Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195763 keer)

Offline Pharos

• Forumlid
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #520 Gepost op: 20-03-2010, 13:49:00 »
Namen op het strand:

Vraag 1: D

Hoe heette de Nederlandse handelspost bij Nagasaki tot 1859?
Frits zegt VOC, maar dit is onmogelijk want er zit geen "V" in de letters van de kandidaten, er ontbreekt waarschijnlijk een shot waarin dit geconstateerd wordt en Sanne antwoord dan "Dutch Slope" -> goede antwoord is Dejima http://nl.wikipedia.org/wiki/Dejima

Het vreemde is dat Kim het volgende zegt wanneer ze als eerste de tram uitstapt bij de kokeropdracht aflevering 2:
"Dejima is een museum"

Daarvan zien we dan ook een shot, te zien/horen in aflevering 9 @ 11:28

Dit heeft namelijk niets met de kokeropdracht te maken, ook niet met de locatie waar ze zijn en/of heen moeten. Maar na deze vraag van PJ valt de puzzel op zijn plaats, althans deze zin van Kim is mooi te gebruiken.

Vraag 3: M

Hoe heet het Japanse boekje dat Arjen kocht?
Na gekloot komen ze er achter dat het "manga" is. Kim zegt: "wel sneu dat we mijn naam uit moeten vegen" waarna Sanne opmerkt: "ja, maar de "m" van "mol" blijft wel staan!"

Vraag 6: T

Bij welke Japanse ceremonie staan schilderijen en tuin centraal?
Sanne antwoord meteen correct; theeceremonie

Het vreemde is dat we hier wellicht de verklaring zien van Kim haar opmerking ten tijde van de theeceremonie: "nu het genieten van een tuin" [naast de diepere betekenis met thee]

Daarvan zien we ook een shot, te zien/horen in aflevering 9 @ 18:10

Het opvallende is ook dat dit de letters "D" en "T" zijn, de "M" komt uit de naam van Kim zelf, dus alle beginletters van DeMolTien komen uit vragen die met Kim verbonden zijn. [sterkt mijn vermoedens ook dat bij meerdere opdrachten links naar Kim danwel diepere hints zitten verstopt -> oa examenopdracht]. En wat als Kim deze zinnen niet had uitgesproken, dan hadden de vragen niet gekund, althans de "verklaring-shots" niet welke we na iedere vraag van PJ in die opdracht zien.

Daarnaast heb ik nog een vraag aan iemand die de japanse taal machtig is... De instructeur bij de auto opdracht [aflevering 3; de mol maakt zich bekend] zei iets van "takami" tegen Kim [toen Kim wijzend naar zichzelf zich voorstelde], nu is Kami aan Kim te linken oa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kami_%28god%29 en wellicht Kim +"A" die we zagen in afl 1 en dan husselen = Kami. Zou het niet kunnen zijn dat de instructeur zoiets zegt van jij bent een kami?? Maw. is "ta" jij of iets dergelijks?? [Zoals die maya tegen dennis aan het babbelen was, seizoen 8]. Vond ik namelijk ook een zeer "opmerkelijke" scene...
« Laatst bewerkt op: 20-03-2010, 14:09:45 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #521 Gepost op: 20-03-2010, 14:15:01 »
Met dat DeMolTien, zou kunnen, maar de M was wel meer DOOR Sanne, dus dan hadden ze dat moeten vragen. Dat klopt niet dus ik denk niet dat dit iets is.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 20-03-2010, 14:18:36 »
Het gaat om wat we zien... Dat de "M" van kim blijft staan en dat het zo sneu is dat haar naam weggeveegd wordt krijgen wij [expres] te zien.

Maar los daarvan, de "Dejima" en het "genieten van een tuin" hebben dus met deze opdracht te maken... apart...

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #523 Gepost op: 20-03-2010, 14:36:20 »
Daarnaast heb ik nog een vraag aan iemand die de japanse taal machtig is... De instructeur bij de auto opdracht [aflevering 3; de mol maakt zich bekend] zei iets van "takami" tegen Kim [toen Kim wijzend naar zichzelf zich voorstelde], nu is Kami aan Kim te linken oa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kami_%28god%29 en wellicht Kim +"A" die we zagen in afl 1 en dan husselen = Kami. Zou het niet kunnen zijn dat de instructeur zoiets zegt van jij bent een kami?? Maw. is "ta" jij of iets dergelijks?? [Zoals die maya tegen dennis aan het babbelen was, seizoen 8]. Vond ik namelijk ook een zeer "opmerkelijke" scene...

Nee ik denk niet dat dit iets is. Hij zegt ook duidelijk Tagami ipv Takami, en ik denk waarlijk dat Tagami gewoon zijn naam was.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #524 Gepost op: 20-03-2010, 17:18:56 »
Het is vast al ergens opgemerkt op het forum, maar in dit topic kon ik het niet zo snel terugvinden; rond 41:15 zegt Kim dat als Sanne het is ze het goed heeft gespeeld. "Wat wel knap is, maar.."

