Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195734 keer)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #540 Gepost op: 21-03-2010, 13:58:52 »
Goed, zullen we het weer over Kim hebben? :-[ ::rofl::

Iemand ideeen wat mooie molacties van Kim zouden kunnen zijn die ons echt zouden kunnen verrassen? Rat, jij zou daar toch een lijstje van maken met speculaties. Ben ik wel benieuwd naar. :)

De gedachte van onder anderen Avogadro dat Kim bij het wildwatervaren helemaal geen container vult en al eerder een muntje in het water gooit begin ik ook te geloven. Zou een mooie brutale molactie zijn. ::jaja::
Belofte maakt schuld. Ik ben er weer mee bezig gegaan. Ik leen af en toe ook een zinnetje van jou site als je dat niet erg vindt.

Ik heb nu een basis voor de eerst 4 afleveringen en ga zo alle topics bij langs lopen of ik nog speculatie kan vinden die ik nog niet kende. Een overzicht van de eerste 4 afleveringen zal ik sowieso vandaag posten.

De actie van Kim bij het wildwatervaren vindt ik in elk geval een van de mooiste acties van Kim omdat het vol in beeld te zien was.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 21-03-2010, 14:01:19 »

De actie van Kim bij het wildwatervaren vindt ik in elk geval een van de mooiste acties van Kim omdat het vol in beeld te zien was.

::ok::

PJ @ foto expositie:
De kandidaat die de mol in het vizier (...)

Kim:
Ik heb ook Arjen in het vizier (...) jouw mol, de goede mol (...)

Niets is wat het lijkt -> zie jij, zie jij = hoor jij, hoor jij ?

En ik blijf het vreemd vinden dat de twee locaties van Sanne en Erik waar ze groene enveloppen moeten vinden [@ achtervolgingsopdracht aflevering 7] juweliers zijn ivm de ketting...
« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 15:24:05 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
« Reactie #542 Gepost op: 21-03-2010, 15:44:24 »
die knop in die laser-opdracht die misschien verwisseld was zat in een kerkje

kerk --> kruis
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #543 Gepost op: 21-03-2010, 15:53:11 »
die knop in die laser-opdracht die misschien verwisseld was zat in een kerkje

kerk --> kruis
Hé, niet al alle speculatie gaan posten... straks heeft mijn lijstje geen zin meer.  ;D :P

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #544 Gepost op: 21-03-2010, 16:00:29 »
Holland Village -> Tim is dood wanneer Kim zeg: "kom even schuilen Tim" [een japanner staat al te wachten achter de bosjes bij Kim, zie voor screenshots elders in dit forum].

Kim loopt dan een tijdje alleen door het dorp, de kandidaten in het HQ constateren ineens dat er een kaart bij is, echter deze kaart was er al lang bij [zie voor sceenshots elders in dit forum].

Dus Kim heeft ongemerkt kunnen "mollen" in deze opdracht, zoals we vaak in aflevering 10 van WIDM ziet. Het vreemde is dat de knop van het kerkje twee verschillende kaartdelen geeft op het scherm in het HQ. Mijn idee is dus dat Kim met de knoppen heeft lopen kloten... Daarnaast is een kerkje een plek waar veel kruizen te vinden zijn, goed opgemerkt :)

Ook het overzichtkaartje is verdacht; bij "de draaimolen" zoals de kandidaten steeds noemen we een draaimolen afgebeeld maar er is ook een molen, met wieken als een kruis [zie het rode cirkeltje]. Deze merken ze niet op... De geldpunten zijn de rode punten [zie de blauwe cirkels], en de kerk is de plek waar het gele kruis op gericht is.

« Laatst bewerkt op: 21-03-2010, 16:08:54 door Pharos »

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #545 Gepost op: 21-03-2010, 16:54:35 »
Hé, niet al alle speculatie gaan posten... straks heeft mijn lijstje geen zin meer.  ;D :P
sorry :-[

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 21-03-2010, 17:04:34 »
Van Martin149:

als je van http://www.vanhiertotlisse.nl/achter.jpg de afb download en ket kladblok opent, kun je het woord "Kim" Terug vinden...

