Auteur Topic: [Kandidaat] KIM is de Mol !!!  (gelezen 195701 keer)

Offline Celeone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] KIM
« Reactie #600 Gepost op: 24-03-2010, 09:37:40 »
Als iedereen sowieso door was gegaan en/of de Mol de test expres het slechtst heeft gemaakt, dan is dat wel flink lullig voor Arjen, want met een groen scherm denkt hij natuurlijk goed te zitten. Als dat allemaal opgezet spel is, dan hebben ze hem dus wel soort van misleid en dat zou ik eigenlijk vrij oneerlijk vinden. Ja, anders was hij er misschien al uitgegaan, maar toch, het is iemand wel een luur voor de ogen draaien.

We zullen het zien, ik zei vanaf aflevering 1 al dat ik Kim echt niet als Mol te willen omdat ze in mijn ogen veel te opzichtig deed maar het ziet er sterk naar uit dat ze het toch is. Ik hoop nog steeds hard op Sanne, niet eens omdat ik haar vanaf het eerste moment als Mol had, maar omdat ik Kim gewoon liever niet als Mol heb. Tja.

Offline Jane

• Forumlid
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
« Reactie #601 Gepost op: 24-03-2010, 10:35:00 »
We zullen het zien, ik zei vanaf aflevering 1 al dat ik Kim echt niet als Mol te willen omdat ze in mijn ogen veel te opzichtig deed maar het ziet er sterk naar uit dat ze het toch is. Ik hoop nog steeds hard op Sanne, niet eens omdat ik haar vanaf het eerste moment als Mol had, maar omdat ik Kim gewoon liever niet als Mol heb. Tja.

Heb dat ook een beetje. Bijna ieder jaar erger ik me eigenlijk vanaf het begin af aan al aan het karakter van de persoon die uiteindelijk de mol was. Achteraf bleek het meeste (gelukkig) gespeeld, maar dit jaar had ik als start-theorie dat een van de kandidaten die echt raar deed de mol moest zijn. Na afl. 1 was voor mij duidelijk dat het Kim of Sanne moest zijn. Een vruchtbare theorie dus. Helaas voor mij zitten ze er allebei nog steeds in  ;D (net als vorig jaar trouwens, toen ik halverwege begon met deze theorie)

Ik hoop voor volgend jaar stiekem eigenlijk wel weer op een George. 'Zo fanatiek, die kan de mol niet zijn' ::jaja::
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #602 Gepost op: 24-03-2010, 10:51:37 »
Als iedereen sowieso door was gegaan en/of de Mol de test expres het slechtst heeft gemaakt, dan is dat wel flink lullig voor Arjen, want met een groen scherm denkt hij natuurlijk goed te zitten. Als dat allemaal opgezet spel is, dan hebben ze hem dus wel soort van misleid en dat zou ik eigenlijk vrij oneerlijk vinden. Ja, anders was hij er misschien al uitgegaan, maar toch, het is iemand wel een luur voor de ogen draaien.

Ik heb dat ook. Ik vind Kim niet zo leuk, ze acteert mij te veel. Je ziet haar al haar woorden overwegen. Bijvoorbeeld de verontwaardiging die ze in de biecht neerzet als Sanne de vijf jokers heeft gepakt op de top van de berg: "ik ben tot nu toe al-tijd voor het geld gegaan" ( :\'(). (Wat onzin is want ze heeft nog bijzonder weinig ingebracht, maar dat terzijde.  :-X)

Daarom hoop ik nog steeds stiekem een beetje op deze theorie: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=35867.msg1065639#msg1065639 ook al geloof ik er zelf niet zo heel erg in... :P

(wat hier wel voor zou pleiten is dat bij de trap met 1000 treden Kim zegt: "okee, ik vind het goed om dan hier achter te blijven, als Sanne dan degene is die naar de top gaat en niet Arjen". Een mooie hulpmol-actie toch?  8)

Offline Jane

• Forumlid
« Reactie #603 Gepost op: 24-03-2010, 11:12:34 »
Loop al dagen te denken over de letter T, waar Kim toch de hele tijd naar refereert. Misschien heb ik wat (als het hier ten minste niet al ergens staat).

volgens wiki is de letter T afgeleid van een 'eenvoudig' kruis, zeg maar een plusje... Waar heb ik dat eerder gelezen  ;)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #604 Gepost op: 24-03-2010, 11:14:33 »
Gezien de locatie, en de tekst denk ik dat Frits zijn interview in de molmail in Nederland is opgenomen. 

