Auteur Topic: [Kandidaat] SANNE is de Verliezer  (gelezen 137600 keer)

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] SANNE
« Reactie #220 Gepost op: 22-01-2010, 00:16:25 »
Vooralsnog houd ik het nog even op Sanne als mol. En niet vanuit een tunnelvisie.

Ik zal het uitleggen. Jelsit zegt: Barbara heeft oortjes. Goed, kan, moet ik nog terugzien. Maar als het zo is, wat kan ze ermee? Kan ze op het laatst worden bijgestuurd door de productie?

De topito's werden aangegeven door 4 kandidaten, waaronder Sanne. Kim, Arjen, Sanne en wie was die vierde (doet er niet toe).

Manuel moest er door ziekte uit. Jammer, dat gun je niemand in dit spel.

Ik stel dus: mijn theorie klopt nog steeds. Sanne zit naast de afvaller, en weer rechtsvoor. Dat Barbara uiteindelijk niet weg hoefde, is te ''danken'' aan Manuel. Ik stel dat Barbara een rood topitokwart had gekregen van Sanne, wanneer Manuel niet eruit was gegaan.

Denk dat het het groepje in het begin van de serie meteen enorm had gekortwiekt, wanneer er na Manuel nog iemand weg moest. Dat is voor het spelverloop verderop niet leuk, denk ik.

Klinkt het ergens naar?
als sanne de mol was had ze barbara juist groen gegeven, ook als manuel afviel, ze gaat toch geen geld voor de pot verdienen dan ::vergroot::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline annebeth

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
« Reactie #221 Gepost op: 22-01-2010, 00:16:43 »
Op zich wel :)
Al heb ik als kanttekening nog het volgende: het is heel opvallend dat Sanne steeds naast de bijna afvaller zit, maar als ik het goed herinner zit de volgende afvaller steeds aan de andere kant van de afvaller (Tim naast Loretta, daarna Barbara naast Tim) en ik denk dat daardoor de opstel steeds logischerwijs zo verschoof dat het eigenlijk toeval is dat Sanne steeds naast de afvaller zat.

Maar je weet het nooit natuurlijk :)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #222 Gepost op: 22-01-2010, 00:18:39 »
Die tranen aan tafel zijn niet nep, onmogelijk. Of ze kan écht heel erg goed acteren.
Maar ze zat wel weer naast de afvaller, en ze doet wel erg moeilijk met het kaartlezen. Nu staan vrouwen daar soort van bekend om, maar het zegt wel weer iets over haar molpotentie.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 00:20:32 door Lautjuh »

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 22-01-2010, 00:20:18 »
Ik stel dat Barbara een rood topitokwart had gekregen van Sanne, wanneer Manuel niet eruit was gegaan.

Denk dat het het groepje in het begin van de serie meteen enorm had gekortwiekt, wanneer er na Manuel nog iemand weg moest. Dat is voor het spelverloop verderop niet leuk, denk ik.

Dan stel ik dat ze dat laatste stukje met Barbara erin hebben gedaan omdat ze wisten dat Manuel eruit was. Idd, het groepje wordt dan wel heel klein ineens.
Dus die rol van Sanne als rood-topitokwartgever (  :D )lijkt me onwaarschijnlijk. Bovendien, dan zou de productie hun mol dus ineens verplíchten geld ín de pot te brengen. Beetje vreemd, vind je ook niet?  ::)
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #224 Gepost op: 22-01-2010, 00:30:33 »
Ja, die wenkbrauw viel wel op, maar was dat niet juist een teken dat ze liegt?
Dat is wat ze zei ja, maar als ze liegt, is ze wellicht onderbewust angstig dat haar leugen wordt doorzien en door die stress springt de wenkbrauw omhoog.
Een actrice liegt natuurlijk altijd als ze aan het werk is, zou wel heel onhandig zijn als Annie MG constant met haar wenkbrauw zit te wenken. Toch gebeurt dat niet, en waarom niet, omdat de stress van echt liegen niet aanwezig is. En daarom is haar wenkbrauw zo beweeglijk en dus schiet hij ook uit het lood als ze zenuwachtig is.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #225 Gepost op: 22-01-2010, 00:35:22 »
Nee, gaat nu even niet om het geld, denk ik. Het gaat om het verdere spelverloop. Uitgaande van het gegeven dat alle opdrachten reeds uitgewerkt zijn, ''past'' een te klein aantal in mijn visie niet in bepaalde spellen.