Dat klopt :) Je krijgt 1413123123123 getallen en vreemde tekens, maar met ctrl "f" Kim vind je 1x Kim terug :)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 21-03-2010, 17:17:30 »
Klopt. Wel kim. Geen mol, sanne, frits lomed, demol, demolis of iets anders.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
« Reactie #548 Gepost op: 21-03-2010, 17:46:39 »
Misschien is het al gezegd, maar ik heb geen zin om tig blz. terug te lezen, maar: heeft iemand kunnen zien of Kim de eerste 1000 euro, gevonden tijdens het Ninja-spel, wel in de pot stopte? Het leek erop dat ze het er naast gooide. Wat later bleek dat de pot ook leeg was... Misschien kan iemand een screenshotje neerzetten? Sorry als het al eerder is genoemd, maar zo niet, dan hierbij!!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #549 Gepost op: 21-03-2010, 17:59:44 »
Misschien is het al gezegd, maar ik heb geen zin om tig blz. terug te lezen, maar: heeft iemand kunnen zien of Kim de eerste 1000 euro, gevonden tijdens het Ninja-spel, wel in de pot stopte? Het leek erop dat ze het er naast gooide. Wat later bleek dat de pot ook leeg was... Misschien kan iemand een screenshotje neerzetten? Sorry als het al eerder is genoemd, maar zo niet, dan hierbij!!
dit is al 1000x gezegd ja ::rofl:: ::rofl::
maar bijna iedereen denkt er hetzelfde over als jij

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #550 Gepost op: 21-03-2010, 18:10:09 »
dit is al 1000x gezegd ja ::rofl:: ::rofl::
maar bijna iedereen denkt er hetzelfde over als jij

::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Beter 1001 keer teveel, dan helemaal niet!! Maar de vraag blijft: gooide ze het geld er nou in of niet?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #551 Gepost op: 21-03-2010, 18:23:21 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Beter 1001 keer teveel, dan helemaal niet!! Maar de vraag blijft: gooide ze het geld er nou in of niet?
volgens bijna iedereen niet, ikzelf dacht dat ze het geld in haar hand hield

Offline Bigmole

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 21-03-2010, 18:24:49 »
;D
Dit is wat ik zie:

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #553 Gepost op: 21-03-2010, 18:48:05 »
Hier dan eindelijk het eerste deel van mijn overzicht over Kim, met daarbij ook speculatie.
Mijn ogen draaien nu een beetje van het terug lezen van alle topics, dus vergeef mij als er iets raars tussen staat, of ontbreekt. De speculatie is deels mijn eigen fantasie en komt deels van het forum. Ik ga er zeker niet vanuit dat alle speculatie waar is.

Aflevering 1
Opdracht 1 – Brug-Boot-Helikopter
Kim zit in de groep waar de fouten worden gemaakt, op de boot. Kim is een van de kandidaten die met de verrekijker bezig is. Wie nou precies wat ziet en zegt is nog altijd een discussiepunt, maar ze weten uiteindelijk in elk geval slecht één van de vier kandidaten goed te identificeren.
Speculatie
Kim heeft er in de tempel voor gezorgd dat ze bij één van de vier kandidaten zat die het meest rechts stonden t.o.v. PJH, zodat ze op de boot terecht kwam.
Kim kan de verrekijker gesaboteerd hebben.

Opdracht 2 – Bruggen
Kim zorgt dat ze geen vetorecht krijgt, o.a. door voor te stellen naast Loretta een man te kiezen.
Erik & Kim maken in elk geval vier fouten. Erik stelt voor om een foto van een kandidaat die ze waarschijnlijk al fout gedaan hebben in het kistje te gooien, Kim besluit deze toch te wisselen met de foto die er al stond. Kim zet de foto van Hind bij haar voorwerp, de theepot. In haar biecht schuift ze de schuld af op Erik.
Alle fouten worden verbeterd en de opdracht is geslaagd.

Aflevering 2
Speculatie
In het aflevering 2 topic wordt ook de opmerking gemaakt dat het hoog tijd wordt voor een bagage opdracht, met een verwijzing naar de gigantische koffer die Kim bij zich heeft. Wist ze als mol dat er geen bagageopdracht zou komen en heeft ze daarom zo uitgebreid gepakt?

Opdracht 1 – NL opdracht
Arjen, Erik & Kim hebben moeite met het vinden van kokers ondanks dat ze op de juiste plekken zoeken. Erik vindt uiteindelijk beide kokers.
Kim gaat in de tram voor/op de laptop zitten, vervolgens heeft ze niet echt een nuttige bijdrage bij het vinden van de eindlocatie. Uiteindelijk komen ze toch net binnen de tijd aan. Kim lijkt hier niet bepaald blij mee te zijn.
Speculatie
Het groepje van Kim moet een koker vinden op Dutch Slope, waar ook Manuel, Sanne & Tim aan het zoeken zijn. Heeft Kim hun koker weggefoefeld?
De groep stapt niet bij de juiste halte uit waardoor ze veel verder moeten lopen.

