afkomstig van widm.nl (topic starter: leentje)
In aflevering 1 zien we George, de mol die tijdens zijn serie tijdens een opdracht bij "De denkers" hoorde.
Manuel maakt kennis met ons met de woorden: "... maar ik ben óók een denker"
In aflevering 2 rollen oa Florence en Rodin uit de kokers. Hoe heet het beroemdste beeld van Rodin??? Juist: "De Denker"
Zie voor overige links die hier aan verwant zijn het topic over Manuel. En dan met name de hints van Martemma en die van mij over de laatste tweet van de mol. Die bedoeld dus denk ik met "Nummer 2. Een man naar mijn hart" NIET Tim, maar idd George: de übermol, de denker, de 2e MANNELIJKE mol.
.....
En dan dit, met dank aan oa Don15791:
Het beeld waar PJ stond te wachten was gemaakt door een zekere De Jong. Bji Jong denk ik aan het programma van Manuel bij de EO.
Al die terugkerende opdrachten dingen dit seizoen, overigens óók de kokers, is deze serie een déjà vu? Is óók een programma van Manuel.
.......
Het is een aannemelijke theorie, al is kokervisie natuurlijk wel gevaarlijk Stick out tongue ! Ik heb zojuist de aflevering teruggekeken, met deze theorie in gedachten. Mij valt dan op dat Manuel vaak in een houding staat die lijkt op die van het beeld van Rodin. Met zijn ene arm voor zijn borst en zijn andere onder zijn kin.