Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195804 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #440 Gepost op: 15-03-2010, 19:43:50 »

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #441 Gepost op: 16-03-2010, 19:20:38 »
Ik weet niet of het al genoemd is want het topic is zo groot maar in Kims eerste test zegt ze:

"ja met Erik heb ik wel lekker geklooid maar dat kwam wel omdat hij het initiatief nam. PLUS Erik was verdacht voor mij bij de helikopteropdracht, want ik denk dan: je zit in die helikopter, je suist daar rond, en zij waren in verhouding veel dichter bij die pijlers dan wij waren"

Dus dat is voor mij extra bevestiging ;)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #442 Gepost op: 16-03-2010, 20:47:03 »
Niet zeker of het al gepost is. Maar hierzo een opvallende passage uit een interview met Kim:

Citaat van: Kim in 'Schagen op zondag'
Van tevoren heb ik huiswerk gedaan in de vorm van het opzoeken van interviews over de andere deelnemers. Zo kom je persoonlijke dingen over hen te weten die nog weleens van pas kunnen komen. Wie moet ik extra in de gaten houden en wie is nou een typische mol? Voor de rest liet ik het gewoon op me afkomen.
Artikel Kim

Alleen de Mol weet toch wie de nieuwe deelnemers zijn? Dus alleen de Mol kan hen bestuderen. Vreemd dat ze dan zoiets zegt in een lokaal krantje. Echt een uitspraak/verspreking van de Mol.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #443 Gepost op: 16-03-2010, 20:54:03 »
Niet zeker of het al gepost is. Maar hierzo een opvallende passage uit een interview met Kim:
Artikel Kim

Alleen de Mol weet toch wie de nieuwe deelnemers zijn? Dus alleen de Mol kan hen bestuderen. Vreemd dat ze dan zoiets zegt in een lokaal krantje. Echt een uitspraak/verspreking van de Mol.

Naja, het was blijkbaar dus al bekend wie er nog meer mee zouden gaan. Ze wisten tenslotte ook al dat ze naar Japan zouden gaan.

Waar is de rest van het artikel? Er staat: 'lees verder op pagina 22'...
Tell me what your telescope says

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #444 Gepost op: 16-03-2010, 21:01:36 »
Geen idee waar de rest is. Heb het zo gevonden op google. Had de pagina tijdens het weekend opgeslagen maar vergeten te posten, dacht er net aan.

Denk ook dat het bekend was, anders is het wel een dikke vette verspreking natuurlijk.  ::)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #445 Gepost op: 16-03-2010, 21:47:55 »
Ja, Manuel vertelde toch ook dat toen hij hoorde dat Tim meeging men tegen hem zei dat zij het echt goed met elkaar zouden kunnen vinden. En Tim vertelde toch ook dat toen hij hoorde dat Manuel meeging men tegen hem zei dat zij het goed met elkaar zouden kunnen vinden.
The British are not impressed.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #446 Gepost op: 17-03-2010, 10:31:34 »
Hieronder een overzicht dat Kim in iedere aflevering, muv aflevering 6 en 7 (althans nog niets gevonden) een verwijzing naar "tien" danwel "plus" [tiendemol, ketting] maakt. Natuurlijk is het voorkomen van het getal "10" normaal in een opdracht of gedurende een seizoen van WIDM, maar wanneer er in bijna elke aflevering wel een opmerking is van Kim mbt "tien danwel "plus" dan vind ik het wel het vermelden waard. Want van geen andere kandidaat die nu nog over is, is zoiets te vinden... 

Aflevering 1, test:

Kim:

"Ja, met Erik heb ik wel lekker geklooid maar dat kwam wel omdat hij het initiatief nam. Plus Erik was verdacht voor mij bij de helikopter opdracht (...)"

Aflevering 2, 14:40 ev:

Kim:

"In twee-tien zitten..."   [over hotelkamer verdeling]

Aflevering 3, lunch:

Kim:

"Argentinie" (meerdere malen); hierin is goed tien in te horen

Aflevering 4, examenopdracht:

Kim:

De verwarring van het plus- en maalteken.

"(...) Het had natuurlijk plus moeten zijn (...)" [over stelling Pythagoras]

Aflevering 5, biecht @ krateropdracht [25:06]:

Kim:

"Na TIEN bordjes kwamen we aan de top van de berg" [nadruk legt ze op tien in deze zin]

Aflevering 6 & 7....