Ik realiseer me dat er na het derde groene kwart, en misschien een rood, nog twee kansen op een complete groene topito kwamen.

Wat was de voorwaarde? De groene topito moest compleet zijn?

Dan klopt dit deel van de theorie niet.

Maar het blijft opmerkelijk dat Barbara degene was die naast Sanne zat...........

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 22-01-2010, 00:36:49 »
Dat is wat ze zei ja, maar als ze liegt, is ze wellicht onderbewust angstig dat haar leugen wordt doorzien en door die stress springt de wenkbrauw omhoog.
Een actrice liegt natuurlijk altijd als ze aan het werk is, zou wel heel onhandig zijn als Annie MG constant met haar wenkbrauw zit te wenken. Toch gebeurt dat niet, en waarom niet, omdat de stress van echt liegen niet aanwezig is. En daarom is haar wenkbrauw zo beweeglijk en dus schiet hij ook uit het lood als ze zenuwachtig is.

Nou, heb je stuk 3 gelezen maar ik snap wat je bedoelt.  ::zweet::
Maar dan wil je zeggen dat ze dit spel voelt als werk en daarom de wenkbrauw niet toepasbaar is in alle afleveringen?
Maar ze heeft niet gezegd dat ze wenkt als ze zenuwachtig is. Dan zou ze misschien ook wel steeds zitten te wenken tijdens de auto opdracht.

Bij nader inzien is het wel raar dat je als mol gaat vertellen hoe je kan zien dat je liegt... maar dat is misschien weer een mol-misleiding.  ??? Moeilijk dit.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 22-01-2010, 00:37:46 »
Die tranen aan tafel zijn niet nep, onmogelijk. Of ze kan écht heel erg goed acteren.
Maar ze zat wel weer naast de afvaller, en ze doet wel erg moeilijk met het kaartlezen. Nu staan vrouwen daar soort van bekend om, maar het zegt wel weer iets over haar molpotentie.
En óf die nep waren, daar hoef je geen actrice voor te zijn. Elke meid weet dat.

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 22-01-2010, 00:40:02 »
Dan klopt dit deel van de theorie niet.

Huh? Welke theorie? Welk deel?

Dat van die kwarten vroeg ik mij ook af, maar ik denk dat zodra Barb een rode had gekregen het spel over was.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #229 Gepost op: 22-01-2010, 00:45:33 »
Maar dan wil je zeggen dat ze dit spel voelt als werk en daarom de wenkbrauw niet toepasbaar is in alle afleveringen?
Maar ze heeft niet gezegd dat ze wenkt als ze zenuwachtig is. Dan zou ze misschien ook wel steeds zitten te wenken tijdens de auto opdracht.
Nee, ze ziet dit juist niet als werk en daarom ging die wenkbrauw juist zo tekeer :P
Nee, dat heeft ze niet gezegd, omdat blijkbaar niemand dat ooit tegen haar heeft gezegd: "je wenkbrauw trilt." Terwijl wel vaak tegen haar is gezegd: "ja, ik weet dat je liegt, want je trekt je wenkbrauw op." Dus zij denkt dat het zich alleen voordoet als ze liegt, terwijl de onderliggende stress, wat als ze er achter komen dat ik lieg, of wat als dat scherm nu rood wordt, de ware reden is van haar wenkbrauwprobleem.
In situaties van stress trekt de wenkbrauw. En dat kan dus bij liegen zijn, of als ze in een situatie zit zoals vanavond bij widm.
The British are not impressed.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #230 Gepost op: 22-01-2010, 00:49:47 »
als sanne de mol was had ze barbara juist groen gegeven, ook als manuel afviel, ze gaat toch geen geld voor de pot verdienen dan ::vergroot::
In dat geval was Manuel degene geweest die op de plek van Barbara stond, en dan HAD ie inderdaad rood gekregen.