Opdracht 2 – Holland Village
Kim schuilt achter een huisje en roept Tim hier naar toe. Tim wordt dan vrijwel meteen afgeschoten, maar Kim niet ondanks dat ze daar al veel langer staat.
Barbara, Erik & Frits vinden Kim verdacht tijdens deze opdracht, omdat ze vervolgens een lange tijd van hun radar verdwenen. Dan is ze ineens af.
Speculatie
Kim kan knoppen verwisseld hebben. De knop die het kaartje met het geld zichtbaar maakt heeft ze op een plek gezet waar de kandidaten al gedrukt hadden, het kerkje.
Ze vindt het daarom geen probleem Tim te vragen de eerste knop nog eens in te drukken. Dit maakt een kaartje zichtbaar waar toch niets nuttigs op staat en is voor de kandidaten een bevestiging dat het geen zin heeft dezelfde knop nog eens in te drukken. Frist doet dit vervolgens toch, waardoor de opdracht toch bijna slaagt.

Opdracht 3 – Jokerspel
Deze opdracht doet niet echt ter zake, omdat er geen geld te verdienen is.
Kim pakt één joker en verzwijgt dit vervolgens voor Manuel.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #554 Gepost op: 21-03-2010, 18:48:16 »

Aflevering 3
Opdracht 1 – Autorijschool
Kim stelt na de uitleg voor om met Sanne een koppel te vormen. Tijdens de opdracht maakt ze handig gebruik van de fouten van Sanne. Ze slingert van weghelft naar weghelft.
Kim rijdt over ten minste 4 geld punten en maakt 7 fouten. Daarnaast rijdt ze twee keer over hetzelfde stuk asfalt, waardoor ze überhaupt geen geld verdient.
Speculatie
Kim kan traag gereageerd hebben op de aanwijzingen van Sanne en daardoor een afslag missen, om vervolgens te gaan klagen dat Sanne te laat was met haar instructie.

Opdracht 2 – Lunch
Kim lijkt niet precies te weten wat ze met deze opdracht aan moet. Misschien is ze bang om zichzelf te verraden tijdens deze opdracht. Karel kiest uiteindelijk Frits als mol.

Executie Barbara
Kim verteld eerlijk aan Barbara waar de groene topito ligt. Dit draagt er aan bij dat Barbara terug komt in het spel en er geen €2000 wordt verdiend.

Aflevering 4
Opdracht 1 – School
Arjen & Kim doen de eerste opdracht fout. Kim gaat door. Ze beantwoordt de geschiedenis vraag goed en verdient €250. Ze stelt dit geld echter niet veilig, maar gaat door. De wiskunde opdracht met de stelling van Pythagoras weet ze vervolgens niet binnen de tijd te voltooien, waardoor het verdiende geld verloren gaat.

Opdracht 2 – Zandzakken
Kim is één van de kandidaten die de brancard zo zwaar mogelijk wil belanden. Ze hebben in het begin moeite om opgang te komen (zie molmail filmpje). Onderweg stemt ze er meteen mee in om er zakken af te gooien.
Uiteindelijk eindigen ze bij het tweede bordje dat ze tegenkomen omdat de andere groep hen al tegemoet loopt en ze weten redelijk wat geld te verdienen.
Speculatie
Draagt Kim wel echt mee of doet ze maar alsof?
Kim lijkt vroeg te willen stoppen, mogelijk in de hoop dat de groepen elkaar niet binnen de tijd tegen komen.
Wil Kim opzettelijk de brancard zwaar beladen, zodat ze traag zijn en snel vermoeid raken? Hierdoor zou de kans in elk geval klein zijn dat ze ooit bij het hoogste bordje geraken binnen de tijd.

