Auteur Topic: Molmail  (gelezen 221328 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molmail
« Reactie #740 Gepost op: 3-03-2010, 11:14:14 »
Ik dacht dat je zou zeggen dat de achterste drie de finalisten zijn, maar je draait het zo dat Kim de Mol is! Daar wordt de hint niet gemakkelijker op. Ik zie niet voor me hoe ze dat in de laatste aflevering zouden uitleggen als hoe we konden zien dat Kim de Mol is. (Zoals jij het nu uitlegt lijkt het me te ingewikkeld.) :)

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #741 Gepost op: 3-03-2010, 12:08:31 »
Volgens mij staat precies dit ook in het andere topic over de leader. Ikzelf denk erover dat de logica na Sanne ophoudt. Dat hebben we namelijk al eerder gezien. Er zat immers een logica in de 1e helft van de serie tav. het molboekje (AVRObode), tot afl. 5 klopte dat. Kansberekening geeft dat het verwaarloosbaar is dat dit toeval was. Maar alles makkelijk doortrekken tot de finale is risicovol dus zullen de makers heel schaars toepassen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline thorinnl

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #742 Gepost op: 3-03-2010, 12:59:28 »
Het is zeer goed mogelijk dat de makers expres deze doodlopende hints erin stoppen om alle 'mollenvangers' een hak te zetten: veel mensen vinden die aanwijzingen dan al na aflevering 3 in de leader, avro-bode, groepsfoto's, moldagboeken en twitter. En dus gaan mensen op de fora al roepen wie er in de finale staan en wie de mol is.

En dan is het natuurlijk komisch dat na aflevering 5 op eens niets meer klopt van die 'gevonden' hints. De afvallers-staan-vooraan-op-de-groepsfoto klopt niet meer, de eerste letters van de moldagboeken spelt nu voor ons DEMOLT... en dat helpt ons nu totaal niet, de foto's in het mol-boekje van de AVRO-bode geeft nu ook al niet meer de volgorde van de afvallers aan...

Alsof de makers tegen ons willen zeggen: "Denken jullie nou echt dat jullie de mol kunnen vangen, zonder naar de afleveringen zelf te kijken?"

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #743 Gepost op: 3-03-2010, 13:50:07 »

Alsof de makers tegen ons willen zeggen: "Denken jullie nou echt dat jullie de mol kunnen vangen, zonder naar de afleveringen zelf te kijken?"

en ze hangen alweer lachend voor hun beeldschermen denk ik ::)
Keep calm and eat chocolates!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #744 Gepost op: 3-03-2010, 16:31:23 »
Even een aanvulling die mij opviel.
Het betreft molmail nr.3, hierin wordt de kandidaten gevraagd of zij de mol zijn.
Eerst komt de vraag, volgorde :    Frits, Tim, Sanne, Loretta, Manuel, Hind, Erik, Barbara, Kim, Arjen.
Dan volgt het antwoord, volgorde: Frits, Tim, Sanne, Loretta, Manuel, Arjen, Kim, Hind, Erik, Barbara.

De volgorde is dus exact hetzelfde, met uitzondering van Arjen en Kim. Dit sluit wel mooi aan bij waar de afvallersvolgorde stopte in het molboekje, en bij voorgaande theorieën. De mol en de winnaar? Of gewoon de overblijvende finalisten bij degene met wie het spel begint, (mol)Frits in dit geval.?

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #745 Gepost op: 3-03-2010, 22:07:33 »
Even een aanvulling die mij opviel.
Het betreft molmail nr.3, hierin wordt de kandidaten gevraagd of zij de mol zijn.
Eerst komt de vraag, volgorde :    Frits, Tim, Sanne, Loretta, Manuel, Hind, Erik, Barbara, Kim, Arjen.
Dan volgt het antwoord, volgorde: Frits, Tim, Sanne, Loretta, Manuel, Arjen, Kim, Hind, Erik, Barbara.

De volgorde is dus exact hetzelfde, met uitzondering van Arjen en Kim. Dit sluit wel mooi aan bij waar de afvallersvolgorde stopte in het molboekje, en bij voorgaande theorieën. De mol en de winnaar? Of gewoon de overblijvende finalisten bij degene met wie het spel begint, (mol)Frits in dit geval.?