Offline Bigmole

• Forumlid
« Reactie #525 Gepost op: 20-03-2010, 19:29:29 »
Het is vast al ergens opgemerkt op het forum, maar in dit topic kon ik het niet zo snel terugvinden; rond 41:15 zegt Kim dat als Sanne het is ze het goed heeft gespeeld. "Wat wel knap is, maar.."

. . . dat heb ik wel doorgehad.
Ze was dus langzamer dan Fritsepits.

Oh, ik zie vette letters  ::trots::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #526 Gepost op: 20-03-2010, 19:33:01 »
Sowieso heb ik met de strandopdracht het gevoel dat die enorm gestuurd is van buitenaf. Tanga wordt toch ineens manga, VOC wordt Dutch slope, ze zijn zeer goed op de hoogte van de antwoorden.. Nu is het natuurlijk ook niet leuk als de opdracht mislukt want dan valt het hele DEMOLTIEN in het water.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 20-03-2010, 19:39:23 »
Sinds ik in deze gezellige tunnel zit zie ik steeds meer. ::vergroot:: De ondervragingen in deze aflevering.

Frits: waarom reageer je altijd zo secundair als de opdracht mislukt?
Kim: vind je dat ik secundair reageer?

Goed trucje om wat langer bedenktijd te hebben, gelijk de vraag terugkaatsen. Als mol moet je natuurlijk goed bedenken wat voor antwoord je geeft.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 20-03-2010, 19:41:24 »
Sinds ik in deze gezellige tunnel zit zie ik steeds meer. ::vergroot:: De ondervragingen in deze aflevering.

Frits: waarom reageer je altijd zo secundair als de opdracht mislukt?
Kim: vind je dat ik secundair reageer?

Goed trucje om wat langer bedenktijd te hebben, gelijk de vraag terugkaatsen. Als mol moet je natuurlijk goed bedenken wat voor antwoord je geeft.

Precies wat ik denk. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #529 Gepost op: 20-03-2010, 20:47:12 »
Welkom in deze tunnel Lautjuh.
Ik vond sowieso dat Kim erg slechte vragen stelde om de mol te vinden, weinig gericht.
Sanne stelde daarentegen echt goede vragen, zoals 'vond je het moeilijk om tegen mij te liegen'
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #530 Gepost op: 20-03-2010, 21:02:00 »
Uitspraken Kim -> KIM

Afl 1:
Kennis Is Macht [biecht test]

Afl 3:
Kan Ik Mooi [moldagboek, maar toch...]

Afl 4:
Kon Ik Makkelijk tillen [zandzakken]
Kijk Ik Mocht [wiskunde opdracht]

Afl 5:
Kan Ik Meer [tempelbouw opdracht]

Afl 6:
'K had die jokers moeten pakken
Ik ben tot nu toe heel braaf voor het geld gegaan
Maar daar ben ik nu wel een beetje klaar mee  [theeceremonie biecht]

Afl 8:
Misschien Kan Ik Met deze joker [voor de test]
Kan Ik Me voorstellen [biecht executie]

Afl 9:
Wat wel Knap Is Maar [biecht executie]

Opvallend vaak dus, natuurlijk kan dit gebeuren aangezien het slechts drie letters zijn. Maar aan de andere kant hebben de kandidaten niet zoveel tekst tijdens de afleveringen en zien we vaak "Kan/Kon Ik M..."

Daarnaast stelt ze zichzelf in het Japans voor in aflevering 1, ze zegt wel "open en eerlijk" te zijn, als ik het goed heb, is dat ook de vertaling van haar naam in het Japans [betekenis, Kim = Kimi in het japans -> wat weer open/oprecht betekent]... but shoot me when i am wrong... Daarnaast speelt ze daar ook al met het kettinkje -> viel me toen al op die ketting <- [@ 2:03 ev aflevering 1]

En heeft ze nou 2 jurkjes met chrysanten? Een blauwe en een grijze?? Dan is de verwijzing naar de chrysantenorde -> moedermol, vast ook van toepassing. Want waarom 2 dezelfde jurkjes maar dan in andere kleuren, of komt het door de beroerde lichtinval??

Ps. Het Japanse volkslied heet: Kimi Ga Yo
« Laatst bewerkt op: 20-03-2010, 21:36:55 door Pharos »

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #531 Gepost op: 20-03-2010, 21:34:11 »
Die kleur van de jurk komt door het licht. Ik stond laatst in een studio voor de camera met een blauwe sjaal die wonderbaarlijk bruin werd op het scherm.

Dat Kim niet in elke aflevering een KIMmetje heeft doet de theorie toch wel een beetje wankelen. Beter was het als het in elke aflevering zat.
« Laatst bewerkt op: 20-03-2010, 21:35:48 door Lautjuh »

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #532 Gepost op: 20-03-2010, 21:44:51 »
Die kleur van de jurk komt door het licht.
En de kleurcorrectie (of eigenlijk grading). Er wordt veel bewerking gedaan in widm, denk maar aan de blauwige flashbacks. De tests hebben ook een eigen kleurtje, wat subtiel, maar je ziet het af en toe (op een gegeven moment lijkt het of Erik blauw haar heeft, bijvoorbeeld). En de biechten hebben een warmere kleur, het gaat wat richting sepia en de originele kleuren zijn wat gedesatureerd.

