Auteur Topic: [Kandidaat] SANNE is de Verliezer  (gelezen 137601 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] SANNE
« Reactie #340 Gepost op: 6-02-2010, 14:53:07 »
Maar met de krateropdracht daarentegen was Sanne juist heel actief. Handige ezelsbruggetjes verzinnen om de karakters te kunnen onthouden en op het eind de opdracht doen slagen door een fout karakter juist te verbeteren.

Precies de actie waarom ik Sanne niet meer als Mol zie. Tuurlijk doet de Mol dingen goed, maar op het laatste moment wat verbeteren zodat de opdracht slaagt niet. Ze had prima kunnen zeggen dat "het beest" goed was, of later een van de twee verkeerde "mogelijke beesten" aanwijzen die Arjen omhoog hield. Zelfs een derde foute die door Arjen werd aangewezen pakte ze niet, ze zocht en vond een vierde, het goede beest.

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #341 Gepost op: 6-02-2010, 14:56:43 »
Precies de actie waarom ik Sanne niet meer als Mol zie. Tuurlijk doet de Mol dingen goed, maar op het laatste moment wat verbeteren zodat de opdracht slaagt niet. Ze had prima kunnen zeggen dat "het beest" goed was, of later een van de twee verkeerde "mogelijke beesten" aanwijzen die Arjen omhoog hield. Zelfs een derde foute die door Arjen werd aangewezen pakte ze niet, ze zocht en vond een vierde, het goede beest.
Ze was beestachtig bezig  ::rofl::

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #342 Gepost op: 7-02-2010, 17:12:32 »
Heeft ooit iemand eigenlijk al geprobeerd om dit te vertalen?

De tekens op de plek op de muur waar Sanne zo nodig heen moest. ???
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #343 Gepost op: 7-02-2010, 20:52:37 »
Geen ingenieuze theorie, slechts een kattebelletje:

Tot nu toe is er nog in elke aflevering wel iets van een kat te zien geweest, wat zoals eerder opgemerkt een verwijzing naar kattenliefhebber Sanne (ze kocht daarom een poezenpuzzel als voorwerp in opdracht 2 aflevering 1) zou kunnen zijn. Terugkerende verwijzingen naar iets wat met een kandidaat (de Mol) te maken heeft zouden een hint (naar de Mol) kunnen zijn. (Denk bijvoorbeeld aan het getal 28 in serie 4.)

afl. 1) katachtige op boot, afl. 2) Maneki Neko (Japanse gelukskat) in hotel, afl. 3) vogeltje op shirt van Arjen dat 'miauw' zegt, met kattenkopje op het lijf, afl. 4) 'kat' op het schoolbord bij de muziekopdracht

En op het bovenste bordje staat boven de pijl die naar rechts wijst (niet te zien op het plaatje maar geloof mij maar) "kattadake". ::rofl:: (Zie 21:52 in aflevering 5 of dit plaatje.)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 10:18:09 door Heinz »

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #344 Gepost op: 7-02-2010, 20:58:23 »

En op het bovenste bordje staat boven de pijl die naar rechts wijst (niet te zien op het plaatje maar geloof mij maar) "kattadake". ::rofl:: (Zie 21:42 in aflevering 5.)

Sluitende theorie  ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #345 Gepost op: 7-02-2010, 21:13:46 »
Ben het met Lau eens: de mol moet gezocht worden tussen het personeel van de VOC.

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #346 Gepost op: 7-02-2010, 21:13:58 »
Ik zal wel met m'n neus kijken, maar ik zie nergens een screenshot van het "SIDM" bord uit de podcast ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #347 Gepost op: 7-02-2010, 22:21:43 »
Iemans in staat om te vertalen wat er op de poster in de bioscoop staat  ???

En die lichtreclame kwam wel heel duidelijk in beeld ....

Zou deze mss bedoeld worden?
Onder topic 'screenshots', pag 2

Heb t nog niet in spiegelbeeld geprobeerd hoor, maar t viel me ook op in de podcast...
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #348 Gepost op: 7-02-2010, 22:25:03 »
Hmm, dank voor je reply ... maar ik denk niet dat het die is ... ik heb hem gespiegeld, maar zie er op geen enkele manier SIDM in.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline juul4

• Forumlid
  • proud to be a Molloot
« Reactie #349 Gepost op: 7-02-2010, 23:55:17 »
No hard feelings...

Nu ik erover nadenk SIDM hoeft niet persé Sanne is de Mol te zijn.
wat dacht je van Sissing is de mol...

al weet ik ook nog steeds niet om welke screenshot t gaat  ???
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #350 Gepost op: 8-02-2010, 15:50:35 »
Noem het tunnelvisie of verklaar me gek, maar voor mij is het duidelijk... Sanne is de mol.
Dit zijn mijn verdenkingen richting Sanne, en zoals ik al zei: ik heb last van tunnelvisie.

