Hier dan eindelijk het eerste deel van mijn overzicht over Kim, met daarbij ook speculatie.
Mijn ogen draaien nu een beetje van het terug lezen van alle topics, dus vergeef mij als er iets raars tussen staat, of ontbreekt. De speculatie is deels mijn eigen fantasie en komt deels van het forum. Ik ga er zeker niet vanuit dat alle speculatie waar is.
Aflevering 1
Opdracht 1 – Brug-Boot-Helikopter
Kim zit in de groep waar de fouten worden gemaakt, op de boot. Kim is een van de kandidaten die met de verrekijker bezig is. Wie nou precies wat ziet en zegt is nog altijd een discussiepunt, maar ze weten uiteindelijk in elk geval slecht één van de vier kandidaten goed te identificeren.
Speculatie
Kim heeft er in de tempel voor gezorgd dat ze bij één van de vier kandidaten zat die het meest rechts stonden t.o.v. PJH, zodat ze op de boot terecht kwam.
Kim kan de verrekijker gesaboteerd hebben.
Opdracht 2 – Bruggen
Kim zorgt dat ze geen vetorecht krijgt, o.a. door voor te stellen naast Loretta een man te kiezen.
Erik & Kim maken in elk geval vier fouten. Erik stelt voor om een foto van een kandidaat die ze waarschijnlijk al fout gedaan hebben in het kistje te gooien, Kim besluit deze toch te wisselen met de foto die er al stond. Kim zet de foto van Hind bij haar voorwerp, de theepot. In haar biecht schuift ze de schuld af op Erik.
Alle fouten worden verbeterd en de opdracht is geslaagd.
Aflevering 2
Speculatie
In het aflevering 2 topic wordt ook de opmerking gemaakt dat het hoog tijd wordt voor een bagage opdracht, met een verwijzing naar de gigantische koffer die Kim bij zich heeft. Wist ze als mol dat er geen bagageopdracht zou komen en heeft ze daarom zo uitgebreid gepakt?
Opdracht 1 – NL opdracht
Arjen, Erik & Kim hebben moeite met het vinden van kokers ondanks dat ze op de juiste plekken zoeken. Erik vindt uiteindelijk beide kokers.
Kim gaat in de tram voor/op de laptop zitten, vervolgens heeft ze niet echt een nuttige bijdrage bij het vinden van de eindlocatie. Uiteindelijk komen ze toch net binnen de tijd aan. Kim lijkt hier niet bepaald blij mee te zijn.
Speculatie
Het groepje van Kim moet een koker vinden op Dutch Slope, waar ook Manuel, Sanne & Tim aan het zoeken zijn. Heeft Kim hun koker weggefoefeld?
De groep stapt niet bij de juiste halte uit waardoor ze veel verder moeten lopen.
Opdracht 2 – Holland Village
Kim schuilt achter een huisje en roept Tim hier naar toe. Tim wordt dan vrijwel meteen afgeschoten, maar Kim niet ondanks dat ze daar al veel langer staat.
Barbara, Erik & Frits vinden Kim verdacht tijdens deze opdracht, omdat ze vervolgens een lange tijd van hun radar verdwenen. Dan is ze ineens af.
Speculatie
Kim kan knoppen verwisseld hebben. De knop die het kaartje met het geld zichtbaar maakt heeft ze op een plek gezet waar de kandidaten al gedrukt hadden, het kerkje.
Ze vindt het daarom geen probleem Tim te vragen de eerste knop nog eens in te drukken. Dit maakt een kaartje zichtbaar waar toch niets nuttigs op staat en is voor de kandidaten een bevestiging dat het geen zin heeft dezelfde knop nog eens in te drukken. Frist doet dit vervolgens toch, waardoor de opdracht toch bijna slaagt.
Opdracht 3 – Jokerspel
Deze opdracht doet niet echt ter zake, omdat er geen geld te verdienen is.
Kim pakt één joker en verzwijgt dit vervolgens voor Manuel.