Auteur Topic: Molmail  (gelezen 221313 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #720 Gepost op: 2-03-2010, 20:15:34 »
Zou de opdracht met de koffertjes een variant zijn op het onderhandelen uit serie 3? Ik ben benieuwd. Ook de andere opdracht in Tokyo ziet er veelbelovend uit.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #721 Gepost op: 2-03-2010, 20:53:33 »
Zou de opdracht met de koffertjes een variant zijn op het onderhandelen uit serie 3? Ik ben benieuwd. Ook de andere opdracht in Tokyo ziet er veelbelovend uit.

Of wat denk je van serie 5?  ::rofl:: Of serie 6 ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #722 Gepost op: 2-03-2010, 20:58:35 »
Misschien willen zij ons laten denken dat de hints zitten in de verborge filmpjes, maar misschien zit het wel gewoon in/op de wereldbol.
Frits die hem altijd uit heeft is de mol? Suggesties?
Mijn suggestie zou zijn morse code. Aan=lang. Uit=kort. Of anders om.
Ik vermoed dat morse code tot niks leidt, maar het zou mijn eerste zoekrichting zijn met de info die jij aanlevert.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #723 Gepost op: 2-03-2010, 21:03:49 »
Of binair...
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #724 Gepost op: 2-03-2010, 21:08:00 »
Ik heb het al met morse code geprobeerd, maar ik kreeg woorden zonder betekenis... Maar het is ook lastig: de meeste letters zijn hoogstens 4 beepjes, dus waar ligt nou precies de grens tussen twee letters?

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #725 Gepost op: 2-03-2010, 21:29:13 »
Okee... even samenvatten of ik het snap:

Ik begrijp dat je verwacht dat Kim en Arjen in de finale zitten, omdat tijdens één molmailfilpje ze zowel de wereldbol aan én uit hadden.

En als kandidaten van 'wereldbol aan' naar 'wereldbol uit' gaan in een bepaalde molmail, dat ze dan 3 of 4 afleveringen later afvallen?

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #726 Gepost op: 2-03-2010, 21:46:35 »
Ik denk dat als hier een logica inzit je de eerste 3 afleveringen niet moet mee tellen. Die blijven namelijk altijd het zelfde. Waarschijnlijk om ons af te leiden, want ik heb zelf in molmail 1 direct de items lopen analyseren. Ook in afl 2 heb ik dit nog gedaan, en toen dacht ik -> Geen hint.

Ik denk dat de theorie nog niet af is, dus ik denk dat Frits gaat afvallen. Omdat hij tot nu toe altijd nog uit was.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #727 Gepost op: 2-03-2010, 22:33:32 »
Ik meen Ueno te herkennen als de wijk waar de vermommings opdracht is! Da's best een leuke wijk om te shoppen :)
Check!

Kim & Arjen lopen dit straatje in: Streetview.
De straat zelf kan je niet in lopen. Er hangt bij streetview een bord boven het straatje die je in de preview niet ziet, maar het is zeker wel die plek.

Frits wacht hier op de trap: Streetview

Toevoeging> Uitleg Sanne & Erik: Streetview </Toevoeging

'k Zal dit later met nog wat andere plekken ook in het Google Streetview topic posten.
Hoeveel ABC-MART schoenenwinkels zitten er trouwens in die wijk? Ik ben nog maar twee straatje door gelopen en kwam er al drie tegen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2010, 23:04:06 door Rat »

