Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195755 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #560 Gepost op: 22-03-2010, 11:49:17 »
Opdracht 2 – Lunch
Kim lijkt niet precies te weten wat ze met deze opdracht aan moet. Misschien is ze bang om zichzelf te verraden tijdens deze opdracht. Karel kiest uiteindelijk Frits als mol.
Mooi en goed overzicht, Rat! Alleen vind ik dat de lunch er heel karig afkomt. Zij was immers een van de weinigen die juist wel probeerde te 'bewijzen' dat ze de mol was, door terug te grijpen naar de opdracht in Argentinië. Pas daarna probeerden de anderen ook iets! Ik weet wel dat het niet de beste aanwijzing naar Kim de mol is, maar het is voor mij toch belangrijk!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #561 Gepost op: 22-03-2010, 14:43:46 »
Mooi en goed overzicht, Rat! Alleen vind ik dat de lunch er heel karig afkomt. Zij was immers een van de weinigen die juist wel probeerde te 'bewijzen' dat ze de mol was, door terug te grijpen naar de opdracht in Argentinië. Pas daarna probeerden de anderen ook iets! Ik weet wel dat het niet de beste aanwijzing naar Kim de mol is, maar het is voor mij toch belangrijk!
Ik weet niet zo goed wat ik met die opdracht aan moet, omdat mij niet helemaal duidelijk is wat Kim's plan is tijdens de opdracht. Ik denk zelf dat ze uiteindelijk niet heel erg mollig doet, omdat ze bang is ontmaskerd te worden door haar mede-kandidaten. Wat precies het nut is van de Bali/Patagonië/Argentinië wordt bij mij niet echt duidelijk.
Er vanuit gaande dat haar mol tactiek is om als 'hulpmol' gezien te worden, hoe zou ze zich dan moeten gedragen tijdens deze opdracht? Ik kom er niet uit en ben erg benieuwd naar de uitleg komende aflevering. Maar het zou mij niks verbazen als Kim er zelf ook moeite mee had.

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #562 Gepost op: 22-03-2010, 15:15:38 »
Zou het kunnen dat Kim (de mol) de enige is die tijdens het diner een kandidaat speelt ipv een mol? De rest van de kandidaten probeert als mol aangewezen te worden maar Kim speelt een kandidaat-rol (Ze doet alsof ze een opdracht heeft zoals de opdracht van Peggy in Argentinië.)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #563 Gepost op: 22-03-2010, 15:19:16 »
Maar waarom zou ze dat doen? Omdat er anders 3000 euro uit de pot zou gaan? Hier zit een verschil van 6000 euro, de mol zou gek zijn als ze niet probeerde die op haar naam te schrijven.
The British are not impressed.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #564 Gepost op: 22-03-2010, 16:26:56 »
Tja, het is en blijft een hele lastige opdracht om te doorgronden. Hopelijk komen ze er donderdag op terug!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bigmole

• Forumlid
« Reactie #565 Gepost op: 22-03-2010, 16:44:24 »
Aflevering 1, 00min 11sec
Kim zou kunnen zeggen: Bedoeld u déze hanger?  ;D

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #566 Gepost op: 22-03-2010, 16:47:12 »
argenTIENie
Stelletje molloten...

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #567 Gepost op: 22-03-2010, 16:47:53 »
argenTIENie

Ja dat is al 5 keer genoemd door Pharos. ::rofl::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bigmole

• Forumlid
« Reactie #568 Gepost op: 22-03-2010, 16:49:56 »

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #569 Gepost op: 22-03-2010, 16:52:18 »
Ja dat is al 5 keer genoemd door Pharos. ::rofl::

Dat lijkt me wel onderdeel van de 10-hint maar toch niet DE manier waarop de mol zich bekend maakt in aflevering 3? Dan zou je kunnen zeggen: "de mol maakt zich in elke aflevering bekend" want in elke aflevering zit wel een verwijzing naar de 10.  ???

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #570 Gepost op: 22-03-2010, 17:54:25 »
@bigmole... geweldig gevonden!! Dat is het shot van de kokervisie :)!!! Jammer dat het niet precies @ 00:10 is ;) [ben zelf niet zo van de handgebaren hints, maar het kan een M van mol zijn wat ze uitbeeld aangezien de rest van de kandidaten geen handen in beeld heeft...]

Ja, dmv demoltien... :$!! Excuus voor die 5x :$:$:$

Maargoed, in dit ben ik zeer zeker niet objectief meer. Overal zie ik inmiddels kruisjes en tienen... En mevrouw zegt overbodig vaak "plus"... :)

Nog eentje dan, excuses voor diegene die hier gek van worden...

In een molmailinterview zegt Erik dat hij, wanneer die tien molkandidaten op de foto ziet staan, de mol er in 1 keer uit kan halen... Bij wie zien we een ketting? [ook op andere groepsfoto's zichtbaar]  Keer -> maal -> X
En legt hij de nadruk op "tien" en geeft hij een knipoog voor "in 1x", of zie ik spoken inmiddels ;)

Filmpje 00:11 -> foto kim van bigmole @ 00:11 aflevering 1... -> toeval waarschijnlijk... doet iig niet zoveel terzake ;) Gaat om bovenstaande...