Althans dit filmpje is niet in Japan opgenomen, dus [veel] later gemonteerd danwel in scene gezet, gezien de fietsers [europees uiterlijk], bebouwing [ziet er niet japans uit] en zijn kapsel... Het woord "ketting" valt op, want waarom niet bosopdracht of vrijstellingspel oid... De "plus" is ook overbodig, en ... is goud waard horen we ook iets te vaak mi...

Daarom denk ik dus dat het wel degelijk met Kim haar ketting en gedoe te maken heeft Tsubasa :)

En geweldig over die T... T is afgeleide van kruis, wat ook weer haar liefhebberij van thee verklaart. Ook is dat weer een kruis in kanji... kan het nog meer obvious ;)

Haar meteens worden mTHEEn [zegt ze vaak], dictee is dTHEE [examenopdracht] en zo zijn er nog meer voorbeelden [zie dit topic]. Heel goed gevonden Jane :)

http://en.wikipedia.org/wiki/T

Vandaar haar voorliefde voor Thee? Vandaar dat ze een opdracht doet in een Theekamer? Vandaar de opmerking "Het genieten van een tuin"? Vandaar de versprekingen met "Thee", "plus" en "tien"? Vandaar de ketting? Vandaar demoltien? Vandaar al die tienen, kruisen en plussen in tweets?

HELP IK WORD GEK!

Edit: "momenTHEEl" zo rond 11:20 aflevering 8 en vaker

Ik heb een collega met Gronings accent, maar dit is wel erg overdreven van Kim...
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 15:32:04 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #605 Gepost op: 24-03-2010, 11:21:09 »
Het is zeker niet in Japan opgeneomen, gezien de auto's die voorbij rijden...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #606 Gepost op: 24-03-2010, 15:10:21 »
Het is zeker niet in Japan opgeneomen, gezien de auto's die voorbij rijden...

Het is in het AKN-gebouw opgenomen waar straks de molfandag is! ::boogie::

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #607 Gepost op: 24-03-2010, 15:37:43 »
Dankje voor de info Heinz, dus het lijkt mij echt in scene gezet...

Aanvulling opdat Kim, plus/tien zegt in (bijna) elke aflevering [overzicht op pagina 29, bovenaan]:

Aflevering 9, Strand [9:45]:

"TIEN namen" [nadruk op tien wederom]

Ps. zowel de vlag van Tokio, als het wapen van Velsen, als het wapen van Lisse, hebben een "X" ;)!! Goed, bij Lisse moet je ietwat fantaseren :P [Daedalus merkt op dat de rode sleutelhanger van Hind tussen de witte hangers mogelijk een verwijzing is naar de Japanse vlag: wit met een rode stip in het midden. Dat het de sleutel van Hind is die (afgezonderd) in het midden ligt zou een woordspeling kunnen zijn als in: "let op, er komt een hint die te maken heeft met het afzonderen van een kandidaat", of anders: "er komt een hint die te maken heeft met vlaggen. widm.net]

« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 16:58:29 door Pharos »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #608 Gepost op: 24-03-2010, 16:22:12 »
http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-212099

PJ zegt aan het einde:

"In de derde aflevering klinkt een echo uit het verleden terug, uit een van de mooiste opdrachten ooit. En het is geen zachte echo, het is een kei harde echo"

Ik heb al [geloof dat dit de 7de] een paar keer aangegeven dat het Argentinie wat Kim zegt imo de hint is van dat de mol zichzelf laat zien [igv demoltien ed]. Want wat hoor je in de echo van Argentinie, wat Kim dus overdreven vaak zegt?

En wanneer je de achtergrondafbeelding van de nl site download en opent in kladblok zie je dus [wel zoekfunctie gebruiken]:

en geen frits/sanne/manuel/loretta/tim/erik/hind/barbara/arjen/pieter jan/anton
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 17:00:46 door Pharos »

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #609 Gepost op: 24-03-2010, 17:11:36 »
Over de katjes die we vaak hebben gezien:

De Maneki Neko (招き猫?, Letterlijk "wenkende kat", ook wel bekend als Lucky Cat, Geld kat, of Fortune Cat) is een veel voorkomende Japanse beeldhouwkunst, vaak gemaakt van keramiek, die wordt verondersteld om geluk te brengen aan de eigenaar .