Hmm, fijn om weer eens een plausibele theorie te lezen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #746 Gepost op: 4-03-2010, 22:09:08 »
De wereldbol theorie kan ook wel de prullenbak in. Of iemand moet iets leuks verzinnen:

Citaat
Erik -> Aan - Aan - Aan - Aan - Aan - Aan - Uit
Kim -> Uit - Uit - Uit - (Uit/Aan) - Aan - Aan - Aan
Arjen -> Uit - Uit - Uit - Uit - Uit - (Uit/Aan) - Aan
Frits -> Altijd Uit
Sanne -> Aan - Aan - Aan - Uit - Uit - Uit - Uit
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #747 Gepost op: 4-03-2010, 22:20:43 »
Als je ze nou op volgorde zet? Dus niet per kandidaat, maar gewoon wanneer die aan en wanneer die uit is. En dan aan = 1 en uit = 0, krijg je misschien een interessante binaire code.
The British are not impressed.

Offline thorinnl

• Forumlid
« Reactie #748 Gepost op: 4-03-2010, 22:23:15 »
Het kan nog dat er toch nog een logica zit in het moment dat de wereldbol aan of uit gaat. Al die korte stukjes met de kandidaten achter het bureau zijn natuurlijk in één keer opgenomen toen iedereen weer in Nederland was. Eén kandidaat vertelt heel zijn of haar verhaal over het programma, en ergens tijdens dat verhaal ging het licht van de wereldbol aan, of juist uit. Blijkbaar gebeurde dat bij Kim en Arjen niet op een moment toen men overging van één aflevering, naar de ander, maar middenin een aflevering.

Dus misschien moeten we alleen kijken naar 'hoe lang' de wereldbol aan staat. Of misschien is deze hint pas belangrijk als de finale begint? Misschien heeft in de finale alleen de mol nog de wereldbol aan, en is die van de rest uit? Of misschien is het allemaal niets en lacht een redactielid zich kapot als hij onze discussie leest.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #749 Gepost op: 9-03-2010, 17:50:22 »
Straks is ie er weer! De backstagefoto's zijn al te bekijken. Vooral de laatste vind ik erg leuk:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #750 Gepost op: 9-03-2010, 17:57:10 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Weet je het niet, antraciet

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #751 Gepost op: 9-03-2010, 17:59:11 »
Ik ga die backstage foto's ook maar eens allemaal weer opslaan.. Die zijn altijd echt leuk!
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #752 Gepost op: 9-03-2010, 18:09:55 »
Binnen !

(first  :P)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #753 Gepost op: 9-03-2010, 18:10:31 »
filmpje doet het niet ....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #754 Gepost op: 9-03-2010, 18:12:36 »
Hier werkt alles perfect

Er wordt dus blijkbaar ook weer voor een vrijstelling gespeeld.

Offline smailie

• Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
« Reactie #755 Gepost op: 9-03-2010, 18:15:01 »
ik vind het wel wat veel kansen op vrijstellingen dit jaar hoor..
En nu ga ik de molmail kijken

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #756 Gepost op: 9-03-2010, 18:15:10 »
En we weten nu wie de pot heeft. Geweldig dat bonusmateriaal aan backstagefilmpjes en foto's dat we via de molmail krijgen! ::ok::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #757 Gepost op: 9-03-2010, 18:16:54 »
The British are not impressed.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #758 Gepost op: 9-03-2010, 18:17:28 »
Als je de executie zo ziet, zonder dramamuziek enzo, is het eiglyk best een sneu moment. ;D

En als ze zo praten en die camera staat er naast. Is zo.. nep. Alsof alles van te voren in gestudeerd is. lijkt wel.

Maar wel leuke filmpjes enzo. Vrijstelling dus. En sanne 'deed het goed'. Oftewel Sanne kreeg de vrijstelling.  ::joehoe::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline smailie

• Winnaar pool Eeuwige Roem 2010
  • Forumlid
« Reactie #759 Gepost op: 9-03-2010, 18:29:02 »
En we weten nu wie de pot heeft. Geweldig dat bonusmateriaal aan backstagefilmpjes en foto's dat we via de molmail krijgen! ::ok::
dat heb ik even gemist, wie was dat?