Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195681 keer)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #580 Gepost op: 22-03-2010, 21:03:31 »
Ik ben erg benieuwd wat nu die ene fantastische hint gaat zijn die we ondanks al het gespeur over het hoofd zullen hebben gezien... ::vergroot::
Tell me what your telescope says

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #581 Gepost op: 22-03-2010, 21:05:33 »
Toch zit ik nog steeds te denken aan de opmerking dat de mol zichzelf bekend maakt in aflevering 3.
Het enige wat ik kan bedenken is dat Kim in de auto zichzelf heel duidelijk voorstelt aan de instructeur. "KIM" Maakt zij zichzelf daarmee bekend? Moeten we het zo opvatten?
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #582 Gepost op: 22-03-2010, 21:11:08 »
Toch zit ik nog steeds te denken aan de opmerking dat de mol zichzelf bekend maakt in aflevering 3.
Het enige wat ik kan bedenken is dat Kim in de auto zichzelf heel duidelijk voorstelt aan de instructeur. "KIM" Maakt zij zichzelf daarmee bekend? Moeten we het zo opvatten?

ja maar dat is wel heel erg vaag..
Ik denk eerder dat het een hint is die over drie afleveringen werd verspreidt.. En in Afl 3 dan het laatste deel bekend werd gemaakt.. Waardoor de mol dan in Aflevering 3 al bekend zou worden..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #583 Gepost op: 22-03-2010, 21:17:14 »
Het kan ook zijn dat wij te veel waarde hechten aan deze opmerking van PJH. Hij maakte de opmerking in bijzijn van de volledige groep, een paar dagen voor de Lunch opdracht. Het kan puur een verwijzing zijn naar die opdracht, zonder dat daar verder in hint aan hangt. PJH kon op het moment dat hij het zei niet weten of de mol ook daadwerkelijk zijn best zoe doen om zichzelf bekend te maken.

Het zou natuurlijk wel erg leuk zijn als de mol in aflevering 3 wel iets heeft gedaan, maar ik hou alvast rekening met een teleurstelling wat dit betreft.

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #584 Gepost op: 23-03-2010, 00:27:58 »
Het kan ook zijn dat wij te veel waarde hechten aan deze opmerking van PJH. Hij maakte de opmerking in bijzijn van de volledige groep, een paar dagen voor de Lunch opdracht. Het kan puur een verwijzing zijn naar die opdracht, zonder dat daar verder in hint aan hangt. PJH kon op het moment dat hij het zei niet weten of de mol ook daadwerkelijk zijn best zoe doen om zichzelf bekend te maken.

Het zou natuurlijk wel erg leuk zijn als de mol in aflevering 3 wel iets heeft gedaan, maar ik hou alvast rekening met een teleurstelling wat dit betreft.

Ik zit ook wel eens te denken dat het misschien de derde aflevering van achteren is? of lezen ze alleen achterstevoren in China ofzo? ik heb niet zo veel kennis van Aziatische landen  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #585 Gepost op: 23-03-2010, 01:03:10 »
IK ga helemaal met Rat mee .... was gewoon een aankondiging van de lunchopdracht waarin de mol wel moest proberen zich bekend te maken.

Probleem is dat je bij deze opdracht niets hebt aan voorkennis... de mol heeft het net zo moeilijk als de kandidaten.

Off-topic:
Persoonlijk vond ik Barbara subliem met : "ik ging maar proosten ..." en dan dat beeld van haar achter een wijnglas  ::rofl::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline pd27

• Forumlid
« Reactie #586 Gepost op: 23-03-2010, 09:38:31 »
Ik weet niet zo goed wat ik met die opdracht aan moet, omdat mij niet helemaal duidelijk is wat Kim's plan is tijdens de opdracht. Ik denk zelf dat ze uiteindelijk niet heel erg mollig doet, omdat ze bang is ontmaskerd te worden door haar mede-kandidaten. Wat precies het nut is van de Bali/Patagonië/Argentinië wordt bij mij niet echt duidelijk.
Er vanuit gaande dat haar mol tactiek is om als 'hulpmol' gezien te worden, hoe zou ze zich dan moeten gedragen tijdens deze opdracht? Ik kom er niet uit en ben erg benieuwd naar de uitleg komende aflevering. Maar het zou mij niks verbazen als Kim er zelf ook moeite mee had.

