1, dan was de reden dat veel kijkers en molloten een dikke streep door Kim heen zetten, omdat ze te duidelijk aan het mollen was. Nou hang ik zelf de theorie aan dat Kim zich (richting) haar medekandidaten redelijk onverdacht wist te maken, door zich te verschuilen achter anderen en de schuld af te schuifen, maar als je in het overzicht van Heinz kijkt worden vaker dit soort situaties genoemd waar Kim als 'hulpmol' naar voren komt. Dit kunnen ze expres gedaan hebben, zodat wij denken: Kim kan het niet zijn.
Wat ik me dan wel weer afvraag is, waarom iedereen Kim hierdoor had afgeschreven, terwijl Erik, die ook duidelijk aan het mollen was, juist hierdoor werd gezien als de mol!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #413 Gepost op: 13-03-2010, 16:05:18 »
Ik heb in navolging van Kennis Is Macht even gezocht of ik nog meer verborgen K.I.M. woorden kon vinden in de biechten van Kim bij de test. Uiteindelijk heb ik er slechts/wel 4 weten te vinden in totaal.

Kennis Is Macht (aflevering 1, bij de test)

Die zandzakken Kon Ik Makkelijk tillen (aflevering 4 bij de test)

Misschien Kan Ik Met deze joker (aflevering 8 bij de test)

Kan Ik Me voorstellen (aflevering 8 bij de test)

Aflevering 5 en 7 heeft ze geen tekst bij de test en 2,3 en 6 zitten ze niet in. Overig heb ik alleen naar de test gekekeken, misschien zitten er ook wel een paar in de biecht tijdens de afleveringen (maar dat is lastiger om terug te zoeken...)

Maar misschien wordt ik ook wel paranoia, want zo viel me ook een keer het zinnetje Kim Is Mijn hoofverdachte van Erik op :P

Weenie of jij het al wist, maar er waren er al meer gevonden. Stonden ook al in dit topic.

- Kennis Is Macht
- En dat Kan Ik Mooi gebruiken
- Die zandzak Kon Ik Makkelijk tillen
- Kijk Ik Mocht niet zomaar het lokaal uitlopen
- Zo Kan Ik Meer kracht zetten.
- Misschien Kan Ik Met deze joker
- Kan Ik Me voorstellen

(Alleen jouw laatste 2, van aflevering 8, waren er nog niet. Die heb ik ertussen gezet.)

En ook nog deze:

- 'K had die jokers moeten pakken, Ik ben tot nu toe heel braaf voor het geld gegaan Maar ik ben daar nu wel een beetje klaar mee.

Vind ik zelf minder geloofwaardig.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #414 Gepost op: 13-03-2010, 16:34:40 »
Het vreemde is dat we Kim ALTIJD zien in deze opdracht. Als haar echte persoon niet in beeld is, is haar spiegelbeeld dit wel en vice-versa. Daarom lijkt het wel alsof de camerahoeken speciaal gekozen zijn om dit te bewerkstelligen, want toeval uit meerdere posities? Aangezien de spiegel ook 1 van de keizerlijke reglia is, evenals de ketting, lijkt het me dat er een hint in zit (we zien immers ook bijna elke aflevering iemand zich opmaken met een spiegel, bij Kim hebben we haar spiegelbeeld NOG niet gezien). Die spiegels staan daar niet voor niets, althans die locatie is niet voor niets uitgekozen, althans die cameraposities zijn niet zonder denken gemaakt...

Sanne en Frits -> we zien Kim in de spiegel

PJ, Sanne, Frits en Erik -> we zien Kim in de spiegel

Erik en Kim -> spiegel is "clean"

Sanne, Kim en Erik -> spiegel is "clean"

Het is deze bronzen spiegel (de Yata no Kagami) die nog steeds als één van de drie keizerlijke regalia bewaard wordt in de tempel van Ise. Daar is ook de grot waar Amaterasu (te linken aan Kim - moedermol) zich verschool. De andere twee regalia zijn een halsketting met de genoemde sikkelvormige juwelen (de Yasakani no Magatama) en een groot ijzeren zwaard (de Kusanagi no Tsurugi).

Voor de hele sage lees eens het volgende verhaal, daarin staat ook een verklaring voor de 8 (de 8 koppige draak)
http://www.uchiyama.nl/ngjapstichting.htm
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 17:49:20 door Pharos »

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #415 Gepost op: 13-03-2010, 16:38:59 »
Weenie of jij het al wist, maar er waren er al meer gevonden. Stonden ook al in dit topic.

- Kennis Is Macht
- En dat Kan Ik Mooi gebruiken
- Die zandzak Kon Ik Makkelijk tillen
- Kijk Ik Mocht niet zomaar het lokaal uitlopen
- Zo Kan Ik Meer kracht zetten.
- Misschien Kan Ik Met deze joker
- Kan Ik Me voorstellen

Kijk, ik kan me niet voorstellen dat dit toeval is. Dit is voor mij toch wel een duidelijke aanwijzing dat ik nu alsnog goed zit met Kim. ;D

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #416 Gepost op: 13-03-2010, 17:15:45 »
Toeval dat er op de achtergrond "x" tekens te zien zijn op de pilaren? Dit in de lijn met de ketting van Kim en plussen overal... Tijdens de aflevering kan je de "x"en ook zien staan, het lijkt wel alsof ze met water zijn gemaakt door de opgedroogde plekken.