Aflevering 8, Tokio Tower:

Kim:

"Veertien, zestien, zeventien

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Naast de ketting van Kim [+ -> 10 in het Japans], eerste letters dagboek [wss: demoltien], vele malen "niet" in elk moldagboek [=anagram "tien", voorgaande jaren nooit zo'n consistent gebruik van "niet"], kruisen/tienen/plussen in veel tweets en bovenstaande acties zien we ook enkele malen tien [in meerdere vormen] in het beeld, oa:

Aflevering 1 [08:10] [= zelfde tijd als tokio tower opdracht begon]

Aflevering 7 [29:30-29:31]

Aflevering 8 [43:21-43:29  -> zeer lang en opvallend]

Wanneer je ze spiegelt zie je 2 tienen, dit zou ook weer een link kunnen zijn naar de spiegel dat, naast de ketting en zwaard, onderdeel is van de drie reglia van Japan. Ook omdat we tijdens alle make-up shots het spiegelbeeld van Kim nooit gezien hebben, wel hebben we haar gebruik zien maken van een spiegel, terwijl dit bij de andere kandidaten wel het geval is (al was Erik zijn spiegelbeeld smerig -> reden: gore spiegel).

Bij de herken je medekandidaat opdracht zagen we dan weer in elk shot waarin Kim niet te zien was, wel het spiegelbeeld van Kim. Het vreemde is dat we Kim dus ALTIJD zien in deze opdracht. Als haar echte persoon niet in beeld is, is haar spiegelbeeld dit wel en vice-versa. Gespeel met camerahoeken? Voor screenshots zie elders in dit forum.

Wellicht is de "6 of a" die we in aflevering 1 zagen ook wel een hint in deze richting, immers het was een spiegeling, of het is gespiegeld... Want, naast die "6 of a" hebben we niet meer zoiets in beeld gezien, of ik heb iets gemist :)

Mi zegt de instructeur van de auto waarin Kim zit wanneer hij zich voorstelt "Tagami", maar "Kagami" zou het ook wellicht ook kunnen zijn [al herhaalt Kim het mi wel als: "Tagami?"] hetgeen weer spiegel betekend in het Japans.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2010, 12:23:58 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #447 Gepost op: 17-03-2010, 12:13:31 »
Als bekend was wie er mee zouden gaan, waarom had Tim zijn voorgedrukte vragen dan al niet thuis beantwoord vanuit zijn fanatisme... Ik geloof er niets van dat er al zoveel bekend is van tevoren voor de "normale" kandidaat, dit was tijden voorgaande jaren toch ook niet het geval [dat de deelnemers elkaar al van tevoren kenden, althans dat ze wisten wie er mee zouden gaan].

Quote Kim:

"Vanaf Schiphol begint het avontuur en dat gevoel is best kicken! Voor de rest kan ik natuurlijk weinig zeggen. Ik heb geheimhoudingsplicht. Er staat een forse boete op het verklappen van belangrijke feiten rond het programma. Dus verder moet je het maar gewoon volgen als je meer wilt weten..."

::rofl::

« Laatst bewerkt op: 17-03-2010, 12:33:15 door Pharos »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #448 Gepost op: 17-03-2010, 12:17:11 »
Moldagboek: "Nice to meet you. Ik ben de Mol"   [ook meerdere Engelse termen te vinden]

Kim telescoopopdracht:
"meet your mole, jouw mol, de goede mol"  [ze herhaalt tig keer mol in ieder geval]

Huidige tweet: overeenkomst dagboek / strand...

Kimitsu -> Kim it's you  ??

http://mapsof.net/kimitsu

Kimitsu is een strandje/plaatsje bij Tokio Bay en vlakbij Tokio, Tokio zelf barst niet echt van de strandjes, maar misschien kan Tsubasa dat ontkrachten... [Kimitsu is nu snel verbonden met Tokio dmv een brug zie google maps] Wanneer we het in de molmail zien, staat PJ op een eiland of aan de "overkant" van het strand oid. Dit zou kunnen volgens de map...

« Laatst bewerkt op: 17-03-2010, 12:44:09 door Pharos »

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #449 Gepost op: 17-03-2010, 12:21:58 »
Als blijkt dat de opdracht morgen op het Kim it's you strand is, word ik erg enthousiast over deze hint !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #450 Gepost op: 17-03-2010, 14:19:54 »
Moldagboek: "Nice to meet you. Ik ben de Mol"   [ook meerdere Engelse termen te vinden]

Kim telescoopopdracht:
"meet your mole, jouw mol, de goede mol"  [ze herhaalt tig keer mol in ieder geval]

Huidige tweet: overeenkomst dagboek / strand...