Als Kim de mol is weet ze dat deze opdracht eraan komt.
En het is een belangrijke opdracht want het gaat om 6000 euro.
Angela en Karel komen er speciaal voor over uit Nederland.
Dus men mag aannemen dat de makers deze opdracht goed
hebben doorgenomen met de mol.
En wat doet Kim om zich verdacht te maken.....helemaal niets!
Ze reageert hier als een kandidaat die de opdracht van tevoren niet wist.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #587 Gepost op: 23-03-2010, 09:42:30 »
Nogmaals over die foto-expositie.

Door PJ zijn woorden en het ontbreken van foto's/kaartjes/uitkomsten kunnen wij mi nooit bepalen wie de mol is dmv de foto's en/of beelden van de uitkomsten vd kandidaten. Ook ben ik er (bijna) van overtuigd dat ook de foto's, althans de uitkomsten die de kandidaten zelf zagen geen zicht op de mol gaven voor hen [aangezien Frits is verplaatst en/of de telescoopposities zijn gewisseld].

PJ:

"met de volgende opdracht is geen geld te verdienen
maar iets veel belangrijkers
beelden zeggen meer dan woorden toch
je bezoekt zo meteen een foto-expositie
denk goed na over de gedachte achter die expositie
als je die doorgrondt dan zul je de mol zien"

Ik denk dan ook echt dat de slinger, welke wij ook uitdrukkelijk in beeld zagen, met daaronder het kompas [->kruis zie vorige pagina] de "beelden" en "gedachte achter die expositie" zijn welke PJ bedoeld. Dus dat de telescopen niet zoveel ter zake deden in deze opdracht [wel voor iets anders, zie onder], des te meer de slinger en de afbeelding op de grond [welke ze, hoe hoger ze kwamen, goed konden bekijken maar niet deden]. En het kruis is niets anders als weer een verwijzing naar demoltien/ketting

Daarnaast lijkt veel te verwijzen naar de hofreis naar Edo, oa kokeropdracht [dejima/dutch slope/graf duurkoop]. Al deze dingen hebben een sterk verband met de hofreis, lees maar eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dejima
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrik_Godfried_Duurkoop

Bij de hofreis speelt het kompas een belangrijke rol, als gift aan de shogun. Ook telescopen en kijkers welke we zien bij de brugpijlers en de foto expositie spelen een grote rol. Sterker nog deze middelen kregen de kandidaten een paar keer, ook een gps = moderne vorm van kompas... Het was duidelijk dat Kim steeds de kijker wilde hebben op de boot [ze stuurde hierop aan en steeds haar hand uitsteken wanneer een andere kandidaat door de kijker kijkt], ook de gps had zij in handen... en bij de slinger zag zij arjen welke zij ook "in het vizier hield" [als enige juiste]:

http://www.uchiyama.nl/nghofreis.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hofreis_naar_Edo

N

W   +   O

Z

Edit: en wat had de kijker die Sanne had bij de strandletteropdracht te maken met de opdracht??
« Laatst bewerkt op: 23-03-2010, 11:44:41 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #588 Gepost op: 23-03-2010, 10:10:58 »
IK ga helemaal met Rat mee .... was gewoon een aankondiging van de lunchopdracht waarin de mol wel moest proberen zich bekend te maken.

Ja, ik ga ook met jullie mee. Dat zal het zijn! Bedankt voor de vervroegde ontnuchtering  ::jaja::

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #589 Gepost op: 23-03-2010, 13:45:08 »

Er valt aan deze opdracht weinig door te nemen. Het enige voordeel van de mol is dat die meer tijd heeft om iets te verzinnen om op te vallen. Of dat goed uitpakt is nog maar de vraag. En misschien is er een kandidaat die in die korte tijd iets verzint waar Angela en Karel meer aandacht aan besteden / opvallend vinden.

Verder probeerde Kim tenminste nog iets om op te vallen. Sanne houdt zich volledig stil (hoewel Angela dat toch opvalt, en Sanne verdenkt)
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #590 Gepost op: 23-03-2010, 15:03:38 »
Zij was volgens mij juist de eerste die iets probeerde! Buiten Kim was nauwelijks iemand wat aan het proberen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #591 Gepost op: 23-03-2010, 16:35:40 »
Dat het theepotje overdreven in beeld wordt gebracht evenals Kim haar liefde voor thee in aflevering 1 is overduidelijk.