Offline Rick De Molloot

• Actief Lid
  • traust enginn!
« Reactie #728 Gepost op: 2-03-2010, 22:46:49 »
egt dit is weer zo'n topic waar mensen teveel achter zoeken..
Aan een wereldbol kunnen zien wie de mol is of wie de finale gaan spelen...
Als dat zo is kunnen we netzogoed door gaan naar de laatste aflevering en de boel gaan ontmaskeren als jullie zo goed zijn als sommige van zichzelf denken :P...
T moet niet veel gekker worden volgens mij...
Maar goed.....doe wat je niet laten kunt, ik hou het bij de afleveringen....verwarrend genoeg....naja arjen viel bij de 1000 treden opdracht gewoon door de mand....hij is de mol....maar jullie wereldbol zal vast anders concluderen ;)
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #729 Gepost op: 2-03-2010, 23:47:37 »
Ben benieuwd! Als het patroon blijft kloppen en het na de 10e aflevering als officiële hint wordt bestempeld, is het natuurlijk erg leuk. Maar ik vrees dat je pas na aflevering 8 of 9 het pas echt weet of het patroon blijft bestaan. En dan weet je helaas alleen zeker wie er in de finale staat, maar dat weet je natuurlijk al na het einde van aflevering 8.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #730 Gepost op: 3-03-2010, 00:00:41 »
Inderdaad, al in de eerste molmail filmpjes vielen uiteraard de brandende en niet brandende bollen op. Ik ben toen gewoon gaan "turfen" Hoe vaak de kandidaten in beeld kwamen en/of de bol wel/niet brandde. Bij aflevering 1 kwam Loretta maar éénmaal in beeld, haar bol brandde en zij was de eerste afvaller. Bij aflevering 2 herhaalde dit zich bij Tim. Aflevering 3 verliep iets anders i.v.m. de ziekte van Manuel maar hij kwam in het begin van aflevering 4 éénmaal in beeld met brandende bol.

Maar......bij aflevering 4 dacht ik dat er geen theorie was omdat ineens alles veranderde: bij Kim éénmaal uit,éénmaal aan. Sannes bol ging uit en Barbara viel af terwijl ze enkele keren in beeld kwam met bol uit. Ik was het spoor toen bijster......tot aflevering 6. In aflevering 5 viel Hind af met de bol uit en bij aflevering 6 ging bij Arjen éénmaal de bol uit en éénmaal de bol aan. Er lijkt dus toch een patroon in te zitten.Er zat een keerpunt in bij aflevering 4.

Ik vermoedde toen al dat bij Erik de bol ook uit zou gaan en dat is inderdaad gebeurd.
Sanne en Erik vallen volgens deze theorie nog af en de drie finAlisten zijn Kim, Arjen en Frits.

Bij Frits is de bol nl. nog helemaal niet aan geweest en als deze theorie klopt dan gaat bij Frits de bol ook nog éénmaal uit en éénmaal aan.

Als je zo iets vind waarom meld je dat dan niet? ::niet-ok::

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #731 Gepost op: 3-03-2010, 01:02:55 »
Als je zo iets vind waarom meld je dat dan niet? ::niet-ok::
Moedermol -> Datum van registratie:  17.02.2010.
Moedermol komt van het .nl forum, heb je daar al gecheckt?

Je kan hier niet alles kwijt in twee weken. Ik ben blij met de bijdragen, inzichten en invalshoeken die Moedermol hier post op .com.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2010, 01:06:12 door Rat »

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #732 Gepost op: 3-03-2010, 01:41:55 »
http://community.avro.nl/forums/t/23521.aspx?PageIndex=15
Achtste bericht van boven.
Ik kom daar nooit, maar had het in no-time gevonden.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #733 Gepost op: 3-03-2010, 08:25:43 »
http://community.avro.nl/forums/t/23521.aspx?PageIndex=15
Achtste bericht van boven.
Ik kom daar nooit, maar had het in no-time gevonden.

Daar staat het tot afl 3. En toen was alles nog het zelfde.
Ik vind het feit dat Kim en Arjen in 1 aflevering het licht aan en uit doen crucialer.