- Algemeen: De mol twittert letterlijk; de mol tjirpt > Sanne Vogel.
- In aflevering 1 wou ze eerst geen mollen boekje pakken. Dit had ze niet nodig, ze weet immers al wie de mol is.
- In aflevering 1 gaat ze precies op de 4e plek van rechts staan zodat ze in de boot terecht komt, de boot is bij uitstek de plek om te mollen
- In aflevering 1 koopt ze een poezen puzzel wat voor veel verwarring zorgt (was het niet Barbara die een rode kater had en Loretta die dit wist?)
- In aflevering 2 vinden Sanne, Manuel en Tim maar één koker en zien ze de laptop niet staan. Manuel en Tim zijn beide al exit.
- In aflevering 2 drukken Sanne en Arjen op de knop in de kerk (geloof ik), deze knop laat zien waar het geld ligt. De kaart verschijnt echter pas als Frits hem voor de tweede keer indrukt.
- In aflevering 2 zegt Sanne dat ze niet goed kan liegen. Niemand verwacht dat je de mol bent als je niet goed kan liegen.
- In aflevering 3 weet Sanne niet goed hoe de portofoon werkt. Tevens laat ze Kim verkeerd rijden. Ze zegt zelf dat ze niet wist wat ze deed.
- In aflevering 3 zegt Sanne dat ze, als ze de mol zou zijn, Barbara de groene Topito had gegeven omdat er dan geen geld in de pot zou komen. Ze gaf Barbara de groene Topito.
- In aflevering 4 zegt Sanne zelf dat ze in de schoolopdracht maar voor spek en bonen mee doet. Jezelf als dom profileren was de tactiek van ex-mol Milouska, en die werkte.
- In aflevering 4 maakt Sanne een erg goede brancard voor de zandzakken. Meer zandzakken meenemen betekend meer geld, maar het is ook zwaarder. De mol kan er baat bij hebben als de anderen het te zwaar vinden en ze unaniem besluiten wat zandzakken weg te gooien.
- In aflevering 5 maakt Sanne met Arjen een ingenieus plan door alles visueel uit te beelden (dit was Sanne's idee, maar Arjen lijkt met de eer te strijken). Zo gaan al 30 van de 90 minuten verloren aan het maken van de plan, voordat ze gaan varen.
- In aflevering 5 lukt het Sanne niet het zwarte tempel onderdeel op te hijsen en laat ze het in het water vallen. Dan lijkt ze er minder moeite mee te hebben, ze krijgt het onderdeel uit het water.
- In aflevering 5 roeit Sanne tevens staand, ze is de enige die dit doet en lijkt het zelf handiger te vinden.
- In aflevering 5 wijst Sanne het juiste teken ("het beest") aan. Tevens lijkt ze gewoon goed mee te doen in de bioscoop. In beide opdrachten wordt er veel geld verdient. Probeert de mol het vertrouwen van de kandidaten te winnen, of moet er genoeg geld in de pot zitten om het later er weer uit te halen?

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #351 Gepost op: 8-02-2010, 18:52:36 »
Al vanaf aflevering 1 denk ik dat Sanne de Mol is (al verdenk ik Frits ook wel een beetje), maar ik vind toch niet alle aanwijzingen van jou even sterk...

- In aflevering 2 drukken Sanne en Arjen op de knop in de kerk (geloof ik), deze knop laat zien waar het geld ligt. De kaart verschijnt echter pas als Frits hem voor de tweede keer indrukt.

dus Arjen zou net zo goed de Mol kunnen zijn ;)

Citaat
- In aflevering 2 zegt Sanne dat ze niet goed kan liegen. Niemand verwacht dat je de mol bent als je niet goed kan liegen.
Dit is WIDM, iedereen denkt dat iedereen goed kan liegen volgens mij ;D

Citaat
- In aflevering 4 zegt Sanne zelf dat ze in de schoolopdracht maar voor spek en bonen mee doet. Jezelf als dom profileren was de tactiek van ex-mol Milouska, en die werkte.
Die tactiek past ze dan maar in 1 opdracht toe?

Citaat
- In aflevering 4 maakt Sanne een erg goede brancard voor de zandzakken. Meer zandzakken meenemen betekend meer geld, maar het is ook zwaarder. De mol kan er baat bij hebben als de anderen het te zwaar vinden en ze unaniem besluiten wat zandzakken weg te gooien.
Wat vind je nou de moltactiek, de goede brancard omdat ie zwaar is, of het weggooien van zandzakken? Een goede mol neemt niet veel zakken mee, en gooit er daar dan nog wat van weg, volgens mij...