Terwijl bij backstage foto's we geen 1 kruis zien

Zijn de oude achtergronden nog ergens te vinden  ::vergroot:: ?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2010, 18:43:44 door Pharos »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #417 Gepost op: 13-03-2010, 17:24:28 »
De achtergrond van de WIDM site 30 januari was:

Is geen hulst maar een theestruik

Wie houdt er nu zo van thee?

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #418 Gepost op: 13-03-2010, 18:46:07 »
Met zulke prachtige hints naar Kim hoeft het bijna niet meer, maar zullen we de mollenstreken ook nog even bespreken hier? Ik wil een mol kiezen op grond van mollenstreken, niet op grond van hints (al helpen goede hints wel, en die kruis-japanse-10-ketting-hint vind ik goed, zeker nu die in de sms zeer herkenbaar naar voren kwam! en Kim wilde de sms letterlijk vertaald hebben!)

Kim wandelt als mol rustig naar de puzzels, heeft als mol niks aan de vrijstelling dus waarom zou ze zich de benen uit het lijf rennen?

Kim geeft het verrassende antwoord dat ze wél voor de vrijstelling was gegaan in het bos. Terwijl ze heftig tegen Frits tekeer is gegaan en naar Sanne heeft doen voorkomen alsof ze niet in dat bos wilde slapen. Daarentegen is haar antwoord dat ze Sanne de jokers zou geven wél weer erg voorspelbaar.

Kim gaat het vaakst voor het verkeerde antwoord over wat de ander gezegd zou hebben. Ik heb zitten plussen en minnen tijdens die opdracht en Kim komt hier significant verdachter uit dan Sanne en Frits, die vaker voor een goed antwoord gingen. (als iemand zin heeft om het nog precies uit te zoeken, veel plezier; hierbij mijn aantekeningen uit mijn molboekje, live gedaan dus klopt niet, maar geeft een indicatie: S: 4x voor het foute antwoord, 6x voor het goede, K: 8x voor het foute antwoord, 2x voor het goede. Erik en Frits heb ik niet goed bijgehouden, maar gaan ongeveer even vaak voor het goede als voor het foute in het begin)

De 1500 meter wandelopdracht was blijkbaar veel te makkelijk (als ze allemaal 10 minuten en een halve kilometer over hebben) en hierbij zien we de zwakke kant van Kim als mol; ze heeft geen enkele invloed op anderen en neemt geen leiding. Erik, die volgens mij vrij makkelijk te beinvloeden is, stuurt ze volgens mij geen enkele keer echt lekker de verkeerde kant op. 

O ja, ook heel verdacht voor Kim: ze zegt dat ze Erik verdenkt. Dat neem je toch niet serieus! Alleen de mol zou overwegen Erik te verdenken.  ::ohno::
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #419 Gepost op: 13-03-2010, 18:54:25 »
Met zulke prachtige hints naar Kim hoeft het bijna niet meer, maar zullen we de mollenstreken ook nog even bespreken hier? Ik wil een mol kiezen op grond van mollenstreken, niet op grond van hints (al helpen goede hints wel, en die kruis-japanse-10-ketting-hint vind ik goed, zeker nu die in de sms zeer herkenbaar naar voren kwam! en Kim wilde de sms letterlijk vertaald hebben!)

Kim wandelt als mol rustig naar de puzzels, heeft als mol niks aan de vrijstelling dus waarom zou ze zich de benen uit het lijf rennen?

Kim geeft het verrassende antwoord dat ze wél voor de vrijstelling was gegaan in het bos. Terwijl ze heftig tegen Frits tekeer is gegaan en naar Sanne heeft doen voorkomen alsof ze niet in dat bos wilde slapen. Daarentegen is haar antwoord dat ze Sanne de jokers zou geven wél weer erg voorspelbaar.

Kim gaat het vaakst voor het verkeerde antwoord over wat de ander gezegd zou hebben. Ik heb zitten plussen en minnen tijdens die opdracht en Kim komt hier significant verdachter uit dan Sanne en Frits, die vaker voor een goed antwoord gingen. (als iemand zin heeft om het nog precies uit te zoeken, veel plezier; hierbij mijn aantekeningen uit mijn molboekje, live gedaan dus klopt niet, maar geeft een indicatie: S: 4x voor het foute antwoord, 6x voor het goede, K: 8x voor het foute antwoord, 2x voor het goede. Erik en Frits heb ik niet goed bijgehouden, maar gaan ongeveer even vaak voor het goede als voor het foute in het begin)

De 1500 meter wandelopdracht was blijkbaar veel te makkelijk (als ze allemaal 10 minuten en een halve kilometer over hebben) en hierbij zien we de zwakke kant van Kim als mol; ze heeft geen enkele invloed op anderen en neemt geen leiding. Erik, die volgens mij vrij makkelijk te beinvloeden is, stuurt ze volgens mij geen enkele keer echt lekker de verkeerde kant op. 

O ja, ook heel verdacht voor Kim: ze zegt dat ze Erik verdenkt. Dat neem je toch niet serieus! Alleen de mol zou overwegen Erik te verdenken.  ::ohno::

Ik vrees dat je helemaal gelijk hebt. Een jammere mol dit jaar (net als vorig jaar trouwens).