Ik stond laatst in een studio voor de camera met een blauwe sjaal die wonderbaarlijk bruin werd op het scherm.
Dan was vast de witbalans niet helemaal goed ingesteld. Of misschien werd er iets in je sjaal gekeyd? :P
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 20-03-2010, 21:59:35 »
Dan was vast de witbalans niet helemaal goed ingesteld. Of misschien werd er iets in je sjaal gekeyd? :P

Op het ene scherm zag je de werkelijke kleur en op het andere zoals het er op tv uitziet.

Offline saroja

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 20-03-2010, 21:59:52 »
Zou het wel super jammer vinden dat Kim de mol is. Had gehoopt dat ze steeds afviel, dat ze de finale haalde vond ik al verschrikkelijk maar dan ook nog de mol....Had liever gehad dat ze dan de verliezer was. Vind haar echt helemaal niets.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #535 Gepost op: 20-03-2010, 22:12:12 »
but shoot me when i am wrong...

*schiet*
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Mit

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 20-03-2010, 22:17:39 »
Zou het wel super jammer vinden dat Kim de mol is. Had gehoopt dat ze steeds afviel, dat ze de finale haalde vond ik al verschrikkelijk maar dan ook nog de mol....Had liever gehad dat ze dan de verliezer was. Vind haar echt helemaal niets.

waar slaat dat nou weer op...
ik vind haar echt lachen en een supergoede mol ( mijn mol sinds aflevering 4 !!!)

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #537 Gepost op: 20-03-2010, 23:57:34 »
Uitspraken Kim -> KIM

Afl 1:
Kennis Is Macht [biecht test]

Afl 3:
Kan Ik Mooi [moldagboek, maar toch...]

......

Ps. Het Japanse volkslied heet: Kimi Ga Yo

Ik vind em goed gevonden hoor Pharos!
Wellicht dat er toch nog in meer afleveringen iets van die orde te vinden is....
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #538 Gepost op: 21-03-2010, 11:44:52 »
Jawel, er is er weer 1!

Vrijstellingopdracht [bos] aflevering 4 38:01 ev [biecht Kim]

"De eerste die koos voor de sleutel, die verdiende 50 euro voor de pot, PLUS iedere kandidaat die daarna kwam (...)"

[weer nadruk op plus, net zoals in aflevering 1 het geval was. Daarnaast is het totaal overbodig in die zin, althans "plus" is in zo'n zinsconstructie niet gebruikelijk. Wanneer ze die niet zegt staat er precies hetzelfde...]

Totaaloverzicht:

Aflevering 1, test:

Kim:
"Ja, met Erik heb ik wel lekker geklooid maar dat kwam wel omdat hij het initiatief nam. Plus Erik was verdacht voor mij bij de helikopter opdracht (...)"

Aflevering 2, 14:40 ev:

Kim:
"In twee-tien zitten..."   [over hotelkamer verdeling, ze zegt twee-tien maar dat is geen kamer waarin kandidaten slapen, bewust dus?]

Aflevering 3, lunch:

Kim:
"Argentinie" (meerdere malen); hierin is goed tien in te horen [de mol maakt zich bekend -> demoltien... ?]

Aflevering 4, examenopdracht:

Kim:
De verwarring van het plus- en maalteken.

"(...) Het had natuurlijk plus moeten zijn (...)" [over stelling Pythagoras]

Aflevering 4, vrijstellingopdracht:

Kim:
"De eerste die koos voor de sleutel, die verdiende 50 euro voor de pot, PLUS iedere kandidaat die daarna kwam (...)"

Aflevering 5, biecht @ krateropdracht [25:06]:

Kim:
"Na TIEN bordjes kwamen we aan de top van de berg" [nadruk legt ze op tien in deze zin]

Aflevering 8, Tokio Tower:

Kim:
"Veertien, zestien, zeventien"  [de GPS gaat best wel snel...]

Aflevering 9, Biecht begin:

Kim:
"de kroon op deze TIEN afleveringen

Aflevering 9, Strand [9:45]:

Kim:
"TIEN namen" [nadruk op tien wederom]

Daarnaast spreekt ze "meteen" uit als 'mTHEE..n', dit woord gebruikt ze ook opvallend vaak [tijdens biechten], evenals de verspreking dus, en "dictee" wordt 'de Thee' ... [examenopdracht]. Ook gebruikt ze vaak "niet" in biechten, hetgeen een anagram is van tien...
« Laatst bewerkt op: 25-03-2010, 10:14:44 door Pharos »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #539 Gepost op: 21-03-2010, 11:47:29 »
Om nog maar te zwijgen over het aantal KEER, dat dee lettercombinatie EN in de uitspraken voor komt.......