Namen op het strand:
Vraag 1:
DHoe heette de Nederlandse handelspost bij Nagasaki tot 1859?
Frits zegt VOC, maar dit is onmogelijk want er zit geen "V" in de letters van de kandidaten, er ontbreekt waarschijnlijk een shot waarin dit geconstateerd wordt en Sanne antwoord dan "Dutch Slope" -> goede antwoord is Dejima
http://nl.wikipedia.org/wiki/DejimaHet vreemde is dat Kim het volgende zegt wanneer ze als eerste de tram uitstapt bij de kokeropdracht aflevering 2:
"Dejima is een museum"
Daarvan zien we dan ook een shot, te zien/horen in aflevering 9 @ 11:28
Dit heeft namelijk niets met de kokeropdracht te maken, ook niet met de locatie waar ze zijn en/of heen moeten. Maar na deze vraag van PJ valt de puzzel op zijn plaats, althans deze zin van Kim is mooi te gebruiken.
Vraag 3:
MHoe heet het Japanse boekje dat Arjen kocht?
Na gekloot komen ze er achter dat het "manga" is. Kim zegt: "wel sneu dat we mijn naam uit moeten vegen" waarna Sanne opmerkt:
"ja, maar de "m" van "mol" blijft wel staan!"Vraag 6:
TBij welke Japanse ceremonie staan schilderijen en tuin centraal?
Sanne antwoord meteen correct; theeceremonie
Het vreemde is dat we hier wellicht de verklaring zien van Kim haar opmerking ten tijde van de theeceremonie: "nu het genieten van een tuin" [naast de diepere betekenis met thee]
Daarvan zien we ook een shot, te zien/horen in aflevering 9 @ 18:10
Het opvallende is ook dat dit de letters
"D" en
"T" zijn, de
"M" komt uit de naam van Kim zelf, dus alle beginletters van
De
Mol
Tien komen uit vragen die met Kim verbonden zijn. [sterkt mijn vermoedens ook dat bij meerdere opdrachten links naar Kim danwel diepere hints zitten verstopt -> oa examenopdracht]. En wat als Kim deze zinnen niet had uitgesproken, dan hadden de vragen niet gekund, althans de "verklaring-shots" niet welke we na iedere vraag van PJ in die opdracht zien.
Daarnaast heb ik nog een vraag aan iemand die de japanse taal machtig is... De instructeur bij de auto opdracht [aflevering 3; de mol maakt zich bekend] zei iets van "takami" tegen Kim [toen Kim wijzend naar zichzelf zich voorstelde], nu is Kami aan Kim te linken oa:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kami_%28god%29 en wellicht Kim +"A" die we zagen in afl 1 en dan husselen = Kami. Zou het niet kunnen zijn dat de instructeur zoiets zegt van jij bent een kami?? Maw. is "ta" jij of iets dergelijks?? [Zoals die maya tegen dennis aan het babbelen was, seizoen 8]. Vond ik namelijk ook een zeer "opmerkelijke" scene...