Kimitsu -> Kim it's you  ??

http://mapsof.net/kimitsu

Kimitsu is een strandje/plaatsje bij Tokio Bay en vlakbij Tokio, Tokio zelf barst niet echt van de strandjes, maar misschien kan Tsubasa dat ontkrachten... [Kimitsu is nu snel verbonden met Tokio dmv een brug zie google maps] Wanneer we het in de molmail zien, staat PJ op een eiland of aan de "overkant" van het strand oid. Dit zou kunnen volgens de map...

Dat zou een hele leuke zijn! Ik ga vanavond thuis eens op zoek naar het strand.

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #451 Gepost op: 17-03-2010, 15:33:15 »
Als blijkt dat de opdracht morgen op het Kim it's you strand is, word ik erg enthousiast over deze hint !

Same here!  ::trots::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #452 Gepost op: 17-03-2010, 16:10:49 »
 ;D Ik zelf ook hoor, aangezien het niet helemaal in Tokio zelf ligt en ik ook niet zeker ben of ze naar een strandje daar in de buurt gaan. Ik moet het ook maar met Google Earth doen, maar Kimitsu -> Kim it's You komt gewoon ook omdat ik stiekem een beetje verliefd op haar ben geworden ;)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #453 Gepost op: 17-03-2010, 16:23:53 »
Kim it's You komt gewoon ook omdat ik stiekem een beetje verliefd op haar ben geworden

Jij valt op mollige vrouwen?
::boogie::
« Laatst bewerkt op: 17-03-2010, 16:44:28 door Avogadro »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #454 Gepost op: 17-03-2010, 16:25:14 »
Zeker, ze krijgt een 10+  ::love::

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #455 Gepost op: 17-03-2010, 16:25:32 »
;D Ik zelf ook hoor, aangezien het niet helemaal in Tokio zelf ligt en ik ook niet zeker ben of ze naar een strandje daar in de buurt gaan. Ik moet het ook maar met Google Earth doen, maar Kimitsu -> Kim it's You komt gewoon ook omdat ik stiekem een beetje verliefd op haar ben geworden ;)

Gelukkig wordt je verliefd op een kandidaat en niet op de mol  ;)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #456 Gepost op: 17-03-2010, 16:27:24 »
Zeker, ze krijgt een 10+  ::love::
Op zijn minst...  ::love:: ::love:: ::love::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #457 Gepost op: 17-03-2010, 16:29:08 »
Op zijn minst...  ::love:: ::love:: ::love::

Oei, wat is dit nu?? Concurrentie?? Dan wordt het druk bij haar tijdens M&G, of zoals ze zelf zegt: "Meet your mole, jouw mol, de goede mol" @ MFD ;)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #458 Gepost op: 17-03-2010, 17:07:27 »
Je hebt daar alle kans... Helaas kan ik niet naar de molfandag...  ::sorry::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #459 Gepost op: 17-03-2010, 17:29:49 »
Tien:

1. Teken: 十
2. Uitspraak: JŪ, tō, to
3. Betekenis: tien
4. Verhaal: Je komt dit teken ook tegen in de uitdrukking 十人十色 (jūnin toiro) tien mensen, tien kleuren. In goed Nederlands heet dat: "Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is." Merk op dat hetzelfde teken in deze uitdrukking twee verschillende uitspraken heeft: jū en to.
Toen de Nederlanders op het eiland Deshima handel dreven met Japan, hebben de Japanners veel Nederlandse woorden overgenomen. Een voorbeeld hiervan is het woord 十二指腸 (jūnishichō, twaalfvingerige darm) dat letterlijk vertaald is uit het Nederlands.

In 十字架 (jūjika, kruis, als in 'het kruis van Jezus') zien we de vorm van het kruis letterlijk terugkomen. De Japanners hebben het over een standaard in de vorm van het teken 十 (tien).

十 (jū) tien<br />
十月 (jūgatsu) oktober<br />
十人十色 (jūnin toiro) ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is<br />
十二指腸 (jūnishichō) twaalfvingerige darm<br />
十字架 (jūjika) kruis (als in 'het kruis van Jezus') 

Brong: http://www.akebono.nl/quiz/showall.php

Meest opvallende dus dat de "+" in deze zin meerdere betekenissen heeft. Hierdoor denk ik ook niet dat er een verdere hint in deze zin zit maar dat deze "dubbele vertaling" de hint is.

"Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is." -> het zou toch niet Sanne zijn nu he...
« Laatst bewerkt op: 17-03-2010, 17:44:06 door Pharos »