Opdracht 3 – Bos
Kim begint over vertrouwen. Ze geeft aan als laatste te willen gaan, maar dit staat Frits niet toe. Ze heeft een behoorlijke rol in het bepalen van de volgorde tijdens de opdracht.
Frits gaat uiteindelijk als laatste en kiest voor de vrijstelling.
Speculatie
Frits heeft in zijn biecht laten doorschemeren dat hij het spel harder zou gaan spelen. Mogelijk was de mol hierover ingelicht. Heeft Kim met haar opmerkingen over vertrouwen Frits gemanipuleerd in het pakken van de vrijstelling?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #555 Gepost op: 21-03-2010, 19:49:21 »
Bedankt Rat! Interessant om te lezen die speculaties op een rijtje. ::ok::

Genoeg mogelijkheden voor verrassende molacties als Kim het is. Het wegpakken/verstoppen van een koker van het andere team zou bijvoorbeeld erg mooi zijn.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 21-03-2010, 21:43:58 »
Ik hoopte al die tijd nog op Sanne als mol maar nu ik weer een paar afleveringen heb teruggekeken zie ik dat Kim de mol toch moet zijn. Even ter voorbeeld de krater-opdracht:

- (dit is al vaker gezegd): onder aan de berg, als sommigen suggereren dat ze de bordjes moeten onthouden, zegt kim: "nee joh, daar staat gewoon 'naar de top' ofzo".
- als Frits de code invult in de slotjes en Erik hem erop wijst dat hij de getallen aan de zijkant van de slotjes moet aflezen, schept Kim verwarring door te zeggen: "weten jullie dat zeker? want ik heb een slot waarbij de getallen aan de voorkant moeten staan" en dat houdt ze zelfs vol als 2 slotjes al open zijn.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #557 Gepost op: 22-03-2010, 09:21:35 »
Bij aflevering 9 zagen we in een shot na Kim 2 kruizen op een gebouw, bij de boot Shunyou, test/executie aflevering 1 zien we ook veel kruizen. Lijkt wel op de eerste kanji...

Mooi overzicht Rat!!

Ik mis alleen het gedeelte dat Kim 3 opdrachten kon doen tijdens de Examenopdracht, binnen de 20 minuten die ze hadden. Met de cameraman en geluidsman die met lichtsnelheid in/uit de theeruimte [samoeraiS vraag, ook vreemd want die antwoorden zijn allemaal "fout", de locatie op zich [immers geen klaslokaal], samoerai is het en niet samoerais; PJ zegt het op het strand wel goed, en het kaartje tussen het boek ivm de karaoke keuze -> Maria Kannon (madonna)] "vliegen". Want ik meende dat PJ zei, toen Kim al geruime tijd bij de Wiskundeopdracht was; "nog drie minuten".

"deThee" welke ze met Arjen maakte kostte redelijk veel tijd mi, ook het lopen van lokaal naar lokaal [zoeken opdrachten] kost tijd. Wanneer ze ook nog shots over moeten doen [ivm muurcamera in de theeruimte; dus geen crew in beeld] blijft er wel vrij weinig van de 20 minuten over... Dat alles moet dus ook binnen 17 minuten gedaan zijn. -> wat mi de link naar theerituelen -> Kim weer versterkt [theepotje afl 1, vraag PJ wat ze met thee heeft afl 1, mTHEEn, genieten van een tuin, theeceremonie zonder opdracht of wat dan ook in beeld, dTHEE ipv dictee, en ik mis vast nog dingen].

Ook is er "iets" met de klok, bij het begin van de opdracht zien we een klok 13:11 = M:K [sleutel a=1] = Mol:Kim ? (blog) Wat misschien weer kan betekenen dat Mol bij de emmeropdracht Kim had moeten zijn [immers ook 3 letters net als Tim, aan de andere kant 2 kandidaten met 7 letters], en dat de mol kim is... ->

Wanneer Barbara de muziek opdracht gaan doen zien we weer een klok [zal nog screen proberen te maken], deze staat op een andere tijd welke niet mogelijk is ivm met de 20 minuten en het voorgaande shot volgens mij.

Edit: screenshots klok wanneer Barbara naar de muziekopdracht rent
« Laatst bewerkt op: 22-03-2010, 09:48:51 door Pharos »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #558 Gepost op: 22-03-2010, 10:15:33 »
Ik zet in het overzicht alleen acties en mogelijke actie van de kandidaat. Hints e.d. laat ik uit het overzicht, omdat daar al genoeg over gepost wordt. Daarnaast, als ik voor elke opdracht zo 'n lap tekst zou typen, dan ben ik volgend jaar nog niet klaar.  :P

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 22-03-2010, 10:17:54 »
True, maar toch opvallend ;)!

Keep up the good work!