Auteur Topic: [Kandidaat] SANNE is de Verliezer  (gelezen 137564 keer)

Offline de_mol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] SANNE
« Reactie #320 Gepost op: 5-02-2010, 00:36:58 »
Ach ja, ik snap ook niet veel meer van haar, de ene keer houdt ze de boel op (met dat slepen van die tempelonderdelen samen met Kim) en de andere keer helpt ze heel veel (door dat draagding voor die zandzakken in elkaar te bouwen) en een andere keer doet ze niets. Weet nu niet meer of ik haar moet verdenken of niet...  :-\\
One for the mol, two for the money, three for the clues, now go, go, go!

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #321 Gepost op: 5-02-2010, 13:23:57 »
Je kunt redeneren: de held is de mol.

In het spel met de tempel-onderdelen, had Sanne een ingenieus ogend plan. Niet zomaar als een kip zonder kop gaan bootjevaren, want dat levert niets op. Maar zo'n plan kan net iets te ingewikkeld uitpakken, zoals nu: ze deden er een half uur over voordat de eerste daadwerkelijk het water op ging.

Het ogenschijnlijk gestructureerd nadenken kan op het oog dan wel verstandig zijn, maar in de praktijk kan het net voldoende tijd kosten, dat de proef (al of niet deels) mislukt. En dan krijgt de bedenker van het ingenieuze plan alle credits, maar zijn die ok verdiend?

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #322 Gepost op: 5-02-2010, 13:54:39 »
Ach ja, ik snap ook niet veel meer van haar, de ene keer houdt ze de boel op (met dat slepen van die tempelonderdelen samen met Kim) en de andere keer helpt ze heel veel (door dat draagding voor die zandzakken in elkaar te bouwen) en een andere keer doet ze niets. Weet nu niet meer of ik haar moet verdenken of niet...  :-\\

Dat soort inconsequent gedrag kan best een Mol-tactiek zijn. Haar 'visuele voorstelling' klinkt in eerste instantie heel aannemelijk en zo kan ze een beetje goodwill kweken bij de andere kandidaten. Zoals Bodejos hierboven treffend formuleert is dit een zeer geraffineerde manier van mollen. Liever zo dan het opzichtige gedoe van Kim, vind ik.

Offline DikkeControleur

• Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
« Reactie #323 Gepost op: 5-02-2010, 21:03:58 »
Je kunt redeneren: de held is de mol.

In het spel met de tempel-onderdelen, had Sanne een ingenieus ogend plan. Niet zomaar als een kip zonder kop gaan bootjevaren, want dat levert niets op. Maar zo'n plan kan net iets te ingewikkeld uitpakken, zoals nu: ze deden er een half uur over voordat de eerste daadwerkelijk het water op ging.

Het ogenschijnlijk gestructureerd nadenken kan op het oog dan wel verstandig zijn, maar in de praktijk kan het net voldoende tijd kosten, dat de proef (al of niet deels) mislukt. En dan krijgt de bedenker van het ingenieuze plan alle credits, maar zijn die ok verdiend?
idd. Bovendien zou ze volgens deze gedachtegang in de vorige aflevering ervoor gezorgd hebben dat iedereen haar plan zou vertrouwen. Immers iedereen roemde haar padvindsters bouwwerk! Door daar zo goed voor de dag te komen kon ze iedereen mee krijgen met haar boot-plannen. Boot plannen die niet fout waren, maar niet handig genoeg om het te kunnen halen. Slim gespeeld!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #324 Gepost op: 5-02-2010, 21:24:31 »
idd. Bovendien zou ze volgens deze gedachtegang in de vorige aflevering ervoor gezorgd hebben dat iedereen haar plan zou vertrouwen. Immers iedereen roemde haar padvindsters bouwwerk! Door daar zo goed voor de dag te komen kon ze iedereen mee krijgen met haar boot-plannen. Boot plannen die niet fout waren, maar niet handig genoeg om het te kunnen halen. Slim gespeeld!

Inderdaad, heel slim gespeeld...

Zo slim dat ze zich bij de volgende opdracht de longen uit haar lijf rent om nog even het goede draakje te vinden ...

Maar is ze de mol ???  ::ohno::
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Nessie79

• Forumlid
« Reactie #325 Gepost op: 5-02-2010, 21:25:39 »
Sanne is inderdaad een twijfelgeval. Ik weet het ook niet meer.  ::ohno::
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

« Reactie #326 Gepost op: 5-02-2010, 22:00:48 »
Op de sloopjes van de stoelen van de bus waarin de kandidaten vervoerd worden staan ook vogels. (Dat is wel de ellende met dit soort 'terugkerende X-theorieën', helemaal met kleuren en getallen, als je goed zoekt vind je vaak wel iets wat erin past.)

@jumper: de verwijzingen die jij noemt gaan volgens mij te ver.
wat stond er op de hoesjes van de bus met het shot van Hind ? Ik las alleen de letters ech  ( echo )

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #327 Gepost op: 5-02-2010, 22:34:34 »
Sanne is de held maar volgens mij niet de Mol van de serie. ::cheerleader::

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #328 Gepost op: 5-02-2010, 22:36:35 »
wat stond er op de hoesjes van de bus met het shot van Hind ? Ik las alleen de letters ech  ( echo )
de bus is van het merk "Echo"
had dat een paar weken geleden ook al gezien, maar je kon het zien bij meerdere kandidaten dus ik zie er geen hint in :) ;)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #329 Gepost op: 5-02-2010, 23:03:33 »
Sanne zou een hele goede mol zijn want volgens mij wordt ze door niemand in de groep verdacht...

