Auteur Topic: [Kandidaat] SANNE is de Verliezer  (gelezen 137559 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] SANNE
« Reactie #240 Gepost op: 22-01-2010, 12:42:10 »
maar hier klopt dus geen reet van, waarom zou ze een rode topito deel geven, dan komt er alleen maar geld in de pot, precies wat ik eerder ook al gezegd hebt maar je moest commentaar geven ::ohno::
je begrijpt het punt helemaal niet. Mensen vergeten gemakshalve dat de mol niet alleen geld uit de pot moet zien te houden, maar er ook voor moet zorgen dat dit zo onopvallend mogelijk gebeurt, anders is het spelletje inderdaad al na 3 afleveringen gespeeld.

Kijk naar Elise in serie 4 (we zijn dit seizoen immers toch aan het terugkijken): zij gaf aan dat de mol er op bepaalde momenten ook goed aan doet om vertrouwen van de anderen te winnen. Zand in de ogen strooien, dus. Dit deed ze onder meer in de bus-opdracht op het circuit van Montréal.

Dat is een aspect bij het spelen van de mol, waar mensen vaak helemaal niet aan denken, die kijken alleen naar wat de mol verkeerd gedaan heeft.

Offline MacGyverMagic

• Forumlid
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
« Reactie #241 Gepost op: 22-01-2010, 12:55:38 »
Moeten we wel eerst weten wie er baat bij had eerlijk over te komen in deze specifieke aflevering. Wie werd er aan het begin het meest verdacht?

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #242 Gepost op: 22-01-2010, 13:06:40 »
je begrijpt het punt helemaal niet. Mensen vergeten gemakshalve dat de mol niet alleen geld uit de pot moet zien te houden, maar er ook voor moet zorgen dat dit zo onopvallend mogelijk gebeurt, anders is het spelletje inderdaad al na 3 afleveringen gespeeld.

Kijk naar Elise in serie 4 (we zijn dit seizoen immers toch aan het terugkijken): zij gaf aan dat de mol er op bepaalde momenten ook goed aan doet om vertrouwen van de anderen te winnen. Zand in de ogen strooien, dus. Dit deed ze onder meer in de bus-opdracht op het circuit van Montréal.

Dat is een aspect bij het spelen van de mol, waar mensen vaak helemaal niet aan denken, die kijken alleen naar wat de mol verkeerd gedaan heeft.

Misschien begrijp ik het punt ook niet helemaal hoor... Maar hoezo zou Sanne vertrouwen hebben gewonnen van de groep als ze Barbara een rood stukje had gegeven? Volgens mij hebben ze namelijk als groep besloten om Barbara terug te halen (of te laten blijven). Het zou dan wel erg vreemd overkomen als Sanne dan ineens iets anders gaat doen dan wat de groep besloten heeft. Ze zou dan natuurlijk kunnen zeggen van 'Ik wilde het spannend maken' of 'Ik wilde geld in de pot', maar ze maakt zichzelf dan alleen maar verdacht. Dat is misschien leuk voor een kandidaat die als Mol wil overkomen, maar niet voor een Mol die vertrouwen wil winnen.

« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 13:38:45 door Iris_77 »

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #243 Gepost op: 22-01-2010, 13:30:31 »

je zoekt en denkt te ver jos, sanne krijgt echt vertrouwen van de groep als ze barbara een rood stukje topito laat pakken, anderen zullen haar misschien minder snel verdenken als mol
maarja als iedereen barbara groen geeft dan blijft iedereen even verdacht

dat we hier een discussie over hebben, jeetje, ga hier maar niet meer op in jos, ik doe dat vanaf nu ook niet meer bij jou ::ohno::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline -A-