Maar er waren nog twee kandidaten die de topito compleet konden maken, ze zagen immers de eerste drie groene kwarten liggen, en konden ter plekke kijken wat ze moesten doen.

Ik vind het trouwens gek om mijn hele bericht te ''quoten'', zo weet ik dus niet op welk deel van mijn bericht je reageert. Quoten is niet het kopieren van het hele bericht, maar delen uit de tekst naar voren halen.........

Offline de_mol

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 22-01-2010, 01:07:59 »
In dat geval was Manuel degene geweest die op de plek van Barbara stond, en dan HAD ie inderdaad rood gekregen.

Hoezo had Manuel dan wel rood gekregen? Waaruit maak je dat op? En ik denk nog steeds dat ze dat laatste er in hebben gedaan om de afvaller te redden aangezien Manuel er ook al uit was.

Maar er waren nog twee kandidaten die de topito compleet konden maken, ze zagen immers de eerste drie groene kwarten liggen, en konden ter plekke kijken wat ze moesten doen.

Ja, en? Wat is nu je punt?

Offline Moni

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 22-01-2010, 01:58:43 »
Het valt me op dat velen hier de tranen van Sanne als zoete koek slikken, maar kom op zeg, het is een spel en dan ga je toch niet zitten huilen, omdat er iemand is afgevallen die je toevallig ook nog hebt genept door 'm een joker te onthouden. Als je als speler meedoet in "Wie is de Mol" dan ben je juist blij met iedere afvaller volgens mij.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #233 Gepost op: 22-01-2010, 02:16:56 »
Het valt me op dat velen hier de tranen van Sanne als zoete koek slikken, maar kom op zeg, het is een spel en dan ga je toch niet zitten huilen, omdat er iemand is afgevallen die je toevallig ook nog hebt genept door 'm een joker te onthouden. Als je als speler meedoet in "Wie is de Mol" dan ben je juist blij met iedere afvaller volgens mij.

De continue gekte van "Wie is de Mol?", in een totaal vreemde omgeving, vreemde mensen, niemand kunnen vertrouwen, razend tempo van indrukwekkende opdrachten, alle controle uit handen geven, de stress van er elk moment uit kunnen liggen (of in het geval van de Mol de zware taak die op je schouders rust), dat gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten. Dus ik kan het me zeer goed voorstellen dat je het als kandidaat of Mol soms lastig hebt, helemaal als er een kandidaat afvalt waarmee je het goed kon vinden en je ook nog eens het idee hebt dat je medeschuldig bent aan zijn vertrek.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 09:43:26 door Heinz »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #234 Gepost op: 22-01-2010, 06:08:41 »
Hoezo had Manuel dan wel rood gekregen? Waaruit maak je dat op? En ik denk nog steeds dat ze dat laatste er in hebben gedaan om de afvaller te redden aangezien Manuel er ook al uit was.

Ja, en? Wat is nu je punt?
heb ik al twee keer aangegeven, je zegt het zelf: dit was een reserve-actie. Ik geef aan: vanuit mijn redenering dat Sanne de mol is: kon ze twee dingen doen: Manuel was er al uit, en ze had ook Barbara naar huis kunnen sturen. Maar ik denk dat, wanneer Manuel niet ziek was geworden, ze voor rood gekozen had, wanneer dit spel dan ook gespeeld zou zijn. Ofwel: dan had ze naar mijn mening heel wat minder clementie getoond voor de afvaller

Los daarvan: ik meen dat Pieter Jan het had over het compleet maken van 1 topito, en als dat lukte, bleef Barbara in het spel. Maar het kan me zijn ontgaan, er waren bij mijn weten toch nog twee kandidaten over die Barbara rood hadden kunnen geven? De kans dat ze dat doen als kandidaat, is relatief klein, maar je weet het nooit.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #235 Gepost op: 22-01-2010, 09:41:52 »
heb ik al twee keer aangegeven, je zegt het zelf: dit was een reserve-actie. Ik geef aan: vanuit mijn redenering dat Sanne de mol is: kon ze twee dingen doen: Manuel was er al uit, en ze had ook Barbara naar huis kunnen sturen. Maar ik denk dat, wanneer Manuel niet ziek was geworden, ze voor rood gekozen had, wanneer dit spel dan ook gespeeld zou zijn. Ofwel: dan had ze naar mijn mening heel wat minder clementie getoond voor de afvaller

