Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195894 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #420 Gepost op: 13-03-2010, 19:42:15 »
Sowieso al haar praten valt op, let eens op het gebruik van haar "ik". Opvallend vaak hoor je haar dat zeggen, vooral tijdens de theeceremonie hoorde je haar iets van 10x ik zeggen in een kort betoog.
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: 13-03-2010, 22:58:17 »
Kim na afloop van de theeceremonie: "en nu het genieten van een tuin"

We weten dat het zeer belangrijk is om na het consumeren van een kop thee helemaal tot zen te komen in een tuin, en respect voor de natuur te tonen. Maar wat me ook opvalt (onderzoekje achtergrond foto's WIDM site, heb ze nog niet allemaal...) is dat er ook hier iemand geniet van een tuin? [achtergrond enige tijd geleden]

Offline Qper

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #422 Gepost op: 14-03-2010, 09:34:02 »

Kim wandelt als mol rustig naar de puzzels, heeft als mol niks aan de vrijstelling dus waarom zou ze zich de benen uit het lijf rennen?

Alleen die is niet helemaal waar. De vrijstelling aannemen kosste 1000 euro uit de pot, dus je hebt er wel degelijk wat aan. Maar je kunt als mol idd deze opdracht wel laten schieten, de vrijstelling vlak voor de finale zou volgens mij  iedereen gepakt hebben.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 14-03-2010, 10:13:08 »
 Aflevering 2 @ 17:44 ev.

Ze zitten in het hotel, Kim noteert alle hotelkamernummers en bijbehorende personen in haar molboekje en het volgende doet zich voor:

Kim:

"Arjen jij zit met Tim en Manuel in twee-nul-een"
"En in twee-nul-twee zitten Erik en ..."

Arjen:

"twee-tien zitten Erik en ..."

Kim onderbreekt:

"twee-TIEN" (met grote nadruk op tien)

Lijkt wel een bewuste fout, en bewust uitgekozen voor in de montage, van Kim om zo lekker weer "tien" te kunnen zeggen. [naast: Argentinie, veertien, vijftien, zeventien].
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 10:22:45 door Pharos »

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
« Reactie #424 Gepost op: 14-03-2010, 11:51:59 »
Kim is niet de enige kandidate die wel opvallend vaak het woord 10 laat vallen, ook Frits laat vaak 10 voorkomen in zijn biechten.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 14-03-2010, 20:14:38 »

Boeddhisme -> ZOEK HET LICHT. Nergens is een lampje aan een pilaar, maar jawel 1 lampje is aan, en wel op de plek van KIM.

Website van wie is de mol laden krijg je eerst foto 1 te zien en als je pagina geladen is foto 2

[met dank aan Mogura]

En bij de vrijstellingopdracht waren twee locaties juweliers waar enveloppen lagen -> ketting Kim

« Laatst bewerkt op: 14-03-2010, 22:05:23 door Pharos »

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #426 Gepost op: 14-03-2010, 22:08:12 »
Maar ik heb nog steeds geen überduidelijk plaatje gezien waarop je echt kunt zien dat er op dat kettinkje een plusje of kruisje staat. Heeft iemand nou de echte foto waarop dat staat (en dan bedoel ik geen vage blurry screenshot)?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #427 Gepost op: 14-03-2010, 22:12:06 »
Afkomstig van 41:27 in de laatste aflevering:

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 14-03-2010, 22:55:59 »
Afkomstig van 41:27 in de laatste aflevering:

Kijk dat ziet er tenminste weer iets aannemelijker uit...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #429 Gepost op: 15-03-2010, 16:46:09 »
Mol in het japans = Mogura... Zowel een kruis als kleuren (die kanji) komen daarin voor...

Edit:

The Mogura ninja are a ninja clan in the Usagi Yojimbo story world, composed of anthropomorphic moles. They are the least seen of the three ninja clans, having been seen less than ten times.

As moles, their particular talents are digging and lying in wait underground. They characteristically attack an enemy building by tunneling underneath and bypassing the outer defenses; they can also lie underground until an enemy passes overhead, and then spring an ambush. In combat, they use their long, sharp claws as weapons as well as digging tools. Although they are formidable fighters in their element, they have weaknesses that an opponent can exploit, such as vulnerability to by bright light.

Staat Kim misschien daarom voor het lichtje -> zie screenshot hierboven. Of heeft dat toch met verlichting - boeddhisme te maken? (of natuurlijk niets...)
« Laatst bewerkt op: 15-03-2010, 17:04:58 door Pharos »

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #430 Gepost op: 15-03-2010, 16:52:19 »
The Mogura ninja are a ninja clan in the Usagi Yojimbo story world, composed of anthropomorphic moles.

Vandaar de Ninja in de intro?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #431 Gepost op: 15-03-2010, 16:53:34 »
Die ninja's zien we toch ook volgende aflevering? Soortgelijke opdracht als het kasteel in, was het niet Schotland? Die overvallen werd door militairen...

Wel goed gezien dat het idd ook Mogura Ninja's zijn... Heeft iemand trouwens ooit iets gedaan met de afwijkende geluidjes bij elke intro wanneer de Ninja in beeld is?

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 15-03-2010, 17:01:07 »
Heb je die vertaling van een site, Pharos? Zo ja, svp de link. Ik kan je plaatje namelijk niet goed zien, het lijkt mij namelijk een ander karakter te zijn tov de SMS/Vulkaanbordje.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #433 Gepost op: 15-03-2010, 17:07:15 »
Komt uit een woordenboek...

Mol in het Japans is Mogura en schrijf je モグラ, もぐら of 土竜 afhangende van welk schrift je gebruikt.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 15-03-2010, 17:10:06 »
Inderdaad dat vond ik nu ook, en hier zijn ze voor slechtzienden:

土龍   of   土竜   of   もぐら

Offline DikkeControleur

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 15-03-2010, 17:10:47 »
Let op het plusje aan 't begin in relatie tot Kim's ketting!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 15-03-2010, 17:18:19 »
Pretty damn good :)

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 15-03-2010, 18:59:50 »
Het plusje mooi opgemerkt, de kanji voor kleur is helaas net niet dezelfde als die rechtsonder de kanji voor draak. En Usagi Yojimbo is een kinder anime. Lijkt me sterk als daar een hint in zit. :)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #438 Gepost op: 15-03-2010, 19:35:27 »
Inderdaad dat vond ik nu ook, en hier zijn ze voor slechtzienden:

土龍   of   土竜   of   もぐら
Kan iemand hier even een screenshot van maken voor de sneue zielen die geen japans schrift op hun computer kunnen installeren: Ik.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #439 Gepost op: 15-03-2010, 19:41:03 »
Alsjeblieft:

Spelletje ?! - It's a way of life !