Edit:
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo
« Laatst bewerkt op: 22-03-2010, 19:20:28 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #571 Gepost op: 22-03-2010, 19:11:23 »
'Als u dat stukje van Erik, van dat ie zei dat ie de mol zag enzo, op youtube zette, zag u dat het 11 seconden duurt. In aflevering 1, op 0 minuut 11 seconde zie je Kim. Daaruit kon je leiden dat Kim de mol is.'

Dat klinkt vaag. ::schaam::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #572 Gepost op: 22-03-2010, 19:40:59 »
Aflevering 1 brugpeilers ging om windrichtingen -> kompas

Passage moldagboek aflevering 1: "Ik heb goed om me heen gekeken naar oost, zuid, west en noord en heb al heel wat conclusies getrokken."

Aflevering 6 foto expositie -> slinger van Foucault; is een zeer groot uitgevoerde slinger. Doordat het vlak waarin de slinger beweegt dezelfde stand in de ruimte behoudt, kan hij gebruikt worden om de draaiing van de aarde aan te tonen. -> kompas

De tangram van Kim is ook een kruis, de eindvorm lijkt mij een kruis te worden, we zien het echter niet helemaal:

In een kompas is duidelijk een kruis te herkennen, dmv het verbinden van de windrichtingen.

« Laatst bewerkt op: 22-03-2010, 21:14:01 door Pharos »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #573 Gepost op: 22-03-2010, 19:47:16 »
Wat heeft die slinger daar dan mee te maken?

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #574 Gepost op: 22-03-2010, 19:51:15 »
De slinger is een Gyroscopisch kompas
http://www.technopolis.be/nl/watkunjedoen/indekijker/exhibits%20vd%20week/dekoppigekoffer.htm Heeft niets met hint te maken, maar puur uitleg voor molow :)! Het gaat dus dat afl 1 kompas is, slinger kompas is, kompas is kruis...

Aflevering 2 @ 17:00, waar kijkt Kim naar??

En bij de achtervolgingsopdracht moeten Sanne en Erik eerst door een poort door [splitsing wegen] waar een "x" op staat, daarna een weg in waar roleX staat [eerste envelop juwelier], Arjen en Kim zien Sanne en Erik weer -> prullebak met X in beeld, eindpunt veel "+" jes...

Maar zoals ik al zei ik zie die nu overal  :-X

« Laatst bewerkt op: 22-03-2010, 21:09:18 door Pharos »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #575 Gepost op: 22-03-2010, 20:30:32 »
Ja Pharos. Hoe meer je nu post, hoe minder ik er in ga geloven. ::rofl::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #576 Gepost op: 22-03-2010, 21:00:47 »
We zien alleen dat ze "6" krijgt bij de telescoopopdracht, ook wiskunde opdracht had een 6 [en een 8 en 10, 8 = maya -> mol, 10 = tiende seizoen enz enz]... Is zij de 6de BN mol van de 10 seizoenen? Hadden we dat moeten zien?

De achtergrond van WIDM.nl laat ook veel "X" en zien, op de pilaren maar ook als je naar de schaduw kijkt, deze schaduw lijkt wel gefotosoept:

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #577 Gepost op: 22-03-2010, 21:01:42 »
Dit worden ook wel een beetje non-hints Pharos! Ik denk dat als de kruisje-10-plusje hint de hint van het seizoen is, dat andere hints toch wel wat dieper gaan zitten.

Hij kreeg van de matrozen het koosnaampje ‘Metal Mike’.

Hmm Metal Mike is toch ook een DJ bij Kink FM?

Zou JVB dan toch de mol zijn?  ::rofl::
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #578 Gepost op: 22-03-2010, 21:02:50 »
Dit worden ook wel een beetje non-hints Pharos! Ik denk dat als de kruisje-10-plusje hint de hint van het seizoen is, dat andere hints toch wel wat dieper gaan zitten.

Hmm Metal Mike is toch ook een DJ bij Kink FM?

Zou JVB dan toch de mol zijn?  ::rofl::

Hahaha, dat is een quote van een site... zal het weghalen en de link erbij zetten... Want het gaat alleen om het kompas, dat het kompas terugkomt, een kruis ... Molow vroeg wat de slinger er mee te maken had, vandaar...
« Laatst bewerkt op: 22-03-2010, 21:14:59 door Pharos »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #579 Gepost op: 22-03-2010, 21:03:12 »
De tangram van Kim is ook een kruis, de eindvorm lijkt mij een kruis te worden, we zien het echter niet helemaal:

Kim heeft geen kruis tangram, meer een soort vooraanzicht van een schuur of platgeslagen kerk. Links en rechts onder zit nog een driehoekje.