Maneki Neko hebben meestal een soort van decoratie rond hun nek.

Maneki Neko are sometimes depicted holding a coin; usually a gold  coin called a koban, used during the Edo period in Japan. A koban was worth one ryō, another early Japanese monetary unit, though the koban most Maneki Neko hold is indicated to be worth ten  million ryō (千万両)
http://en.wikipedia.org/wiki/Maneki_Neko

Het katje in aflevering 2 heeft inderdaad een decoratie rond zijn nek [net als Kim :)]
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 17:22:43 door Pharos »

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #610 Gepost op: 24-03-2010, 19:30:38 »
http://www.avro.nl/Pages/player.aspx?maid=tcm:8-212099
....

En

En wanneer je de achtergrondafbeelding van de nl site download en opent in kladblok zie je dus [wel zoekfunctie gebruiken]:

en geen frits/sanne/manuel/loretta/tim/erik/hind/barbara/arjen/pieter jan/anton

Ik zie het al voor me hoe ze dit donderdag in de aflevering gaan zeggen:
En de tip van het jaar is...
Het kladblok bestand van de achtergrondafbeelding van de nl-site!!

Stelletje molloten...

Offline pd27

• Forumlid
« Reactie #611 Gepost op: 24-03-2010, 19:57:27 »
Die hele theorie van 10 X + ketting is natuurlijk de ultieme wraak van de
makers van "Wie is de mol",na de ontmaskering van Inge, hier op dit forum.
Ze hebben zelfs een undercover ingezet om de Mollooten op dit valse spoor te zetten.
Hoogtepunt voor de makers was natuuurlijk Heinz die in DWDD deze theorie
op zeer overtuigende wijze verdedigde.
Maar toch zag ik ook twijfel bij Heinz, want een super-Molloot weet natuurlijk
dat dit een paradox theorie kan zijn (hoe meer aanwijzingen je vindt die de theorie
lijken te bevestigen, hoe meer je moet gaan twijfelen aan de juistheid ervan).

Om in voetbaltermen te spreken:

De Mollooten openen de score met een schitterend doelpunt (Inge) en denken daarna
de 2-0 gescoord te hebben (tien x + ketting), maar helaas het is een eigen doelpunt,
zodat de stand nu weer gelijk is.

Of deze wedstrijd nog verder gaat is afwachten, ik kan me voorstellen dat het voor
de makers, na dit grote succes, moeilijk zal zijn om nog verder te gaan met een volgend seizoen.
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 23:22:12 door pd27 »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #612 Gepost op: 24-03-2010, 20:34:36 »
Die hele theorie van 10 X + ketting is natuurlijk de ultieme wraak van de
makers van "Wie is de mol",na de ontmaskering van Inge, hier op dit forum.
Ze hebben zelfs een undercover ingezet om de Mollooten op dit valse spoor te zetten.
Hoogtepunt voor de makers was natuuurlijk Heinz die in DWDD deze theorie
op zeer overtuigende wijze verdedigde.
Maar toch zag ik ook twijfel bij Heinz, want een super-Molloot weet natuurlijk
dat dit een paradox theorie kan zijn (hoe meer aanwijzingen je vindt die de theorie
lijken te bevestigen, hoe meer je moet gaan twijfelen aan de juistheid ervan).

Om in voetbaltermen te spreken:

De Mollooten openen de score met een schitterend doelpunt (Inge) en denken dan
de 2-0 gescoord te hebben, maar helaas het is een eigen doelpunt, zodat de stand
nu weer gelijk is.

Of deze wedstrijd nog verder gaat is afwachten, ik kan me voorstellen dat het voor
de makers, na dit grote succes, moeilijk zal zijn om nog verder te gaan met een volgend seizoen.

Ik snap er geen mol van. ::ohno::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #613 Gepost op: 24-03-2010, 20:49:05 »
Het kladblok bestand van de achtergrondafbeelding van de nl-site!!

