Auteur Topic: welk goede doel zou jij geld geven en waarom?  (gelezen 7750 keer)

Offline Bakkertje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: welk goede doel zou jij geld geven en waarom?
« Reactie #20 Gepost op: 1-01-2010, 21:29:57 »
Dat zie ik nu pas. Hebben ze dat buitenmodel-strijkijzer eindelijk weggehaald?
::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2010, 23:56:30 »
haïti
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Online hAgAr

• Forumlid
  • Just Cruisin'
« Reactie #22 Gepost op: 20-01-2010, 08:50:31 »
http://www.stichtingrosote.nl/

Het doel van Stichting Rosote is het financieel ondersteunen van de bouw van een school voor kinderen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar waarvan de ouders of familie niet in staat zijn het schoolgeld te betalen.

Een miljoen mag natuurlijk wel, maar iedere steun is welkom.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #23 Gepost op: 20-01-2010, 17:29:51 »

Een miljoen mag natuurlijk wel, maar iedere steun is welkom.
Mag het ook in termijnen?

OT: uiteraard is Haiti een vanzelfsprekend doel, maar weet aan wie je het geeft.

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #24 Gepost op: 20-01-2010, 17:32:48 »
Mag het ook in termijnen?

OT: uiteraard is Haiti een vanzelfsprekend doel, maar weet aan wie je het geeft.
juist want vaak gebeurd het dat zeker 90% verkeerd terecht komt (geld) en dan bedoel ik aan de strijkstok blijft hangen >:(
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #25 Gepost op: 20-01-2010, 17:49:10 »
Ik meen me te kunnen herinnerern dat bij de Thailand-Tsunami door een regering 100 miljoen euro was toegezegd, waarvan maar 80 daadwerkelijk is betaald. De rest vond men niet nodig omdat er vanuit de hele wereld steun kwam.........

Offline ootje

• Forumlid
  • Ik haat reality ...
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2010, 12:11:44 »
De ene helft aan de dierenambulance, de andere aan de dierenbescherming. Dieren worden nog steeds schandalig behandeld en aangezien ik heel veel van ze houd ...  ::jaja::
DEAD MY OLD FINE HOPES   AND DRY MY DREAMING   BUT STILL... IRIS, BLUE EACH SPRING

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2010, 15:23:21 »
De ene helft aan de dierenambulance, de andere aan de dierenbescherming. Dieren worden nog steeds schandalig behandeld en aangezien ik heel veel van ze houd ...  ::jaja::
::hug:: ::ok:: ::bravo::
hier spreekt uw gezagsvoerder, omdat de stewardes jarig is gaan we 20 loopings maken...

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2010, 20:47:00 »
Aan een goed doel waarvan ik zeker ben dat mijn donatie effectief bij die mensen terecht komt.Haiti?  ::ohno:: ::ohno:: want straks zullen we weer vernemen dat er weer plunderaars enzo met de donaties gaan lopen..... Als ik mijn steentje bijdraag dan doe ik dit pas als ik zeker weet dat het goed terecht komt  ::jaja:: En ik klets helemaal niet uit m'n nek,iemand hier op RN kan mijn woorden bevestigen  ::jaja:: ::jaja::

Offline Rutg3rDutchWolf

• Forumlid
  • MWAM
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2010, 20:48:27 »
Aan een goed doel waarvan ik zeker ben dat mijn donatie effectief bij die mensen terecht komt.Haiti?  ::ohno:: ::ohno:: want straks zullen we weer vernemen dat er weer plunderaars enzo met de donaties gaan lopen..... Als ik mijn steentje bijdraag dan doe ik dit pas als ik zeker weet dat het goed terecht komt  ::jaja:: En ik klets helemaal niet uit m'n nek,iemand hier op RN kan mijn woorden bevestigen  ::jaja:: ::jaja::

Welke dan wel?
Why don't I ever listen to me?

Offline koekoe

• Winnaar pool Oberon 2005, Expeditie Robinson 2009 én 2011
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2010, 21:08:38 »
Welke dan wel?
Sorry,maar dat hou ik liever voor mezelf.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #31 Gepost op: 23-01-2010, 11:48:45 »
Even een kanttekening: Er werd door de Nederlandse bevolking 41,5 miljoen euro bij elkaar gesprokkeld. Leuk bedrag.

Vervolgens wordt het verdubbeld door minister Koenders. Dan krijg ik op mijn werk te horen: ik heb NIETS betaald, want toen ik hoorde dat het door de regering verdubbeld zou worden, zag ik de bui al hangen. In deze tijd van crisis en bezuinigingen, korten op salarissen, verhogen van ziektekostenbijdragen, kan ik het niet rijmen dat er plotseling wel 41,5 miljoen euro beschikbaar is voor Haiti.

Tja, daar sta je dan. Maar reken eens terug? Het gaat dan om nog geen 3 euro per inwoner.

Wat ik wil zeggen: mensen laten zich soms zo op het verkeerde been zetten door grote getallen. Verder: wanneer iedereen denkt: om deze reden geef ik niets, dan komt er inderdaad ook niets binnen op giro 555.

