Dit is een mening die ik verafschuw... Hiermee geef je aan dat je als mens dus alles mag doen met dieren zolang jij als mens dat maar wil... want de gevoelens van het dieren zijn ondergeschikt aan die van jou... gatver.
In principe wel, natuurlijk wel binnen de grens van het normale, ook al is dat natuurlijk weer een rekbaar begrip. Hetgeen jij normaal vindt hoef ik niet normaal te vinden etc. Maar ik denk dat we elkaar wel kunnen vinden in wat normaal is.
Toch maar een paar voorbeelden:
* dieren gebruiken als lastdier voor een boer
* dieren gebruiken ter vermaak van toeristen
* dieren gebruiken als voedsel
(wat mij betreft zelfs bio-industrie)
* dieren vermoorden voor slagtanden/vachtjes
Ik hoop dat je me nu wat beter begrijpt.
weet je ik begrijp zelfs mensen met huisdieren niet, ik kan dat nauwelijks dierenliefhebbers noemen...
dwaas je spoiler doet het niet, maar dat is misschien dan maar weer goed ook Ik zie deze mening vaak voorbijkomen en beschouw het als een voortvloeisel van de arrogantie van de mensheid, we staan namelijk niet bovenaan de evolutionaire ladder. Sterker nog: zoiets als een evolutionaire ladder bestaat helemaal niet. Wanneer je evolutie in beeldspraak wilt beschrijven moet je denken aan een boom met miljoenen takken die elk de evolutie van een bepaalde diersoort representeren. De mens is slechts een van de miljoenen takken en heeft niet meer of minder bestaansrecht dan de andere takken.
Ik denk dat je hierin gelijk hebt als je kijkt naar mijn beeldspraak. Het is inderdaad een veel gehoorde en misschien wel daarom door mij aangehaalde beeldspraak. Het verandert echter niets aan mijn punt.