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #734 Gepost op: 3-03-2010, 10:25:13 »
Als dit een theorie is begint hij nu steeds duidelijker te worden. Arjen en Kim zouden dan in de finale moeten zitten, gezien hun aan-uit wereldbol. Complimenten aan degene die dat heeft ontdekt. Gezien het feit dat Frits samen met PJ op het vliegveld is gezien ga ik er vanuit dat hij de derde finalist is. Immers, hij kan alleen gespot zijn met PJ op Tokyo toen ze uit Nederland aankwamen en toen ze weer terug gingen. Ze zijn wel van Nagasaki naar Sendai gevlogen, maar Sendai is niet het vliegveld van Tokyo. En volgens mij brengt PJ de afvallers niet naar het vliegveld. De enige andere mogelijkheid zou zijn een opdracht op het vliegveld... Maar wat mij betreft is hij in ieder geval finalist. Hopelijk krijgen we bij hem dan ook nog de wereldbol aan en uit! Nu alleen nog gaan bedenken of Erik of Sanne er deze aflevering uitvliegt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #735 Gepost op: 3-03-2010, 10:30:20 »
Als dit een theorie is begint hij nu steeds duidelijker te worden. Arjen en Kim zouden dan in de finale moeten zitten, gezien hun aan-uit wereldbol. Complimenten aan degene die dat heeft ontdekt. Gezien het feit dat Frits samen met PJ op het vliegveld is gezien ga ik er vanuit dat hij de derde finalist is. Immers, hij kan alleen gespot zijn met PJ op Tokyo toen ze uit Nederland aankwamen en toen ze weer terug gingen. Ze zijn wel van Nagasaki naar Sendai gevlogen, maar Sendai is niet het vliegveld van Tokyo. En volgens mij brengt PJ de afvallers niet naar het vliegveld. De enige andere mogelijkheid zou zijn een opdracht op het vliegveld... Maar wat mij betreft is hij in ieder geval finalist. Hopelijk krijgen we bij hem dan ook nog de wereldbol aan en uit! Nu alleen nog gaan bedenken of Erik of Sanne er deze aflevering uitvliegt...

Het was op de terugweg, want ze zaten ook bij hen in het vliegtuig en het was de terugkeerdatum (Frits was een paar dagen (?) later alweer op tv).

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #736 Gepost op: 3-03-2010, 10:33:07 »
Het was op de terugweg, want ze zaten ook bij hen in het vliegtuig en het was de terugkeerdatum (Frits was een paar dagen (?) later alweer op tv).
Dan kan het dus niet anders zijn dat hij op z'n minst finalist is! En aangezien degenen die hem en PJ hadden herkend niemand anders hadden herkend lijkt mij Erik toch wel af te vallen aangezien die toch buiten Frits en PJ de meest bekende kop heeft volgens mij!
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #737 Gepost op: 3-03-2010, 10:42:24 »
En aangezien degenen die hem en PJ hadden herkend niemand anders hadden herkend lijkt mij Erik toch wel af te vallen aangezien die toch buiten Frits en PJ de meest bekende kop heeft volgens mij!

Goede redenatie, maar slecht voor m'n pool  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #738 Gepost op: 3-03-2010, 11:00:39 »
mijn mol is Kim dit klopt dan ook weer

Dan moet er nog heel wat water door de rivier wil Arjen winnaar worden. Hij zegt nu weer in de molmail dat Kim wel zo'n beetje de laatste is die hij verdenkt. Sanne zei trouwens ook wat opvallends, namelijk dat zij haar opdrachtpartner niet de mol vond, en Erik bleef hinten op Kim, die bleef hij verdenken en wilde hij in actie zien.

Arjen vult m.i. de test wel heel slim berekenend in dus blijft nog even, hij heeft ook nog jokers (maar er komen er nog meer in het spel). Toch denk ik niet dat hij winnaar wordt, mocht hij met Frits toch de finale halen dan is hij verliezer. Sanne die constant zoveel schik heeft met Kim zal de test m.i. veruit het slechtst gaan maken :\'(.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #739 Gepost op: 3-03-2010, 11:07:24 »
Sanne die constant zoveel schik heeft met Kim zal de test m.i. veruit het slechtst gaan maken :\'(.

Maak je geen zorgen Lo, Sanne zit al als eerste op de goede Mol, ze zal winnen! ::cheerleader::

Ik denk overigens dat ze Frits bedoelt als ze het heeft over iemand die ze niet kon vertrouwen maar zeker niet de Mol was. Dit sluit mooi aan bij het gegeven dat ze Frits door de telescoop zag en haar commentaar hierop in de molmail. (Zeker niet de Mol gezien.) Dat Sanne Frits niet vertrouwt is in de serie wel duidelijk. ;D