Citaat
- In aflevering 5 maakt Sanne met Arjen een ingenieus plan door alles visueel uit te beelden (dit was Sanne's idee, maar Arjen lijkt met de eer te strijken). Zo gaan al 30 van de 90 minuten verloren aan het maken van de plan, voordat ze gaan varen.
geldt wederom net zo sterk voor Arjen

Citaat
- In aflevering 5 lukt het Sanne niet het zwarte tempel onderdeel op te hijsen en laat ze het in het water vallen. Dan lijkt ze er minder moeite mee te hebben, ze krijgt het onderdeel uit het water.
de andere kandidaten zien haar daar niet mee prutsen, ze zou de hele inspanning niet hoeven te doen, ze kan ook gewoon als de volgende boot komt doen alsof ze zwaar heeft lopen hijsen.

Citaat
- In aflevering 5 roeit Sanne tevens staand, ze is de enige die dit doet en lijkt het zelf handiger te vinden.
ook Hind roeide staande ::vergroot::

Citaat
- In aflevering 5 wijst Sanne het juiste teken ("het beest") aan. Tevens lijkt ze gewoon goed mee te doen in de bioscoop. In beide opdrachten wordt er veel geld verdient. Probeert de mol het vertrouwen van de kandidaten te winnen, of moet er genoeg geld in de pot zitten om het later er weer uit te halen?
Dat geldt net zo hard voor vrijwel alle anderen
Keep calm and eat chocolates!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #352 Gepost op: 9-02-2010, 10:21:23 »
Noem het tunnelvisie of verklaar me gek, maar voor mij is het duidelijk... Sanne is de mol.
Dit zijn mijn verdenkingen richting Sanne, en zoals ik al zei: ik heb last van tunnelvisie.

Ik heb geen last van tunnelvisie en zit sinds aflevering 5 op Sanne.
Zie o.a. hier waarom.

Ik vind dat Sanne alleen haar best doet als er geen geld verdiend kan worden of een opdracht toch al gedoemd is te mislukken. Ze deed bijvoorbeeld erg haar best met dat sjouwen van dat tempelstuk maar dat kostte vooral veel tijd. Idem bij die zandzakkenopdracht. Bij de Japanse tekens op de berg was de enige keer dat ze geld heeft ingebracht door een teken terug te zoeken en vervolgens goed te zetten. Maar aangezien dit in alle afleveringen de enige keer is, moet ze de mol wel zijn.

(ook door de rest af te strepen trouwens: Erik en Arjen verdienen te veel geld, Kim is te opzichtig. Frits zou het nog kunnen zijn)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2010, 12:20:13 door maud, Reden: link verborgen »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #353 Gepost op: 11-02-2010, 19:59:56 »
Doei Sanne! Je was een leuke kandidate, maar je gaat er helaas over anderhalf uur uit. >:(
Nouja, je hebt wel een leuke tijd gehad denk ik. ::ok::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #354 Gepost op: 11-02-2010, 20:03:30 »
@Molow: ::zweep::

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #355 Gepost op: 11-02-2010, 20:06:27 »
Sanne = een vogel voor de kat mol lijkt me. Alleen hoop ik op uitstel van executie tot de finale. Vind haar best wel een meerwaarde voor de serie.

Offline lili(s)chat

• Forumlid
  • In het land van paranoia is de mol koning
« Reactie #356 Gepost op: 11-02-2010, 21:26:07 »
Ik vond het feit dat Sanne ondanks haar 5 jokers toch nog haar scherm niet wil zien echt wel een typische molactie.

Offline belg

• Forumlid
« Reactie #357 Gepost op: 11-02-2010, 21:36:59 »
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ze zit er nog!

(Sorry voor deze totaal nutteloze post)

Offline hetoord

• Forumlid
  • Kleurenblind? Ik?
« Reactie #358 Gepost op: 11-02-2010, 21:55:28 »
Ik vond het feit dat Sanne ondanks haar 5 jokers toch nog haar scherm niet wil zien echt wel een typische molactie.

Inderdaad. Die jokers kostten 2500 euro, tel daar de 1000 euro van de vrijstelling bij op, en ze heeft deze aflevering sowieso al 3500 euro verspilt. Sanne is en blijft voor mij de mol.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #359 Gepost op: 11-02-2010, 21:59:32 »
Sanne zou het absoluut kunnen zijn, die 1500 die ze vorige week met "het beest" corrigeren verdiende heeft er misschien voor gezorgd dat ze nu vertrouwd werd en zo als laatste voor de jokers kon gaan.

Maar het spel van Arjen is geraffineerder. Als een na laatste overblijven (na lang de te vertrouwen jongen te hebben uitgehangen zoals Frits volgens mij opmerkte) en jokers pakken is minder opvallend maar bijna net zo effectief (maximaal 500 euro in kas).

edit: zelfs niets in de kas. Alleen was het dan toch wel opvallend geweest, als Sanne voor het geld gekozen had, aangezien Arjen dan de boosdoener was geweest.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2010, 12:52:55 door Heinz »