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2010, 03:41:56 »
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander om werken buiten het eigen landje te steunen.  Vele landgenoten hebben het al moeilijk genoeg. 

Met Haïti heb ik een beetje een gemengd gevoel,  ik zag onlangs een show waar bekend volk stond op te treden om geld in te zamelen... de show bracht slechts 58 miljoen dollar op. Als ik dan kijk wat het vermogen van deze sterren is, vraag ik me soms af waarom ze van geld van de consumerende bevolking proberen los te peuteren terwijl deze mensen al hun bijdrage hebben gedaan deze sterren te promoveren tot multimiljonairs.   Voor Supersterren met vermogens boven het miljard is 60 miljoen slechts een habbekrats en zouden best bepaalde humanitaire acties op hun eentje kunnen bekostigen.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2010, 08:03:41 »
Hetgeen Bill Gates gisteren dan ook gedaan heeft. Giften zijn zogezegd deels aftrekbaar van de belastingen, maar hij dit natuurlijk ook niet hoeven te doen.

Offline kelly58

• Forumlid
  • Believe in yourself...
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2010, 17:30:51 »
Persoonlijk ben ik niet zo'n voorstander om werken buiten het eigen landje te steunen.  Vele landgenoten hebben het al moeilijk genoeg. 

Met Haïti heb ik een beetje een gemengd gevoel,  ik zag onlangs een show waar bekend volk stond op te treden om geld in te zamelen... de show bracht slechts 58 miljoen dollar op. Als ik dan kijk wat het vermogen van deze sterren is, vraag ik me soms af waarom ze van geld van de consumerende bevolking proberen los te peuteren terwijl deze mensen al hun bijdrage hebben gedaan deze sterren te promoveren tot multimiljonairs.   Voor Supersterren met vermogens boven het miljard is 60 miljoen slechts een habbekrats en zouden best bepaalde humanitaire acties op hun eentje kunnen bekostigen.

je hebt gelijk, het is toch van de zotte dat er armoede is in nederland? dat er mensen zijn die geen huis hebben? én dat er mensen zijn die sterven omdat er bezuinigd wordt op de gezondheidzorg?

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2010, 17:39:19 »
Met die dingen ben ik het wel eens. Maar niet met mensen die met hun auto naar de voedselbank rijden om hun pakket op te halen. Heb het helaas een paar keer gezien, ze zitten in mijn postbezorgwijk.  Of mensen die wel op vakantie blijven gaan, blijven roken, en andere dingen blijven doen. Als ze niet roken, ik ga uit van 30 euro per week, dan hebben ze wel 30 euro per week meer te besteden. En waarom moeten mensen TOCH de modernste mobieltjes hebben?

Ik begrijp best dat mensen niet alles willen laten schieten, maar er zijn zo gemakkelijk besparingen te behalen zonder dat je daar alles voor moet laten. We mogen toch wel een keer op vakantie, zeggen ze dan.......Ja, dat mag, maar kijk wel waar je heen gaat. Gaan ze met een budget-bustiendaagse naar Malgrat ofzo, en dan zetten ze ter plaatse de bloemetjes buiten.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 31-01-2010, 11:22:28 »
Ik ben het met Jos eens, mensen zouden ook andere keuzes kunnen maken.

Maar men is nu eenmaal zo dat ze met alles mee willen doen. En jaloers op alles wat anderen hebben. Mensen zien niet dat anderen er voor kiezen om bijvoorbeeld erg goedkoop vakantie te houden, of niet met de laatste mode mee te doen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2010, 11:20:50 »
Ik steun WarChild en heb voor Haiti de pluim gebruikt. Heb geen flauw idee hoeveel er gestort is. Je kon allerlei cadeau's kiezen, maar ik ben tevreden met wat ik heb ::jaja::

Offline reaver

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 29-11-2010, 17:24:18 »

Dit heb ik een hele tijd terug geschreven maar ben sinds kort betrokken bij een actie die iets voor 'kansarme' buitenlandse kinderen op touw gaat zetten en ben me ook een beetje gaan versoepelen in mijn stelling qua eigen land. 

Sommige groepen moeten eenmaal geholpen worden maar ik blijf bij m'n mening dat geld verzamelen bij de gewone bevolking via A-sterren (20 dollar voor een telefoongesprekje van 1 minuut, waar men ook met stem-imitators werkt) me een dubbel gevoel geeft omdat het me eerder om de hype te doen is dan het werkelijke doel waar de actie om draait...

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #39 Gepost op: 30-11-2010, 19:32:27 »
Haïti krijgt hier geen geld vandaan ::jaja::.
Altijd hetzelfde met dit soort hulp.
Heb alweer een documentere gezien en alle huizen liggen nog steeds plat.
Er word niets gedaan met al dat geld en de mensen leven nog steeds in een rampgebied.
Gebeurde bij de tsunami in azië ookal.....
Ik ga dan toch liever voor een fonds waarmee je zieken helpt zoals het kankerfonds.
Of een dierenbeschermings organisatie. ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human