Ik beschouw het als zeer typerend voor een ware molloot om dit ook daadwerkelijk te checken.

Offline Jane

• Forumlid
« Reactie #614 Gepost op: 24-03-2010, 22:38:36 »
Ik zou het wel helemaal geweldig vinden als volgend jaar de serie letterlijk overvol zou zitten met 'valse' hints.
Vogelgeluidjes, kliks in de test achter elkaar zetten, getallen coderen en decoderen, NATO-alfabet-codes en al die ingewikkelde, typisch mollotige speurtochten eindigen in:

GEENCLUE

::rofl::

Excuses voor dit offtopic bericht

Offline pd27

• Forumlid
« Reactie #615 Gepost op: 24-03-2010, 23:45:43 »
Ik snap er geen mol van. ::ohno::

Hoeft ook niet, is eigenlijk ook meer ironisch bedoelt  ;)

Maar wat die 10 x + ketting theorie betreft: Its To Good To Be True  ;D

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #616 Gepost op: 24-03-2010, 23:55:19 »
Ik heb een nog niet eerder argument voor Kim als mol gevonden in aflevering 7:
Kim kiest de lege koffer en mag daarom samen met een andere kandidaat voor een vrijspelling spelen (in het achtervolgingspel). Ze kiest dan voor Arjen. Dat is een logische keuze voor de mol want Arjen is de enige kandidaat die niet op haar als mol zit. Je wilt als mol natuurlijk liever iemand aan een vrijstelling helpen die op de verkeerde mol zit dan iemand die op jou als mol zit.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #617 Gepost op: 25-03-2010, 09:16:49 »
Ik heb een nog niet eerder argument voor Kim als mol gevonden in aflevering 7:
Kim kiest de lege koffer en mag daarom samen met een andere kandidaat voor een vrijspelling spelen (in het achtervolgingspel). Ze kiest dan voor Arjen. Dat is een logische keuze voor de mol want Arjen is de enige kandidaat die niet op haar als mol zit. Je wilt als mol natuurlijk liever iemand aan een vrijstelling helpen die op de verkeerde mol zit dan iemand die op jou als mol zit.
dan kan je beter zoeken want deze staat hier al weken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline C.H.A.R.L.E.Y.

• Forumlid
« Reactie #618 Gepost op: 25-03-2010, 09:22:15 »
dan kan je beter zoeken want deze staat hier al weken

hohoho, adem in adem uit!
Stelletje molloten...

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #619 Gepost op: 25-03-2010, 09:23:35 »
Het volgende doet zich voor bij de ninja opdracht:

Kim wordt "getikt" door een moguraninja, we zien de locatie [-> op een open veld bij een soort "dijk"] en de ninja bindt haar "vast" [maw legt een touwtje over haar hand].

We zien en horen portocontact tussen Frits en Kim met wat ze nu moeten doen, dan zien we een shot van Kim dat ze ineens bij bosjes staat? Dit bevestigd mijn vermoeden dat zij degene is die het geld onder de lampionnen vandaan haalt, want Frits vindt lege lampionnen...?

Want nadat ze is "vastgebonden" verplaatst ze zich, zie onderste foto's en zelf vanaf ongeveer 36ste minuut. Onderste plaatjes zie je dat Kim duidelijk bij de bosjes staat, en ze is gevangen onder de rode pijl. Later zie je haar weer op een open veld staan...?

We zien haar daarna dus ook bij een [brandende] lampion, weer op het open veld. Heb de foto opgelicht, hopelijk iets duidelijker zichtbaar. Je kan aan het haar zien dat het Frits niet is, ook zien we hiervoor een shot van Frits in het bos... Steelt zij hier het geld zodat Frits niets vindt, en attendeerd ze hem daarna dat de lampion aan is?:

In mijn ogen dus de molactie van deze opdracht, tezamen met het doodschieten van Sanne en het wegmaken van de eerste 1000 euro [waren het wel 1000; er wordt 3050 verdient maar ook sommige lampionnen zijn dus "leeg" terwijl er 5000 te verdienen was. Is het net zo'n actie als in de kano's?].

De "YO" van Kim op 33:43 kan natuurlijk ook zo opgevat worden als Dennis deed...
« Laatst bewerkt op: 25-03-2010, 10:00:20 door Pharos »