Als Sanne "het beest" gaat checken is er niemand die even meegaat en wordt haar aanwijzing klakkeloos overgenomen ...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #330 Gepost op: 5-02-2010, 23:18:08 »
Sanne zou een hele goede mol zijn want volgens mij wordt ze door niemand in de groep verdacht...

Als Sanne "het beest" gaat checken is er niemand die even meegaat en wordt haar aanwijzing klakkeloos overgenomen ...

Ja, en vervolgens blijkt dat het goed is?

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #331 Gepost op: 5-02-2010, 23:19:34 »
Ja, en vervolgens blijkt dat het goed is?

Ook dat nog  ::jaja::

Offline Risjaar

• Forumlid
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
« Reactie #332 Gepost op: 6-02-2010, 00:31:25 »
Frits is het meest aan het mollen in die opdracht... Maar Sanne loopt ook niet heel erg hard... en tijd is geld :)
C'est le Fruit!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #333 Gepost op: 6-02-2010, 01:03:19 »
Em Sanne wéér rechts van de afvaller? Weer de eerste om een afscheidsknuffel te geven.
Nu ging ze vorige week wel eerder zitten dan de afvaller, maar wie weet hadden ze vooraf een positie gekregen.

Offline Long Tall Erne

• Forumlid
« Reactie #334 Gepost op: 6-02-2010, 01:17:57 »
Frits is het meest aan het mollen in die opdracht... Maar Sanne loopt ook niet heel erg hard... en tijd is geld :)

Frits is de enige die het eerste bordje echt goed bekijkt...

Frits is de enige die het omgevallen bord met het molentje opmerkt ...

Erg mols dus allemaal niet. Hooguit wat tijdrekken hier en daar ...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #335 Gepost op: 6-02-2010, 01:57:00 »
Sanne weet tijd te rekken door eerst alles visueel uit te gaan puzzelen met die tempel en Kim op te gaan houden met het tillen van het onderdeel.
Bij die krater ging ze alles weer visueel benaderen met die tekens. Je moet er maar zo snel op komen.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #336 Gepost op: 6-02-2010, 10:20:20 »
Sanne is wat dat betreft een heel klein beetje de Viviënne van de groep. Geen domme dame, dus. Tegelijkertijd maakt ze gebruik van haar strategie om alles doordacht te doen.

Ach, iedereen moet een reservemol hebben. Mijn nummers 1 en 2 zitten er tot nu toe nog steeds in. Omdat ik nog steeds het blog van die toeristen in gedachte heb, is de andere kandidaat gewoon Frits. En ik maak daar dus geen gebruik van in de pool. Vul hem wel in als het zo uitkomt, maar meer omdat de keuze ook kleiner wordt. Iemand die er niet is, kun je niet invullen, immers.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #337 Gepost op: 6-02-2010, 11:43:46 »
Κουκούλα Τώρα ακούω!

U zei?

Jammer, dit is grieks.........
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 12:02:38 door Bodejos »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #338 Gepost op: 6-02-2010, 12:13:04 »
Eigenlijk te idioot voor woorden: er is vaak gezegd dat de mol twittert, en dat account wordt dan ook massaal gestalkt. Dat weet de mol ook, en ik denk dan ook niet dat er ook maar 1 bruikbare aanwijzing zit in die berichten.

MAAR: het lijkt zo verschrikkelijk voor de hand liggend dit, dat ik het eigenlijk gewoon niet wilde posten, omdat er zeker een reactie zal komen, met: ''de vogel is het logo van twitter ZELF''.

Ja, dat klopt inderdaad, dat is ook zo. Maar wat ik dus bedoel te zeggen, is dat er juist gebruik gemaakt kan zijn van dat gegeven. Het is zo voor de hand liggend, dat het volgens velen onwaarschijnlijk wordt. Dan gaat iedereen in de berichten van de mol snuffelen, vindt niets, terwijl de aanwijzing aldoor pal voor hun neus staat.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #339 Gepost op: 6-02-2010, 14:37:45 »
Van Sanne kan ik niet echt hoogte krijgen. De ene keer haalt ze een supermolactie uit, een andere keer is ze juist superkandidaat.

Met de tempelbouwopdracht hadden ze maar anderhalf uur de tijd. Daarvan werd ongeveer een half uur (is 1/3 van de totale tijd) in beslag genomen door te zoeken naar een route. Hierin leek vooral Sanne met haar handschoenen en dennenappels een grote rol in te spelen.
Vervolgens gingen ze eerst mensen naar de juiste posities brengen. De tempelstukken zelf zouden dan op het eind achter elkaar door worden versleept.
Dit kost al veel tijd zonder dat ook maar één tempelstuk werd geplaatst.
Pas na veel tijd kwam eindelijk de eerste steen op het schiereiland terecht, maar waren het juist Sanne en Kim die dat ding omhoog moesten hijsen.

Maar met de krateropdracht daarentegen was Sanne juist heel actief. Handige ezelsbruggetjes verzinnen om de karakters te kunnen onthouden en op het eind de opdracht doen slagen door een fout karakter juist te verbeteren.

En zo valt voor elk week wel een dikke molactie en een dikke kandidaatactie voor Sanne te vinden.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!