Okee ik heb even wat stukjes geciteerd uit de MOLmail!
Erik:
"je moest zo’n puzzel doen. Een tangram heet dat geloof ik. Toevallig had ik die thuis zitten oefenen. Dus ik dacht hée dit is mijn opdracht. Het enige: ik moet nog snel even door die hal rennen en dan heb ik em (de vrijstelling) en het allerbelangrijkste was dat daar een vrijstelling op het spel stond."
Heeft Erik toevallig de Tangram zitten oefenen?? Of is hij de Mol en is hij daar van te voren op voorbereid? Net zoals dat Yvon Jaspers was voorbereid op de lasergame-opdracht, die ook ging om de vrijstelling!
Ik vind hem echter helemaal niet klinken alsof hij de vrijstelling gewonnen heeft...
Sanne:
"Het was waanzinnig. En ik was goed! Dat is het enige wat ik kan zeggen."Heeft Sanne de vrijstelling gewonnen?
Sanne:
Van één iemand wist ik heel zeker dat die de finale zou halen. Namelijk de mol.
Van twee anderen en van mezelf was ik daar minder zeker van.Wat ze hier zegt, klopt zowiezo niet! Er gaan maar 3 mensen naar de finale. De mol en 2 anderen, maar ze rekent dan ook nog zichzelf tot de finale.. Snapt ze het hier even niet meer hoe ze het moet zeggen omdat ze zelf de mol is?
Erik:
"Wie is de mol draait eigenlijk om 2 mensen: de mol en de winnaar. Als je aan dit programma meedoet wil je gewoon een van die twee mensen zijn. Als je niet de mol bent wil je dolgraag de winnaar zijn. En als je de winnaar niet kan zijn omdat je de mol bent is het ook goed.
Dus je doet al mee om een van die twee mensen te zijn."Dit klinkt heel erg alsof hij de finale niet heeft gehaald.. maar niets is wat het lijkt!
Ook zag ik (en dat is al eerder opgemerkt) dat hij weer iets doet met 2 en 1, eerst met 2 vingers dan weer 1 vinger. In de serie zegt hij heel vaak getallen verkeerd: het aantal enveloppen bij het diner, de zaal bij de karaoke-opdracht enz.. Toch wel heel verdacht
Zou Erik dan toch de mol zijn?