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 22-01-2010, 17:42:11 »
Hoort hier eigenlijk niet maar ik snap sowieso niet waarom iemand Barbera erin wilde houden (niets ten nadele van Barbera overigens) maar je zit daar voor jezelf én voor het geld, waarom dan zoveel geld (terwijl ze zo weinig hebben zoals Kim terecht opmerkte) om een concurrent erin te houden. Heel jammer dat we niks van de beraadslagingen rondom die beslissing hebben gezien :-\\

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #245 Gepost op: 22-01-2010, 17:50:42 »
Hoort hier eigenlijk niet maar ik snap sowieso niet waarom iemand Barbera erin wilde houden

Grappig dat Arjen daar nog over begon. Dat hij het vanachter z'n tv ook nooit snapte maar dat nu hij erin zit, het allemaal toch anders is. 
Ik kan me er namelijk ook echt niks bij voorstellen dat je iemand erin houdt, hoe minder concurrentie hoe beter. En voor de groep hoef je het ook niet te doen, je vliegt er toch één voor één uit. Daarbij kan Barbara wellicht nu nog iemand wegstrepen ook.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 22-01-2010, 18:00:35 »
Grappig dat Arjen daar nog over begon. Dat hij het vanachter z'n tv ook nooit snapte maar dat nu hij erin zit, het allemaal toch anders is. 
Ik kan me er namelijk ook echt niks bij voorstellen dat je iemand erin houdt, hoe minder concurrentie hoe beter. En voor de groep hoef je het ook niet te doen, je vliegt er toch één voor één uit. Daarbij kan Barbara wellicht nu nog iemand wegstrepen ook.

Maar als kandidaat word je dan toch totaal niet meer verdacht door de anderen? Wil je nog gezien worden als mol door de concurrentie kun je hier toch eigenlijk alleen maar doen alsof je de mol bent en dus: geld weg, kandidaat blijft.  Lijkt mij?

Offline -A-

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 22-01-2010, 18:04:03 »
Maar als kandidaat word je dan toch totaal niet meer verdacht door de anderen? Wil je nog gezien worden als mol door de concurrentie kun je hier toch eigenlijk alleen maar doen alsof je de mol bent en dus: geld weg, kandidaat blijft.  Lijkt mij?

Daarom zou ik graag het overleg hebben gezien, wie het voortouw nam enz..doet me denken aan de tonnenopdracht in het seizoen van Yvon Jaspers, al kon je daar eigenlijk weer niks uit opmaken omdat het een complete chaos was. Maar op zich heb je hier wel een punt, als je te fel vóór haar vertrek bent kom je misschien teveel als kandidaat over ja.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #248 Gepost op: 22-01-2010, 18:04:24 »

Ja, het is een overweging en het heeft allebei voordelen. Toch lijkt mij het voordeel van een concurrent minder toch wel overheersen. Het is immers een hard spel en voor hetzelfde geld ben jij volgende week de mol klos.

Offline xLindaaa

• Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
« Reactie #249 Gepost op: 22-01-2010, 18:13:05 »
Ik denk juist dat Sanne het niet is....Barbara stemde in afl 2 op Sanne en nu in afl 3 stemde ze op een coach van opdracht 1.. Dit kon Arjen of Sanne zijn (of zijzelf natuurlijk).... Omdat ze vriendjes is met Arjen denk ik dat ze hem niet verdenkt.. Als ze een rode topito had dan ging ze er denk ik uit. Dus Sanne sluit ik uit. Zelf is Barbara de mol denk ik ook niet Tim stemde ook tweemaal op haar en lag eruit.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2010, 18:15:37 door xLindaaa »

Offline RICKDEMOL

• Forumlid
  • -
« Reactie #250 Gepost op: 22-01-2010, 18:17:28 »
Ik denk juist dat Sanne het niet is....Barbara stemde in afl 2 op Sanne en nu in afl 3 stemde ze op een coach van opdracht 1.. Dit kon Arjen of Sanne zijn (of zijzelf natuurlijk).... Omdat ze vriendjes is met Arjen denk ik dat ze hem niet verdenkt.. Als ze een rode topito had dan ging ze er denk ik uit. Dus Sanne sluit ik uit. Zelf is Barbara de mol denk ik ook niet Tim stemde ook tweemaal op haar en lag eruit.