PJ: "Kim, wat heb jij met een theepot?"

Vertaling voor thee, waar Kim zo'n band mee heeft, is:

De vertaling in het japans voor theepot is:

http://zhongwen.com/d/175/x249.htm

zoekplaatje, hoeveel kruizen/plusjes zien jullie ivm de ketting van Kim en haar uitspraken...?
« Laatst bewerkt op: 23-03-2010, 16:50:07 door Pharos »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #592 Gepost op: 23-03-2010, 16:39:13 »
5.  ::tandpastasmiley::

Wat win ik? :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #593 Gepost op: 23-03-2010, 18:31:17 »
http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-218557

00:45  "PLUS"

ook:

"Vrijstelling is goud waard"

"Ketting"
« Laatst bewerkt op: 23-03-2010, 19:04:44 door Pharos »

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #594 Gepost op: 23-03-2010, 19:05:50 »

ook:

"Vrijstelling is goud waard"

"Ketting"

Dit ontkracht alleen maar je theorieen dat het noemen van die woorden wijst naar Kim als mol. Blijkbaar zijn het woorden die mensen vaker zeggen, dus ook Frits.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #595 Gepost op: 23-03-2010, 19:26:12 »
We zullen zien, mi is dat interviewtje een hint...  ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 23-03-2010, 20:28:20 door Pharos »

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #596 Gepost op: 23-03-2010, 23:13:36 »
Ik heb net afl. 5 nog eens gekeken.
Echt een super-aflevering met die trap met 1000 treden en de wilde rivier.
Arjens "wie gaat ermee sjoelen" is echt onbetaalbaar  ::rofl::

Maar even on-topic:
Als Kim de mol is (en dat denken we allemaal), hoe kan Arjen dan een groen scherm hebben gekregen aan het einde van deze aflevering?

- Arjen zat op Erik
- Frits op Kim en Sanne
- Erik op Kim
- Sanne op Kim + vijf jokers
- Kim op Sanne en Arjen

Als Kim nu de mol is, hoe kan Arjen dan een groen scherm hebben gekregen? Heeft hij toch nog een deel op Kim ingezet en Frits net te veel op Sanne ??? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Of is er nog een andere verklaring mogelijk?

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #597 Gepost op: 23-03-2010, 23:16:59 »

Wow, wat goed gezien.  ::ok::
Ik kan me alleen niet voorstellen dat de 2+2-1 hint op dit filmpje slaat, omdat ie dan rijkelijk laat is.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #598 Gepost op: 23-03-2010, 23:17:24 »

Maar even on-topic:
Als Kim de mol is (en dat denken we allemaal), hoe kan Arjen dan een groen scherm hebben gekregen aan het einde van deze aflevering?

- Arjen zat op Erik
- Frits op Kim en Sanne
- Erik op Kim
- Kim op Sanne en Arjen

Als Kim nu de mol is, hoe kan Arjen dan een groen scherm hebben gekregen? Heeft hij toch nog een deel op Kim ingezet en Frits net te veel op Sanne ??? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. Of is er nog een andere verklaring mogelijk?

waarschijnlijk had iedereen groen gekregen, in 2005 zou Yvon er de eerste keer ook uit gaan, ze moest als enige nog en krijg toen een cijfer in beeld
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #599 Gepost op: 23-03-2010, 23:33:58 »

Maar even on-topic:

- Arjen zat op Erik
- Frits op Kim en Sanne
- Erik op Kim
- Kim op Sanne en Arjen

Is dat niet aflevering 6, of ben ik nu in de war?

Ik heb hier ooit een theorie gepost, dat de mol deze test het slechtst gemaakt heeft. De hele executie was dus eigenlijk een farce. Iedereen zou door naar Tokyo. Niemand heeft een rood scherm gehad. Ik ben in de theorie gaan geloven, nog voor Arjen er uitvloog, o.a. vanwege de muziekale hint "losing my favorite game".

---
Een overzicht met speculatie van aflevering 5 tot 9 gaat er waarschijnlijk niet meer komen. Ik ben vandaag nog maar net thuis, en verwacht niet dat ik morgen in de gelegenheid ben om alle 5 afleveringen weer bij langs te gaan.