maar hier klopt dus geen reet van, waarom zou ze een rode topito deel geven, dan komt er alleen maar geld in de pot, precies wat ik eerder ook al gezegd hebt maar je moest commentaar geven ::ohno::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #236 Gepost op: 22-01-2010, 10:26:09 »
Ja, die wenkbrauw viel wel op, maar was dat niet juist een teken dat ze liegt? Ze kan dus heel goed gespeeld hebben dat ze zenuwachtig was etc. Plus, ze zat naast Barbara, weer links van de (bijna) afvaller.

En met die walkietalkie deed ze behoorlijk chaotisch..  :-\\

Bedankt voor de tip, heb 'm meteen gekocht (prachtige cover). Mooi interview. ::ok::

Nog een leuk stukje met betrekking tot De Mol: "Een aantal mensen in de Mol hadden dat interview [Pauw & Witteman] ook gezien. Die dachten echt dat ik heel serieus zou zijn. Ze dachten dat ik in Japan speelde dat ik naief was. Maar ik was gewoon enthousiast. Dan word ik springerig en dan heb ik ook meteen zo'n Kinderen voor Kinderen-accent." ::rofl::
Gespeeld naief. Is dat Sanne's molstrategie? Goed om in de gaten te houden.
Zou dit dan toch een voorbeeld zijn van De onmogelijke Mol  door Jodocus? (http://home.student.uva.nl/n.schouten/theorieenpagina2007.htm) Ze heeft zich blijkbaar vroeg in de serie als chaotisch geprofileerd wat haar heel erg goed uitkomt bij sabotage.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #237 Gepost op: 22-01-2010, 10:44:35 »
Zou kunnen, ik heb 'm er bij gezet MGM. :)

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 22-01-2010, 10:46:16 »
De continue gekte van "Wie is de Mol?", in een totaal vreemde omgeving, vreemde mensen, niemand kunnen vertrouwen, razend tempo van indrukwekkende opdrachten, alle controle uit handen geven, de stress van er elk moment uit kunnen liggen (of in het geval van de Mol de zware taak die op je schouders rust), dat gaat je allemaal niet in de koude kleren zitten. Dus ik kan het me zeer goed voorstellen dat je het als kandidaat of Mol soms lastig hebt, helemaal als er een kandidaat afvalt waarmee je het goed kon vinden en je ook nog eens het idee hebt dat je medeschuldig bent aan zijn vertrek.

Helemaal mee eens!  ::ok::
En wat Angela zei, dat dit weleens een 'mol-dingetje' zou kunnen zijn, dat gevoel heb ik ook heel sterk. Juist door dit moment ben ik Sanne meer gaan verdenken.

Ze lijkt mij oprecht geëmotioneerd, maar ze kan niet goed uitleggen hoe dat komt. Angela zegt op een bepaald moment tegen haar: 'Dit maak je je leven niet meer mee, zoveel indrukken, zoveel prikkels.' En Sanne reageert dan: 'Ja, dat weet ik ook wel. Maar het is raar dat je...' En dan valt ze stil, alsof ze niet zo goed weet wat ze verder moet zeggen zonder zichzelf te verraden. (Gelukkig komt Hind hier met de redding door te zeggen dat Sanne goeie vriendjes was met Tim, en dat Tim nu weg is.)

En dat Sanne naast Barbara zat; Sanne zat als eerste op een stoel en Barbara komt naast haar zitten. Bovendien hebben Sanne en Barbara bij elke beginfoto en bij elke executie nog vooraan gestaan/gezeten.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 12:33:20 door Iris_77 »

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 22-01-2010, 11:00:01 »
Volgens mij had er iemand een beetje ldvd om Tim.  ::jaja::

Denk het niet ze heeft al jaren een vriend. Volgens mij houd je daar wel rekening als je gefilmd wordt! ;)