Kan zo gemonteerd zijn, het antwoord kan misschien wel van een andere kandidaat op een andere vraag komen. Zegt niets dus.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline JeroenNEC

• Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 22-01-2010, 18:23:28 »
Mijn theorie waarom Sanne de Mol is, klink vreemd maar er zit wel een kern van waarheid in:

Bij de vorige aflevering zei ze dat wanneer ze liegt een soort van tik heeft door haar wenkbrauw op te trekken.
Gisteren bij de uitslag van de test zei PJ zo tegen Sanne, "Ik ga jou naam nu voor de eerste keer invullen hè?" Sanne antwoordde daarom met "Ja klopt, en misschien wel de laatste keer" *Op dat moment van zeggen gaat die wenkbrauw omhoog*

Mijn conclussie luidt dus, doordat Sanne de Mol is en ze liegt dat dit de laatste keer is komt die tik van de wenkbrauw. Dus voor mij is het 1+1= MOL.
De jacht is geopend

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #252 Gepost op: 22-01-2010, 19:50:57 »
Het veelvoudige gebruik van het getjilp van vogels tijdens het diner met Angela en Karel viel mij trouwens ook op...
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Molhunter..!!

• Forumlid
  • Mol na afl 1: Patrick
« Reactie #253 Gepost op: 22-01-2010, 20:25:08 »
Die tranen aan tafel zijn niet nep, onmogelijk. Of ze kan écht heel erg goed acteren.

Ik denk ook niet dat ze nep zijn! Ik kan het me tenminste levendig voorstellen. Ik ben zelf ook een type die onder druk en spanning (die een mol zeker heeft) snel een traantje laat.... dus waarom Sanne niet? Actrice of niet, ieder mens reageert anders op spanning (en tegenslagen)
De echte WIDM-fan: "Bij het inloggen op je computer, duimen voor een groen scherm!"

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #254 Gepost op: 22-01-2010, 21:00:58 »
Manuel zegt dat hij behoorlijk op 1 Mol zat en in afl. 2 redelijk vol op die Mol stemde. Nu zowel in afl. 1 als in afl. 2 wordt tijdens de test de indruk gewekt dat hij op Sanne stemt --> Sanne niet de Mol ?

Ik weet 't, ze monteren het zo, maar ik vind t toevallig en erg misleidend als ze dit bewust erin gestopt hebben  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #255 Gepost op: 22-01-2010, 21:08:47 »
Manuel zegt dat hij behoorlijk op 1 Mol zat en in afl. 2 redelijk vol op die Mol stemde. Nu zowel in afl. 1 als in afl. 2 wordt tijdens de test de indruk gewekt dat hij op Sanne stemt --> Sanne niet de Mol ?

Misschien zat ie wel goed.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #256 Gepost op: 22-01-2010, 21:12:54 »
Misschien zat ie wel goed.

Oh foutje sorry, is natuurlijk een hint richting Sanne wél Mol, want Manuel er niet uit in afl. 2 ...
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #257 Gepost op: 22-01-2010, 21:15:54 »
volgens de regie zat barbara wel op sanne ::vergroot::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #258 Gepost op: 22-01-2010, 21:21:33 »
Oh foutje sorry, is natuurlijk een hint richting Sanne wél Mol, want Manuel er niet uit in afl. 2 ...

Ah zo. Ik dacht dat je je vergiste dat Manuel afvaller was via de test. :)

Offline Rennuh

• Forumlid
  • Tja....
« Reactie #259 Gepost op: 23-01-2010, 11:48:41 »
En lees Manuels dagboek maar eens goed

@Feniks: Barbara heeft nooit een rood scherm gehad  >:D :P
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~